سایر خودروهای اروپایی

سانحه برای رادیکال در پیست Spa [ویدئو]

ترکیدن تایرها یکی از بدترین اتفاقاتی است که ممکن است هر راننده ای آن را تجربه کند. خطرناکی این اتفاق برای خودروهای مسابقه ای که هم سرعت زیادی دارند و هم ارتفاع کفی آنها تا سطح زمین بسیار اندک است به اوج خود می رسد . . .

[jwplayer mediaid=”87606″]

ویدئویی که مشاهده کردید در جریان مسابقه ۶۰۰ کیلومتری Radical Euromasters در پیست Spa-Francorchamps در بلژیک گرفته شده؛ راننده سوئیسی خودروی شماره ۲۹ یعنی آقای Marcello Marateotto هنگام عبور از پیچی که به نام Eau Rouge معروف شده، بعد از ترکیدن یکی از تایرهای عقبی خودرو کنترلش را از دست داد و از مسیر مسابقه خارج شد. خوشبختانه به لطف دیواره تایری اطراف پیست آسیب جدی به راننده رادیکال وارد نشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۵۳ دیدگاه‌ها

  1. امیر

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (180 ديدگاه)

    کامنت اول
    خوبه رانندش زنده مونده تصادف وحشتناکی بود .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ASTON MARTin

      ۲۶ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (1346 ديدگاه)

      دوستان در جایی توی اینترنت خوندم که یکی ادعا میکرد ترکیدن لاستیک های عقب بسیار خطرناک تره تا لاستیک های جلو! توی نت سرچ کنید گیر میاد
      ولی بجز اون بقیه میگن به علت وجود محور در جلو ، ترکیدن جلویی ها خطرناک تره و منجر به واژگونی میشه. من خودمم توی ترکیدن لاستیک عقب بودم که چیزی جز لرزش نداشت
      حالا بالاخره عقب یا جلو؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مهدی

        ۲۶ شهریور ۱۳۹۳
        سوابق: (79 ديدگاه)

        1ـ در مسیر مستقیم :
        الف) ترکیدن تایر عقب : اگه عجله داری به مسیرت ادامه بده . هیچ چی نمیشه . اگر هم وقت داری آروم ترمز کن و معکوس های سبک بکش بزن کنار
        ب) ترکیدن تایر جلو : فرمونو محکم بگیر چون ماشین تمایل به انحراف از مسیر مستقیم داره . باقی داستان میشه قسمت الف.

        2 ـ در پیچ :
        الف) ترکیدن تایر عقب سمت گردش پیچ (مثلا ترکیدن تایر عقب سمت راست در پیچ راستگرد) : بدون آزاد کردن گاز پیچ رو رد میکنی بعدش آروم میزنی کنار.
        ب) ترکیدن تایر عقب سمت خلاف گردش پیچ (بدترین حالت ممکن) : اگه سرعتت زیاد باشه کاریش نمیشه کرد حتما مردی . اگه سرعتت کم باشه (مثلا 80 تا با پراید) فرمون برعکس میگیری (فرمون رو خلاف جهت گردش پیچ میچرخونی) و پدال گاز رو تخته میکنی . شاید بتونی از پیچ رد شی اگه عکس العملت سریع باشه.( در این حالت همیشه یادت باشه: بدون فکر ، فرمون بر عکس پدال گاز تخته) (فکر کنی مردی)
        ج) ترکیدن تایر جلو سمت گردش پیچ: در سرعت بالا خیلی خطر نداره چون فشار رو چرخ سمت دیگس. با همون سرعت و با کمی دقت پیچ رو رد میکنی میزنی کنار. ولی در سرعت کم ماشین تمایل به مسیر مستقیم پیدا میکنه (پیچ نمیزنه) باید با فشار بیشتری فرمون رو به سمت پیچ بگیری (سخته ولی ممکنه)
        د) ترکیدن تایر جلو سمت خلاف پیچ: ماشین تمایل بیشتر به پیچیدن (در جهت پیچ) پیدا میکنه (یعنی پیچ میپیچه تو بیشتر از پیچ میپیچی) اگه سریع عمل کنی با فرمون برعکس و پدال گاز ثابت ماشین برمیگرده و اگر دیر بجنبی ماشین از جهت گردش پیچ از مسیر خارج میشه.
        نکته مهم: تحت هیچ شرایطی از پدال ترمز استفاده نمیشود مگر اینکه ماشین در مسیر مستقیم و تحت کنترل کامل راننده باشد.
        منبع: سایت پی سی ورلد

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. حسين

          ۲۷ شهریور ۱۳۹۳
          سوابق: (1364 ديدگاه)

          ترکیدن تایر جلو سمت گردش پیچ و ترکیدن تایر جلو سمت خلاف پیچ رو جابجا نگفتین؟؟؟ چرا تو ترکیدن تایر جلو سمت خلاف پیچ ماشین در جهت پیچ میچرخه؟؟؟؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. k1

        ۲۷ شهریور ۱۳۹۳
        سوابق: (101 ديدگاه)

        زمانی ترکیدن لستیک جلو خطرناکه که جاده دارای ناهمواری باشه و زانی خطرناک تر میشه که ترمز کنی
        حداقل3 تا افتاب بالانس میزنی

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. حسين

      ۲۶ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (1364 ديدگاه)

      این کامنت اولی رو جمعش کنید لطفا. اینجا جای بچه بازی نیست. مسخره بازی رو تموم کنید. یه موضوع یه مدتی بامزس. بعدش دیگه باعث از چشم افتادن میشه. عوض اینکه از نظر علمی خودشونو بیارن بالا، سر چیزای الکی تعداد کامنتا رو زیاد میکنن. طرف تو پست آئودی TT یه کامنت گذاشته با متن «کامنت اول» بعد توی یه کامنت دیگه نظرشو گفته (منظورم امیر نیست). اونجا چیزی نگفتم. تا حالا هم اصلا نگفته بودم اما جمع گنید این بچه بازیها رو از تو پدال. یه سری اینجا دارن زحمت میکشن و مطلب میذارن، یه سری هم کلی اطلاعات از طریق کامنت گذاشتن و بحث کردن منتقل میکنن به شما بعد شما میای پدال که کامنت اولو بذاری و بری!!!! اینجا یه سایت علمی و فنیه. لطفا چرت و پرت نگین و ارزش خودتونو کم نکنید.

      چیزی را بر زبان نیاورید که از ارزش شما بکاهد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. امیر

        ۲۶ شهریور ۱۳۹۳
        سوابق: (180 ديدگاه)

        با تشکر از شما دوست عزیز.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Elring-aventador

          ۲۶ شهریور ۱۳۹۳
          سوابق: (331 ديدگاه)

          اقا امیر با حسین جان موافقم
          اگر شما یا هر کس دیگری به این مسائل حاشیه ای علاقمندید لطفا به سایت های دیگری که مخصوص این شوخی ها هستند مراجعه کنید
          چون واقعا موضوع مباحث پدال داره عوض می شه و از حالت علمی به گپ و گفتگو تبدیل می شه
          و به همین علت هم خیلی از دوستان بزرگوار یا دیگه کامنت نمی ذارن یا اصلا پدال نمیان
          مثل :کربنادو ، اقا میلاد که خیلی وقته من کامنتی از ایشون ندیدم ، اقا محمد ، و خیلی های دیگه

          لطفا بس کنید تا سایت به روال عادی خودش برگرده

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. ASTON MARTin

          ۲۶ شهریور ۱۳۹۳
          سوابق: (1346 ديدگاه)

          اگر اینایی که اینطوری علیه “کامنت اولی” بودن شعار نمیدادن الان وضع پدال این نمیشد!
          یکی میاد میگه کامنت اول شدم ده نفر میان سرزنشش میکننو کل جدشو میارن جلو چشش!
          عین این میمونه که یکی یه چیزی رو دیوار نوشته باشه بعد یکی دیگه بیاد تو دو خط متن بنویسه و توضیح بده که اینکار رو نکن زشته!
          من الان خودم یه سوال علمی پرسیدم ولی بقیه اینقدر سر دوتا واژه ناقابل هرز نویسی کردن که هیـــــچ جایی برای پاسخگویی به اون سوال نموند! بعدم همشون معترضن که چرا پدال بچه بازی شده چرا اینطوری شده چرا اونطوری شده چرا از ارزشهای دانشیکش کم شده! : |

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. Elring-aventador

          ۲۶ شهریور ۱۳۹۳
          سوابق: (331 ديدگاه)

          aston جان اگه کسی این واژ منفور کامنت اولی رو ننویسه کسی بهش انتقاد نخواد کرد

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. صادق

          ۲۶ شهریور ۱۳۹۳
          سوابق: (2124 ديدگاه)

          خب داداش آستون مارتین، هر چیزی باید در جای خودش بهش رسیدگی بشه

          اینکه شما یه سوال فنی پرسیدی و انتظار جواب داری، کار کاملا درستیه، اصلا این سایت برای همین سوال و جوابهاس

          خب اینطور که دیدم، یکی از بچه ها (آقای 4matic) در مورد سوال شما بحث کرده

          خب کم و بیش از این سوالا و جوابا پیش میاد و بعضی از بچه ها درگیر این جور بحثا میشن، که خیلی هم خوب و جالبه

          اما از طرفی هم باید به مسائل حاشیه ای پرداخت یا نه؟؟

          خب این بحث کامنت اولی شدن یه مدتیه که رواج پیدا کرده و قبلا این چیزا توی سایت نبود، باید حلش کنیم داداش که پدال مث قبلش بشه

          به هر حال اینایی که میگن این بحثا رو جمع کنید، خوبِ پدال رو میخوان، میخوان که بیخودی شلوغ بازی را نیوفته

          برای این هم که این مسائل از همینجا جمع بشه، هر کسی جوابی در مورد سوال داداش آستون داره، بگه

          اول از خودم:
          داش استون، به نظر من ترکیدن لاستیک جدای از محور عقب بودن یا جلو بودن، به متحرک بودن محور هم بستگی داره

          برای همین برخی ماشینای 4 چرخ متحرک در صورتی که یه چرخ مشکل پیدا کنه، نیرو رو طوری تقسیم میکنن (بسته به شرایط موجود، نیروی چرخ دارای مشکل رو کم یا زیاد میکنن) تا ماشین منحرف نشه، یا حداقل کمتر منحرف بشه

          ولی در حالت عادی، به نظرم احتمال خطر لاستیک جلو بیشتره

          ارادتمندم

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. ASTON MARTin

          ۲۶ شهریور ۱۳۹۳
          سوابق: (1346 ديدگاه)

          صادق جان با حرفات مخالف نیستم
          نگرش شخصیم اینه که حالا نیازی نیست خیلی ب این پدیده ها خورده گرفت ! این جور مسائل هرجایی یه مدت باب میشن و بعد از مدتی هم فراموش میشه

          درود بر دوستانی که پاسخ دادن
          الرینگ صادق ماتیک و . . .

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. مجتبی (ساروی)

        ۲۶ شهریور ۱۳۹۳
        سوابق: (551 ديدگاه)

        حاضرم قسم بخورم اونایی که میگن کامنت اولی حداکثر 14سالشونه
        البته از نظر…

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. peugeot200

      ۲۶ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (119 ديدگاه)

      من برگشتم
      بعد چند ماه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Elring-aventador

        ۲۶ شهریور ۱۳۹۳
        سوابق: (331 ديدگاه)

        خووووووووووووووووش اومدی

        موافقم 0
        مخالفم 0
    4. امیر

      ۲۶ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (180 ديدگاه)

      فازتون چیه میاین زیر کامنت اول کامنت میزارید ؟؟؟؟!!!!
      ::D:D:D:D

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. SuperVeloce

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (450 ديدگاه)

    اوف اوف اوف اوف…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. McLaren Automotive

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (246 ديدگاه)

    رانندش واقعا شانس آورده اگر جای اون من بودم تیکه تیکه میشدم والا با این شانسم !!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Sina sh

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (54 ديدگاه)

    چی شد !!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. bmw

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (23 ديدگاه)

    حقش بود این طور شه

    ببینم چند تا انلایک میخوره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. توفیقی

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (1122 ديدگاه)

    عجب آدمایی پیدا میشن.چه خبره این همه سرعت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. توفیقی

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (1122 ديدگاه)

    این جور ادما همون بهتر که بمیرن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. توفیقی

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (1122 ديدگاه)

    آخر نفهمیدیم چرا از پدال یکی یکی بچه ها دارن میرن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ASTON MARTin

      ۲۶ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (1346 ديدگاه)

      خب توفیق جان چندتاچندتا کامنت میزاری کامنتای بقیه گم میشه خسته میشن میرن دیگه
      یه عاملش اینه !

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. توفیقی

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (1122 ديدگاه)

    بچه ها لطفا بیایین سایت بحث کنیم.دیواری کوتاه تر از پدال پیدا نکردید؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر

      ۲۶ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (180 ديدگاه)

      توفیقی جان آواتارت پرچم خدا بیامرز هیتلره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. kurdishlambo

      ۲۶ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (80 ديدگاه)

      مثلا الان همه این 4 کامنتت میشن 3 خط یه کامنت حالا جرا کردینش 4 کامنت نمیدونم؟!شایدم اینجوری تعداد کامنتاتون بالا میره نه؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. توفیقی

        ۲۶ شهریور ۱۳۹۳
        سوابق: (1122 ديدگاه)

        اینقدر می نویسم یکی حرصش بگیره جواب بده.

        انگار آخرالزمان نزدیکه که همه یکی یکی دارن میرن.

        خلاصه هر چی بشه من بعد قیامت هم به پدال سر میزنم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. صادق

          ۲۶ شهریور ۱۳۹۳
          سوابق: (2124 ديدگاه)

          توفیقی جان، تابستون حالش همینه

          صب کن بریم تو پاییز، میبینی که اکثر میان

          بعدشم، خیلیا دلیلشون موجهه برا نیومدن

          میلاد که با ip سایت مشکل پیدا کرده
          شاهین که این روزا خیلی کار دانشگاهی داره
          محمدم که تازه رفته اونور، گفت اینترنتم جور بشه میام
          محمد حسین هم که گفت یه حالو هوایی عوض میکنه و میاد

          فقط این وسط، نمیدونم رضا کجا غیبش زد، خیلی یدفه ای رفت :(

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. مجتبی (ساروی)

          ۲۶ شهریور ۱۳۹۳
          سوابق: (551 ديدگاه)

          توفیقی میدونی سردمدار اون پرچم توی باعث مرگ 72میلیون نفر تویه جنگ جهانی دوم شده ؟
          72میلیون نفر یعنی به اندازه کل جمعیت ایران
          میدونم ارم کاریزماتیکی داره و قشنگه
          ولی خیلی چیزای دیگه فقط ظاهرشون قشنگه مثله اکثر معشوقه ها پس خواهش میکنم اواتارت رو به احترام زن ها و مردها و بچه هایی که به خاطر هیچ و پوچ و غرور یک جانی روانی ادمکش اواتارت رو عوض کن

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. رضا ... فقط مرسدس بنز

          ۲۶ شهریور ۱۳۹۳
          سوابق: (2283 ديدگاه)

          توفیقی جان یه عکس از سواحل هاوایی بزن رو اواتارت ملت کیف کنن …………. :D

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. ASTON MARTin

        ۲۶ شهریور ۱۳۹۳
        سوابق: (1346 ديدگاه)

        اره دیه پ برا چیه!
        اصلا خیلی از سایت ها و فرم ها این کار رو ممنوع کردن! بجرعت میگم همشون! چون واقعا بی نظمی ایجاد میکنه!
        نمیدونم چرا پدال برخورد نمیکنه!
        اخه کیو دیدین برا افزایش کامنتش بیاد اختشاش ایجاد کنه؟
        نزارید آقا نزارید :| :@

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. امیر

          ۲۶ شهریور ۱۳۹۳
          سوابق: (180 ديدگاه)

          اصلش اینه
          آرههه دیهه پ برای شیه؟
          دوست عزیز و احتمالا همشهری من

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. ASTON MARTin

          ۲۶ شهریور ۱۳۹۳
          سوابق: (1346 ديدگاه)

          کجایی مگه؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
  10. e36

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (918 ديدگاه)

    ماشینه خیلی سعی کرد تیک آف کنه مثل هواپیما از زمین بلند شه اما نشد !!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی آهنگر

      ۲۶ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (375 ديدگاه)

      ای بابا حیف شد :D

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. 4MATIC

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (1054 ديدگاه)

    امیرخان که هی کامنت اولی میکنی بهت جایزه نمی دن بعدشم ترکیدن لاستیک جلو خطرناک تره چون اگه یه نیش ترمز بزنی چپ کردی ولی اگه عقب بترکه می شه باترمز کم کم وارام وایساد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر

      ۲۶ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (180 ديدگاه)

      راننده هم تویه ترکیدن لاستیک نقش داشت
      ببین رانده اون ماشین آبی و سفید چقدر زیبا پیچ را رد کرد
      بعدش این یکی با اون سرعت اومد کنار پیست و یهو پیچید که فک میکنم فشار زیادی به لاستیکش وارد کرد
      حالا اینا رو ول کن اون داوره رو نگاه کن که میخواد با اون کاغذ که تو دستشه جلوی برخورد ماشین با خودشو بگیره :)))))))))))))

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ASTON MARTin

        ۲۶ شهریور ۱۳۹۳
        سوابق: (1346 ديدگاه)

        ایول =))

        موافقم 0
        مخالفم 0
  12. 4MATIC

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (1054 ديدگاه)

    bmwچراحقش بو؟؟؟؟؟
    لاستیکش ترکید تقصیرراننده نبود که

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. محمدرضا ♥BMW♥

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (290 ديدگاه)

    1% فک کنید پراید بود…خخخ

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Elring-aventador

      ۲۶ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (331 ديدگاه)

      بعد باید راننده رو از تو سوراخ های رادیاتور می کشیدن بیرون :)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. حسین

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (23 ديدگاه)

    اینجاس ک میگه ماشین خودشو فدای رانندش کرد اما تو ایران راننده خودشو فدای ماشینش میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Elring-aventador

      ۲۶ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (331 ديدگاه)

      نه حسین جان ماشین و راننده خودشونو فدای خود خواهی های یه تعداد انگشت شماری می کنن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. حمید رضا

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (39 ديدگاه)

    ببخشید من یه سوال دارم بنظر شما بهتره در تهران اینترنت رو از چه شرکتی با چه سرعتی بگیرم لطففاً راهنمایی کنید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رضا ... فقط مرسدس بنز

      ۲۶ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (2283 ديدگاه)

      پارس آنلاین بگیر از همه مطمئن تره.شاتل . آسیاتک هم خوبن ولی اگه مردی هم نرو از مخابرات بگیر………..سرعت هم بستگی به نیازت داره ولی اگه خودت نیازتو فعلا نمیدونی با 128 یک ماهه شروع کن اگه کم بود زیادش کن…..

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. میلاد

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (221 ديدگاه)

    خونسردی اونی که تی شرت سورمه ای پوشیده تو حلقم.
    انگار نه انگار یه ماشین داره میاد طرفش :|

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. حسین

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (23 ديدگاه)

    میلاد جان ب نکته جالبی اشاره کردی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. datsun

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (3431 ديدگاه)

    خودرو سازه که اینقدر پیشرفت کردن خوب یه لاستیک بسازن که نترکه والا ، بعدش ترکیدن لاستیک جلو خطرناک تر چون حداقلش این که رو فرمون تعادلی نداری

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. مسعود

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (176 ديدگاه)

    با سلام
    در مورد ترکیدن لاستیک چون تجربه داشتم گفتم به اشتراک بذارم البته اگه آقا یا شاید خانوم پدال بذاره تایر عقب تو سواری با سرعت 80 الی 120 یه لرزش کوچیک ایجاد میکنه اما لاستیک جلو اگر فرمون هیدرولیک نباشه احتمالا آخرین تجربه رانندگی طرفه اما اگه هیدولیک باشه قابل کنترله.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. امید

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (1323 ديدگاه)

    بیچاره بازم شانس اورد اتفاقی براش نیفتاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. enzo

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (321 ديدگاه)

    Eau Rouge (اروژ)
    راننده های بزرگ زیادی تواین پیچ تصادف کردن
    یکی از معروفترین پیچهای دنیاس تو موتور اسپرت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. نوید

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (1525 ديدگاه)

    اگه پراید داشت هیچیش نمیشد
    !!!!!!!!!!!!!!!سایپا مطمئن!!!!!!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا