سایر خودروهای اروپایی

توقف برنامه‌های تولید مورگان سه‌چرخ الکتریکی

مورگان برنامه‌های خود برای فروش نسخه تمام الکتریکی خودروی سه چرخش را لغو کرد.


این کمپانی بریتانیایی اولین بار در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۶ از EV3 رونمایی کرد و قول داد آن را در سال ۲۰۱۸ به بازار بیاورد. تنها ۱۹ دستگاه از این خودرو تا پیش از تولید انبوه مونتاژ شده بود؛ اما این برند در حرکتی سورپرایز کننده به اتوکار گفت که تولید این خودرو کنسل شده است.

مورگان EV3 الکتریکی
مدیر مورگان در بیانیه‌ای اعلام داشته EV3 به خاطر اینکه تأمین‌کننده کنونی قوای محرکه دیگر نمی‌تواند تعهدات قرارداد خود را انجام داد تولید نخواهد شد.


این تأمین‌کننده که شرکت Frazer-Nash Energy نام دارد در بریتانیا مستقر بوده و البته تأیید کرده قرارداد بین دو شرکت لغو شده است. البته این شرکت به جزئیات بیشتری اشاره نکرده است.

مورگان EV3 نسخۀ UK Edition 1909
علیرغم لغو برنامه تولید مورگان سه‌چرخ الکتریکی، شرکت موردبحث می‌گوید همچنان به توسعه تکنولوژی‌های الکتریکی متعهد است.


مورگان گفته است:

ما انتظار داشتیم Frazer-Nash قوای محرکه‌ی EV3 را تأمین کند اما فهمیدیم نیازمند دانش بیشتری هستیم. ما با اضافه کردن متخصصان بیشتر به تیممان درصدد بهبود عملکرد هستیم.

EV3 بجای پیشرانه ۸۰ اسب بخاری مورگان سه‌چرخ استاندارد از پیشرانه الکتریکی ۵۶ اسب بخاری و مجموعه باتری لیتیوم-یونی ۲۱ کیلووات ساعتی استفاده می‌کرد. مورگان همچنین بدنه‌ی فیبر کربنی سبک‌وزن و جدیدی را بر این خودرو توسعه داده بود که باعث می‌شد خودرو کمتر از ۵۰۰ کیلوگرم وزن داشته باشد.

مورگان EV3 الکتریکی
ظاهراً این خودرو می‌توانست در کمتر از ۹ ثانیه به تندی ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد و حداکثر سرعت آن نیز بیش از ۱۴۴ کیلومتر در ساعت اعلام شده بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. سعید کایا

    ۲۲ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (44 ديدگاه)

    بار پروردگاراااا

    ماشین‌ساختن دیدن قوای محرکه….
    متخصص اضافه کردن تا مشکلات رو برطرف کنن

    واسه ماهم زه رو جدا میکنن اپشن‌میکنن

    البته تقصیر خودمونه چون میخریم مسئولین خودروسازی هم هرکاری میخوان میکنن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا