سایر خودروهای اروپایی

چند قدم مانده به تولد خودروی دوزیست!

یک شرکت مهندسی با نام پرو درایو Prodrive کار خود روی پروژه‌ای جالب را آغاز کرده است.


خودروهای نمادین و احساس‌برانگیز سوبارو در رالی، برنامه مسابقه‌ای استون مارتین برای GT4 و خودروی رالی کراس رنو مگان تنها بخشی از پروژه‌های پیشرفته‌ای هستند که در صنعت خودرو به پیش رفته‌اند. البته نباید فرمول ۱ و پروژه‌های مخفیانه بی‌شمار دیگر را از یاد برد.


این کمپانی چیز زیادی از اقدامات خود را علنی نکرده و ترجیح داده در سایه حرکت کند. البته رئیس این شرکت آقای دیوید ریچاردز ظاهراً به توسعه خودرویی دوزیست علاقه مند است. البته چنین خودرویی دقیقاً در لمانز یا رالی حضور نخواهد یافت!


ریچاردز که قبلاً مدیرعامل استون مارتین هم بوده به اتوکار گفته اخیراً خودروی آبی پانتر را خریداری کرده و همین کار جرقه ساخت خودرویی دوزیست را در ذهنش روشن کرده است.


او می‌گوید: “ما درباره این نوع خودروها اطلاعاتی داریم. تعدادی از مهندسان جوان ما روی این پروژه کار می‌کنند و همه ما درباره آن هیجان زده‌ایم.”


اگرچه پیشرفت پروژه در طی این سال‌ها خیلی چشمگیر نبوده اما ریچاردز می‌داند که یک خودروی دوزیست باید دارای چه ویژگی‌هایی باشد و همچنین مهندسان هم باید با فاکتورهای متعددی دست و پنجه نرم کنند. این وسیله همیشه بین یک خودرو و قایق سرگردان خواهد بود و البته به نظر نمی‌رسد که در جاده یا آب بهترین عملکرد را نشان دهد.


شاید پروژه تولید خودروی دوزیست ادامه داشته باشد اما انتظار نمی‌رود به این زودی‌ها آن را در فروشگاه‌ها ببینیم. توسعه این خودرو از مرحله پیشرفته فرسنگ‌ها فاصله داشته و کمپانی هم تاریخ دقیقی برای تکمیل آن اعلام نکرده است.

منتظر خبرهای بیشتر از این خودروی دوزیست می‌مانیم…

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. mahdy

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    یه زیر شاخه نو پا در صنعت خودرو سازی شده مثل خودرو های برقی چندین سال رشد و تماملش طول خواهد کشید حالا باید ببینیم با حضور نسل اولشون این مشکلات چیا هستن
    خودم حدس میزنم مثل خودرو ها برقی برد کی داشته باشن (تو آب البته)

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا