سایر خودروهای اروپایی

رخ‌نمایی دماغه پینین فارینا باتیستا

با فرا رسیدن عصر خودروهای بدون آلایندگی، ما خودروهای الکتریکی زیادی را در آینده خواهیم دید. این موج الکتریکی‌ها نه تنها خودروهای سطح متوسط را درنوردیده بلکه به هایپرکارهای برجسته‌ای همچون پینین فارینا باتیستا نیز سرایت کرده است. این خودرو که می‌خواهد تلاش‌های ناموفق آئودی R8 E-Tron را به موفقیت تبدیل کند مدلی است که قبلاً با نام PF0 شناخته می‌شد.


به تازگی تیزری تصویری از این هایپرکار الکتریکی منتشر شده و همچون بنزینی روی آتش است چراکه اشتیاق ما برای دیدن آن را دو چندان می‌کند.


این خودروی الکتریکی پرفورمنس در نمایشگاه ژنو معرفی خواهد شد و قبلاً تیزرهایی از بخش عقب و همچنین کابین آینده‌نگرانه‌ی آن را دیده‌ایم. هم‌اکنون پینین فارینا تیزری از نمای جلو را نیز منتشر کرده و در آن دماغه‌ی طویل باتیستا خودنمایی می‌کند.


نبود جلوپنجره‌ی سنتی خودروها روی ماهیت الکتریکی باتیستا تأکید دارد و چراغ‌های جلوی LED نیز با چراغ‌های عقب نازک هماهنگی داشته و ظاهری تکنولوژیک را ایجاد کرده‌اند. قطعه‌ی U شکل بزرگ که از چراغ‌های جلو به دیگر بخش‌ها امتداد یافته نیز احتمالاً دیلایت های باتیستا هستند.

جدای از داشتن ایده‌ی خوب درباره‌ی طراحی باتیستا، پینین فارینا برخی مشخصات فنی این خودرو را نیز منتشر کرده است. با قدرت ۱۹۰۰ اسب بخاری، شما می‌توانید شاهد تولد قوی‌ترین خودروی تاریخ ایتالیا باشید. حداکثر سرعت این خودرو برابر با ۴۰۲ کیلومتر در ساعت و برد آن نیز ۴۸۳ کیلومتر می‌باشد.


همچنین وجود کوهی عظیم از گشتاور (۲۳۰۰ نیوتون متر) باعث ایجاد شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت کمتر از ۲ ثانیه‌ای می‌شود. به این ترتیب شتاب باتیستا با نسل دوم تسلا رودستر و ریماک C-Two قابل‌مقایسه خواهد بود. خب صحبت از این هایپرکار اهل کرواسی شد و باید گفت قوای محرکه‌ی باتیستا توسط ریماک توسعه یافته است.


پس از معرفی در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۹، باتیستا به تعداد ۱۵۰ دستگاه ساخته خواهد شد و هریک قیمت تخمینی ۲ تا ۲.۵ میلیون دلاری خواهد داشت. بازارهای آمریکا، اروپا، خاورمیانه و آسیا هریک پذیرای ۵۰ دستگاه خواهند بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. Amirferrari

    ۱۳ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (352 ديدگاه)

    چی بگم والا…

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا