سایر خودروهای اروپایی

تیزر سوپرکار 8 سیلندر و تنفس طبیعی گینتا

برای دیدن آخرین خبر از خودروهای جاده‌ای گینتا باید به سال ۲۰۱۳ برویم. در این سال دو خودروی G60 و G40R ظاهر شدند. خودروی اولی از پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳.۷ لیتری فورد موستانگ با قدرت ۳۱۰ اسب بخار استفاده می‌کرد و وزن آن تنها ۱۰۸۰ کیلوگرم بود. مدل دوم در واقع نسخه‌ی جاده‌ای از خودروی مسابقه‌ای G40 بود و با پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲۰۰ اسبی ظاهر شد. این خودرو هم تنها ۸۵۰ کیلوگرم وزن داشت.


اما امروز گینتا تیزری از خودروی کاملاً جدید خود را منتشر کرده که با پیشرانه‌ی ۸ سیلندر خود در لیگ دیگری حضور خواهد داشت. این پیشرانه‌ی تنفس طبیعی قدرت بیش از ۶۰۰ اسب بخاری خواهد داشت و طبق گفته‌ها حجم آن ۶ لیتر خواهد بود. این قوای محرکه‌ی بسیار جمع‌وجور توسط گینتا توسعه یافته و با یک گیربکس سکونشئال ساخت خود شرکت همکاری خواهد کرد.

چیز زیادی درباره‌ی این سوپرکار نمی‌دانیم اما گینتا گفته به لطف بدنه و شاسی فیبر کربنی با خودرویی بسیار سبک‌وزن روبرو خواهیم بود. در خبرها آمده مهندسان این شرکت وزن خالص ۱۲۰۰ کیلوگرمی را هدف‌گذاری کرده‌اند که همین امر باعث می‌شود یک سوپرکار با شتاب قابل‌توجه و سقف سرعت بالاتر از ۳۲۰ کیلومتر در ساعت متولد شود.


ظاهراً معرفی کامل این خودرو در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۹ انجام خواهد شد و اولین نمونه‌ها نیز از اواخر سال جاری به دست مشتریان خواهد رسید.

بخش موتور اسپورت شرکت نیز به دنبال همکاران جدید است تا خودروی گینتا G60-LT-P1 AER را وارد مسابقات قهرمانی استقامت فیا کند. این خودرو ژوئن سال پیش در مسابقات ۲۴ ساعته لمانز حضور داشت اما به دلیل نبود سرمایه‌گذاری در مسابقات بعدی شرکت نکرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. AMANTE

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (1855 ديدگاه)

    شرکت گینتا ( Ginetta ) جزو کمپانی های قدیمی و کمتر نام آشنای بریتانیاییه و هنوز از سبک طراحی ماشین های اسپورت بریتانیایی در گذشته با تلفیق طراحی مدرن استفاده میکنه.
    بشخصه عاشق ماشین G40 با اون طراحی بامزه و جالبه شم که با اینکه طراحی خوب و امروزی داره بلافاصله متوجه بریتانیایی بودنش میشید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Omid622

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (744 ديدگاه)

    ۸ سیلندر
    تنفس طبیعی
    ۶۰۰ اسب بخار
    ۱۲۰۰ کیلوگرم
    دنده دستی
    سوپر اسپرت
    یه عاشق ماشین باز چیز بهتر ازین محاله نصیبش بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ADAK

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (1846 ديدگاه)

    چه خبره برندهای عتیقه انگلیسی یکی یکی دارن تو کاه دون پیدا میشن !!!
    ار محسنات برزگزیت بوده یا معایبش عایا ؟!؟!!؟!!؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا