سایر خودروهای اروپایی

پرده‌برداری از باک مونو جدید با پرفورمنس خیره‌کننده

باک از نسل جدید سوپرکار تک‌نفره مونو رونمایی کرد. نیروبخش این هیولای دوست‌داشتنی پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۳ لیتری توربو است که قدرت ۳۳۲ اسب بخاری و گشتاور ۴۰۰ نیوتون متری تولید می‌کند.

به لطف نسبت قدرت به وزن ۵۸۲ اسبی به ازای هر تن، مونوی جدید توانایی ثبت شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۲.۷ ثانیه‌ای را دارد؛ اما چنین پرفورمنس فوق‌العاده‌ای با هزینه‌ای سنگین همراه بوده و قیمت باک مونو جدید از ۱۶۵۹۵۰ پوند شروع می‌شود.

این خودروی جدید تنها ۵۷۰ کیلوگرم وزن داشته و برای اولین بار است که با استانداردهای آلایندگی EU6D و استانداردهای صوتی هماهنگی دارد.

مدیر طراحی باک گفته است:

وقتی بحث طراحی نسل جدید باک مونو فرا رسید ما تنها نمی‌خواستیم روشی تکاملی را در پیش بگیریم بلکه به دنبال طراحی جدیدی برای این سوپرکار بودیم.

او ادامه می‌دهد:

فرم سیال و عملکردی این خودرو که پر از DNA مونو است حس سبک‌وزنی و تمیزتری را القا می‌کند. ساخت دومین نسل مونو همیشه یک چالش بوده و مشابه دومین آلبوم از خواننده‌ای است که با آلبوم اول خود بسیار محبوب شده است؛ اما ما مطمئن بودیم که ظاهر برجسته و تجربه سواری و خلاقیت فوق‌العاده‌ی باک مونوی جدید فراتر از نیازها و انتظارات خواهد بود.

باک در مقایسه با نسل اول این خودرو روش کاملاً جدیدی برای طراحی مونو را در نظر گرفته است. هدف این شرکت دستیابی به زیباشناسی سبک‌تری بوده و این کار از طریق دماغه‌ای باابهت به دست آمده است. از دیگر ویژگی‌های طراحی مونوی جدید می‌توان به چراغ‌های جلوی نصب شده در مرکز، آینه‌های متمایز، دم نازک‌تر، کاهش ۲۰ میلی‌متری ارتفاع و افزایش ۲۵ میلی‌متری طول نسبت به نسل پیشین اشاره کرد.

داخل کابین هم فرمان فیبر کربن سبک‌تر و پانل‌های کناری کربنی سفارشی دیده می‌شوند.

از نظر ساختار نیز این خودرو از فیبر کربن استفاده کرده و بنابراین استحکام بیشتری دارد. کالیپرهای ترمز AP ریسینگ و کف کربنی جدید از مدل مونو R گرفته شده‌اند. البته ترمزهای سرامیک کربنی سفارشی هم وجود دارند.

خب به تجربه رانندگی می‌رسیم که به لطف کاهش مرکز ثقل بهبود یافته و باتری نیز به مرکز خودرو رفته تا توازن بهتری ایجاد شود. ژئومتری بهتر سیستم تعلیق و دامپرهای قابل تنظیم نیز جزو دیگر ویژگی‌های باک مونوی جدید هستند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    لذت خالص رانندگی?
    منتظر نسل جدید آریل اتم هستم?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ♤Angus_812♤

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (428 ديدگاه)

    یع دونه از اینا لطفا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Long Live PetrolHeads

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (62 ديدگاه)

    صد و شصت پنج هزار پوند برای این ماشین؟؟؟
    نسل قبلش که الکی گرون بود، تو این نسل گرونترشم کردن.
    ماشین دوست داشتنی ای هست ولی با این هزینه گزینه های بهتری وجود داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. آریا ماشین

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (661 ديدگاه)

    کی با این پول ۹۱۱ توربو s و هوراکان رو ول میکنه بیاد از اینا بخره که وقتی بارون بیاد بی کاربرد میشن؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mf1

      ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (478 ديدگاه)

      خودرویی که راحت لامبو هورکان وپورشه با ختلاف زیاد داخل پیست تاپ گر مغلوب کرد رکوردش داخل پیست تاپ گر با یک ثانیه اختلاف مغلوب لامبو المنتو دو میلیون دلاری شد پس قیمتش عالیه نسبت به رکوردهاش

      موافقم 0
      مخالفم 1
    2. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

      ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      کسی که اینو میخره، کنارش امثال ۹۱۱ و هوراکان هم داره، باک مونو تنها ماشینش نیست، یکی از ماشیناشه که صرفا برای تفریح آخر هفته ازش استفاده میکنه

      موافقم 1
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا