سایر خودروهای اروپایی

خودروی الکتریکی بورگ وارنر، شکل گرفته بر پایه آریل نومد

بورگ وارنر از خودروی جدید و الکتریکی خود که بر پایه‌ی آریل نومد شکل گرفته رونمایی کرد.


این خودرو که “خودروی نمایشی ولتاژ بالا” نام گرفته نمونه‌ای اصلاح شده از نومد بوده و پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری هوندای آن که قدرت ۲۳۵ اسبی و گشتاور ۳۰۰ نیوتون متری داشته از قلب خودرو جدا شده است.

جایگزین این پیشرانه بنزینی دو پیشرانه الکتریکی ولتاژ بالاست که هرکدام یکی از چرخ های عقب را کنترل می‌کنند. این پیشرانه‌ها مستقل از یکدیگر عمل کرده و عملکرد هدایت گشتاوری آن نیز باعث بهبود فرمان پذیری خودرو می‌شود.

پیشرانه‌های الکتریکی قدرت ترکیبی ۲۶۸ اسب بخاری داشته و با یک باتری ۳۰ کیلووات ساعتی آب‌خنک همکاری می‌کنند. البته این کمپانی گفته خودروی نمایشی‌اش را می‌توان با باتری‌های مختلفی همراه کرد و این امر می‌تواند برای استفاده از باتری‌های ویژه برای اهداف خاص بکار رود.


پروتوتایپ یاد شده در طول ۶ ماه ساخته شده و بورگ وارنر از نومد به این خاطر استفاده کرده که طراحی آن باعث می‌شود به راحتی بتوان قطعات مختلف را باز کرد یا نصب نمود. این موضوعی مهم است زیرا شرکت از خودروی موردبحث برای کاهش زمان تحقیقات، توسعه و تائید تکنولوژی‌های جدیدش استفاده کرده است.

اگرچه خودروی موردبحث وارد خط تولید نخواهد شد اما معاون شرکت گفته که این محصول نشان دهنده‌ی پیشرو بودن بورگ وارنر در بحث الکتریکی سازی بوده و ابزاری عالی برای نمایش توانمندی‌های کمپانی و همکاری با دیگر شرکاست. او خاطرنشان ساخته این شرکت از پروژه‌های مشابهی برای کمک به توسعه‌ی تکنولوژی‌های بعدی استفاده خواهد کرد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. حسین

    ۵ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (2810 ديدگاه)

    باحاله ، اجاره کنی و بری لب ساحل?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. محمد

    ۵ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (2 ديدگاه)

    چرا ماشین های این تیپی که همه جا رو هستن، با یکم اصلاح برای افزایش راحتی تجاری سازی نمیشن؟ فک کنم خیلیا یه آفرودر به شدت قوی دو نفره با مقداری جای بار رو بپسندن..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۶ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (4 ديدگاه)

      بخاطر شاسی لوله ای که فقط بصورت دست ساز میشه درستش کرد تولید انبوه چنین خودرو هایی خیلی گرون درمیاد

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا