سایر خودروهای اروپایی

گرامیداشت 70 سالگی دانکر وورت با D8 GTO-JD70

دانکر وورت که کمپانی کوچکی در هلند است تولید مدل سفارشی جدیدی را به خاطر گرامی داشت ۷۰ سالگی مؤسس این شرکت یعنی جوپ دانکر وورت را اعلام کرده است.


خودروی موردبحث که D8 GTO-JD70 نام دارد از پیشرانه‌ی ۵ سیلندر ۲.۵ لیتری متعلق به آئودی اسپورت استفاده می‌کند. اشاره‌ای به میزان قدرت این خودرو نشده اما نسخه‌ی استاندارد D8 GTO از همین پیشرانه با قدرت ۳۷۵ اسب بخاری استفاده می‌کند.

همانند دیگر محصولات این کمپانی، D8 GTO-JD70 کاملاً سبک‌وزن بوده و کمتر از ۷۰۰ کیلوگرم وزن دارد. این ساختار فوق‌العاده سبک‌وزن به لطف استفاده از تکنولوژی فیبر کربن خود کمپانی که قبلاً جایزه‌ی خلاقیت اتحادیه اروپا را دریافت کرده حاصل شده است.

تنها دو تصویر تیره و تار از این خودرو منتشر شده اما به نظر نمی‌رسد که D8 GTO-JD70 اصلاحات بصری زیادی داشته باشد هرچند نمونه‌ی حاضر در تصاویر از رنگ بدنه‌ی سبز سود می‌برد.


دانکر وورت می‌گوید این خودرو سوپرکاری برای افرادی خواهد بود که به دنبال احساس زیاد و تجربه‌ی رانندگی ناب و بدون فیلتر هستند. رانندگان خواهند توانست پیوندی ناگسستنی با خودروی خود برقرار کنند. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت نسخه‌ی استاندارد این خودرو کمتر از ۳ ثانیه بوده و انتظار می‌رود مدل سفارشی JD70 هم عملکرد مشابهی داشته باشد.

تنها ۷۰ دستگاه از این خودرو ساخته می‌شود و رونمایی رسمی آن سال آینده صورت می‌گیرد. قیمت D8 GTO-JD70 از ۱۶۳۶۳۶ یورو آغاز می‌شود و اولین نمونه‌ها از سال آینده به دست مشتریان خواهند رسید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا