سایر خودروهای اروپایی

رقیب سبک‌وزن لوتوس از دانمارک آمد

بار دیگر یک شرکت نوپا با امید عرض‌اندام در بخش خودروهای اسپرت اعلام وجود کرده است. این بار شرکتی بنام Agile Automotive از دانمارک خودروی اسپرتی بنام SC را با عنوان رقیب لوتوس معرفی کرده است که حداقل بر روی کاغذ عملکرد بالایی دارد. بنا بر گزارشات دو نسخه از این ماشین عرضه خواهد شد. اولی که SC122 نام دارد و در تصاویر اینجا به رنگ بژ است، نمونهٔ مخصوص جاده‌های عمومی است درحالی‌که مدل دوم که در تصاویر به رنگ مشکی با خطوط زردرنگ است، SCX نام داشته و برای استفاده در پیست طراحی شده است. هردوی این مدل‌ها بر روی یک شاسی فیبر کربنی ساخته شده و طیفی از آپشن‌های عملکردی برای آن‌ها ارائه شده است.

مدل SCX مجهز به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری تویوتا با دو سطح قدرت ۱۸۰ یا ۲۷۵ اسب بخار است که دومی از سوپرشارژر استفاده می‌کند. SC122 اما قدرتمندتر بوده و از یک موتور ۳.۵ لیتری V6 با ۴۲۰ اسب بخار قدرت سود می‌برد. این دو خودرو به ترتیب ۶۰۰ و ۸۰۰ کیلوگرم وزن دارند. برای هردو نیز یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی به‌صورت استاندارد و یک واحد هفت سرعتهٔ سکوئنشال در نظر گرفته شده است.

شاسی فیبر کربنی این خودرو توسط یکی از کهنه‌کاران فرمول یک یعنی House of Composites به‌طور خاص برای آن ساخته شده و پیشرانه نیز در وسط شاسی قرار می‌گیرد یعنی ترکیبی که در هر خودروی اسپرتی عملکردی خوبی از خود نشان می‌دهد. هنوز جزئیات قیمت‌گذاری و مهم‌تر از آن قانونی بودن این خودرو مشخص نشده است اما اگر درنهایت این ماشین به تولید رسیده و مجوز تردد در جاده‌های عمومی را کسب کند، می‌توان گفت که شرکت Agile Automotive رقیبی جدی برای خودروهای اسپرت بازار ساخته است. البته در این مورد وقتی کاملاً مطمئن می‌شویم که بجای رندرهای دیجیتال، نسخهٔ واقعی آن معرفی گردد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. Ace

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    حالا دیگه zenvo تنها نیست …
    دانمارک 2 خودروساز اسپورت داره …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Mahdi DODGE & CHEVROLET & FORD

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1477 ديدگاه)

    افرین به دانمارکی ها

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ارمان

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1307 ديدگاه)

    زضوانی هم رقیبه دیگه نیست؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا