سایر خودروهای اروپایی

تجسم گرند تورر پیشرانه جلوی پاگانی در دنیای مجازی

در طول تاریخچه‌ی حدود ۲۵ ساله، نام پاگانی با سوپرکارهای بسیار کمیاب و پیشرانه وسط گره خورده است.


طراحی پیشرانه وسط و دیفرانسیل عقب راهی است که برخی از سوپرکارها و هایپرکارها انتخاب کرده‌اند و به نظر نمی‌رسد این رویه در آینده‌ی نزدیک تغییر کند. با این وجود در پیش گرفتن رویه‌ی یاد شده به این معنی نیست که هنرمندان خوش‌ذوق دنیای خودرو نتوانند محصولات متفاوتی از پاگانی را تصور کنند.


یک طراح روسی با نام ایگور کراسانف این تصمیم مهم را گرفته و چالش او طراحی یک سوپرکار پیشرانه جلو و دیفرانسیل عقب برای پاگانی بوده است. طبیعتاً نتیجه‌ی به دست آمده ابعاد و تناسبات طراحی کاملاً متفاوتی داشته و این رندرها هم گفته‌های ما را تأیید می‌کنند. در جایی که هوایرا از کاپوت جلوی کوتاه و بخش عقب طویل در پشت کابین سود می‌برد، این رندر فرضی کاملاً در جهت عکس حرکت کرده است.


این کوپه‌ی بی‌نام پاگانی کاپوت بسیار طویل و فضای کافی برای جای دادن پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر ۶ لیتری توئین توربوی مرسدس-ای ام جی در دل خود دارد. قلب تپنده‌ی یاد شده در هوایرا کوپه‌ی استاندارد قدرت ۷۳۰ اسب بخاری دارد.


اما طراحی کوتاه بخش عقب و خط سقف خاص این خودرو باعث شده محصولی شبیه استون مارتین ایجاد شود تا پاگانی. با این وجود هم رندرها ثابت می‌کنند زبان طراحی کنونی پاگانی حتی در صورت تجسم روی یک گرند تورر هم جواب می‌دهد.

بله شاید آینه‌های نصب شده روی گلگیرها کمی زیاده‌روی کرده به حساب آیند اما کلیت خودرو خیلی بد به نظر نمی‌رسد. طراح خودرو برخی تغییرات را در چراغ‌های جلو و عقب اعمال کرده اما حتی با این وجود نیز خودرو شبیه محصولات پاگانی است.


اگر پاگانی تصمیم به ساخت یک گرند تورر بسیار انحصاری با طراحی پیشرانه وسط بکند احتمالاً با خودرویی شبیه طرح کراسانف روبرو خواهیم شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۲۷ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (10176 ديدگاه)

    مطمئناً این خودرو جایی برای طرفداران پاگانی نخواهد داشت .
    پاگانی یعنی زوندا و هوآیرا ، که تمام دنیارو میخکوب خودش کرده .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mohammad

      ۲۷ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (1430 ديدگاه)

      این طرح جدی نیست این طراحی مخلوطی از لوتوس استون مارتین و فراری هستش با کابین پاگانی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Danial

        ۲۸ آذر ۱۳۹۷
        سوابق: (466 ديدگاه)

        داداش خدایش طراحی پاگانی رو زیر سوال نبر نگو این حرفو

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. مزدا

      ۲۷ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (2033 ديدگاه)

      تو خوب بودن پاگانی حرفی نیست ولی کابین محصولات پاگانی شلوغ هست ولی محو کابین این شدم!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Danial

        ۲۸ آذر ۱۳۹۷
        سوابق: (466 ديدگاه)

        اتفاقا خاص بودن پاگانی یکی از عواملش همین داخل کابین هست که دیگه شما دکمه های لمسی و این چیزا مثل کابین فراری و لامبو نداری دکمه ها طرح هواپیماس و کلید ها رو تو هیچ ماشین دیگه ای نمیبینی بعدشم دنده رو ببین خدایش دندش رو تو کدوم ماشین دیگه دیدی حالا درسته شاید از دید شما شلوغ باشه اما این خاص هست از نظر من عالیه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. Mohammad

    ۲۷ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1430 ديدگاه)

    این اقای روسی مثل اینکه علاقه به استون مارتین داشته
    چون از لحاظ اندام شبیه به محصولات استون مارتین هست
    و در این طراحی چراغ های جلو به نظرم کوچیک هستن
    و نقطه اخر اینکه اون چهار تا اگزوز به نظرم یکی سه تا میشد به صورت مثلثی خوب بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. F22RAPTOR

    ۲۷ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (2598 ديدگاه)

    خیلی خوشکله

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. hossein

    ۲۷ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (7 ديدگاه)

    خیلی زشته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. ahmad

    ۲۷ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1170 ديدگاه)

    بیشتر تو مایه هایه اسپایکره مدل c8 البته عقبش.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا