کونیگ‌زگ

رکورد صفر-400-صفر کیلومتر در ساعت کونیگ‌زگ را تماشا کنید!

کونیگ زگ همان‌گونه که قول داده بود ویدئوی مربوط به رکوردشکنی صفر-۴۰۰-صفر کیلومتر در ساعت هایپرکار رگرا را منتشر کرد.


این خودروساز رکورد ۳۱.۴۹ ثانیه‌ای را بر جای گذاشت که ۱.۸ ثانیه سریع‌تر از رکورد قبلی محصول خود کمپانی یعنی آگرا RS در سال ۲۰۱۷ بوده است.


دومین رکوردشکنی این شرکت در فرودگاه رادای سوئد انجام شده و سانی پرسون راننده‌ی تست کونیگ زگ پشت فرمان خودرو بوده است. در ویدئوی منتشر شده می‌توانیم شتاب گیری و کاهش سرعت واقعی خودرو را ببینیم اما متأسفانه زاویه فیلم‌برداری دوربین خیلی جالب نبوده است.


کونیگ زگ رگرا از پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۵ لیتری توئین توربو و ۳ پیشرانه‌ی الکتریکی استفاده کرده و قدرت کل ۱۵۰۰ اسب بخاری دارد. این قدرت از طریق گیربکس دایرکت درایو خاص کونیگ زگ به چرخ های عقب منتقل می‌شود و بنابراین رگرا یک دنده دارد. کونیگ زگ ادعا می‌کند این گیربکس در مقایسه با گیربکس‌های سنتی اتلاف انرژی را تا ۵۰ درصد کاهش می‌دهد.


مؤسس شرکت کونیگ زگ گفته است:

این یک فرصت خوب برای نمایش قابلیت‌های واقعی گیربکس دایرکت درایو رگرا بوده است. از آنجایی که رگرا تنها یک دنده دارد بنابراین ما باید از همین یک دنده در حالت سکون تا رکوردشکنی استفاده می‌کردیم.

پس از جشن گرفتن رکورد جهانی جدید، کونیگ زگ به رکورد حداکثر سرعت جدید خود نیز اشاره‌ای داشته است. آیا زمان آزاد کردن جسکو از قفس فرا رسیده است؟ زمان همه‌چیز را ثابت خواهد کرد…

[دانلود ویدئو]
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه‌ها

  1. Abbas

    ۲۴ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (875 ديدگاه)

    عااااشق این برندم،اگه رکورد نزنه عجیبه،این رگرام از هر زاویه بی نظیره،بزنی دنده و تا تههه گاز بدی با همون دنده تا ۴۰۰ برسه،تصورشم سخته،منتظر آزاد کردن جسکو از قفس هم هستیم?

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. Mohammad

    ۲۴ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (48 ديدگاه)

    ضمن اینکه این آمار نشان دهنده توان مهندسی هست، ولی این جور رقابت ها آدم رو یاد رقابت مگاپیکسل دوربین موبایل ها می اندازه. تا یه جایی جواب میده.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. " Swedish Arrogant Tiger"

    ۲۴ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    ما منتظر آزاد کردن رگرا از قفس هستیم.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. OMID

    ۲۴ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (2172 ديدگاه)

    رگرا?
    یسکو هم که رکورد حداکثر و میزنه
    با صندلی و داشبورد

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. Saeed

    ۲۴ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (757 ديدگاه)

    Koenigsegg?
    GOD OF SPEED??

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. Amir.ferrari

    ۲۴ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (131 ديدگاه)

    خبر جالب تر اینکه بوگاتی رکورد ۰_۴۰۰_۰ رو دوباره زده!!! چند روز قبل رکوردگیری کرده با اختلاف زیاد از کونیگ زگ باز رکورد رو زده،به زودی هم خبرش رو منتشر میکنه،بوگاتی خیلی فرصت شادی کردن به کونیگ زگ نمیده،کونیگ زگ تا میاد خودی نشون بده بوگاتی از راه میرسه، بیب بیب ?

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Saeed

      ۲۴ مهر ۱۳۹۸
      سوابق: (757 ديدگاه)

      قشنگ میشه حس نا امیدی رو روی تک تک حرفات حس کرد:))))))))
      نمیخواد پدال خبرشو بزاره.‌‌
      اول خودت لینک بده =))))))

      موافقم 2
      مخالفم 0
  7. Amir evolution

    ۲۴ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (106 ديدگاه)

    شاهکار مهندسی با قدرت و خلاقیت بهم دیگه گره بخوره میشه Koenigsegg

    موافقم 1
    مخالفم 0
  8. Behrouz. anzali

    ۲۴ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (372 ديدگاه)

    اینم از جنگ هایپر کارها . بزودی بیشتر هم میشه این رکوردها با برندای دیگه.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  9. حسین دهمرد

    ۲۴ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (2433 ديدگاه)

    کاش پدال یه مقاله از این دایرکت درایو بزاره.اگر کس دیگه ای هم سر در میاره بگه ،لطفا اطلاعاتتون رو دریغ نکنید. آخه چجوری با یه دنده؟
    مرسی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Saeed

      ۲۴ مهر ۱۳۹۸
      سوابق: (757 ديدگاه)

      اصن گیربکس نداره!!!
      بلکه باتری ها هستن که نیروی موتور رو به چرخ های عقب انتقال میدن….یعنی دنده ۱ فقط عدده!!!
      موتورش هم میل بادامک نداره!!!
      یعنی سوپاپ هاش آزادن!!
      به طور مغناطیسی کار میکنن!!!
      همچنین مبدل کاتلیک جالبی هم داره!!
      که پدال مطلبشو گذاشته که میتونی مطالعه کنی
      چون اگه گیبرکس تک دنده باشه موتور اصن کار نمیکنه!!!

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. OMID

        ۲۵ مهر ۱۳۹۸
        سوابق: (2172 ديدگاه)

        موتورش تک دندست
        از سرعت هفتاد به بعد با یه کلاچ درگیر میشه مستقیم با چرخ ها
        بعد دیگه هی دور موتور بالا تر می‌ره
        اونجور که شما میگید موتور حکم ژنراتور رو پیدا می‌کنه که اینطور نیست

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. حسین دهمرد

          ۲۵ مهر ۱۳۹۸
          سوابق: (2433 ديدگاه)

          خو آخه تبلیغ دایرکت درایو رو زیاد دیدم یه فیلم هم دانلود کردم شبیه مبدل گشتاور بود.
          این مدلی که شما میگین رو هوندا هم هست.نمیدونم سیویک یا آکورد بود.تو سرعت پایین موتور حکم ژنراتور رو داره تو سرعت بالا خود موتور مستقیما وصل میشه به چرخها.مثل اینکه پراید فقط دنده پنج رو داشته باشه

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. مانی

        ۲۵ مهر ۱۳۹۸
        سوابق: (2486 ديدگاه)

        گیرباکس تک دنده باشه چرا موتور کار نمیکنه مهندس؟؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Saeed

          ۲۵ مهر ۱۳۹۸
          سوابق: (757 ديدگاه)

          نمیدونم معلمت انیشتن بوده یا نیچه.
          ولی من طبق اطلاعاتی که دیدم دارم میگم….مثلا تو پراید باشی و به جای اینکه بزاری دنده ۱ بزاری دنده ۵ آیا حرکت میکنه؟؟
          من که نمیدونم؛ یه تکنولوژی خاصی واسه گیربکسش گذاشتن؛ ولی تو یوتیوب خود کونیگ‌زگ و طرفداراش میگفتن
          It has no gearbox

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. حسین دهمرد

        ۲۶ مهر ۱۳۹۸
        سوابق: (2433 ديدگاه)

        دادا منظورم اینه که تا سرعت مورد نظر با موتور برقی میره و موتور بنزینی نقش ژنراتور رو داره. بعد از اون سرعت (مثلا بعد از سرعت صد کیلومتر بر ساعت) ماشین میندازه دنده پنج و بقیه رو مستقیما با موتور بنزینی میره.اینجوری عملا نیازی به دنده های یک تاچهار نیس.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      4. مانی

        ۲۶ مهر ۱۳۹۸
        سوابق: (2486 ديدگاه)

        خیلی‌ بلدی
        حالا انیشتین و نیچه کین؟شاگردتن؟
        پس تو پراید از یک بذاری ۵ موتور دیگه کار نمیکنه؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
  10. Saeed

    ۲۵ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (757 ديدگاه)

    It has no gearbox
    این نوشته خود کونیگ‌زگ واسه مدل رگرا بود….اگه هم ویدیو رو دوباره نگاه کنی همون موقع که راه میوفته صدای موتور رو میشه شنید….
    خلاصه نظر شما محترمه
    هر دوتامون فن کونیگ‌زگیم دیگه بحث سر چی ؟ ?

    موافقم 1
    مخالفم 0
  11. Ferrari Fxx K Evo

    ۲۵ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (919 ديدگاه)

    لرزش کابین چی میگه
    عجب ارامشی عجبببب
    ???????

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. Saeed

      ۲۵ مهر ۱۳۹۸
      سوابق: (757 ديدگاه)

      وقتی تو ۴۰۰ کیلومتر ترمز کنی میخوای مثل رولز رویس واست بایسته؟؟
      اتفاقا ماشین نسبت به مدل های قبلیش کمتر تکون میخوره فقط موقع ترمز چون در حال رکورد شکنیه پاشو تا ته رو ترمزه وگرنه رگرا کابین لوکس داره و لرزش کمی داره

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. Saeed

      ۲۶ مهر ۱۳۹۸
      سوابق: (757 ديدگاه)

      واقعا دشمنی با یک خودرو ساز بی‌صدا و بی‌ادعا تا چه حد؟
      کونیگ‌زگ اومده با رگرای مربوط به Shmee150 توی یک فرودگاه قدیمی با ترک های بزرگ و عمیق در اون رو با یک بوگاتی که توی پیست کفی ۸/۵ کیلومتری، که هر سال آسفالتش عوض میشه، یک ترک ۱ سانتی متری در پیست وجود نداره، با یک موتور ۱۶ سیلندر با ۴ تا توربو و ۱۰ تا رادیاتور، با کمک سیستم لانچ کنترل و هزاران هزار دلیلی که میتونم واست بیارم …. میای مقایسه میکنی و میگی کابینش بندری میره؟؟
      من نمیخوام ارزش کار های بوگاتی رو زیر سوال ببرم؛ منتهی خودتون مجبور میکنید آدم اینو بگه?

      موافقم 1
      مخالفم 0
  12. فری

    ۲۶ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من موندم توی فیلم دوم که نمای کلی ماشین رو نشون میده کی فیلم گرفته و رکورد اون چقدر بوده!
    به نظر فیلم دوم ساختگی میاد

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. Carbonado Aventador

      ۲۶ مهر ۱۳۹۸
      سوابق: (4468 ديدگاه)

      اون فیلم حالت تیزر داره و از نمای بیرونی که فیلم میگرفت مطمئنا سرعتش زیر ۳۰۰ کیلومتر بوده..
      اون تیزر بوده که موتاژ شده فیلم و این فیلم اصلی رکورده

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا