سایر خودروهای اروپایی

زنوو TSR-S جدید، هیولای 1177 اسبی دانمارکی

دقیقاً یک سال پس از معرفی زنوو TS1 GT در نمایشگاه ژنو، این خودروساز دانمارکی در حال معرفی محصول جدید دیگری در خاک سوئیس می‌باشد. شما را با TSR-S، نسخه جاده‌ای از خودروی مسابقه‌ای TSR آشنا می‌کنیم. این سومین محصول از خانواده TS بوده و دو محصول دیگر نیز شامل سوپرکارهایی بای توربو هستند. TSR-S که توانایی‌های فوق‌العاده جاده‌ای را با نهایت منحصربه‌فرد بودن ترکیب کرده تنها به تعداد ۵ دستگاه تولید خواهد شد.


صادقانه باید گفت این خودرو از نظر طراحی تفاوت خیلی زیادی با محصولات قبلی این کمپانی نداشته اما تمامی خطوط بدنه وظیفه آئرودینامیکی مهمی را بر عهده دارند. دانمارکی‌ها با افتخار بال دراماتیکی را معرفی کرده‌اند که هم به عنوان ترمز هوایی عمل کرده و هم پایدار کننده خودرو در پیچ‌ها می‌باشد. این خودرو در زمان عبور از پیچ داون فورس بیشتری را لطف چرخش طولی بال به دست می‌آورد.


یکی از کارشناسان ارشد کمپانی می‌گوید:

ایده بال TSR-S برای ایجاد داون فورس بالا و نیروی داخلی بیشتری می‌باشد. زمانی که بال خودرو کج می‌شود داون فورس تنها ۳ درصد کاهش می‌یابد اما با کارکرد اصلی بال ۳۰ درصد داون فورس بیشتری تولید می‌شود.


قلب تپنده این خودرو پیشرانه ۸ سیلندر ۵.۸ لیتری با دو سوپرشارژر است که قدرت ۱۱۷۷ اسب بخاری تولید می‌کند. این پیشرانه به گیربکس ۷ سرعته پدال شیفتر برگرفته از موتور اسپورت متصل است. زنوو می‌گوید گیربکس یاد شده یکی از سریع‌ترین تعویض‌ها را داشته و به ایجاد شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۲.۸ ثانیه‌ای کمک می‌کند. موضوع مهم‌تر اینکه TSR-S تنها در ۶.۸ ثانیه از سکون به سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد.


Troels Vollertsen مؤسس کمپانی می‌گوید:

“هدف ما در زمان ساخت این خودرو دست به سطح بسیار بالایی از توانایی‌های مهندسی آئرودینامیک در یک خودروی جاده‌ای بوده است. با ترکیب مشخصات پرفورمنس فوق‌العاده TS1 GT و البته جانور وحشی TSR ما حد نهایی زنوو را به همگان نشان داده‌ایم.

زنوو می‌گوید سوپرکار جدیدش نزدیکی بسیار زیادی به برادر مخصوص پیست خود داشته اما به آسانی در جاده‌های عمومی حرکت می‌کند. به لطف تنظیمات پرفورمنس قابل تنظیم این خودرو دارای سه خروجی گوناگون بوده که حداقل آن ۷۰۰ اسب بخار بوده و دو حالت دیگر نیز IQ و ماکزیمم می‌باشند. در حالت IQ شاهد خودرویی مسابقه‌ای برای جاده بوده و حداکثر قدرت هر زمانی که امکان‌پذیر باشد به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. Ali Keyhani

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (657 ديدگاه)

    انتظار بیشتری ازش داشتم چه از نظر فنی و بخصوص طراحی که زیاد با مدل قبلی تفاوت نداره،کاش یه طرح جدیدتر میساختن ازش ولی بازم ترکیب رنگ قرمز و مشکی زیباش کرده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Saeed Boroomand

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (477 ديدگاه)

    چیه فیبر کربن میگذارن داخل کابین، پلاستیک و زغال چون گرونه دلیل نمیشه زیبا هم باشه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرزاد

      ۱۶ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (70 ديدگاه)

      چون سبکه…..کم وزنه ‌‌….مقاومت بالایی داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. Mohammad

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1430 ديدگاه)

    اوه اوه قاتلان شیرون یکی یکی دارن میان
    شده عین فیلم جان ویک ?????

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Just bentley continental

      ۱۶ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (540 ديدگاه)

      هه اره ولی اخرش جان ویک همه رو می کشه.
      شیرون❤❤

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Amirferrari

        ۱۶ اسفند ۱۳۹۶
        سوابق: (352 ديدگاه)

        ببین بوگاتی چی ساخته که تا راجب سوپرکارا و هایپرکارا بحث میشه اسم شیرون اول از همه میاد،اگه بوگاتی نبود این آشغال سازا که هرکدوم ادعا بهترین بودن رو دارن چه جوری میخواستن اسم در بیارن،همین ماشین رو shme150 تست کرد (نسخه خیابونیش رو) کلی از گیربکسش انتقاد کرد و گفت در حد گیربکس نیسان gtr عملکردش نیست چه برسه بخوای با بوگاتی و فراری مقایسش کنی،از ورود زیاد صدا به کابین و خشکی بیش از اندازه سیستم تعلیق و خیلی از چیزای دیگش،بعد یه سری دل خوش میکنن به چهار تا عکس و فکر میکنن هر ماشینی طراحیش عجیب غریب و فضایی بود حتما بهتره! مهندسی یعنی با دو تن وزن ماشینای نصف وزن خودت رو نفله کنی،مهندسی یعنی موتور پلمپ شده با گارانتی مادام العمر،مهندسی یعنی چاشنی لوکس و سریع بودن رو تو یه ماشین جا دادن،سایپا هم از فردا بزنه تو کار تولید پراید با دیزاین فیبرکربن هستن کسایی تو این سایت بیان واسش سر و دست بشکونن

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Mohamad ali

          ۱۶ اسفند ۱۳۹۶
          سوابق: (68 ديدگاه)

          البته ایراد هایی که شما گرفتید خیلی منطقی نیست چون عزیز شیرون با حمایت شرکت معظمی مثل فولکس واگن ساخته شده که چه از نظر توان مهندسی چه تکنولوژی قابل قیاس با کمتر خودرو سازان جهانه حتی تویوتا شاید توان مدیریت این تعداد برند تاپ را ندارد پس ساخته ای چون شیرون باید هم ملاک و معیار مقایسه باشد

          موافقم 0
          مخالفم 0
  4. Just bentley continental

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (540 ديدگاه)

    این وسط فقط منتظر کوربلاتیم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Anarsh

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (24 ديدگاه)

    یکی از نکته هایی که متمایز میکنه هایپر یا سوپر کارهای با اصالت رو طراحی فضای داخلی یا داشبرد متناسب با فضاست. در صورتی که در سازنده ها یا مونتاژکارهای نوپا مثل زنوو ، یا رضوانی و…اوج خلاقیت فیبر کربن به مقدار لازم هست. که طرحی بس خز می باشد.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا