سایر خودروهای اروپایی

سوپراسپورت ایتالیایی Calafiore C10 در راه است…

یک هیولای ۱۰۰۰ اسب بخاری…

ایتالیا! کشوری شگفت‌انگیز که مهد سوپراسپورت سازانی چون فراری، مزراتی، لامبورگینی و پاگانی است؛ اما بازیگر تازه‌واردی که نام Calafiore Cars را انتخاب کرده می‌خواهد با سوپراسپورت C10 خود وارد این بازی شود. این خودرو چند روز دیگر رونمایی خواهد شد و قبل از آن چندین تیزر منتشر شده‌اند تا اشتیاق ما برای دیدن آن را دوچندان نمایند.

calafiore-c10-teaser-04
کار بر روی C10 از حدود ۷ سال پیش شروع شده و حالا زمان رونمایی از نسخه‌ی تولیدی آن است. این خودرو دارای شاسی فیبر کربنی است و در ساختار آن از تیتانیوم و طلا سود برده شده و به نظر می‌رسد که سقفی جداشدنی خواهد داشت. زمانی که آینه‌های جانبی C10 نگاه می‌کنیم یاد مدل‌های زوندا و هوایرا می‌افتیم. همچنین اندازه‌ی بزرگ دیسک‌های ترمز جلو پیشنهاد می‌کنند که قدرت تولیدی این خودرو قابل‌توجه خواهد بود.

calafiore-c10-teaser-01
در واقع قلب آهنین C10 یک پیشرانه‌ی ۱۰ سیلندر بای توربو است که در خود ایتالیا مهندسی شده و قادر است حداقل ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت تولید کند. با توجه به استفاده‌ی وسیع از فیبر کربن و دیگر عناصر سبک‌وزن در خودرو و بهره‌گیری از پیشرانه‌ای قوی، C10 یک راکت سریع‌السیر خواهد بود. متأسفانه تا زمان نگارش مقاله هیچ‌گونه جزئیاتی از پرفورمنس خودرو منتشر نشده است.

calafiore-c10-teaser-02

calafiore-c10-teaser
به نظر می‌رسد به منظور بهبود ویژگی‌های آئرودینامیکی c10 از اسپلیتر جلوی بزرگ و دیفیوزر عقب گیرایی استفاده شده است. داخل کابین نیز دو صندلی با روکش چرم دو رنگ و لوگوی رسمی کمپانی به چشم می‌خورند.

calafiore-c10-teaser-03
این خودرو چند روز دیگر و در رویداد Top Marques Monaco 2017 رونمایی خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. Kamran

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (919 ديدگاه)

    جونم ایتالیا ، مهد سوپراسپرت سازی ???

    …بی‌صبرانه منتظر رونمایی بشه ازش

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ferrari zonda TDF

      ۲۷ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (479 ديدگاه)

      برمبو، پیرلی، پنین فارینا،توریتالیا،واید12،ایکونا وولکانو، ماتزانتی، مازراتی، لانچیا، لامبورگینی، پاگانی، فرراری، آلفارومئو
      و حالا کالافیوره
      از این تیزر معلومه که چیز خیلی خیلی خفنی هست….با پیشرانه خیلی خیلی خاص
      مگه میشه ایتالیایی باشه و بد باشه!؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Ace

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    وقتی 7 سال روش کار کرده یعنی قراره خیلی خفن باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Jast bentley continental

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (185 ديدگاه)

    چقدر ماشینای ۱۰۰۰ اسبی زیاد شد۶ یه زمانی یه بوگاتی و شلبی ssc و کونیگزگ ccx r هزار اسبی بودن میگفتیم چه ماشین خفنی الان هر ماشینی ساخته میشه هزار اسب به بالاست کم مونده پراید ۱۰۰۰ اسبی هم ساخته شه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. The R

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (93 ديدگاه)

    مشکل این ماشین (و ماشین های هم رده) اینه که 99.999% مردم نمیتونن از نزدیک ببیننشون و معمولا باهاشون متناسب با ذات ماشین رانندگی نمیشه. نهایت آخر شب میان کروز میکنن تو شهر.
    اینا میرن تو کلکسیون یه سری افراد فوق ثروتمند.
    ماشین اینجوری اگه باهاش سریع رونده نشه، تو پیست برده نشه و از قابلیاتش استفاده نشه ظلم عظیم در حق ماشین و سازندگانش هست. اصلا بی احترامی محسوب میشه.
    (البته بماند که یک سری ماشین ها در حد اثر هنری هستن)

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا