سایر خودروهای اروپایی

حضور سوپرکار الکتریکی Elextra در ژنو

از زمانی که ایلان ماسک کمپانی تسلا را تأسیس کرده افراد زیادی خواسته‌اند پا در کفش او کنند و جدیدترین این کمپانی‌ها به طراح سوئیسی رابرت پالم و کارآفرین دانمکاری پاول سول تعلق دارد.

elextra-supercar-electric-geneva-2017-2
این افراد مؤسس کمپانی Elextra هستند، شرکتی که آماده‌ی رونمایی از اولین سوپرکار چهار درب و چهارنفره‌ی خود در نمایشگاه خودروی ژنو می‌شود.

این خودرو به خاطر داشتن قوای محرکه‌ی الکتریکی که البته جزئیاتی از منتشر نشده می‌تواند در ۲.۳ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد! رقیب این خودرو تسلا مدل S P100D است که طبق اخبار منتشر شده عملکرد بسیار مشابهی دارد.

elextra-supercar-electric-geneva-2017-1
از دیگر جزئیات این خودرو که آلایندگی صفر دارد می‌توان به طراحی آن در سوئیس و ساخت آن با دست در نزدیکی اشتوتگارت آلمان اشاره کرد. این خودرو بنا به گفته‌ی کمپانی توسط یکی از بهترین کارخانه‌های ساخت خودرو که سفارش‌های تولید محدود را می‌پذیرد ساخته خواهد شد.

elextra-supercar-electric-geneva-2017-3
انتظار نمی‌رود بیشتر از ۱۰۰ دستگاه از اولین خودروی این شرکت تولید شود و کمپانی در حال حاضر به دنبال سرمایه‌گذار است. خب ببینیم طراح خودرو دراین‌باره چه می‌گوید:

ایده‌ی پشت سر این خودرو ترکیب خطوط به یادآورنده بهترین سوپرکارهای ایتالیایی گذشته با طراحی مدرن و زیبای امروزی و همچنین پیشرفته‌ترین تکنولوژی است.

Elextra به احتمال زیاد جزئیات بیشتری از خودرو را منتشر نخواهد کرد اما در چند هفته‌ی دیگر شاهد رونمایی از آن در نمایشگاه ژنو خواهیم بود بنابراین آن زمان می‌توانیم جزئیات بیشتری از این سوپرکار را بدانیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. فقط انگلستان

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1045 ديدگاه)

    من مطمئنم که این ماشین با شکست مواجه میشه بهتره که از همین الان جلویه تولیدشو بگیرن واقعا زشت و بی قواره طراحیش کردن و به نظرم فوقش بتونه با کیا کادنزا رقابت بکنه
    راحتی داخلیش هم به نظر چنگی به دل نمی زنه قبلا برنامه کودک که میدیدم بعضی از کارتون های تخیلی اینجور ماشینارو داشت مثل کارتون مگامن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ساسان

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1039 ديدگاه)

    عکس اول چقدر شبیه لامبورگینی گالاردوعه…درکل خودروهای جدید سعی میکنن از طرحهای سایرین الهام بگیرن و خودشون یک جریان جدید درطراحی به وجود نمیارن…کاری که مکلارن کردو …وخوب انجام داد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. رامکال

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (594 ديدگاه)

    تا عکس دوم رو دیدم خواستم بگم که چقدر شبیه لامبورگینی ساختنش.
    که البته خود طراحش هم به این موضوع اعتراف کرده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. خسرو

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    نه پشتشو! اسمشو – چرا فکر میکنن این طراحی در حد یک سوپر کاره؟ جلوش هم که اصلا نمیتونه 4در بودنشو تعریف کنه /نمیدونم چرا حس میکنم ماشین الکتریکی مضحکه ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Mahdi DODGE

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1477 ديدگاه)

    ظاهر خوبی نداره
    تسلا خیلی بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Madjid R8 V12 TDI Le Mans

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    هنوز چیزی در موردش معلوم نشده. باید صبر کرد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. rs7

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (30 ديدگاه)

    بدم میاد از هر چی سوپر کار الکتریکی، نسلشون منقرض بشه !!!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا