سایر خودروهای اروپایی

رونمایی از سوپرکار جدید و گمنام گینتا

شاید در حال حرکت به سمت خودروهای پرفورمنس الکتریکی باشیم اما این به معنی پایان کار خودروهای اسپورت سنتی و درون‌سوز نیست. یکی از شرکت‌های نسبتاً گمنام دنیای خودرو گینتا است که به دنبال اثبات فرمول اثبات شده‌ی خودروهای درون‌سوز در سال ۲۰۱۹ بوده و سوپرکار جدید این شرکت برای افرادی است که از بحث الکتریکی سازی خودروها خوششان نمی‌آید.


در قلب این محصول که فعلاً نامی ندارد پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۶ لیتری جمع‌وجور و سبک‌وزنی قرار داشته که قدرت حدود ۶۰۰ اسب بخاری و گشتاور ۷۰۵ نیوتون متری دارد. این قلب آهنین به همراه گیربکس ۶ سرعته سکونشئال و دیفرانسیل متصل به پیشرانه عرضه می‌شود.


متریال سبک‌وزن فیبر کربن برای پانل‌های بدنه و شاسی لوله‌ای استفاده شده تا وزن خودرو به عدد قابل‌توجه ۱۱۵۰ کیلوگرم برسد. این در حالی است که سوپرکار موردبحث بزرگ‌ترین خودروی تاریخ گینتا محسوب می‌شود. این سوپرکار پیشرانه وسط در تونل باد ویلیامز حضور یافته تا بهترین عملکرد را داشته باشد. سوپرکار گینتا در سرعت ۱۶۱ کیلومتر در ساعت داون فورس ۳۷۶ کیلوگرمی تولید می‌کند که تقریباً با خودروی مسابقه‌ای LMP3 برابر است. موضوع جالب اینکه محفظه بار محصول گینتا برای چنین خودرویی کاملاً جالب بوده و برابر با ۶۷۵ لیتر است.

گینتا در نظر دارد این خودرو را تا پایان سال تولید کند و اولین نمونه‌ها را نیز در ژانویه سال آینده به دست مشتریان برساند. تا چند روز دیگر هم نام این سوپرکار مشخص خواهد شد و البته قیمت آن نیز به اطلاع عموم خواهد رسید. البته می‌دانیم که قیمت این سوپر اسپورت کمتر از ۴۰۰ هزار پوند خواهد بود.


با اینکه خودروی مورد بحث امروز به‌صورت رسمی معرفی شده اما قبلاً ۱۴ سفارش دریافت شده که خب برای گینتا خوب است چراکه این شرکت می‌خواهد در اولین سال تولیدش تنها ۲۰ دستگاه از سوپرکار جدیدش را بسازد. حداکثر ظرفیت تولید این خودرو تعداد ۳۰ تا ۵۰ دستگاه در هر سال خواهد بود.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. کوشا

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (118 ديدگاه)

    حالا چرا انقد زشت؟ :D

    موافقم 0
    مخالفم 1
  2. OMID

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (2172 ديدگاه)

    طراحیش حال به هم زنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. امیر

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (202 ديدگاه)

    اتفاقا از طراحیش خیلی خوشم اومد
    مثل اینکه برند قدیمیه
    از داخلشم چنتا عکسو کلیپ میزاشتن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. emad1990

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (999 ديدگاه)

    صدای موتورش خوبه.کلیپو نگاه کنید حتما

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا