سایر خودروهای اروپایی

رونمایی از سوپرکار گران‌قیمت گینتا آکولا در ژنو

گینتا در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۹ از سوپرکار جدید آکولا رونمایی کرد.

نام آکولا به این خاطر انتخاب شده که در زبان روسی به معنای “کوسه” می‌باشد. این واژه همچنین در روسیه برای کلاس زیردریایی‌های هسته‌ای استفاده می‌شود. واضح است که این واژه با نیروگاه سوپرکار گینتا همخوانی دارد چراکه در بطن آکولا یک پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۶ لیتری تنفس طبیعی با قدرت فراتر از ۶۰۰ اسب بخار و گشتاور ۷۰۰ نیوتون متر قرار گرفته است.


این نیرو از طریق گیربکس ۶ سرعته سکونشئال پدال شیفت گینتا به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. وزن این سوپرکار تنها ۱۱۵۰ کیلوگرم بوده و می‌تواند به حداکثر سرعت ۳۲۰ کیلومتر در ساعت دست یابد.


قیمت این خودرو در بریتانیا از ۳۴۰ هزار پوند (حدود ۴۴۶ هزار دلار) آغاز می‌شود. علیرغم این قیمت بالا، ۶۰ درصد از ۲۰ دستگاه خودروی در نظر گرفته شده برای تولید قبلاً فروخته شده‌اند.


لاورنس تاملینسون مدیرعامل این کمپانی می‌گوید:

ایده‌ی پشت آکولا ساخت چیزی کاملاً منحصربه‌فرد و چیزی بوده که دیگر برندها نمی‌توانند به خاطر محدودیت‌های خود بسازند. این خودرو برای شکافتن هوا همچون شکافتن کوسه در آب طراحی شده و ما باافتخار این خودرو را در بریتانیا خواهیم ساخت.


تمامی مالکان آکولا خواهند توانست تجربه‌ی یک روز حضور در خود شرکت و آشنایی با آن را داشته باشند.


آن‌ها همچنین در پیست با خودروی مسابقه‌ای G58 رانندگی خواهند کرد. گفته شده این خودرو نزدیک‌ترین چیز به خودروهای مسابقه‌ای استقامت است. نیروبخش G58 پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۵۷۵ اسبی بوده و وزن این خودرو نیز تنها ۹۴۰ کیلوگرم است.

مدیر گینتا در خاتمه اظهار می‌دارد:

ما شرکت کوچکی هستیم اما با قدرت جلو می‌رویم و مشتریان نیز واقعاً از مزیت‌های شرکت استفاده خواهند کرد. ما در پیست با دیگر خودروسازان مسابقه خواهیم داد اما سوپرکار چیز متفاوتی ارائه کرده و تلاش دارد ارتباطی واقعی بین برند و خودروی ساخته شده ایجاد کند. مالکان آکولا در تمامی جنبه‌های گینتا درگیر خواهند شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. حامد

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (58 ديدگاه)

    دنیا به سمت پیشرفته و فناوری پیش میره.
    ما توی فکر اینکه امسال آجیل نمیتونیم بذاریم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. مهراد

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (762 ديدگاه)

    چقدر خودرو مسابقه ایشون زیباست

    و چقدر این خودرو سوپر اسپرتشون بیریخته

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا