سایر خودروهای اروپایی

لادا نیوا تراول 2021، آفرودری ارزان‌قیمت با ویژگی‌های مطلوب

داستان لادا نیوا به سال ۱۹۹۸ بازمی‌گردد که با عنوان واز ۲۱۲۳ معرفی شد. این آفرودر کوچک در سال ۲۰۰۳ با چهره ریبج شده شورولت نیوا و به عنوان بخشی از جوینت ونچر جنرال موتورز و آوتوواز رونمایی شد. چند ماه پیش جنرال موتورز به این همکاری پایان داد و با فروش ۵۰ درصد سهام خود به طرف روسی موافقت نمود. این شاسی‌بلند کوچک اما توانا برای مدل سال ۲۰۲۱ بازگشته و حالا با نام لادا نیوا تراول و برخی به‌روزرسانی‌های ظاهری پدیدار گشته است.

تولید لادا نیوا تراول از هفته جاری در روسیه شروع می‌شود. این خودرو به‌صورت استاندارد به اسنورکل مجهز بوده و از پوشش‌های پلاستیکی بدنه و لاستیک‌های آفرود، سیستم چهار چرخ محرک و… سود می‌برد.

طراحی بخش جلوی این خودرو به نوعی مشابه تویوتا راو ۴ بوده و از چراغ‌های جلوی مدرن‌تر و کاپوتی بازنگری شده با خیزهای قوی برخوردار است. جلوپنجره بسیار بزرگ‌تر از قبل بوده و قوس‌های چرخ نیز نسبت به مدل قبلی شورولت نیوا مربعی تر شده‌اند. در بخش عقب نیز چراغ‌های تمام LED و سپری متفاوت دیده می‌شوند.

تصاویر کابین این خودرو فعلاً منتشر نشده اما شنیده‌ایم که چیز زیادی تغییر نکرده است. درباره قوای محرکه نیز همان را می‌توان گفت به‌گونه‌ای که پیشرانه ۱.۷ لیتری بنزینی نیوا تراول قدرت ۸۰ اسب بخاری و گشتاور ۱۲۷ نیوتون متری تولید کرده و یک گیربکس ۵ سرعته دستی آن را به تمامی چرخ ها منتقل می‌کند. قطعاً با این خودرو رکورد پیست نوربرگ رینگ را جابجا نخواهید کرد چراکه شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۱۹ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۱۴۰ کیلومتر در ساعت نیوا اصلاً مناسب چنین کارهایی نیست.

شایان ذکر است پس از خاتمه همکاری جنرال موتورز و آوتوواز، نیوا با نشان لادا خودنمایی کرده و حالا هم نسخه فیس لیفت شده آن معرفی گردیده است. فعلاً قیمت این خودرو اعلام نشده اما نسخه قبلی بهای پایه ۷۲۶ هزار روبلی داشته که معادل ۹۶۰۰ دلار بوده است. قیمت مدل فول نیز به ۸۶۹ هزار روبل معادل ۱۱۵۰۰ دلار می‌رسیده است.

لادا نیوا ۲۰۲۱ را نباید با آفرودر کلاسیک روسی که دارای همین نام بوده اما از سال ۱۹۷۷ تاکنون تغییر زیادی نکرده اشتباه گرفت. نیوای کاملاً جدید در سال ۲۰۱۸ و در قامت کانسپت ویژن پیش‌نمایش شد اما هنوز نسخه تولیدی آن رؤیت نشده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. TOYOTA LOVER

    ۳ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (29 ديدگاه)

    قشنگه ولی به نظرم جلوش از تویوتا تاندرا کپی شده

    موافقم 19
    مخالفم 40
    1. دی جی70

      ۳ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (303 ديدگاه)

      جللو رافور پشت داستر داخل کوییک

      موافقم 7
      مخالفم 2
  2. زیزیگولو

    ۳ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (4888 ديدگاه)

    الآن دوروبره چهل پنجاه سال هستش که لادا نیوا بجز چندتا تغییر کوچیکو جزئی تقریباً دست نخورده باقی مونده!!!!!!!!! …… درکل من زشت تر، بی رمق تر، بی روح تر و الکی تر از ماشینای روسی هیچجای دیگه ندیدم حتی از ماشینای چینیم بی روح ترو بدترن

    موافقم 79
    مخالفم 10
  3. H

    ۳ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (326 ديدگاه)

    به نظرم روسها همون تانک بسازند بهتره

    موافقم 64
    مخالفم 3
    1. datsun

      ۳ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (3500 ديدگاه)

      روسها قدمت طولانی تو ساخت وسایل نقلیه آفرود دارن حتی قبل از جیپ و خیلی کمپانی های کهنه کار آفرود ولی پیشرفتی نداشتن

      موافقم 42
      مخالفم 0
    2. shoshtari

      ۳ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (1 ديدگاه)

      شاید جالب باشه بدونی این مدلی که شبیه جیپ های ج ج ۲ میبینی در اصل از یه مدل روسی مشتق شده. روسیه اولین بار این تیپ ماشینو زد.
      تو اصفهان میشناسم تا ۱۰ سال پیش یه جیپ عتیقه داشت. روسی بود اما کار میکرد. تو شمال هم شنیدم میگن خیلیه کامیون و جیپای روسی.
      یا همین کلمه ی ماشین در اصل روسی هست.
      یا خودرروهای زرهی امپرپ جنگی اولین بار تو ج ج ۱ به دست روسیه ایجاد شد. شاید بد نباشه بدونین روسیه دومین کشور ثروتمند بود اما روسیه بدجور عقب افتاد. در واقع یه چیزی مثل هلند امروزی بود. اگه به سرنوشت اکثر دانشمندای ۱۰۰ سال پیش نگاه کنی چندسالی روسیه زندگی کردن.
      بعدم تو افرود هیچ ماشینی به اون لادا نیوای عتیقه نمیرسه.
      https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=311012628&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=14400&minFirstRegistrationDate=2020-01-01&pageNumber=1&scopeId=C&sfmr=false&fnai=prev&searchId=dd047def-323d-5564-5a14-d448adef4e40
      لینک بالا رو ببین . لادا نیوای عتیقه ی مدل ۲۰۲۰ که امسال میشه هنوز تولید میشه و حتی تو المان میخرن و میفروشن. تو المان به این مدل میگن ماشین شکار. اکثرا میخرن میرن کشورای فنلاند سوئد شکار میکنن برمیگردن. چون تو جنگل شکار میکنن و این کشورای اسکاندیناوی مثل امریکا یا اروپا پرجمعیت نیستن خیلی جاهاشون حتی جاده ندارن. باید ماشینی بخرن که کاملا خارج جاده بتونه بره. اما من میگم لادا نیوا نمونه ی ارزون جی کلاسه.
      حتی فولادی که براش استفاده میکنن همون فولاد معروف شوروی هست. یکی از دلایلی که ماشینای قدیمی روسی هنوز تو هوای شرجی شمال ایران استفاده میشه و با زنگ زدن اوراق نشده همین فولاده.
      پدرم یه بنز معماری داشتیم. بعد ۱۰ سال تو شوشتر شروع به زنگ زدن کرد. از خودم نمیگم. اینترنت ببین.
      لادا میخری مطمئنی تا ۱۰۰ سال میتونی باهاش راه بری. الکی نمیگم. تو اذربایجان ارمنستان هنوز لاداهای ۵۰ ساله رو استفاده میکنن حتی روغن و فیلتر تعویض نمیکنن.
      روسیه معروفه به ساختن چیزای زخمتی که تا ۱۰۰ سال کارمیکنه.
      شما اگه به اسراییل نگاه کنی تقریبا تمام نفربرهای چرخدارش بر اساس تانکهای غنیمت گرفته شده از مصر و سوریه درست شده. همون تانکهایی که شوروی به این کشورای عربی فروخته بود. تانکها رو تبدیل کردن. تقریبا ۵۰ سال پیش جنگیدن تانکها رو غنیمت گرفتن. اما تا الان از همونا نفربر و چیزای جالبی میسازه. اما چیزی که باعث شده فکر کنن روسیه محصولاتش بده اینه که اکثر کسایی که محصولات روسیه رو میخرن قشری هستن که تا ۳۰ سال جنسو نگه میدارن. خب معلومه یه جنس ۳۰ ساله برا امروز حرفی برا گفتن نداره. روسیه هم وضع اقتصادیش طوری بود که حتی پراید براشون لاکچری بود.

      موافقم 7
      مخالفم 7
    3. shoshtari

      ۳ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (1 ديدگاه)

      لینک زیرم ببین.
      از لادا نسخه ی برف پاک کن ساختن. حالا فکر کن کشور خودمون حداقل نصف شهراش کوهستانی و برفگیره. لادا نیوا بهتر از یه ماشین چینی هستش که حتی نمیتونی باهاش رو جاده خاکی بری.

      https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=290566835&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=14400&minFirstRegistrationDate=2020-01-01&pageNumber=1&scopeId=C&sfmr=false&action=topInCategory&searchId=445b9dfe-eb4f-e9b9-6aa5-55b5016e1cae

      مدل زیر هم قشنگه
      https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=311012661&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=14400&minFirstRegistrationDate=2020-01-01&pageNumber=1&scopeId=C&sfmr=false&action=eyeCatcher&searchId=feb89bee-3aec-25ff-44bf-c107bea6f82d

      ماها ظاهربینیم. وگرنه ما باید شاهد لادا نیوا بودیم تا ماشین چینی. ایمنیشم عالیه که تو المان فروخته میشه.
      من یکی لادا نیوا رو بهتر از داچیا میدونم.
      من اگه موقعیتو داشتم یه لادا نیوا میخریدم با یک چهارم قیمت یه تویوتا. اما با همون قابلیت و توانایی.
      بلکه بیشتر.

      موافقم 3
      مخالفم 1
    4. رحیم

      ۴ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (104 ديدگاه)

      تانکهای روسی فقط توی رژه و تا زمانی خوبن که وارد میدان جنگ نشده باشن. نگاهی به کارنامه تانکهای روسی در جنگ خلیج فارس و در جنگ تصرف عراق توسط آمریکا بندازین میفهمین

      موافقم 3
      مخالفم 1
  4. Ahmedreza2002

    ۳ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1465 ديدگاه)

    با ۱۲۷نیوتون متر گشتاور عملا میخاد چیکار کنه؟
    یه چیزی تو مایه هایه جیپ صحرا خواهد بود با وزن و قیمت بیشتر

    موافقم 28
    مخالفم 1
  5. Masoud

    ۳ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (2 ديدگاه)

    بی ریخت و نا هماهنگ
    انگار جلوی راو۴ رو کندن چسپوندنش به رنو ساندرویی داستری چیزی…

    موافقم 12
    مخالفم 5
  6. سامورایی از قله فوجی

    ۳ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1149 ديدگاه)

    آفرودر ؟؟؟
    با ۱۲۷ نیوتون متر گشتاور ؟؟
    شتاب ۱۹ ثانیه ?

    موافقم 24
    مخالفم 1
  7. نیما

    ۳ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (336 ديدگاه)

    بیارن اینجا یه tu5 بندازن روش خوب میشه

    موافقم 22
    مخالفم 1
  8. RAMIN. Plaid cs 95 TCEHSALNAGAN

    ۳ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    اوه اوه کرک و پرم ریخت 1.7 لیتر تنها 80 اسب ???????
    127 تا گشتاور…. ??????

    قیمتش خوبه اونم خیلی خوبه.

    ولی متاسفانه قدرتش خوب نیست. شتابش که بماند…..

    حداکثر سرعتش بماند…. 140 تا….. ?????

    موافقم 13
    مخالفم 2
    1. مهرداد كمال

      ۳ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (1825 ديدگاه)

      حداکثر سرعت تو حالت ایده اله بگمونم همینم نره

      موافقم 6
      مخالفم 0
    2. آرین

      ۱۴ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (235 ديدگاه)

      طرف تا به 140 تا برسه فسیل شده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. NAVID۰۰۹۸

    ۳ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    روس‌ها هیچگاه دنبال ظاهر نیستند و همیشه عملگرا بودند و یه خوبی‌ای که این خودرو داره اینه که با یه قیمت مناسب و ارزان میتوانید یه خودروی کاربردی و البته باکیفیت سگ‌جانی تحویل بگیرید که تا سال‌های سال بدون هیچ خرجی براتون کار بکنه و بهتره گروه هیوندای یه نگاهی بیندازه و کمتر مردم را با ظاهر پوشالی و موتورهای یاتاقانی و آپشن آبکی گول بزنه و اَمان از وقتی که به سرنوشت سانگ‌یانگ دچار بشه .

    دیر یا زود داره اما سوخت‌ و سوز نداره !

    خوبیش اینه که تا حالا هرچی پیش‌بینی کرده بودیم درست از آب در اومده و البته چه آب سردی ریخته میشه روی سر بیسوادان پُرمُدَئی !

    موافقم 13
    مخالفم 30
    1. مهرداد كمال

      ۳ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (1825 ديدگاه)

      ماشین. روسی سرطانه دوستای پدرم چند مدلش داشتن گاز ۶٩ اش بد نبود که اونم داستان خودشو داره اما یه امبولانس اواز یکی داشت که بدترین ماشین دنیاس بخدا ژیان و شورولت ایران از اون بهترن

      موافقم 5
      مخالفم 2
  10. NAVID۰۰۹۸

    ۳ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    این خودرو نسبت وزن به قدرت مناسبی داره با قیمتی ارزان و کاربردی که هدفش خدمت‌رسانی به خانواده‌‌های کم‌بضاعته .

    دفاع از لادا نمیکنم ولی لادا خیلی وقته شناخته شدست و آب‌و‌هوای روسیه با کسی شوخی نداره و این هنر هست که خودرویی بسازی که با اطمینان تمام برای چندین سال بدون مشکل در برف و یخ کاربرد داشته باشه

    ناپلئون و هیتلر در جبر جغرافیائیه روسیه زمینگیر شدن و فکر نمیکنم از جغرافیای روسیه در جهان بدتر داشته باشیم !
    این خودرو باید احتمالاً دنده‌ای باشه که گشتاور را کامل و راحت در دنده‌ی یک زیر پاتون بیاره که در آفرود این از همه مهمتره و البته وزن کم !

    موافقم 9
    مخالفم 11
  11. MOHAMMAD.n.r

    ۳ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1141 ديدگاه)

    قیمتش خیلی خوبه.
    به پول ما حدود ۲۵۰م.
    با دو برابر این پول هم افرودر صفر نمیتونی بگیری(تو ایران)

    موافقم 11
    مخالفم 1
  12. Mohammad

    ۳ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (421 ديدگاه)

    درسته روسیه تو نظامی قویه ولی از نظر صنعت و اقتصاد خیلی ضعیفه و همینا باعث میشه که جلو آمریکا خیلی کم بیاره کلا توی تمام کشورهایی که دیدم فقط آمریکا توی صنعتی که دست بزاری قویه و جلو بقیه کم نمیاره و ابرقدرتیش بخاطر همین موضوع هست شما به هم پیمانان این دو کشور هم که نگاه کنید میفهمید که چقد تفاوت بین این دو کشور هست

    موافقم 18
    مخالفم 2
  13. Reza ar

    ۳ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (257 ديدگاه)

    قدرت در حد موتور تیبا !!! احتمالا با ایرانخودرو و سایپا همکاری نزدیک داشتن?برای آفرود ضعیفه

    موافقم 7
    مخالفم 2
  14. حسین دهمرد

    ۳ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (2433 ديدگاه)

    مادر علم شیمی به چه روزی افتاده. آخه اینا چیه.

    موافقم 4
    مخالفم 1
  15. ali a

    ۳ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (775 ديدگاه)

    درسته ما تو خودرو سازی 20 سال از دنیا عقب هستیم… ولی موتور این رو با موتور ef7 توربو مقایسه کنید میبینید روسیه تو خودرو از ما عقب تره… کشوری که قرن ها از ایران سو استفاده کرد و در دنیا منفوره…

    موافقم 7
    مخالفم 7
  16. حسین

    ۵ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (259 ديدگاه)

    با این قیمت و این قدرت و این طراحی کپی، مگر اینکه کسی مخش عیب کنه اینو بخره

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا