سایر خودروهای اروپایی

لادا وستا کراس سدان، تجربه‌ای متفاوت در ارتفاعی بالاتر!

خودروسازان سطح میانی اروپایی تنها نمونه‌هایی نیستند که در کلاس‌های خودرویی ناشناخته قدم می‌گذارند زیرا لادای روسیه نیز اخیراً همین کار را با وستا کراس سدان جدید انجام داده است.


این خودرو که به عنوان اولین نمونه در کلاس خود توصیف شده چهارمین عضو خانواده پس از نمونه‌های سدان، SW و SW کراس می‌باشد. نسخه جدید وستا کراس در مقایسه با مدل چهار درب استاندارد برخی به‌روزرسانی‌های فنی را داراست.


تغییرات بیرونی این خودرو شامل پوشش پلاستیکی سراسر بدنه، اضافه شدن محافظ زیر بدنه و سیستم تعلیق بلندقدتر است که ارتفاع خودرو از سطح زمین را به ۲۰۳ میلی‌متر رسانده است. در مقام مقایسه باید گفت ارتفاع این خودرو از سطح زمین بیشتر از ارتفاع تویوتا راو ۴ می‌باشد.


لادا سیستم تعلیق وستا کراس سدان را علاوه بر بحث بصری باعث افزایش قابلیت‌های آفرود و سواری بهتر می‌داند.


کابین وستا کراس جدید نیز ما را به یاد برادر ۵ درب خود یعنی وستا SW کراس می‌اندازد. این خودرو دارای گرافیک ویژه X، چرم اکو و عناصر نارنجی یا خاکستری می‌باشد. همچنین یک سیستم اطلاعات سرگرمی در کابین بکار رفته و البته باید به غربیلک فرمان چندکاره، سیستم تهویه مطبوع تک ناحیه‌ای، صندلی‌های جلوی گرم شونده، شیشه‌های برقی و… اشاره کرد.


لادا پیش‌فروش این خودرو را شروع کرده و تولید آن به زودی آغاز خواهد شد. دیگر جزئیات وستا کراس سدان از جمله قیمت و تریم ها اعلام نشده اما انتظار عرضه آن در بازاری غیر از روسیه را نداشته باشید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. Sajjad

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    معقوله
    برای کشور ما که تماما دست اندازه
    ولی نه با قیمت نجومی

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. میثم

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    واقعا برای کشور ما ماشین باید فاصله کف تا زمین بالا باشه. من که سواریهای جدید رو سوار میشم خیلی اذیت میشم. با الانترا اصلا تجربه جالبی نداشتم. نه اینکه ماشینا بد باشن، خیابونهای ما مشکل دارن.

    موافقم 2
    مخالفم 0
  3. Navajo

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (271 ديدگاه)

    بنظرم بهتر از هاچبک کراس های مزخرفه.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. M3csl

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (126 ديدگاه)

    داشتم فک میکردم این سدان شاسی بلندی ک میباختن تولید کرده رو با چی دوئل بندازیم،،،
    خدا رقیبشو از روسیه رسوند،،،
    کاش همه آرزوها ب همین سرعت محقق شن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    متفاوت و جذاب ?

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. ایمان

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (3898 ديدگاه)

    اسم کراس میشه یاد شاهکار جدید ویران خودرو میفتم
    ???? ۲۰۷ کراس ????

    موافقم 1
    مخالفم 0
  7. بهراد

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (537 ديدگاه)

    بنظرم خودرو ساز ها زیادی سدان هارو پایین آوردن، چه اشکالی داره اندازه همین از زمین فاصله داشته باشه؟
    شاسی بلند ها اندازه سدان های قدیم از زمین ارتفاع دارن!

    اگه کسی سدان بخواد ارتفاعش بالا باشه باید کراس بخره اونم با کلی پلاستیک اضافی دور گلگیرش، سدان باید اندازه پژو های ما ارتفاع داشته باشه، چون نه طراحیش اسپورته و نه برای مسابقه ساخته شده، برای کشور ما هم همین پژو ها ارتفاشون یه خورده خوبه وگرنه زیرش گیر میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. میثم

      ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (1772 ديدگاه)

      .
      با الانترا 2014 از هشترود ( شهرستان تابعه تبریز) میرفتیم مراغه. باور کنین جاده اش عین راه شوسه بود. پدرمون دراومد با الانترا. اینقدر که تکنو میداد و صدا میداد. چند ماه بعد دوباره همون مسیر رو با 405 رفتیم. واقعا بهتر عمل میکرد. سروصدای ماشین هم خیلی کمتر بود. اما در عوض تو جاده هایی که صاف بود با الانترا با سرعت بالا هم که وارد پیچ میشدی حس چسبندگی رو حس میکردی. خیلی باحال بود. اما اصلا بدرد ایران نمیخوره. البته من اصلا راحت نبودم.
      یه ایرادی که الانترا داشت این بود که صدای چرخ نسبتا زیاد میومد تو اتاق. بخصوص تو جاده هایی که آسفالتش خیلی زبره.

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. بهراد

        ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
        سوابق: (537 ديدگاه)

        پس نزدیک هستین،
        اینم بگم بیشتر کره ای هایی که ساختار اسپورت دارن یا ادای اونو حتی درمیارن ، عملکرد جالبی تو خارج جاده ندارن مث مزدا٣، تو ایران داخل شهر با بودجه ١٠٠ الی ١۵٠ الانترا و سراتو گزینه ی خوبی هستن،دست دو هم بخوای یه کادنزا مدل پایین تمیز میتونی گیر بیاری، اما برا خارج شهر فقط پژو و یکمم تندر نود خوبه، ایمنی تندر خوبه اما بخاطر طراحی شاسیش اصلا مناسب سرعت بالا و جاده نیست، اصلا ساختار اسپرتی نداره، یدونه پارس elx بگیر، ارتفاعش یه خورده زیاد کن برو تو جاده خاکی، اوووف نمیگه، تا هر جا بری میاد(البته نه که کوه راستو بگیری بری بالا) اما با الانترا تو داخل شهر هم گاهی اذیت میشی اما برای بالاشهر خوبه، سیستم تعلیق پژو که خوب بوده ولی چسبندگی الانترا رو خودم امتحان نکردم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  8. محسن

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (17 ديدگاه)

    بدنه دقیقا خط و خطوط آریزو 5 رو داره، یا اینو از رو اون ساختن، یا اونو از رو این، یا دوتاشونو از روی یکی دیگه!!!
    ایده خوبیه و کاربردی خصوصاً واسه سدان های پر حجم و عضلانی

    موافقم 1
    مخالفم 0
  9. مهران

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (299 ديدگاه)

    یه مدت باید منتظر دنا کراس و سمند کراس هم باشیم البته ممکنه سایپا هم تیبا کراس بزنه

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا