سایر خودروهای اروپایی

معرفی تراک عجیب‌وغریب OX

گوردون مورای عادت دارد که چیزهای عجیب‌وغریب بسازد. جدیدترین پروژه او شاید هیجان‌انگیزترین کارش نباشد اما می‌تواند انقلابی‌ترین و شاید مهم‌ترین پروژه برای برخی از افراد باشد.


اولین اخبار درباره تراک عجیب‌وغریب OX حدود یک سال و نیم پیش منتشر شد. مورای این خودرو را برای هزینه‌های کم ساخت، حمل‌ونقل آسان و مونتاژ در مقصد طراحی کرده است. بنا به گفته کمپانی، سه فرد ماهر می‌توانند این تراک را در حدود ۱۲ ساعت مونتاژ کنند. البته در این تراک می‌توان اسباب و وسایل زیاد را حمل کرد و با آن در مسیرهای خشن و صعب‌العبور نیز رانندگی نمود.


این پروژه توسط Global Vehicle Trust به راه افتاده است. مأموریت این شرکت حمل افراد مخصوصاً در کشورهای در حال توسعه و اقتصادهای نوظهور همانند هند می‌باشد.


شل با شرکت طراحی گوردون مورای و Global Vehicle Trust به منظور ساخت نسخه‌های پیش‌تولیدی OX در هند همکاری کرده است. این تراک که به خاطر مأموریت کشور هند OX نامیده می‌شود در تست‌های دنیای واقعی شرکت کرده تا بتواند توانایی‌های خود را نشان دهد.

یکی از مدیران شل درباره این تراک گفته است:

OX بازار هند تأییدیه مفهوم و تست‌های دنیای واقعی خود را دریافت خواهد کرد. ما می‌دانیم که کشورهای در حال توسعه دارای مسیرهای حمل‌ونقل سخت بوده و این امر می‌تواند دسترسی به سرویس‌های پایه و همچنین تأثیر تلاش‌ها برای بهبود زندگی را محدود کند. OX این پتانسیل را دارد که فرصت‌های حمل‌ونقل گسترده‌تری را در اختیار عموم مردم قرار دهد.


این خودرو که تقریباً ابعاد مشابه با تویوتا راو ۴ دارد عمده تمرکز خود را روی توانایی‌های خارج جاده و هزینه‌های کم گذاشته است. OX می‌تواند بیش از ۱۹۰۰ کیلوگرم وسیله را حمل کند. ظرفیت محفظه بار این تراک نیز ۴۴ گالن آب آشامیدنی یا سه پالت استاندارد اروپایی و یا ۱۳ نفر است.


نیروبخش تراک OX پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۲ لیتری دیزلی متعلق به فورد ترانزیت است. کل قطعات این خودرو به‌صورت منفصله و تخت حمل می‌شود بنابراین شما می‌توانید آن را در یک کانتینر استاندارد ۴۰ فوتی حمل کنید. پروتوتایپ مورد بحث اواخر سال جاری به هند می‌رود تا تست‌های خود را به اتمام برساند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. F۲۲RAPTOR

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (2599 ديدگاه)

    یاد دایان ماهاری افتادم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. سعید سابق

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (222 ديدگاه)

    اینکه بشه خودمون سر هم کنیم خوب هست. از فنی اش چیزی ننوشتید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. حمیدرضا

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    من فکر می کردم موتورش الایندگی زیادی داشته باشه ولی موتورهای فورد استانداردهای جدید رو پاس می کنن پس الایندگی محیط زیستش کم تر از تولیدات خود هند هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. پیکان جوانان گوجه ای

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (990 ديدگاه)

    بیشتر از نظر فلسفه ساخت و نوع طراحی مشابه نسل اول یونیماگ معروف هستش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. ahmad

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (566 ديدگاه)

    خیلی زشته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. maximus

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (325 ديدگاه)

    گزینه ای خوب برای کشور های در حال توسعه …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. علی آقا

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (572 ديدگاه)

    میتونه جانشین خوبی برای نیسان آبی باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Archi KHAN

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (2167 ديدگاه)

    وجدانا این بیاد ایران ، بازم میشه ماشینِ قشر متوسط رو به بالا …
    :-) :-) :-)

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا