سایر خودروهای اروپایی

معرفی رسمی پاگانی هوایرا R، الماسی کمیاب با قدرت 838 اسب بخار…

پس از انتشار تیزرهای فراوان سرانجام پاگانی به‌صورت رسمی از هوایرا R رونمایی کرد.

پاگانی محصول جدید خود را خودرویی ناب، پرشور، توانا و فریبنده توصیف کرده است. این خودرو فقط اجازه حضور در پیست را داشته و در قلب آن نیروگاه ۱۲ سیلندر جدیدی جای گرفته است.

این پیشرانه که از صفر و با همکاری شرکت HWA AG توسعه یافته از نوع تنفس طبیعی و با حجم ۶ لیتر بوده و سبک‌ترین، قوی‌ترین و کاراترین پیشرانه ۱۲ سیلندر آماده پیست تاریخ می‌باشد. نیروگاه موردبحث قدرت احساس‌برانگیز ۸۳۸ اسب بخاری و گشتاور ۷۵۰ نیوتون متری تولید می‌کند.

طراحی و توسعه این پیشرانه بیش از ۲ سال زمان برده و ردلاین آن به ۹ هزار دور در دقیقه می‌رسد. این پیشرانه همچنین ۱۹۸ کیلوگرم وزن داشته و از سیستم تزریق مستقیم ۲۰۰ باری استفاده می‌کند که با تضمین حداکثر کارایی در بحث ترمودینامیک و اتونومی پرفورمنسی بهینه را ارائه می‌کند.

این پیشرانه به یک گیربکس ۶ سرعته سکونشئال جدید که آن‌هم با همکاری HWA AG توسعه یافته جفت شده است. گیربکس وزن ۸۰ کیلوگرمی داشته و از کلاچ مسابقه‌ای سود می‌برد. پاگانی می‌گوید این گیربکس زمان تعویض بسیار کوتاهی داشته و دقت آن به حداکثر رسیده است.

هوایرا R با یک سیستم اگزوز اسپورت که دارای ۴ خروجی است طراحی شده و این سیستم اگزوز دارای پوشش سرامیکی و لوله‌هایی است که ضخامت آن‌ها یک‌سوم نمونه‌های بکار رفته در مدل‌های جاده‌ای می‌باشد. پاگانی می‌گوید طول این لوله‌ها به حدی است که باعث می‌شود هوایرا R صدایی شبیه خودروهای فرمول ۱ گذشته را داشته باشد. البته مافلرها می‌توانند صدای تولیدی را محدود کنند.

این هایپرکار از مونوکوک جدیدی سود می‌برد که از جدیدترین تکنولوژی‌های کامپوزیت و همچنین صندلی‌های یکپارچه به‌منظور حداکثر حفاظت برخوردار است. هوایرا R همچنین ساختارهای جانبی جذب شوک منحصربه‌فرد، رول بار و فریم جلوی آلیاژی خاصی دارد که برای استفاده در پیست طراحی شده است.

به لطف این تغییرات شاهد افزایش ۱۶ درصدی استحکام پیچشی و افزایش ۵۱ درصدی استحکام خمشی نسبت به مدل جاده‌ای هوایرا هستیم. ساختار یاد شده همچنین وزن کمی دارد چراکه وزن خشک هوایرا R تنها ۱۰۵۰ کیلوگرم اعلام شده است.

تمرکز روی پرفورمنس در بدنه خودرو کاملاً مشهود است زیرا پاگانی به دنبال دست‌یابی به داون فورس ۱۰۰۰ کیلوگرمی در سرعت ۳۲۰ کیلومتر در ساعت بوده است. به همین خاطر خودرو دارای دو ورودی هوای جدید است که باعث می‌شود هوای خنک به ترمزهای جلو رسیده و همچنین هوای اضافی از کناره‌ها عبور کند.

هوایرا R همچنین دارای ورودی‌های هوای جدید روی کاپوت است که باعث بهبود پایداری خودرو می‌شوند. همچنین ورودی‌های بالای چرخ ها نیز به عبور بهتر هوا کمک می‌کنند. از دیگر ویژگی‌های قابل‌توجه می‌توان به ورودی هوای جدید روی سقف، دیفیوزری بزرگ و بال عقب گیرا اشاره نمود.

این خودرو از رینگ‌های آلومینیومی فورج کاری شده APP با ابعاد ۱۹ اینچی سود می‌برد. لاستیک‌های ویژه پیرلی پی زیرو نیز این رینگ‌ها را در آغوش گرفته‌اند. پاگانی می‌گوید این رینگ و لاستیک‌ها حداکثر دقت و حس کنترل را حتی در دستان یک راننده غیرحرفه‌ای ایجاد کرده و رفتار ترمز استثنایی و کشش بهینه را فراهم می‌کنند.

نیروی توقف خودرو توسط دیسک‌های ترمز کربن سرامیکی برمبو با ۶ پیستون و لنت‌های مسابقه‌ای تأمین می‌شود.

جدای از ترمزهای پرفورمنس این خودرو دارای سیستم تعلیق ویژه‌ای است که توسعه آن نتیجه‌ی گیراترین طراحی و فازهای آزمایشی تجربه شده توسط این شرکت می‌باشد. سیستم تعلیق یاد شده از نوع دوبل جناغی مستقل با فنرهای پیچشی و همچنین جذب‌کننده‌های شوک فعال با کنترل الکترونیکی می‌باشد. این سیستم تعلیق همچنین از قطعات آلومینیومی فورج کاری شده سود برده و دارای ژئومتری جدیدی می‌باشد.

پاگانی گفته این سیستم تعلیق دقت رانندگی فوق‌العاده‌ای را فراهم می‌کند و باعث بهینه شدن دقت فرمان شده و در نهایت چسبندگی ایده آل را تضمین می‌کند.

از آنجایی که همواره احتمال وقوع تصادف در پیست وجود دارد بنابراین هوایرا R برای هماهنگی با قوانین فیا برای خودروهای GT توسعه یافته است. به‌طور خاص یک قفس ایمنی هوی دیوتی به‌صورت یکپارچه با مونوکوک مرکزی طراحی شده که شامل ساختارهای جذب ویژه است که از متریال کامپوزیتی ساخته شده است. این ساختار برای جذب انرژی جنبشی در زمان تصادف یا چپ کردن طراحی شده است.

تمرکز روی ایمنی به کابین نیز سرایت کرده زیرا صندلی‌ها دارای اتصال ۶ نقطه‌ای بوده و با متریال ضد آتش نومکس پوشانده شده‌اند. این خودرو همچنین به سیستم آتش‌خاموش‌کن خودکار و پشت‌سری‌های فیبر کربنی مجهز است.

از دیگر ویژگی‌های کابین هوایرا R می‌توان به فرمانی با قابلیت جدا شدن سریع و کنترل‌هایی برای تنظیم سیستم ترمز و کنترل کشش و… اشاره کرد.

همچنین یک نمایشگر موتور اسپورت قابل شخصی‌سازی و پدال‌های تنظیم شونده وجود دارند. از دیگر موارد برجسته می‌توان به ضبط کننده داده‌ها و پانل کنترل دوم در کنسول مرکزی اشاره کرد. این پانل باعث دسترسی به چراغ‌ها، نقشه پیشرانه و سیستم تعلیق و انتخاب‌گر بالانس ترمز می‌شود.

تنها ۳۰ دستگاه از پاگانی هوایرا R با قیمت پایه ۲.۶ میلیون یورو تولید خواهد شد. این خودرو قیمت بالایی دارد اما مالکان به رویدادهای ویژه‌ای همچون روزهای حضور در پیست و تورهای ویژه در قاره‌های مختلف دعوت خواهند شد. در این رویدادها مالکان از هیجان کامل راندن هایپرکار پاگانی لذت برده و همچنین کمک‌های لازم کمپانی و تیمی از رانندگان حرفه‌ای را دریافت خواهند کرد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۹ دیدگاه‌ها

  1. ایوب

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (142 ديدگاه)

    وزن 1 تنی
    838 اسب قدرت
    ظاهر خاص
    از همه مهمتر موتور تنفس طبیعی
    آخه دیگه چی میخواین از یه ماشین

    فقط از حداکثر سرعتش چیزی نگفتن، یه داون فورس 1000 کیلویی تو سرعت 320 کیلومتر نوشته ولی بعید میدونم حداکثر سرعتش 320 تا باشه

    موافقم 62
    مخالفم 3
  2. Farzad

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    به به ، پاگانی سنگ تموم گذاشته .
    یه خودرو غیرقانونی واقعی با صدای محشر .
    یکم شبیه خودروهای لمانز شده که خیلی خوبه ، انتظار نداشتم درب هاش این مدلی باز بشه اما مثل همیشه پاگانی یه خودروی بسیاربسیار زیبا خلق کرده .
    خوش به حال اون سی نفر که مطمئنا پیش خرید هم کردن .

    موافقم 53
    مخالفم 5
  3. مهرآیین

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (258 ديدگاه)

    جدالی فنی و مهندسی بین غول های خودروسازی جهان که هم مصرف‌ کننده از آن سود می‌برد و هم تولیدکننده . اما بعضی وقتها این رقابت به مرزهایی باورنکردنی می‌رسد . جدال بر سر سبک‌ ترین و کوچک‌ ترین و قوی‌ ترین و عریض‌ ترین و سنگین‌ ترین و چندین و چند مثال دیگر کار را به جایی رسانده است که برای مردم باورکردنی نیست

    موافقم 37
    مخالفم 3
  4. Ali Keyhani

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (657 ديدگاه)

    بعضی ماشینا هستن وقتی برای اولین بار میبینیشون اونقدر محو زیبایی و طراحیشون میشی که دیگه چیزایی مثل 0 تا 100 و تاپ اسپید و 1/4 مایل برات مهم نیس
    تعداد این خودروها خیلی کمه و این پاگانی یکی از اوناس❤

    موافقم 47
    مخالفم 5
  5. امیر

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    یه خودروی کامل دقیقا باید همچین مشخصاتی داشته باشه
    هم زیباس هم قدرتمند و فوق العاده مهندسی شده!
    تو دنیای امروزی ک همشون به کمک توربو و موتور الکتریک قدرت میگیرن، همچین محصولی ارزش بسیار بالایی داره

    موافقم 34
    مخالفم 5
  6. Reza

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (5323 ديدگاه)

    آخ دلم

    موافقم 34
    مخالفم 5
  7. SRT

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (605 ديدگاه)

    ماشین شاخیه دمشون گرم

    موافقم 33
    مخالفم 3
  8. Hamid

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (2442 ديدگاه)

    واو! واقعا زیباست … عین زوندا R دلبری می‌کنه!

    موافقم 32
    مخالفم 6
  9. نا شناس.

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (78 ديدگاه)

    ” تنها 30 دستگاه از پاگانی هویرا R با قیمت پایه 2.6 میلیون یورو تولید خواهد شد ”

    بنده ریاضیم زیاد خوب نیست ولی فکر کنم با 2.6 میلیون دلار میشه :

    52800 انسان بدبخت فقیر رو رو به مدت 1 سال غذا بدی
    یا اینکه با با 2.6 میلیون دلار میتونی 8 تا آپارتمان 3 طبقه با متراژ 80 متر بری واسه بی خانامانان بسازی

    تا زمانی که 1268000000 فقیر در جهان وجود دارد ( 1/26 میلیارد ! )

    خرید این هایپر خودرو اصلا برام منطقی نیست. چرا… فرض کن سواری پاگانی هویرا هستی… بعد با چشمات میبنی طرف فقیره تو خیابون داره راه میره…

    البته منظور من تمامی هایپر خودرو ها هست که میلیون ها دلار قیمتشونه و هیچ فرقی هم بینشون نمیزارم…

    اصلا خرید خودرو بالای 500 یا 600 هزار دلار منطقی نیست. چون اولا دیگه زیادی گرونه و دوما با اون پول میتونی کار های نیکوکارانه انجام بدی که اسمت تا ابد تو تاریخ ثبت میشه.

    در مجموع هرکی یه نظری داره… ولی وقتی مثلا شیر غذایی دارد و سیر هستن و میدونن دیگه لازمش ندارن غذاشونو میدن به شیری که غذا نداره و یه جور مثل خانواده رفتار میکنن ( البته معمولا به دوستاشون میدن )

    اما ما انسان سیری ناپذیر هستیم. نمیگم به هم کمک نمیکنیم. کم کمک میکنیم.

    البته این خودرو بی نظیر هست من قبول دارم.

    ول با پولش کار های خیلی بهتری میشه انجام داد….

    موافقم 34
    مخالفم 50
    1. AMIN_TROFEO

      ۲۹ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (2098 ديدگاه)

      رامین داداچ
      الان تو فکر میکنی طرف اینو بخره به فقیر ها کمک نکرده
      ولی اشتب میزنی
      چند سال بعد قیمتش ده برابر میشه و طرف با فروشش حتی بیشتر میتونه کمک کنه

      موافقم 31
      مخالفم 12
    2. Benz309 1974

      ۲۹ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (1962 ديدگاه)

      خیلیا هستن کمک میکنن عشق و صفا هم میکنن .

      موافقم 32
      مخالفم 12
    3. محسن

      ۲۹ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (137 ديدگاه)

      پدر جان موعظه رو بزار بعدا

      موافقم 22
      مخالفم 29
    4. مهدی

      ۲۹ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (1161 ديدگاه)

      افرین اقا رامین حرفت درسته
      به نظر من ماشین باز بودن و ماشین مدل بالا داشتن مثل قدیما حال نمیده
      وقتی تو یه ماشین لوکس نشستی و نگاهت به خانواده ای میفته که رو یه موتور کوچیک توی شب و توی این سرما چشمشون به ماشینت افتاده با خودت میگی حاضرم این ماشین رو نداشته باشم ولی این نگاه رو نبینم
      واقعا حیف

      موافقم 22
      مخالفم 16
      1. Benz309 1974

        ۲۹ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (1962 ديدگاه)

        خیلیا همون موتورم ندارن

        موافقم 14
        مخالفم 1
    5. Ahmad

      ۲۹ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (1170 ديدگاه)

      دوست ناشناس عزیز تو این دنیا هر کس یه جوری حالش خوب میشه که خیلی هاش هم اشتباس و به بقیه آسیب میزنه یکی با زندگی لاکچری یکی با زندگی مینیمالیستی یکی با ماشین بازی یکی با مصرف مواد یکی هم با کمک به مردم حال خودش رو خوب میکنه، دنیا، دنیای بزرگیه و تا دلت بخواد عقاید و راه روش متفاوت برای زندگی هست ولی چیزی که مشخصه جهان پره از بی نظمی و بی عدالتی ما انسانها سعی کردیم با وضع قوانین و همچنین گسترش اخلاق زندگی رو جور دیگه ای جلوه بدیم ولی ماهیت جهان هستی تغییر ناپذیره بزرگترین کمک رو به فقرا که شاید خیلی از ما هم جزء از اونها باشیم اینه که تولید مثل رو مدیریت کنن و براساس منابعی که در اختیار دارن زاد ولد کنن. این بحث خیلی مفصله و جنبه های مختلفی داره امیدوارم منظورم رو رسونده باشم بهت

      موافقم 19
      مخالفم 5
    6. Sina10

      ۲۹ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (2427 ديدگاه)

      یه حرف به آقا رامین:

      به جای اینکه به اونایی که میخوان این شاهکارو بخرن گیر بدین به اون ایلان ماسک گیر بدین که میلیارد ها دلار پول داره و هر جا میره حرف محیط زیست میزنه ولی یه جنگل رو با خاک یکسان میکنه تا توش کارخونه ماشین های پاک رو بسازه ? و به هیچ کسی هیچ کمکی نمیکنه

      اره به همون چینی گیر بده که جلوی کرونا رو نگرفت و تمام دنیا رو بدبخت و ورشکسته کرد
      کلی بی گناه از دنیا رفتن

      موافقم 23
      مخالفم 3
    7. R@m!n

      ۲۹ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (2243 ديدگاه)

      شما تلاش کن پولدار شو این چرخه باطلو از بین ببر

      موافقم 15
      مخالفم 5
  10. Amin

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (119 ديدگاه)

    کلکسیون رویایی من
    فراری fxxk evo قرمز?
    پاگانی هوآیرا R سفید⚪
    لامبورگینی اسنزا scv12 سبز?
    دیوار پشتی هم پرچم ایتالیا??

    موافقم 28
    مخالفم 2
    1. MahyarM.A.R

      ۲۹ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (215 ديدگاه)

      بووووم
      خوشم اومد از حرفت ?

      موافقم 17
      مخالفم 0
  11. پیام

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (280 ديدگاه)

    این اصلا به درد نمیخوره چیه اخه، ماشینایی مثل این یا لامبورگینی اسنزا و استون مارتین ولکان و از این دست ماشینا خوب نیستن تویوتا و هیوندا و کیا و ماشینای چینی خوبن عشقن خدایی.

    ببخشین من یه مریض روانیم که اسم خودما گذاشتم ماشین باز و بعضی مواقع میام اینجور ماشینا را با تویوتا پریوس و ماشینا چینی و امثال اونا مقایسه میکنم پیش دکترم رفتم اتفاقا اونم عکس یه زوندا R و هیوندا i20 گذاشت پیش هم گفت کدوم یکی منم گفتم هیوندا زنگ زد گفت سریع اینا بستری کنین بخش روانی کار این دیگه از درمون گذشته الانم از اونجا فرااار کردم برم تا پیدام نکردن.
    ولی خدایی هر کی این بیماری را داره سریع بره پیش دکتر تا مثل من کار از کارش نگذشته.

    موافقم 17
    مخالفم 27
    1. تورج

      ۲۹ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (42 ديدگاه)

      اسکلییییی……
      ……هزار ماشاالاه!

      موافقم 15
      مخالفم 6
  12. RezaRs

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1613 ديدگاه)

    رکورد جهنم سبز آماده شکستن باش

    موافقم 17
    مخالفم 5
  13. مهدی

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    اوه اوه اوه اوه اوه اوه اوه اوه اوه اوه اوه اوه اوه اوه اوه اوه اوه اوه اوه اوه اوه اوه اوه
    فقط 1 تن !!!!
    838 اسب بخار !!!
    الهه زیبایی
    خدای من چقدر تعجب کردم
    اصلا تنم لرزید دیدمش

    موافقم 11
    مخالفم 1
    1. MahyarM.A.R

      ۲۹ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (215 ديدگاه)

      اونم تنفس طبیعی

      موافقم 7
      مخالفم 1
  14. Ahmad

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1170 ديدگاه)

    درسته که خیلی خیلی زیباست و طراحی خاصی داره ولی بعد از ساخت هوایرا ایمولا با اون ظاهر دیوونه کنندش من انتظارم از پاگانی خیلی بالا تر بود.

    موافقم 8
    مخالفم 1
  15. abdi_porsche fan

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (496 ديدگاه)

    عجب چیزی دلمو زد برد. قدرت مقابله با اونتادور svj داره؟

    موافقم 7
    مخالفم 1
  16. Sina10

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    این یه اثر هنری واقعیه!!!
    این یعنی ابرخودروی واقعی
    نه این ماشینا که فقط فکر کم کردن شتاب صفر تا صدن
    ابن ابرخودروی واقعیه نه اونا که فلان اسب بخار و شتاب زیر ۲ ثانیه و این اعداد بی مصرف رو دارن

    رکورد همه ی پیستا رو جا به جا میکنه!!

    موافقم 15
    مخالفم 1
  17. porsche

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (749 ديدگاه)

    پشمام

    موافقم 3
    مخالفم 3
  18. mahan

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (2324 ديدگاه)

    هم زیباست و هم اینکه اصالت رو مثل همیشه حفظ کرده افرین پاگانی جان

    موافقم 2
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا