سایر خودروهای اروپایی

پلاس فور، اولین محصول 4 سیلندر توربوی مورگان

مورگان از خودروی جدید و اسپورت پلاس فور رونمایی کرد. ما از واژه‌ی جدید با منظور خاص استفاده کردیم زیرا این خودرو تنها ۳ درصد وجه اشتراک با مدل قبلی داشته و نام از آن پلاس ۴ به پلاس فور تغییر کرده تا این تفاوت بنیادین را نشان دهد.

این خودروی دو نفره از معماری آلومینیومی جدیدی استفاده کرده و اولین محصول مورگان است که به پیشرانه ۴ سیلندر توربو مجهز شده است. این پیشرانه ۲ لیتری ساخت ب ام و بوده و قدرت ۲۵۵ اسبی و گشتاور ۴۰۰ نیوتون متری دارد.

مورگان پلاس

پیشرانه یاد شده باعث ایجاد همان پرفورمنس مورگان رودستر قبلی شده و بنابراین شاهد شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۴.۸ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۲۴۰ کیلومتر در ساعت هستیم.

مورگان پلاس

مورگان می‌گوید برنامه‌ریزی پیشرانه دستخوش تغییر شده تا حداکثر توانایی و پاسخ را شاهد باشیم. همچنین یک دکمه روی کنسول مرکزی وجود دارد که حالت اسپورت پلاس را فعال می‌کند. این حالت باعث تیزتر شدن پاسخ پدال گاز شده و کاراکتر دینامیکی کاملاً جدیدی را پدیدار می‌سازد. از نظر اعداد خام، مورگان می‌گوید قدرت پیشرانه با مورگان رودستر قبلی قابل‌مقایسه بوده اما پرفورمنس و دینامیک واقعی آن به سطح کاملاً جدیدی رسیده است.

مورگان پلاس

نسل جدید این خودرو اسپورت برای اولین بار با دو گیربکس متفاوت از کارخانه عرضه می‌شود. پیشرانه ۲ لیتری توربوی ب ام و می‌تواند با گیربکس ۶ سرعته دستی استاندارد یا ۸ سرعته اتوماتیک سفارشی همراه شود. این برند همچنین قول داده مصرف سوخت ترکیبی پلاس فور در هر صد کیلومتر حدود ۷ لیتر باشد.

مورگان پلاس

موضوع جالب اینکه مورگان در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری رویدادی بجای نمایشگاه ژنو است. این مراسم در کارخانه مورگان در بریتانیا برگزار خواهد شد. بد نیست بدانید با لغو نمایشگاه ژنو مورگان مجبور شد خودرو را از ژنو به سمت کارخانه براند زیرا شرکت‌های حمل‌ونقل اجازه‌ی رانندگی در روز یک‌شنبه در اروپا را نداشته‌اند.

مورگان پلاس

پیش‌فروش این محصول اسپورت شروع شده و قیمت پایه‌ی خودرو در بریتانیا نیز ۶۲۹۹۶ پوند می‌باشد.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. Real

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (38 ديدگاه)

    برای اونایی که چشم و دلشون از ماشین های بروز سیره میتونه ظاهر خیلی جذاب و نوستالژیکی داشته باشه ولی بعیده برا اکثر ما خیلی دل نشین باشه البته فقط ظاهرش باطنش که حتما عالیه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Country boy

      ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (119 ديدگاه)

      برای لذت بردن از رانندگی خوبه.طراحی اصیل.موتور درون سوز.نداشتن سیستم های سردرگم کننده.دنده دستی.فقط باید این ماشینو برداشت و باهاش یه سفر عاشقانه رفت

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Moein

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (890 ديدگاه)

    تلفیقی از سنت و مدرنیته
    چقدر جذاب و دلنشینه
    خیابون های دهه ۴۰ و ۵۰ اروپا?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (1488 ديدگاه)

      داداش اون موقع جنگ بودا???????????

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. فقط انگلستان

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (1046 ديدگاه)

    این ماشینا خواهان خودشون رو دارن
    به نظرم اگه آدم این رو هم کنار خودروهایی مثل لامبورگینی اوروس و آستون مارتین ونکوئیش و بنتلی فلایینگ اسپور و مکلارن 765LT در گاراژ منزلش داشته باشه خیلی حس بهتری ایجاد میکنه و بعضی از روزها رو به روندنش اختصاص بدی
    البته من فقط دوست دارم فقط یک ماشین توی پارکینگ منزلم باشه نه اینکه همزمان چند تا ماشین داشته باشم اونم ماشینی نیست جز آستون مارتین DBS سوپر لگرا
    دنده عقب پارکش بکنی و هر وقت خواستی بری دور بزنی ریموت در گاراژ رو بزنی و با دیدنش قند تو دلت آب بشه و هیجان در سراسر بدنت جاری بشه
    وقتی هم بر می گردی خانه نزدیکای عصر با حالت کج جلوی در خانه پارکش کنی و بری یکم استراحت بکنی بعد از پنج دقیقه میبینی دلت واسه ماشین عزیزت تنگ شده و از پنجره بهش نگاه میکنی و نزدیکه دلت در بیاد که دوباره بری روشنش بکنی و با یه تیک آف جانانه بری پیش دوستات و همین کار رو هم میکنی.

    موافقم 0
    مخالفم 1
  4. Hadi

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    ?

    موافقم 0
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا