سایر خودروهای اروپایی

تورسوس تراستورم، قلدرترین مینی باس دنیا!

تورسوس گالری مفصلی از تصاویر جدیدترین محصول خود یعنی تراستورم را منتشر کرده است. این وسیله نقلیه هم‌اکنون روانه بازارهای اروپایی شده است.

تراستورم که بر پایه فولکس‌واگن کرافتر/مان TGE شکل گرفته با پیکربندی‌های متنوعی در دسترس بوده و می‌توان آن را به عنوان یک ون باری یا ون مسافری با حداکثر گنجایش ۲۰ نفر انتخاب کرد. قیمت این ون یا بهتر بگوییم مینی باس از ۵۷۴۶۱ یورو شروع می‌شود.

کارهای مهندسی و ساخت تراستورم در اسلواکی انجام می‌پذیرد و در دل آن یک پیشرانه ۲ لیتری TDI دیزلی قرار می‌گیرد که در نسخه استاندارد قدرت ۱۳۸ اسبی و گشتاور ۳۴۰ نیوتون متری داشته درحالی‌که قدرت و گشتاور نسخه قوی‌تر به ۱۷۴ اسب بخار و ۴۱۰ نیوتون متر می‌رسد. این نیرو از طریق گیربکس‌های ۶ سرعته دستی یا ۸ سرعته اتوماتیک و به تمامی چرخ ها فرستاده می‌شود.

مینی باس آفرود یاد شده طول/عرض/ارتفاع به ترتیب ۶۰۰۰/۲۰۶۵/۲۸۸۰ میلی‌متری داشته و فاصله بین محوری آن نیز ۳۶۴۰ میلی‌متر اعلام شده است. این مینی باس ارتفاع ۲۹۰ میلی‌متری از سطح زمین داشته و زاویه حمله و فرارش نیز ۲۶ و ۲۰ درجه است.

تراستورم با دو تریم TT1 کوچ و TT2 نومد عرضه می‌شود که هر دو دارای شاسی ارتقا یافته، سیستم تعلیق آفرود، سیستم چهار چرخ محرک با دیفرانسیل عقب قفل شونده، وینچ جلو و پوشش بدنه مقاوم در برابر خراش است. محافظ‌هایی نیز برای باک سوخت، دیفرانسیل، پیشرانه، گیربکس، چراغ‌ها و… در نظر گرفته شده است. از دیگر تجهیزات این خودرو می‌توان به نردبان عقب، رینگ‌های ۱۷ اینچی و لاستیک‌های کاراتر بی اف گوودریچ اشاره کرد.

داخل کابین را نیز می‌توان بنا به سلیقه خریدار مزین کرد. این بخش دارای ایزولاسیون گرمایی ۳۰ میلی‌متری بوده و کف‌پوش‌های ضد لغزش هم در نظر گرفته شده‌اند.

نسخه مدیواک هم به عنوان یک نسخه دمو رونمایی شده است. این نسخه از تراستورم را می‌توان به عنوان یک وسیله نقلیه پزشکی متحرک یا حمل بیماران مورد استفاده قرار داد.

کمپانی تورسوس هم‌اکنون در سه قاره اروپا، آمریکای جنوبی و استرالیا اقدام به راه‌اندازی شبکه فروش خود کرده و گفت‌وگوها برای حضور در آمریکا و دیگر بازارها نیز در جریان است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. مهدی

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1325 ديدگاه)

    اروپای شرقی میتونه با تکیه بر مزیت نیروی انسانی ارزان فاصله زمینی کمتر با کشورهای اروپایی در اینده رقیب بسیار سر سختی برای جین بشه نمونش اشکودا داچیا . در امریکای جنوبی برزیل مکزیک همین نقش برای برندهای امریکایی در هر صنعتی بازی میکنن کاملا مشخصه که کشور های غربی به زودی سرمایه هاشون میبرن به سمت اقتصاد های نوظهور. و ای کاش ما هم به جای قرارداد های طولانی مدت با چین سیاست تبدیل شدن به این کشورها در پیش میگرفتیم که البته در دهه هشتاد تا حدودی این سیاست در پیش گرفته شد ولی به دلیل تنش های سیاسی شدید کاملا شکست خورد

    موافقم 0
    مخالفم 1
  2. " Swedish Arrogant Tiger"

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    بهش نمیاد 29 سانت از کف زمین فاصله داشته باشه!

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. حسین

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2820 ديدگاه)

    خیلی گرونه ولی برای امبولانس مناطق جنگی خوبه!

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا