سایر خودروهای اروپایی

آشنایی با مینی ون لوکس اوروس آرسنال

برند لوکس ساز و روسیه‌ای اوروس در حال حاضر مینی ون آرسنال را در خیابان‌های مسکو تست می‌کند. این خودرو که در تصاویر مشاهده می‌کنید نزدیکی کاخ کرملین مشاهده شده است.


همانند سدان اوروس سنات و شاسی‌بلند کومندانت، آرسنال دارای ظاهر با ابهت بوده و از جلوپنجره و بدنه‌ای حجیم و بزرگ استفاده می‌کند. هر سه خودروی یاد شده از یک پلتفرم مشترک سود می‌برند. آرسنال همچنین بزرگ‌تر از برخی ون‌های مشهور دنیا که محصول فولکس‌واگن و مرسدس بنز هستند بوده و زیر کاپوت آن پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری توئین توربو با کمکی هیبریدی قرار داشته و خروجی آن به ۵۹۸ اسب بخار می‌رسد. یک گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک نیرو را به تمامی چرخ‌ها منتقل می‌نماید.


هنوز تصویری از کابین این مینی ون لوکس منتشر نشده اما انتظار می‌رود فضایی بسیار مجلل در انتظار ولادیمیر پوتین باشد. برادر سدان این خودرو از چرم و چوب بسیار و تریم فلز پولیش خورده سود می‌برد. همچنین تکنولوژی‌های مدرنی همچون کروز کنترل تطبیقی، پایش نقاط کور و ترمز اضطراری خودکار هم در نسخه سدان سنات بکار رفته‌اند.


اوروس هنوز به‌صورت رسمی اقدام به معرفی آرسنال نکرده اما پوتین قبلاً آن را تست کرده و همین چند روز پیش بود که او به همراه رئیس‌جمهور مصر آقای عبدل الفتاح السیسی در آرسنال مشاهده شدند.

نام‌های سنات، کومندانت و آرسنال از برج‌های کرملین گرفته شده‌اند. دولت روسیه از این خودروها و همچنین نسخه‌های مسلح و نظامی آنها استفاده خواهد کرد و البته این خودروها در دسترس مشتریان عادی نیز خواهند بود. نهایتاً اوروس محصولات خود را در سایر کشورها نیز عرضه خواهد کرد و هدف نهایی آن فروش ۱۰ هزار خودرو در سال می‌باشد.

ولادیمیر پوتین قبلاً از نسخه‌ی طویل‌تر سنات به عنوان لیموزین رسمی خود استفاده کرده و فروش عمومی آن در روسیه از ژانویه سال ۲۰۱۹ آغاز می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. امیر.عارف

    ۳ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (876 ديدگاه)

    دمشون گرم که بفکر تولید ، ارتقا و پیشرفت هستند نه مثل خودرو سازهای ما که بفکر ارزان سازی و دبه کردن برای گرانی هر روز در جلسات گریه میکنند

    موافقم 2
    مخالفم 0
  2. نیما

    ۳ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (336 ديدگاه)

    بیشتر شبیه ماشین های تشییع جنازه هست

    موافقم 1
    مخالفم 1
  3. سام

    ۳ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (709 ديدگاه)

    روس ها از نظر خودروسازی در سطحی پایین تر از کره ای ها و ژاپنی ها هستند ولی کیفیت ساخت خودروهای آنها اخیر خیلی ارتقاء یافته است .خودروهای روسی می توانند کیس مناسب و ارزانی برای بازار ایران باشند.

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. me84

      ۳ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (1772 ديدگاه)

      .
      جناب سام، مطالعه تاریخ روابط بین ایران و روسیه متاسفانه پر از نکبت و بدبختی و چپاول ایران توسط اونهاست. هروقت با اونها وارد معامله شدیم، باختهای فراتر از حد تصور دادیم. بهتره که کلا ردپای این قوم رو از سرزمینمون بطور کامل برچینیم و با کشورهایی که دوست واقعی ما هستن ( در حال حاضر دشمن خوانده میشن) وارد معامله بشیم که امتحان خود را 4 دهه پیش تا حدودی پس دادن.
      البته قصد جسارت و بحث سیاسی و … نداشتم. فقط کشورم رو دوست دارم.

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. Amiri

        ۳ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (2 ديدگاه)

        پاسخ به me۸۴:
        همون کشور هایی که شما میگین دوست واقعی هستن و دشمن خوانده میشن، ۴۰ سال پیش با بی شرفی تمام به کسی که دوست و متحد خودشون میدونستن، خیانت کردن و براش توطئه چیدن! روس یا آمریکایی یا اروپایی همه از دم کثیف و پستن و تنها دلیل بقاشون هم همینه!

        موافقم 1
        مخالفم 0
  4. مهدی

    ۳ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (88 ديدگاه)

    مطمئنید مینی ونه؟؟!!!

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا