سایر خودروهای اروپایی

بازگشت ایزتای مدرن با قوای محرکه الکتریکی!

۵۶ سال از زمانی که تولید ایزِتای مشهور توسط ب‌ام‌و متوقف شد می‌گذرد اما یک کمپانی سوئیسی برنامه‌هایی برای معرفی دوباره این خودروی تک درب و دونفره با نام جدید میکرولینو دارد.


میکرولینو که تنها ۲.۴ متر طول دارد فضایی برای دو نفر را روی صندلی نیمکتی مهیا کرده و توانایی پارک متقابل را دارد. با توجه به دربی که در جلوی خودرو واقع شده، راننده و سرنشین مستقیماً خواهند توانست از خودرو پیاده شده و وارد پیاده‌رو شوند.


نیروبخش این کوچولوی خاطره‌انگیز اما مدرن یک پیشرانه الکتریکی با قدرت ۲۰ اسبی و گشتاور ۱۱۰ نیوتون متری بوده که باعث ایجاد حداکثر سرعت ۹۰ کیلومتر در ساعتی می‌شود. این سرعت برای رانندگی شهری بیش از حد کافی است. کمپانی یاد شده این خودروی الکتریکی کوچک را با دو باتری ۸ و ۱۴.۴ کیلووات ساعتی عرضه خواهد کرد. این دو باتری به ترتیب باعث ایجاد شعاع حرکتی ۱۲۶ و ۲۰۲ کیلومتری می‌شوند.


شارژ باتری با استفاده از سوکت برق خانگی در چهار ساعت انجام می‌شود درحالی‌که با استفاده از یک کانکتور تایپ ۲ می‌توان این زمان را تنها به یک ساعت کاهش داد. تولید میکرولینو تا پایان سال جاری و توسط شرکت ایتالیایی تازاری که مالکت نیمی از سهام شرکت میکرولینو است شروع خواهد شد.


علیرغم ابعاد کوچک، این خودرو دارای فضای بار ۳۰۰ لیتری بوده درحالی‌که کابین نیز با نیم‌نگاهی به کاهش هزینه‌ها طراحی شده است. همچنین دستگیره‌های درب این خودرو نیز از فیات ۵۰۰ گرفته شده است.

تولید ۱۰۰ دستگاه از این خودروی کوچک تا پایان سال جاری و توسط شرکت ایتالیایی تازاری، مالک پنجاه درصد از سهام شرکت میکرولینو شروع خواهد شد و قرار است در سال آینده نیز بین ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ دستگاه از آن تولید شود. نهایتاً میزان تولید میکرولینو به ۵ هزار دستگاه در سال افزایش خواهد شد. این کمپانی قبلاً بیش از ۷۲۰۰ سفارش برای خودروی خود دریافت کرده است. بهای میکرولینو از ۱۲ هزار یورو آغاز می‌شود.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. Amirferrari

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (352 ديدگاه)

    ۱۲ هزار یورو واسش خیلی زیاده!!! گفتم نهایت سه چهار هزارتا باشه،خوبیش اینه میشه باهاش رفت تو فروشگاه خرید کرد،دیگه زحمت پیاده شدن نداره،واسه خرید سبد هم لازم نداری

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. میثم

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    فقط قیمتش بالاست. دیگه هیچ ایرادی نداره. با تک درب جلو هم زیاد حال نکردم اما بد هم نیست. فقط قیمت.
    خدایی اگه یه همچین وسایلی رو با موتور جایگزین کنن چقدر خوب میشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. نوید جهرمی

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (3691 ديدگاه)

    خریدش با این قیمت معقول نیست. اما لیزینگ یا اجاره میدادن بهترین گزینه برای خیابونای شهره.پاک و کوچک. به جای تاکسی و اتوبوس هزینه ماهیانه رو میدی اینو سوار میشی.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا