کونیگ‌زگ

نام و مشخصات جایگزین کونیگ زگ آگرا چه خواهد بود؟!

کم‌کم شایعات جدیدی درباره محصول بعدی کونیگ زگ به گوش می‌رسد. جدیدترین هایپرکار این شرکت ظاهراً نام آخرالزمانی “راگناروک” را به خود خواهد گرفت. این خبر به نقل از منبعی موثق انتشار یافته است. این نام بخشی از اسطوره‌شناسی اسکاندیناوی بوده و مباحث مربوط به آخرالزمان در آن پررنگ هستند.


اما خودروی مورد بحث دارای قدرت زیادی خواهد بود تا با نام خود هماهنگی داشته باشد. خیلی نمی‌توان روی شایعات منتشر شده حساب باز کرد اما یکی از فروم های خودرویی ادعا می‌کند پیشرانه راگناروک در حال توسعه بوده و احتمالاً قدرت ۱۴۴۰ اسب بخاری خواهد داشت. بنا بر ادعاها، این پیشرانه هیبریدی نیز خواهد شد و ردلاین آن حدود ۹ هزار دور خواهد بود. کونیگ زگ ظاهراً هدف‌گذاری خود را وزن زیر ۱۲۰۰ کیلوگرم اعلام کرده است. اگرچه این مشخصات کاملاً برجسته هستند اما همان منبع منتشر کننده‌ی این خبر نیز اعلام داشته شاید مشخصات اعلامی کمی اغراق شده باشند.


اما باید گفت اخبار منتشر شده درباره این خودرو با گفته‌های پیشین رئیس کونیگ زگ همخوانی ندارد. او گفته بود پیشرانه‌ی هایپرکار جدید این شرکت نسخه به‌روز شده‌ی بکار رفته در آگرا RS یعنی ۸ سیلندر ۵ لیتری توئین توربو بوده و کمک هیبریدی نخواهد داشت. کریستین ون کونیگ زگ همچنین گفته بود قدرت این پیشرانه فراتر از ۱۳۶۰ اسب بخار خواهد رفت. بر پایه این اخبار حدس زده می‌شود محصول جدید کونیگ زگ حتی سریع‌تر از آگرا RS رکوردشکن خواهد بود.


قبلاً تأیید شده که این هایپرکار جدید در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۹ معرفی خواهد شد و پیش از این نیز تیزری از دیفیوزر بسیار بزرگ و بال چشمگیر آن را دیده‌ایم. ظاهراً طراحی این خودرو کاملاً تکمیل شده و به برخی مشتریان بالقوه نیز نمایش داده شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. s.h

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (712 ديدگاه)

    واییییییییییی خدا چقدر خوبه
    تا الان فکر میکردم ولکان و سستو المتو وزن خیلی کم و قدرت خیلی زیادی دارند
    ولی این کمپانی همین طور پیش بره به جای ماشینهای one :1 هیولاهای two:1 میزنه وزن 1200 و قدرت 1440
    اما خود کریستین تو یه مصاحبه گفته بود 1800 اسب بخار !!!! نمیدونم بنزینی یا هیبریدی
    البته هر کدوم درست باشه فرقی نداره چون فکر کنم اینو ساخته که دو کار پیست و جاده رو باهم تموم کنه و با سابقه درخشانی که ازش دیدیم حتما میتونه این مخترع سوئدی
    اوایل فروردین امسال رونمایی میشه
    البته همه مشتری های بالقوه ماشینو دیدند
    ببین این چقدر خوشگل و کار درست تره از بقیست
    فکر کنم اینو ساخته که تو پیستم بزنه تو پوز بوگاتی و رقیبای دیگه و همه میدونیم هیچ وقت بلوف نمیزنه

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. s.h

      ۱۰ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (712 ديدگاه)

      اینم یادم رفت بگم تا سال 2021 هم احتمالا میخواد بره سراغ لمانز

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. Sina

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (234 ديدگاه)

    دلم واسه بوگاتی میسوزه که هی میخواد بهترین باشه ولی همیشه یه اقا بالا سر داره

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. Ali Keyhani

      ۱۰ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (657 ديدگاه)

      بوگاتی با محدود کردن سرعت دیوو رسما از رقابت توی تاپ اسپید با کونیگ زگ خارج شده و فعلا دنبال تاپ اسپید خیلی بالا نیست،رقیب های فعلی کونیگ زگ میشه گفت الان فقط هنسی ونوم F5 و شایدم اس اس سی تواتارا هستن که باید صبر کرد و دید که چه میکنن.

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. Khosrow

        ۱۰ شهریور ۱۳۹۷
        سوابق: (2283 ديدگاه)

        بوگاتی که فقط ادعای تاپ اسپید داره چطور خارج شده از این رقابت / غیر از این به درد نگاه کردن هم نمیخوره ..

        موافقم 1
        مخالفم 0
  3. دانیال روشنی

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (175 ديدگاه)

    هیبرید و این وزن کم؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Amirferrari

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (352 ديدگاه)

    دوباره میخواد موتور فوردش رو تیون کنه،خسته نمیشه از این موتور تکراری…تا موتورش رو به غلط کردن نندازه بیخیال بشو نیست،پنج ساله از رگرا رونمایی کرده ولی هنوز که هنوزه داره میگرده دنبال مشتری تا بلکه بتونه رگرا رو بعد این همه سال ازش چهارتا تولید کنه،بوگاتی دوسال بعد شیرون دیوو رو معرفی کرد و واسه سال آینده هم یه محصول جدید تو راه داره که به احتمال زیاد سدان فوق لوکس بوگاتیه! یه ماشین تکراری دیگه از کونیگ زگ که به احتمال زیاد تا ده سال آینده فقط ازش پروتایپ می‌بینید و بس…کل محصولاتی که طی دو دهه تولید کرده جمعا به ۱۰ تا نمی‌رسه که همشون هم طی‌ فرایند تست میرن ته دره??? امثال کونیگ زگ برن خدا رو شکر کنن بوگاتی هست که بتونن از بغل اسمش واسه خودشون اسمی در کنن وگرنه اگه بوگاتی نبود کونیگ زگ هنوز که هنوزه باید بستنی قیفی میفروخت?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. f35

      ۱۰ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (111 ديدگاه)

      کسی از تو نظر خواست ؟؟
      الان دوستان این چیزی نمیگفت شما فکر میکردید لاله ؟؟؟؟ بعید میدونم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. Khosrow

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    با رد لاین 9000 و – وزن کم یه حسی میگه هدف مستقیم ش پروجکت وان هستش / پروجکت هنوز نیومده بقیه رو استرس ورداشته ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. مهران

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    گوئنیگزنگ یه شرکت کاملا معتبره که حتی خودش انجینهاشو طراحی میکنه. کسی که با طراحی اشنا باشه میدونه چقدر کار سختیه و چقدر تکنولوژی و مهندسی میخواد.
    بارها بحث شده که بعضیا از رو غرض میگن گوئنیگزنگ خودش نمیسازه و از فورد موتور میگیره.به این عده که عمدا و از روی نداشتم چشم و حسودی میگن باید بگم که گوئنیگزنگ همه انجینهاشو خودش طراحی میکنه. اگه یکم اخبار رو دنبال کرده باشین اختراعاتی هم تو این مورد داشته. بعد اینکه موتور یا انجینو طراحی کردن این طرح رو به شرکتایی که ریخته گری و قالبگیری انجین رو انجام میدن میسپارن. مثلا اپل وقتی همه چی رو طراحی میکنه به فاکس کان میسپاره براش بسازه. یا مثلا خیلی از شرکتای ژاپنی به علاوه اینکه برا خودشون انجین میسازن، برا بقیه شرکتام انجین میسازن. نه اینکه خودشون بسازن بلکه اون شرکت میاد انجین طراحی میکنه و بعد طرحو به هوندا میده براشون ریخته گری کنه و صیقل بندازه بعدم براشون بفرستن.
    به جز این تو تکنولوژی ساختن بدنه و قطعات با فیبر کربن کاملا مستقله و تکنولوژی هایی رو توسعه داده که خیلی از شرکتای دیگم میاد این تکنولوژی ها رو ازشون میخرن. مثلا تو فرم دادن سطوح خمیده و پختنشون یه اختراع و پتنت ثبت کردن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا