سایر خودروهای اروپایی

پدیده‌های نانوفلوسل در ژنو

شرکت سهامی نانوفلوسل لیختن اشتاین در رویداد بزرگ ژنو، کوانتینوی انقلابی جدید خود را معرفی کرد و آن را در نزدیک‌ترین سطح استانداردی دانست که قبلا برای تولید لازم دانسته بود؛ بدین معنی که کانسپت مورد نظر ما روند تکاملی را طی کرده و تقریبا برای حضور در خیابانها آماده است.

2016 nanoFlowcell QUANTiNO
۲۰۱۶ nanoFlowcell QUANTiNO
همانطور که قبلا هم گفتیم این خودروی به‌روزشده که سال قبل هم به شکل یک کانسپت معرفی شده بود، طراحی آشنای سبک و سیاق نانوفلوسل را داشته و اصلاحات اساسی در آن صورت گرفته است. نانوفلوسل باز هم از ذکر جزئیات خودداری کرد، اما خودروی مورد نظر را دارای چهار موتور الکتریکی با توان ۱۰۹ اسب بخار دانست که شتاب نزدیک به ۵ ثانیه و نهایت سرعت محدودشده ۲۰۰ کیلومتر را رقم می زند.

nanoFlowcell QUANTiNO
nanoFlowcell QUANTiNO
nanoFlowcell QUANTiNO
nanoFlowcell QUANTiNO
کوانتینو سرانجام مجوز تردد در جاده های اروپا را دریافت کرد و در طول اولین آزمایش استقامت خودرو، مدیر ارشد فناوری کمپانی نونتزیو لاوکیا(که در ذکر تواناییهای این فرد باید یک مقاله را فقط به همین اختصاص دهیم!) با این مدل به مدت ۱۴ ساعت بی وقفه رانندگی کرد. به خودی خود این امری تحسین برانگیز است، چرا که هنوز هم بعد از این مدت مخزن الکترولیت خودرو ۷۸ درصد دیگر ذخیره داشته و می توان بیشتر با آن رانندگی کرد!

nanoFlowcell QUANTiNO
nanoFlowcell QUANTiNO
nanoFlowcell QUANTiNO
nanoFlowcell QUANTiNO
nanoFlowcell QUANTiNO
nanoFlowcell QUANTiNO
موفقیت اولیه این مدل، کمپانی را بر آن داشت تا خط تولید آزمایشی کوچکی راه اندازی کند. هرچند قبل از اتخاذ تصمیمی نهایی کمپانی باید امکان تحقق این امر را بررسی کند.

اما، کوانت اف ای ۱۰۹۰ اسبی پدیده دیگری در ژنو است. این خودرو که در نمایشگاه سال گذشته هم تقریبا به همین منوال معرفی شد در واقع فاز دوم تکاملی کانسپت برقی کمپانی است.

nanoFlowcell QUANT F
nanoFlowcell QUANT F
مایع یونی، غیرسمی ، غیرقابل اشتعال و ارزان به عنوان مایع الکترولیتی در سلول سوختی عمل کرده، حول دیوار انفصالی یا غشای دو سلول چرخیده و جریان الکتریکی مورد نیاز برای قوای حرکتی خودرو را تامین می کند. به زبان ساده تر خودرو با اتکا به آب نمک با واکنش اکسید فلزی کار می کند!

nanoFlowcell QUANT F
nanoFlowcell QUANT F
این خودرو که از چهارموتور برقی با کارکرد همزمان با قابلیت شارژ شهری بهره می برد ۱۰۹۰ اسب بخار توان تولیدی داشته که گشتاور بالای ۲۹۰۰ نیوتون متری و شتاب ۲.۸ ثانیه‌ای آن شما را به صندلی خواهد چسباند! ۵.۲ متر طول، ۲.۱ متر عرض و ۱.۳ متر ارتفاع و وزن ۲.۳ تنی، هیبت کلی این غول را تشکیل می دهد و با وجود چنین مشخصاتی، شتاب ۲.۸ ثانیه و حداکثر سرعت ۳۰۰ کیلومتر/ساعت شایان تقدیر است. حداکثر برد مسافتی این خودرو ۸۰۰ کیلومتر بوده و سازندگان در بیان ارقام محتاطانه عمل کرده، چرا که خودرو هنوز در فاز اولیه تولیدی است.

گرانترین و باکیفیت ترین مواد اعم از چرم و چوب، حسگرها و کنترلهای این خودرو را تشکیل می‌دهند. مواد موجود بقدری خوب طراحی و ساخته شده‌اند که با کوچکترین فشاری بر حسگرها و کنترلرها می توان دستور مورد نظر خود را به خودرو داد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

آرین

مترجم و نویسنده اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. tv

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (225 ديدگاه)

    امسال عجب غول های الکتریکی باحالی داره معرفی میشه … آینده مال این ماشیناست …

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ایرانی

      ۷ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (612 ديدگاه)

      البته بهتره گفت که آینده مال ماشینیه که فقط انرژی پاک بتونه مصرف کنه…

      مثلا برقی که از نیروگاه گرفته نشه… یا سوخت هوا…. و….

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. احمد باقری

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    این تکنولوژی که قبلا معرفی شده بود، یکی از بهترین تکنولوژیهاست و دامنه مسافت بالایی رو به ارمغان میاره، البته هنوز جایگاه های سوخت مخصوص این تکنولوژی، راه اندازی نشده اند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. tv

      ۱۹ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (225 ديدگاه)

      تکنولوژی پیل سوختی مال 150 سال پیشه و اولین خودرو دارای این تکنولوژی مال 100 سال پیشه … اما با کشف ذخایر عظیم نفت و تولید بنزین به صرفه نبود که از این تکنولوژی استفاده بشه …

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. Archi KHAN

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (2165 ديدگاه)

    استایل اش خوشگله …
    خدایش دنیا به کجا میره و ما به چی و کجا فکر می کنیم !؟!!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا