سایر خودروهای اروپایی

معرفی هایپرکار اپکس AP-0 با ژنتیک مسابقه‌ای!

یک کمپانی بریتانیایی جدید با نام اپکس به دنبال ورود به دنیای سوپرکارهای الکتریکی می‌باشد. اولین محصول این شرکت کانسپت AP-0 نام داشته و رونمایی جهانی آن امروز در لندن صورت گرفته است. صادقانه باید گفت با محصول جالبی روبرو هستیم.

همان‌گونه که انتظار می‌رود هسته این خودرو از فیبر کربن است. AP-0 از ساختار و شاسی فیبر کربنی استفاده کرده و دارای فریم فضایی ماژولار برای افزایش استحکام می‌باشد. این سوپرکار الکتریکی از عناصر آئرودینامیکی گیرایی نیز سود می‌برد به گونه‌ای که طراحی آن از خودروهای مسابقه‌ای فرمول ۱ و لمانز الهام گرفته است. اپکس می‌گوید این خودرو داون فورسی استثنایی برای بهبود هندلینگ و بدون نیاز به اسپویلرهای بزرگ تولید می‌کند. دلیل اصلی این توانایی نیز وجود تیغه عمودی بزرگ است که بخشی از چراغ‌های عقب جالب را نیز تشکیل می‌دهد. در واقع این شرکت می‌گوید این طراحی به حدی متمایز است که لوگوی شرکت را نیز تشکیل داده است.

با ورود به داخل کابین شاهد فضایی کاملاً کانسپت مانند خواهید بود. در این بخش یک فرمان مربعی و سه صفحه‌نمایش برای راننده تدارک دیده شده است. کابین خودرو دارای تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای همچون توانایی واقعیت افزوده، سیستم لیدار و… می‌باشد. AP-0 به سیستم‌های دستیار راننده با سطح خودران ۳ مجهز بوده و شرکت سازنده می‌گوید زیرساخت لازم برای سیستم خودران سطح ۴ نیز مهیاست. در مقام مقایسه باید گفت پیشرفته ترین سیستم‌های خودران کنونی به کادیلاک با سوپرکروز و تسلا با اتوپایلوت تعلق دارد که هر دو خودران سطح ۲ هستند.

از نظر پرفورمنس هم عملکرد قابل‌توجهی را شاهد هستیم. کانسپت AP-0 از باتری ۹۰ کیلووات ساعتی در کف خودرو استفاده کرده و قدرت ۶۵۰ اسبی را به چرخ های عقب منتقل می‌کند. به لطف استفاده از فیبر کربن، وزن خودرو ۱۲۰۰ کیلوگرم بوده و بنابراین اپکس ادعای شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۲.۳ ثانیه‌ای را دارد. حداکثر سرعت خودرو نیز برابر با ۳۰۶ کیلومتر در ساعت و برد حرکتی آن ۵۱۵ کیلومتر است. با استفاده از شارژر سریع نیز می‌توان ۸۰ درصد باتری را در ۱۵ دقیقه شارژ کرد.

اپکس گفته این خودرو توانایی فوق‌العاده‌ای در پیچ‌ها خواهد داشت. سیستم تعلیق خودرو نیز از فرمول ۱ گرفته شده و ترمزها نیز قدرت توقف زیادی ایجاد می‌کنند. موقعیت راننده هم مشابه خودروهای فرمول ۱ می‌باشد و بنابراین راننده از هر زمان دیگری به سطح زمین نزدیک‌تر است.

اپکس AP-0 از یاد دهنده مسابقه واقعیت افزوده نیز برخوردار است که طبق گفته سازنده باعث می‌شود راننده با پیست‌های جدیدی آشنا شده و بهترین تجربه را داشته باشد. این شرکت برنامه‌هایی برای توسعه یک پیست تائید شده توسط فیا داشته و می‌خواهد آکادمی جدیدی در نزدیکی هنگ‌کنگ برای تحقیق و توسعه خودروهای بعدی تأسیس کند.

به نظر می‌رسد اپکس در دست‌یابی به اهداف خود کاملاً مصمم است. ما پروژه‌های خبرساز زیادی را دیده‌ایم که در همان مراحل اولیه متوقف شده‌اند اما این یک خودروی مفهومی واقعی بوده و برای تولید آماده می‌شود. البته اوضاع کمی مبهم است زیرا تا اواخر سال ۲۰۲۲ خبری از نسخه تولیدی نخواهد بود.

اپکس می‌گوید این خودرو طبق برنامه‌ریزی‌ها قیمت ۱۵۰ هزار پوندی خواهد داشت.

 

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. Joker

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (526 ديدگاه)

    مطمئنن این اولین و آخرین پستی بود که از این خودرو شاهد خواهیم بود،یه معرفی کوتاه و بعد محو شدن در افق رویداد سیاهچاله…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رزیتا

      ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (418 ديدگاه)

      هر سال یه تعداد ماشینای جدیدو بی اصالت پا به عرصه جهانی میزارن ولی هرگز نمیتونن ماندگار باشن و بعد از یه مدت از یاد و خاطره واسه همیشه پاک میشن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. M سابق

        ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
        سوابق: (2371 ديدگاه)

        ابدا !
        درسته خیلی ها رفتن ولی خیلی ها هم موندن ! نمونش ریماک !
        دیگه از این بهتر ؟‌
        یا مثلاً زاگاتو یا اسپارک که الان رکورد صفر تا صد در اختیارشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Sina Barca

          ۲۷ اسفند ۱۳۹۸
          سوابق: (2427 ديدگاه)

          اسپارک فقط ادعا کرده. هنوز نیومده
          ریماک هم یه ماشین بیشتر نداده ، ولی به خاطر سرمایه گذاری خارجی مثل پورشه تونسته پیشرفت کنه ، اگه قرار باشه داخل همشون سرمایه گذاری بشه ، کارخونه های بزرگ ورشکست میشن

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. ممد ژانگولر

      ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (3506 ديدگاه)

      ?سیاه چاله ها
      جنگ ستارگان کی بودی

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. علیرضا

      ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (425 ديدگاه)

      عالی نوشتی … خوشم اومد از طنزی که توی جملت بود . البته با حرفتم موافقم

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. محمود

      ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (28 ديدگاه)

      در این یه مورد باهات موافقم ولی در کل مخالف

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. دانیال_Surrey،England

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2777 ديدگاه)

    درست خوندم،150 هزار تا؟؟!!
    اگه واقعا با این مشخصات بتونن به تولید برسونن شاهکار کردن.
    هر چند خیلی بعید میدونم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Sina Barca

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    هر روز یه هایپر کار ۱۰۰۰ اسب بخاری با شتاب ۲ ثانیه ای معرفی میشه ولی بعدش معلوم نمیشه تولید شده یا نه ، هیچ ازش نیست. همین چند روز قبل یه کارخونه گفت رکورد کونیگزگ داخل ۰ تا ۴۰۰ رو زده ولی هبچ خبری ازش نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. محمد

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (615 ديدگاه)

    باز الان فردا یک نمونه دیگشو میسازن بعدش محو میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا