کونیگ‌زگ

همکاری کونیگ زگ و NEVS برای پادشاهی در صنعت خودرو!

شرکت خودروی الکتریکی ملی سوئد NEVS برای خرید ۲۰ درصد سهام هایپرکارساز کونیگ زگ مبلغ ۱۵۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری کرده است. این دو کمپانی می‌گویند به دنبال توسعه‌ی خودروها باهم بوده و البته روی محصولات الکتریکی تأکید می‌کنند.


NEVS و کونیگ زگ اطلاعات بیشتری دراین‌باره منتشر نکرده‌اند اما زمینه‌ی کاری آن دو نشان می‌دهد که همکاری آن‌ها برای توسعه‌ی محصولاتی در کلاس‌های جدید و با استفاده از نقاط قوت هر دو شرکت می‌باشد.


به عنوان بخشی از این همکاری، NEVS و کونیگ زگ تأیید کرده‌اند جوینت ونچر جدیدی به منظور تمرکز روی تکنولوژی‌های جدید و طراحی تولید محصولات تشکیل خواهند داد. NEVS مالکیت ۶۵ درصد سهام این شرکت را بر عهده خواهد داشت و ۳۵ درصد باقی مانده هم سهم کونیگ زگ خواهد بود.


یکی از مهم‌ترین مزیت‌های کونیگ زگ در این معامله دسترسی به کارخانه‌ی NEVS در ترولهاتان سوئد است. این شرکت همچنین می‌تواند از مزیت‌های کانال‌های توزیع شریک جدید خود در چین بهره ببرد و بنابراین در این کشور پهناور فعالیت بیشتری داشته باشد.


البته طرفداران کونیگ زگ شاید بدانند که این همکاری تاریخچه‌ای هم دارد. کونیگ زگ در سال ۲۰۰۹ قدم‌های محکمی برای خرید ساب از جنرال موتورز برداشت اما این تلاش‌ها به جایی نرسید. بعدها هولدینگ چینی انرژی مدرن ملی و شرکت سرمایه‌گذاری سان ژاپن برای تشکیل شرکت NEVS باهم همکاری کردند و این شرکت در سال ۲۰۱۲ ساب را خرید. پس از ورشکستگی، شرکت ساب AB که یک شرکت نظامی بوده و به خاطر تولید جنگنده‌ها شناخته شده حقوق استفاده از نام برند و لوگو را به NEVS داد. با این همکاری جدید، کونیگ زگ سرانجام به نوعی با ساب ارتباط برقرار کرده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. مزدا

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (2029 ديدگاه)

    عنوان پاداشی در صنعت خودرو کمی اغراق بود??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. s.h

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (712 ديدگاه)

    خدا کنه تغییری رو روند کارش نزاره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Khosrow

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (2282 ديدگاه)

    عکس اخررر / خفن ترین هایپر دنیا / هزار بار اینو میخوام و یک بار هم شیرون پیرون نه ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. behnam

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یه مقدار اشتباه شد
    اونجا که گفتین ساب ab شرکت نظامی بود که ورشکسته شد اشتباهی صورت گرفته
    تا بیست سال پیش شرکت ساب آتو و شرکت saab abیکی بود و اسم هردوشون ساب ab بود. بعد ساب ab بخش خودروسازی رو جدا کرد و اسمشو گذاشت saab auto ab که حدودا هفت سال پیش ورشکست شد. اما شرکت saab ab هنوز جنگنده میسازه اسلحه میسازه و اصلا هم ورشکسته نشده هواپیماهای جاسوسی saab ab خیلی خیلی معروفه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شاهین

      ۱۲ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (4499 ديدگاه)

      سلام، وقت بخیر
      اتفاقا منظور من هم ورشکستگی بخش خودروسازی ساب بود که توی متن شاید اونجوری که باید و شاید منظور رسونده نشده که از این بابت پوزش می طلبم.
      ارادتمندم

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا