سایر خودروهای اروپایی

پروتوتایپ جدید پانوز GT-EV برای مسابقات لمانز

پانوز از یک پروتوتایپ مسابقه‌ای کاملاً الکتریکی رونمایی کرده که امیدوار است آن را در مسابقات ۲۴ ساعته  لمانز در سال ۲۰۱۸ در اختیار داشته باشد. این نمونه اولیه که به صورت رسمی « Green4Uپانوز ریسینگ GT-EV» نامیده شده، احتمالاً بُرد مسافتی بین ۱۴۵ تا ۱۷۵ کیلومتر برای هر بار شارژ کامل باتری‌ها داشته باشد و بتواند به سرعت ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت برسد.


امّا این مسافت به‌هیچ‌وجه برای یک مسابقه ۲۴ ساعته کافی نیست و بنابراین، پانوز و کمپانی مادر، Green4U، مدل GT-EV را با بسته‌های باتری قابل‌تعویض همراه کرده‌اند. در نتیجه، راننده همان توقف‌هایی را در طول مسابقه خواهد داشت که دیگر شرکت‌کنندگان نیز برای سوخت‌گیری دارند. مطابق گفته پانوز، همان‌طور که از یک شرکت‌کننده سطح بالا در این مسابقات انتظار می‌رود، این خودرو از برخی سخت‌افزارهای بسیار مدرن برای این منظور استفاده خواهد کرد؛ از جمله سیستم‌های بسیار مهم برای استخراج انرژی ترمزها و سیستم تمام‌چرخ متحرک.


البته همه اینها با این پیش‌فرض است که مسئولان سخت‌گیر لمانز (ACO) اجازه شرکت این خودرو را در مسابقات بدهند. اگر نظر ACO در این زمینه جلب شود، پانوز امیدوار است که یک جایگاه در «گاراژ ۵۶» در اختیار داشته باشد؛ جایی که برای خودروهای تجربی رزرو شده است.


اگر همه چیز مطابق برنامه پیش برود، پانوز قصد دارد که یک نسخه از GT-EV مطابق با معیارهای قانونی حضور در خیابان‌های شهری و البته به صورت «تولید محدود» روانه بازار کند. این خودرو مطمئناً از یک بسته باتری ثابت استفاده خواهد کرد که نیاز به شارژ دوباره پیدا می‌کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا