سایر خودروهای اروپایی

جدیدترین پروژه مورگان: اتوبوس روت مستر!

مورگان اعلام کرد پروژه بعدی‌اش یک اتوبوس است اما این برند اقدام به ساخت چنین وسیله نقلیه‌ای نخواهد کرد بلکه اتوبوس نمادین روت مستر را در سال ۲۰۱۸ وارد خیابان خواهد کرد.


اتوبوس مورگان از دسامبر سال ۲۰۰۵ تاکنون به خاطر سرویس بازنشسته شده بود اما هم‌اکنون جان تازه‌ای در رگ‌هایش جاری شده است. این اتوبوس در زمان سرویس‌دهی به مردم لندن کارکرد بیش از ۲.۴ میلیون کیلومتری داشته است.

آخرین نمونه از اتوبوس‌های سنتی لندن در حال حاضر در موزه اتوبوس لندن به نمایش درآمده و البته با نمونه‌ای که مورگان اصلاح می‌کند یکسان است. این اتوبوس از پیشرانه ۷.۷ لیتری دیزلی ایویکو استفاده می‌کند.

مورگان اتوبوس خود را به خاطر اینکه در سال ۱۹۶۸ ساخته شده خریداری کرده است. دقیقاً در همین سال نیز مورگان اولین نسخه از خودروی پلاس ۸ را ساخته است. مهندسان این شرکت باید طی یک پروژه دلسوزانه اتوبوس قرمز هیجان‌انگیزی را به نمایش بگذارند.

تغییرات صورت گرفته خیلی شدید نبوده و مورگان می‌گوید اتوبوس مورد بحث شرایط باورنکردنی‌ای خواهد داشت و بسیاری از ویژگی‌ها و مشخصات اولیه اتوبوس حفظ خواهند شد. تمامی کارها توسط مکانیک‌های مورگان و با حفظ وفاداری به روح این برند انجام خواهند شد.

یکی از مدیران این شرکت بریتانیایی می‌گوید:

اتوبوس روت مستر بی‌شک یکی از نمادین‌ترین وسایل نقلیه موجود بوده و به عنوان نماد بریتانیا و بخشی از هویت ملی به شمار می‌رود. تلاش برای ادامه حیات یکی از آخرین بازماندگان این نوع اتوبوس‌ها مایه افتخار است.

او در نهایت می‌گوید:

مورگان سال جذابی را پیش رو دارد و ما نمی‌توانیم منتظر استفاده از این اتوبوس در تمام رویدادهای مهم بریتانیا بمانیم. برنامه‌های ما برای این اتوبوس باعث ایجاد جوی ایده آل برای مشتریان و طرفداران خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. ستار

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (145 ديدگاه)

    این اتوبوس از تو موزه در میارن تازه تنها بازمانده
    بعد تو ایران کامیون ۱۹۲۴ یا همون بنز ده تن دارن نقد اقساط صفرشو میفروشن
    اتوبوسهای قدیمی بنز هم به تعداد اکثریت خارج شهر و داخل شهر هستن

    ولی مهم معنویات

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. sevlan

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (186 ديدگاه)

    عاشق مورگانم ، مثل جوون خوش تیپی میمونه که لباس دهه ۳۰ پوشیده ، مستندی از خط تولید (البته اگه بشه بهش خط گفت)دیدم ، واقعا خیلی جالب بود ،با ابتدایی ترین وسایل و دستگاههای پرس دستی و نیمه اتوماتیک ، عشق میساختن ، یکی از مدلاشو داشتن آرزومه ،ولی میدونم اینم با بقیه آرزوهام میبرم بگور ،
    آه ای وطن زار و ای صورت مجروح…

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا