کونیگ‌زگ

کونیگ زگ جسکو چگونه ساخته می‌شود؟!

کونیگ زگ می‌خواهد با هایپرکار جدید خود تاریخ‌ساز شود و تمامی حدومرزهای سرعت را کنار بگذارد. جدیدترین محصول این برند به احترام پدر کریستین ون کونیگ زگ، مؤسس کمپانی “جسکو” نام گرفته است.


تاپ گیر پیش از رونمایی جسکو در نمایشگاه خودروی ژنو شانس بازدید از مقر این شرکت در آنجلهوم سوئد را پیدا کرده و قدم در جایی گذاشته که رویاها به واقعیت تبدیل می‌شوند.


ما می‌توانیم آماده شدن جسکو برای رونمایی جهانی را مشاهده کنیم و البته صحبت‌های کریستین درباره‌ی تلاش‌های آتی شرکت برای شکستن رکورد سرعت ۴۸۲ کیلومتر در ساعت را بشنویم. البته کارهای زیادی برای انجام دادن باقی مانده است.


کونیگ زگ جسکو نیروی خود را از پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۵ لیتری توئین توربویی می‌گیرد که توانایی تولید قدرت ۱۵۷۸ اسب بخاری را استفاده از سوخت E85 را داراست. توربوهای این پیشرانه به یک کمپرسور الکتریکی کوچکی متصل شده‌اند که هوای فشرده شده را به آن‌ها می‌رساند و باعث حذف لگ توربو می‌شود. این امر باعث خواهد شد پیشرانه پاسخ‌های سریع‌تری به دستورات راننده بدهد.


دیگر ویژگی برجسته‌ی این هایپرکار گیربکس آن است. گیربکس ۹ سرعته ی چند کلاچه ی کونیگ زگ اصلاً فاقد رینگ‌های سینک بوده و بنابراین تعویض دنده‌ها فوق‌العاده سریع صورت می‌گیرد و نیازی هم به سنکرونیزه شدن نیست.


کل فرایند تولید این خودرو به طرز باورنکردنی‌ای با وسواس و دقت خاصی انجام می‌شود و بیشتر کارها نیز توسط دستان هنرمند مهندسان صورت می‌گیرد. برای تکمیل یک خودرو چند هزار نفر ساعت کار لازم است. تنها فرایند رنگ این خودرو ۶۰۰ تا ۸۰۰ ساعت زمان می‌برد که این امر نشان‌دهنده‌ی میزان توجه به جزئیات است.

البته جز این هم انتظار دیگری از کونیگ زگ نیست. هر چه باشد با یک هایپرکار ۳ میلیون دلاری طرف هستیم نه؟!

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه‌ها

  1. Amirferrari

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (352 ديدگاه)

    طراحیش خوبه،انصافا موتورش دیگه خیلی پیر و تیون شدست،اگه واسه جسکو یه موتور 12 سیلندر توربو تدارک میدید خیلی بهتر میبود،لااقل اینجوری عمر قطعات بالاتر میبود و تو سرعت های بالا کمتر فشار روش بود،این موتور دیگه عمرش به پایان رسیده و تا جایی که میشده ازش کار کشیده کونیگ رگ!

    موافقم 1
    مخالفم 2
    1. مانی

      ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      کونیخ زک ماشینهای سبک میسازه,اگه بخواد موتور 12سیلندر بندازه روش
      باید یه موتور جمع و جور با بلاک کوچیک باشه که یعنی یه موتور جدید
      با طراحی و ساخت از صفر تا صد و هزینه بشدت زیاد اونم تو دوره زمونه ای که 12 سیلندرها دارن منقرض میشن
      به نظر میاد همین 8سیلندر 5 لیتری رو سبکتر کنه و بهش MGU-HوMGU-k
      اضافه کنه و قدرت به 2000اسب بخار برسه بهتر باشه
      موتور 12سیلندر لامبو هم سالهاست در حال تکامله و همچنان استفاده میشه
      بعد از این همه بهبود و رفع ایراد وقتی که به بلوغ رسیده حیفه کنار گذاشته بشه
      مگر اینکه ساختار موتور دیگه اجازه نده و جا برای تکامل نباشه
      بنظر میادحرف شما تا حدودی درسته و این موتور کم کم داره به نهایتش میرسه و نسل بعدی که هایبرید شد پایان عمرش باشه

      موافقم 3
      مخالفم 1
    2. ایوب

      ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (142 ديدگاه)

      عزیز وزن موتور با تعداد سیلندر ارتباط مستقیم داره. پس دیوانگیه که موتورو الکی سنگینش کنی.از طرف دیگه این موتور از اعجوبه های صنعت خودرو هس که میتونه بالای 300 اسب بخار به ازای هر لیتر قدرت تولید کنه!!!

      موافقم 2
      مخالفم 1
    3. s.h

      ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (712 ديدگاه)

      چه عجب شما یه بار نظر توهین امیز به این کمپانی ندادی ؟؟؟

      موافقم 2
      مخالفم 0
  2. ارش

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    به به عجب پدری چه پسری تربیت کرده چی تحویل جامعه سوئد داده صنعت اتومبیل سازی آمریکا هم به همچین شخصیتی نیاز داره تا همچین مهندسی تحویل جامعه آمریکا بده صنعت اتومبیل سازی آمریکا اصلا با صنایع نظامی و الکترونیکیش قابل قیاس نیست بد جور لقب مانده و شدیدا به افرادی مانند کریستین نیاز داره.

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. یانکی

      ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      گل پسر موتورش وی8 کایوت فورده.حالا برو به حرفی که زدی خوب فکر کن.

      موافقم 0
      مخالفم 2
      1. s.h

        ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
        سوابق: (712 ديدگاه)

        جناب یانکی و المیراژ
        برای بار 10 هزارم میگیم که دانشتون بیشتر شه نه اینکه بخواد جنبه دفاعی داشته باشه
        موتور مال فورد نبود اون 4.8 لیتری 15 سال پیش فقط رو خط تولید فورد ساخته میشد چون اون موقع فقط سالی 7-8 تا ماشین تولید میکرد چه طور میصرفید خط تولید داشته باشه ؟؟
        اون موتور از صفر تا صد مال مهندسای خودش بوده و فقط فورد میساخت
        وگرنه ، تو بزرگی فورد شکی نیست اما اگر میتونست یه موتور بسازه که فقط 170 کیلو باشه و 1600 اسب تولید کنه و کم مصرف ترین موتور تو رده خودش باشه و بدون کاهش زول عمر این قدرت رو بده
        قطع به یقیین مطمئن باش یه شش سیلندر تقریبا هم وزن این یا بیشتر نمینداخت رو جی تی که صدی 17-18 تا بسوزونه !!!
        واقعا کسی این کارو میکرد ؟؟؟؟
        اما در مورد هنسی دوست عزیز دوتا یا شایدم سه تا کمپانی رو هیچ وقت مقایسه نکن چون جواهر سازند نه خودرو ساز
        یکیش کونیک زگه و امثال پاگانی و به نظر بعضی هام بوگاتی رو اضافه کن sscیه چیزی ولی هنسی در حد قیاس نیست
        و این دوستمون درست میگه که صنایع هوایی و نظامی امریکا قابل قیاس با خودرو سازیش نیست
        اونم نه اینکه نتونه شاید سیاست جون سختی و قیمت کم رو در پیش گرفته که زیاد بفروشه ولی قطعا هر چی که هست عقب تر از ایناست
        خیلی دوست دارم سیاست های الیندگی فوق سخت گیرانه اروپا رو به زودی برسونند به امریکا اون موقع باید دید ایا موستانگ که یه عمر با موتور 5-6 لیتری نعره کشیده و شمام عاشقش شدید میخواد با موتورای 2 لیتری 4 سیلندر چی کار کنه ایا بلای قبل سرش میاد ؟؟؟ ایا فورد f150 که جون سخت ترین پیکاپ دنیاست میتونه مثل بقیه با یه موتور 2400 سر کنه ؟؟؟ یا هنسی میتونه افتخار کنه از یه هشت سیلندر هم حجم بوگاتی 1500 اسب بگیره تا دیگه متانول نخواد ؟؟ خیلی راحته از یه هشت سیلندر 8000 این قدرت در بیاد ایا شورلت کامارو مثل بنز و بی ام های 4 سیلندر هیبریدی طالب داره ؟؟؟ یا اینکه حتی پتر بیلت و کنورث میتونند با یه شش سیلندر قوی ترین تراک و به روز ترین تراک و ایمن ترین تراک رو روانه بازار کنند ؟؟( کاری به ظاهر دوست داشتنیشون نداریم ) ایا اگر موتور بزرگ رو حذف کنند میتونند امثال جی ام سی و لینکن اصلا جلو جی کلاس همه جوره سر بلند کنند ؟؟؟ هم زمان هم لوکس باشند هم خوب افرود ؟؟؟
        جواب همه اینا یا خیلی هاشون نه هست دوست عزیز

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. ارش

          ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
          سوابق: (1549 ديدگاه)

          احسنت به دانش شما بدور از هرگونه تعصب و پیش داوری.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. s.h

          ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸
          سوابق: (712 ديدگاه)

          ممنون اقا ارش

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. Elmiraj

      ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (3105 ديدگاه)

      صنعت اتومبیل آمریکا ده ها مهندس بهتر از اینا دارن و یک سال قبل از سوئد شرکت های هنسی و SSC دو اثر بهتر از این جسکو تحویل دنیای خودرو دادن……..
      .
      نه از موتور تیون شده موستانگ استفاده می کنن و نه برای رسیدن به سرعت ۴۸۲ کیلومتر بر ساعت به متانول نیاز دارن….!!!!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. امیر

        ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
        سوابق: (1 ديدگاه)

        هنسی خودروساز نیست. تیونر هست… این هزار بار

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. hossin

          ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
          سوابق: (13 ديدگاه)

          اتفاقا
          هنسی هم تیونر هستش و هم خودروساز
          اف 5 رو هنسی ساخته و ارتقا داده

          موافقم 0
          مخالفم 1
    3. hossin

      ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (13 ديدگاه)

      ارش
      همین مهندسان امریکایی تونستن موستانگ رو برای چهارمین سال پیاپی بکنن پرفروش ترین کوپه اسپرت جهان
      همین کافیه

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. hossin

        ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
        سوابق: (13 ديدگاه)

        از کارهای دیگه ای که مهندسان امریکایی کردن
        تسلا پرفروش ترین لوکس ساز امریکا در 3 ماه اول 2019
        سری اف از فورد دومین ماشین پرفروش سال 2018 در جهان
        جیپ رانگلر ماشین شاسی بلند سال 2018
        شورولت کوروت بهترین ماشین عملکردی سال 2018 توسط مجله رود اند تراک
        پیروزی جیپ رانگلر از بنز g کلاس در رقابت سال 2018 توسط موتور ترند
        و………. غیره رو نام برد
        البته همچنان فروش موستانگ یه چیز دیگه هستش تو موفقیتهای متعددشون

        موافقم 0
        مخالفم 1
        1. تویوتا موتورز

          ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
          سوابق: (60 ديدگاه)

          اقا ارش حالا بقیه ول کردن شما شروع کردی
          بجای این بچه بازیها چندتا نکته به همدیگه یاد بدیم و از این سایت 4 تا مطلب یاد بگیریم
          هر زمان اومدیم تو پدال یه گروه به اون یکی گروه داره تیکه میندازه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. مانی

          ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
          سوابق: (2486 ديدگاه)

          اکانت جدیدمبارک,خسته نباشی
          و همچنان…

          موافقم 0
          مخالفم 0
  3. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    جسکو چگونه ساخته می‌شود؟!
    با عشق
    با وجدان
    با نبوغ
    با شرف
    دقیقا چیزایی که تو خودروسازهای ایرانی نمیبینیم

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    ادمین عزیز برای چندمین بار ازت خواهش میکنم اسم این خودروساز رو صرفا به خاطر سه حرف اول اسمش، ملزم به عبور از فیلترینگ نظرات نکن
    ??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Alireza

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (631 ديدگاه)

    بی صبرانه منتظر دیدن عملکردش هستم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. s\i\,v

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (40 ديدگاه)

    بهترین ماشین حال حاضر دنیا جسکو هستش . از لحاظ شتاب گیری سریتر از شیرون اسپورته و مطمعنا رکوردهای سرعت رو میزنه ولی با چراغهای جلوش حال نکردم در حالیکه چراغهای عقبش محشره

    موافقم 1
    مخالفم 0
  7. سجاد

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (18 ديدگاه)

    با سلام و احترام ؛ کریستین ون کونیگ زگ یکی از نوابغ دنیای اتومبیل می باشد و انسان بسیار قابل احترامی هست که با عشق و علاقه و پشتکار فراوان به ساخت اتومبیل هایی که بیشتر شبیه آثار هنری می باشد مشغول است. تعجب می کنم که چرا دوستان و خوانندگان مطالب سایت ، بیشتر از اینکه دنبال لذت بردن از عکس ها و مطالب باشند دنبال کل کل کردن و کری خوانی و مقایسه مهندسان و شرکت های مختلف هستند و تلاش دارند خواسته ها قلبی خودشان را به دیگران تحمیل کنند. مهندسان سوئدی ، آمریکایی ،ژاپنی ، آلمانی ، فرانسوی و … همه تلاش دارند بهترین محصول را تولید نموده و تحویل مشتری دهند . ولی تعجب از تعصب بیجای بسیاری از دوستان داخل کشور هست که انگار با طرفداری از یکی از این کمپانی ها با دیگران دشمنی خونی دارند ؛ در صورتی که همه این تلاش ها قابل احترام است.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نوید جهرمی

      ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (3691 ديدگاه)

      یا سنشون یا عقلشون بچس. وقتی یکم مث ما حس پیرمردی بهشون دست داد میبینن این چیزا خیلی بیخود بوده که سرش کل کل میکردن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. ایوب

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (142 ديدگاه)

    دوستان سبک تولید هایپرکار و به طور کلی هرخودروی دیگه در اروپا و آمریکا کلا متفاوته. روش آمریکایی اینه که خیلی درگیر جزئیات نمیشنو و کارو با یه موتور عظیم الجثه تموم میکنن و اگه خودروهای با مهندسی پیچیده و موتورای بهینه تر هم ریشه اروپایی دارن(مثل شاخه اروپایی فورد که فورد فیستا و اینا رو میسازه)
    روش اروپایی بر پایه مهندسی دقیق و پیچیدس که هزینه بالایی داره ولی به طور طبیعی عملکرد بالا و بهینه تری به دنبال داره
    در کل کار هر دو قابل احترامه ولی خب متفاوت هم هست
    اما در مورد موتور کونیگزگ باید بگم که اولین خودروشونو با موتور شاسی بلند volvo xc90 ساختن که حدود 700 اسب قدرت داشت ولی برای خودروی بعدیشون موتور v8 با طراحی خودشونو با قدرت حدود 900 اسب استفاده کردن و همون موتور نسخه های بروز شدش رو تا به امروز استفاده کردن. اماااا، اما این موتور فورد نیس. موتورو خودشون طراحی کردن و تو تاسیسات ساخت موتور فورد تو اروپا تولید شده که میتونس کارخانه فولکس واگن هم باشه ولی چون فولکس واگن مالک بوگاتیه طبیعیه که این کارو نکرده.
    ولی به طور کل هیچ شکی تو قدرت مهندسی کونیگزگ نیس و این صحبتا فقط بهونه گرفتن الکیه چون طرفدار برند دیگه ای هستین.
    من شخصا طرفدار بوگاتی هستم ولی اعتراف میکنم که جسکو بهتره و اینو بدون در نظر گرفتن توسعه این خودرو با امکانات کم کونیگزگ میگم.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا