سایر خودروهای اروپایی

معرفی رسمی کانسپت ایتال‌دیزاین داوینچی، کوپه‌ای با درهای گالوینگ

ایتال‌دیزاین چندی پیش با انتشار تصویری، پیش‌نمایشی از کوپهٔ کانسپت جدید خود را ارائه کرد و حالا با انتشار اطلاعات و تصاویر بیشتر، آن‌را رسماً معرفی کرده است. این خودرو که داوینچی نام دارد، کوپهٔ جذابی است که از ظاهری شیک و امروزی برخوردار است. هرچند دماغهٔ این کانسپت کمی تهاجمی است اما دیگر قسمت‌های آن به لطف خطوط سیال و منحنی‌های ملایم، نمای آرامی را به نمایش گذاشته است. این طراحی پویا در قسمت عقبی خودرو هم ادامه پیدا کرده چراکه در این قسمت گلگیرهای عضلانی و دیفیوزر بسیار بزرگی دیده می‌شود. یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های داوینچی اما درهای گالوینگ آن است که به سمت بالا باز شده و کابین چهارنفرهٔ لوکس خودرو را به نمایش می‌گذارد.

در داخل خودرو در مقابل راننده بیش از هر چیز غربیلک فرمان D شکل با کنترل‌های لمسی جلب‌توجه می‌کند درحالی‌که پشت این غربیلک، صفحه آمپر دیجیتالی نسبتاً معمولی به چشم می‌خورد. ویژگی جالب‌تر داخلی کانسپت داوینچی اما تودوزی آلکانترای آن است که در پشت آن، دکمه‌ها و کنترلرها جای گرفته‌اند. این یعنی کاربران بجای دکمه‌های فلزی یا کلیدهای کرومی، آلکانترا را لمس می‌کنند. در کنسول مرکزی خودرو نیز صفحه‌نمایش تبلت مانندی برای ارائهٔ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی جای گرفته که به نظر می‌رسد از درون حوضچهٔ آبی خارج شده است. علاوه بر این، به‌منظور ارائهٔ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی برای سرنشین جلو هم یک صفحه‌نمایش کوچک در نظر گرفته شده است. ازجملهٔ دیگر ویژگی‌های داخلی قابل‌توجه کانسپت داوینچی نیز می‌توان به تریم فلزی و دریچه‌های شیک سیستم تهویه اشاره کرد.

هرچند داوینچی کانسپت بسیار جالب و جذابی است اما حداقل فعلاً برنامه‌ای برای تولید آن وجود ندارد. به گفتهٔ اتوکار، داوینچی خودرویی است که می‌تواند توسط خودروسازان دیگری به تولید برسد. طبق این گزارش، امکان تولید این کانسپت با ایجاد تغییراتی بسیار جزئی وجود دارد و به‌گونه‌ای طراحی شده که بتواند هم از قوای محرکهٔ سنتی و هم از موتورهای الکتریکی استفاده کند. پیشرانهٔ سنتی‌ای که برای این کوپهٔ لوکس در نظر گرفته شده یک واحد ۴ لیتری V8 با سامانهٔ چهارچرخ محرک است. از سوی دیگر، نسخهٔ الکتریکی می‌تواند به موتورهای الکتریکی در جلو و عقب مجهز باشد که باطری‌های آن در زیر کف خودرو نصب می‌شوند. بااین‌حال هنوز مشخص نیست که آیا شرکت‌های خودروسازی به این کانسپت علاقه نشان خواهند داد یا نه. کانسپت ایتال‌دیزاین داوینچی رسماً در نمایشگاه ژنو به نمایش عمومی درخواهد آمد.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. 917

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (310 ديدگاه)

    عجیب خوشگله

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یانکی

      ۱۳ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      سایپا گفته میخامش ولی نصفه شو بقیش رو خودش میسازه به عنوان وانت بده به بازار جهانی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. 917

        ۱۳ اسفند ۱۳۹۷
        سوابق: (310 ديدگاه)

        لامصب محفظه بار زامیادم بندازن روش باز قشنگه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. ali a

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (775 ديدگاه)

    طراحی مدرن و جذابی داره… برای ماشین الکتریکی هم خیلی خوبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. مسعود

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (222 ديدگاه)

    با ظهور استارتاپ های جدیدی که خودرور های برقیشون معرفی میکنن ، وقتشه به نظرم ایتال دیزاین هم با مشارکت سرمایه گذار چینی با برند خودش تو چین دیگه شروع به تولیدات برندش کنه و خودشو به عنوان یک خودرو ساز با قوای برقی معرفی کنه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. bahram121

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (71 ديدگاه)

    ایتالیایی ها واقعا هنرمند هستن دمشون گرم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا