سایر خودروهای اروپایی

کشف نمایندگی متروکه لادا در فرانسه!

این یکی از داستان‌های مورد علاقه‌ی ماست! چند خودروی قدیمی که برای مدت زمانی زیاد در یک پارکینگ یا نمایندگی رها شده‌اند؛ اما این بار با داستانی ویژه‌تر روبرو هستیم زیرا این نمایندگی فرانسوی در دهه‌ی ۹۰ میلادی به فروش لاداهای روسی مشغول بوده و طبق گفته‌ی برخی رسانه‌ها هنوز هم به عنوان یک مرکز سرویس قابل استفاده است.


اولین حدس‌های ما با توجه به شرایط بد اکثر خودروها این است که این نمایندگی ۱۰ یا ۱۵ سال بدون استفاده رها شده است. در تصاویر می‌توان مدل‌های متعدد سامارا با زمان ساخت‌های مختلف، چند دستگاه نیوا و چند خودروی نادر اسپورت را مشاهده کرد. تمامی خودروها را گرد و غبار فرا گرفته است.

تا این لحظه اطلاعات رسمی درباره‌ی وضعیت این نمایندگی که در شهر ماکون قرار داشته منتشر نشده اما یک گروه خودروهای تاریخی فعال در فیسبوک گفته که فعالیت نمایندگی هنوز هم ادامه دارد. صادرات شرکت آوتوواز به فرانسه در سال ۲۰۰۸ متوقف شد اما مالکان اندک لادا در این کشور احتمالاً هنوز هم نیازمند کمک‌های سرویس‌دهی و نگهداری هستند.


در حال حاضر لادا تنها به بازارهای انگشت‌شماری از اروپا که شامل آلمان، مجارستان، اسلواکی و بلغارستان می‌شود خودرو عرضه می‌کند. حدود دو ماه پیش جدیدترین خودروی این برند یعنی سدان کامپکت وستا در آلمان عرضه شد و به تدریج در بازارهای بیشتری عرضه خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. Khan

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (362 ديدگاه)

    خبر خیلی سعی کرده آدم رو تهییج کنه، ولی واقعا هیچ…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. حسین

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (2824 ديدگاه)

    چه باحال ، در قسمت فروش رو بسته فقط خدمات پس از فروش میداده!

    موافقم 2
    مخالفم 0
  3. یوسف

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (743 ديدگاه)

    خیلی دوست دارم بدونم کی تو آلمان لادا میخره یا حتی کشوری مثل اسلواکی که عضو اتحادیه اروپاس، بازار آزاده و گروه های خودروسازی مثل فولکس واگن، پژو-سیتروئن و کیا توش سایت های تولیدی گسترده دارن. در مورد مجارستان هم شرایط مثل اسلواکیه و آئودی، مرسدس بنز و سوزوکی توش خودرو تولید میکنن.
    احتمالا بیست سی تا ماشین به چنتا پیرمرد پیرزن که هنوز تو نوستالژی بلوک شرق و کمونیست گیر کردن میفروشه.

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (263 ديدگاه)

      خب فراموش نکنید که لادا خیلی ارزونتر از تمام این ماشیناییه که گفتی جدیدا لادا از پلتفرم های ارزون قیمت رنو استفاده میکنه مثلا همین پلتفرم ال ۹۰ خودمون که باعث شده قیمت ماشیناش پایین باشه برا همین تا حدودی رقابتی هست و از لحاظ کیفیت هم بد نیست در کل ماشینای اقتصادی تو تمام دنیا طرفدار دارن الان ماشینای داچیا مثل لوگان ساندرو و داکر را تو تمام اروپا میتونید مشاهده کنید پس نمیشه گفت چون نسبت به بنز و فولکس اشغاله رقابتی هم نیست

      موافقم 2
      مخالفم 0
  4. احسان(احسان سابق)

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    فکر کنم مالک نمایشگاه خودش اطلاع نداره تو انبار لادا نگه داشته.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. بیژن

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (255 ديدگاه)

    عاشق اینجور کشفیاتم…

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا