کونیگ‌زگ

کونیگ زگ به دنبال رقابت با فراری!

کریستین ون کونیگ زگ مؤسس و مدیر یکی از خاص‌ترین سوپر اسپورت سازان دنیاست. اگرچه محصولات این شرکت از نظر پرفورمنس در سطح بسیار بالایی قرار دارند اما خب سقف تولید آن در سال از چند دستگاه بالاتر نمی‌رود.


این خودروساز سوئدی دیگر از میزان تولید خود راضی نبوده و می‌خواهد ظرفیت تولیدش را به‌طور قابل‌توجهی افزایش دهد و به رقیب فراری ایتالیا تبدیل شود.


رئیس کونیگ زگ در مصاحبه با بلومبرگ گفته که خودروساز موردبحث ما تا سال ۲۰۲۲ چند صد دستگاه خودرو تولید خواهد کرد و برنامه‌هایی برای رسیدن به سقف تولید چند هزار دستگاهی دارد.


کونیگ زگ اخیراً تأیید کرده در حال کار روی سوپرکار پایه‌ی کاملاً جدیدی است که بهای حدود ۱ میلیون دلاری خواهد داشت. با توجه به خبرهای منتشر شده احتمالاً این خودرو از پیشرانه‌ی ۸ سیلندر هیبریدی با قدرت ۱۰۵۰ اسب بخار استفاده خواهد کرد و باعث افزایش میزان تولید کونیگ زگ به چند صد دستگاه خواهد شد.

تمامی محصولات کنونی کونیگ زگ با دستان هنرمند کارکنان این شرکت و در تنها سایت تولیدی در آنگلهولم سوئد تولید می‌شوند. البته تولید خودروی جدید این شرکت در تأسیسات اسبق ساب سوئد ساخته خواهد شد. کونیگ زگ اخیراً قراردادی ۳۲۰ میلیون دلاری با شرکت NEVS برای افزایش ظرفیت تولید خود امضا کرده است.


سوپرکار ارزان‌تر کونیگ زگ از پیشرانه‌ای پیشرفته‌ای استفاده خواهد کرد که آلایندگی بسیار پایینی دارد. اگر تکنولوژی این پیشرانه جواب دهد کونیگ زگ از آن در دیگر محصولاتش نیز استفاده خواهد کرد.

رئیس این شرکت اشاره‌ای به زمان دقیق رسیدن به سقف تولید چند هزار دستگاهی نداشته اما به منظور رسیدن به این هدف جاه‌طلبانه باید به دنبال تولید خودروهای ارزان‌تر و حتی رقیب برای فراری ۴۸۸ GTB، لامبورگینی اوراکان و مک لارن ۷۲۰S باشد.


علیرغم اینکه سوپرکار پایه‌ی کونیگ زگ ارزان‌تر از محصولات فعلی این شرکت خواهد بود اما تصور اینکه فروش سالانه‌ی آن چند صد دستگاه باشد بسیار سخت است. البته افزایش تولید کونیگ زگ خوبی برای ماشین بازهاست چراکه نمونه‌های بیشتری از محصولات این شرکت را ویدئوها و خیابان‌ها خواهیم دید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۸ دیدگاه‌ها

  1. ایمان

    ۳ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (3897 ديدگاه)

    کوئنیگ زگ هم میخواد رقیب فراری بشه و هیچ اسمی از مکلارن و لامبورگینی نمیاره چون میخواد با شرکتی با پرستیژ و سطح بالا مقایسه کنه خودشو که تاریخچه ای غنی در ساخت سوپر اسپرت ها ، هایپر کارها داره
    سطح کلاس کاری فراری فوق العاده بالاست و رقیب نداره اینو همه میدونن جزء طرفداران مکلارن و لامبورگینی

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. OMID

      ۳ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (2172 ديدگاه)

      خو شما برو فراری پرست شو
      تو ایران عادت کردیم هی اینو اونو بت کنیم و بپرستیم و اون چیزو اونقد بالا ببریم که میل تغییر داخلش از بین بره و از کل دنیا عقب بمونه
      همون مکلارن که گفتی 720ش تو درگ حریف نداره ،مدل سناش هم که مخصوص نابود کردن بقیه تو پیسته
      لامبو هم همیشه با موتورای تنفس طبیعی داره با بقیه رقابت میکنه
      در ضمن این اقا از پورشه هم اسم نبرد یعنی الان پرستیژ کاری پورشه کمه ؟

      موافقم 2
      مخالفم 0
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۳ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      این دست خودروها (( فراری ، لامبورگینی ، کونیگزگ ، مکلارن )) ، جوری مهندسی و تولید میشوند که اصلاً نمیتونی بگی این ازون یکی بهتره یا بدتره .

      انتخاب این دست خودروها فقط بر اساس احساسی و تعصبی هست که خودرو به شما منتقل میکنه .

      مثلاً اگر من بگم لامبورگینی یا مکلارن دوست دارم ، دلیل نمیشه که از فراری بَدَم بیاد یا اینکه فراری کمتر باشه ، نه ، بلکه با لامبورگینی بیشتر حال میکنم به سبب حسی که این خودرو به من میده .

      اما در مقابل تمام خودروهای اسپرت و سوپر اسپرت ، فراری با سابقه تر و اصیل تر هست و افتخارات بیشتری در طول سالها فعالیت کَسب کرده که اون هم بَر میگرده به موسس جنگده فراری (( انزو فراری بزرگ)).

      موافقم 2
      مخالفم 0
    3. s.h

      ۳ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (712 ديدگاه)

      خیلی ماشینای قدر میزنه ولی اینم رفته دنبال سود یعنی همون کلاس 488 و 720 چون خیلی خیلی خریدار داره کسی زیاد نیست تو دنیا بره 2.5 میلیون دلار پول ماشین بده اگر بوگاتی این کارو نمینه چون حامی داره ولی این نمیتونه کم سود کنه و به قول معروف از جیب بخوره

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. afrasib

        ۳ اسفند ۱۳۹۷
        سوابق: (3 ديدگاه)

        جانم؟ یعنی نره دنبال سود؟
        اصل و اساس همه ی تجارت و ساخت و تولید برای رسیدن به سوده
        شما یک کیلو سیب زمینی بده به همسایت. نمیدی چون ضرر میکنی. چون سود نمیکنی

        موافقم 0
        مخالفم 0
    4. Mclaren 720s

      ۳ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (1126 ديدگاه)

      توجه داشته باش منظورش رقابت فروشه وگرنه فراری تا همین الانشم رقیبی برای محصولات کوئینگزگ نداره پس اینجا باید فراری تعظیم کنه در مقابل این ابرخودرو ساز که یک هزارم امکانات فراری رو نداره…فروش کمتر نشانه بد بودن نیست اگر با این تفکر میری جلو پس ایرانخودرو و سایپا از فراری سرترن و اصلا فراری در حدشون نیست.
      لطفا اول فکر کن بعد کامنت بذار???

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. H

        ۳ اسفند ۱۳۹۷
        سوابق: (225 ديدگاه)

        شماهام از ایرانخودرو و سایپا بت ساختین با همه چی مقایسه اش میکنین

        موافقم 0
        مخالفم 0
    5. afrasiab

      ۳ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (3 ديدگاه)

      یه سر به فرومای خارجی بزن. لافراری خیی خیلی عالیه کسی منکرش نمیشه ولی اکثرشون یه مدل همرده از کوئنیگزگ رو گفتن ترجیح میدن اگه کوئنیگزگ به تعداد بالا بسازه و بقیه شانس خریدشو داشته باشه
      یادتون باشه کوئنیگزگ نمیاد ماشیناشو تو اینترنت بزاره یا تو نمایشگاه بزاره بفروشه. بلکه همه ماشیناش قبل اینکه ساخته بشن تو یک شب فروخته میشن.
      ستاره های فوتبالی که حتی شانس خرید پیدا نمیکنن. بازیگرای مشهوری که همیشه گله میکنن کوئنیگزگ بیشتر بسازه. اون بازیگر دزدای دریایی میگه ارزوم داشتن کوئنیگزگه ولی بقیه زودتر میخرن.
      نمیدونم چرا تو این مملکت همه عادت دارن یه چیزی رو بکوبونن یه چیزی رو تا حد تقدس بالا ببرن. کوئنیگزگ به اندازه خودش عالیه. فراری به اندازه خودش عالیه . بوگاتی به اندازه ی خودش عالیه
      شما نمیتونی بگی قیمه دوست داری و قرمه سبزی اصلا بدرد نمیخوره پس مردم نباید بخورن یا نباید بسازن چون شما نمیخوری.

      موافقم 1
      مخالفم 0
    6. ایمان

      ۳ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (3897 ديدگاه)

      برام خیلی عجیبه که طرفداران مکلارن و لامبورگینی وقتی حرفی برای گفتن ندارن سریع پایِ پورشه رو میکشن وسط
      بنده اصلاً حرفی از پورشه زدم ؟؟؟؟
      به نظرم باید از افتخارات و جوایز برند مورد علاقه خودشون بگن تا مایه گذاشتن از پورشه اسطوره ای ??
      گرچه میدونم حرف زدن از افتخارات و جوایز فراری دیگه خسته کننده شده ولی اگه قرار به مقایسه باشه همه میدونن کدام برند بزرگ تر و برتره ولی امان از بعضی ها !!!!

      موافقم 0
      مخالفم 1
  2. ارش

    ۳ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    فراری شخصیت فوق العاده ای داره آستون مارتین کونیخ زگ مک لارن و….. همه میخوان تبدیل یه فراری بشن.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. Amirferrari

    ۳ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (352 ديدگاه)

    آره جون خودت،فراری زده کنار تا تو بیای بهش برسی،فراری تک خال صنعت خودروسازی دنیاست، لامبو و مکلارن هم با اینکه فوق العاده هستن ولی باز واسه رسیدن به جایگاه فراری راه دراز در پیش دادن،فقط منتظر بمونید تا فراری هایپرکار جدیدش رو ۲۰۲۰ رونمایی کنه اونوقت متوجه میشید جادوی فراری چی هست…

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. Mآsكvيch

    ۳ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (72 ديدگاه)

    دیگه با فراری نمیشه شوخی کرد
    خدای سوپر اسپرت سازی دنیا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. DFdsf

    ۳ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تو شتاب ثانویه که هیچ ابر خودرویی حریفش نیست
    ولی باید رو شتاب اولیه کار کنه روی لانچ کنترلش
    تنها ایراد کونیگزگ اینه میبینی رو درگ با 918 زپرتی اولش کم میاره به خاطر نبود لانچ درست و حسابی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mclaren 720s

      ۴ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (1126 ديدگاه)

      918 زپرتی?? من دیگه حرفی ندارم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. DFdsf

        ۴ اسفند ۱۳۹۷
        سوابق: (1 ديدگاه)

        اره در برابر کونیگزگ وان زپرتیه
        0-300 پورش 918 19 ثانیه هس
        0-300 کونیگزگ وان 11 ثانیه
        ینی تو سقف سرعت و شتاب ثانویه 918 قابل قیاس با وان نیست
        همین وان اگه لانچ 918 رو داشت راحت 0-300 رو 9 ثانیه میزد
        سرعت هم وان راحت 500 تا جا داره بره 918 نهایتا 350 تا یا 370 فوقش
        کونیگزگ چن تا ایراد داره :
        لانچ ضعیف
        تعویض دنده با تاخیر
        لرزش کابین در سرعت بالا

        موافقم 0
        مخالفم 0
  6. mehran911

    ۳ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (2027 ديدگاه)

    منظورم صرفا کوئنیگ زگ نیست ولی سوپراسپرت سازی هم خَز شد
    #سوپراسپرت_ سازی _عاریه ای
    .
    در این چندسال اخیر به قدری شرکت های تامین کننده قطعات خودروهای اسپرت زیاد شدن که حتی استارت آپ ها هم سوپر اسپرت ساز! و مدعی شدن !( باز هم میگم منظورم صرفا کوئنیگ زگ نیست ) دوستان به نظرم جمع بشید ما هم از این فرصت استفاده کنیم و ی حرکتی بزنیم بلاخره سُفره ای که پهن شده …
    .
    خیلی دوست دارم بیشتر در موردش حرف بزنیم امیدوارم موقعیتش پیش بیاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. دانیال_Surrey،England

      ۳ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (2779 ديدگاه)

      یه زمانی هم بود فقط چندتا خودروساز وجود داشت بعدش به مرور کره ای ها و چینی و …..اضافه شدن،یعنی ماشین سازی هم خز شده؟؟؟
      یه زمانی هم فقط جیپ و لندروور شاسی بلند میساختن ولی الان همه زدن تو کاره شاسی بلند!!!!
      پس شاسی بلند سازی هم خز شده.
      فقط تو خودروسازی نیست تو برندهای موبایل و تلویزیون و……..هم هست.
      تو تلویزیون و لوازم الکتریکی هم یه دورانی بود میگفتن فقط ژاپن ولی الان سامسونگ و ال جی به قدری خوب ظاهر شدن که ژاپنی ها تا حد زیادی نقششون نسبت به گذشته کمتر شده.
      یه جمله ی معروفی هم هست که میگه یه زمانی یه شاه بود ولی الان همه واسه خودشون شاهی شدن.((میدونی که چی میگم?))
      ..
      چیزه خیلی عجیب و خاصی هم نیست،هر کسی که بهتر بسازه ماندگار تره و در کل برندس.
      نکنه از رقابت میترسی کَلَک؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. mehran911

      ۳ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (2027 ديدگاه)

      چیزی که گفتی زمین تا آسمون با چیزی که هست که متفاوته
      .
      به قول خودت
      ی زمان فردیناند پورشه شروع توسعه ی خودروی اسپرت کرد و کمپانی پورشه رو پایه گذاری کرد …
      ی مدت بعد فراری هم بصورت کاملا مستقل از پورشه شروع به توسعه ی خودروی اسپرت کرد
      اینها هر دو اسپرت ساز هستن و از عمرشون ۸۰ سال گذشته
      اما از طرفی استون مارتین هم بعد از یک دوران افول سنگین از دیگران می خواهد تا براش خودرو توسعه بدن و اسمش رو گذاشته والکری …
      یا به همین شکل مکلارن و جریان موج سواری و استفاده از موجی که هایپرکار های 918 و لافراری به وجود آورده بودن برای مطرح کردن خودش … ( البته بالا گفتم الان وقتش نیست بعد به تفصیییییل در یک کامنت مجزا در موردش صحبت میکنم )
      مشکل از اینجا شروع شد که یکی دو ماه پیش یکی از کاربرهای خوب پدال خیلی ساده پرسید مکلارن سوپراسپرت ساز بهتریست یا فراری یا پورشه و بعد فراری رو با لامبو مقایسه کرد
      ویا در یک کامنت دیگه که مضمونش این بود که با توجه به تکنولوژی های والکری ، استون مارتین از نظر تکنولوژی برتر از مرسدسه .
      مشکل من اینه که اسم سوپر اسپرت” ساز ” برای خیلی از کمپانی ها خییییلی خییییلی زوده
      برای سوپراسپرت ساز بودن پیشنیازهایی وجود داره که امثال مکلارن استون و کوئنیگ زگ و یکی دو تای دیگه فعلا فاقد اون هستن
      برای من جالب نیست که مثلا سال ۲۰۳۰ ی عده بگن و باور کنن که والکری که سال ۲۰۱۹ به بازار اومد از پروجک وان مرسدس خودروی برتری بود پس استون برتر از مرسدسه دقیقا همین اتفاقی که الان داره میوفته
      فارق از اینکه فلان شرکت قطعاتش رو از فلان شرکت دیگه خریداری میکنه و با اسمبل کردنش سوپراسپرت میسازه ، اسمش سوپراسپرت “ساز” نیست ، جدای از اینکه در مجموع خودروی خوب یا بدی ساخته باشه
      .
      از مثال های خودت استفاده میکنم :
      حتی اگر شیائومی بصورت اتفاقی گوشی خوبی بسازه که تو اکثر بنچمارک ها رتبه خوبی بیاره برای من با اپل و سامسونگ قابل قیاس نیست …
      .
      در ضمن برندی که هزینه توسعه تحقیقاتش چندبرابر ارزش برند مکلارنه از رقابت هیچ هراسی نداره
      فقط نکته اینه که پورشه با امثال مکلارن رقابت نمیکنه پورشه در عین رقابت با مکلارن داره با امثال ریکاردو و کازورث و کمبریج هم رقابت میکنه
      شما تا حالا وقت داشتید که با ۹۱۱ سری ۹۹۱ که از سال ۲۰۱۱ معرفی شده رقابت کنید ( که متاسفانه موفق هم نشدید) اما از این به بعد با معرفی سری ۹۹۲ صرفا باید تماشاگر موفقیت هاش باشید
      این نسل کلکسیونی از تکنولوژیهای جدیده
      با سرمایه گذاری های عجیب پورشه روی متریال های جدید و همینطور توسعه تکنولوژیهای الکتریکی در آینده اوضاع برای امثال مکلارن سخت خواهد شد
      .
      ی تعداد خودروساز برای مطرح کردن خودشون مجبورا هر روز از داشته های شرکت های توسعه دهنده دیگه استفاده کنن و با معرفی مدل های جدید و خاص سعی کنن تا هر چه بیشتر خودشون رو مطرح کنن اما امثال پورشه نیازی به مطرح کردن خودشون ندارن و ۸۰ سال شناخته شده هستن پس بجای تولید ۱۰ مختلف مدل با پیشرانه های یکسان در توسعه تکنولوژی ها آینده سرمایه گذاری میکنن
      خیلی دوست داشتم در مورد برنامه پورشه تا از ۲۰۲۰ تا ۲۰۳۰ می خوندید تا متوجه بشید داستان کلا چیز دیگریست

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. SFXSuperFast

        ۳ اسفند ۱۳۹۷
        سوابق: (263 ديدگاه)

        استون مارتین والکری قطعا بهتر از پراجکت وان خاهد بودو اینو همه میدونن!
        ولی این درسته ک استون داره انجین رو از بهترین انجین ساز مستقل دنیا و طراحی ارودینامیک هایپرکارش رو با بهترین طراح و گروه طراحی ارودینامیک خودرو جهان میسازه
        ولی مرسیدس خودش تنهاس!
        و توی بقیه رقابت ها
        پورشه هم تنهاست!!
        و لامبورگینی هم تنهاست!!!!!
        ….
        ارزش مکلارن و فرراری توی” زمینه اسپرت سازی” بسیار بالاتر از برندهایی هست ک نام بردیم چون واقعن همه علم و طراحی داره از درون کمپانی انجام میگیره!! به وسیله کمپانی ای ک دانش اندوخته ش رو از ازمون و خطای خودش یا دیگران بدست نیاورده از تجارب مسابقاتش توی بالاترین سطح به دست اورده![البت اگر نیای بگی پورشه پرافتخار ترین کمپانی خودروسازی توی موتوراسپرته?]
        از ارزش گفتیم ارزش برندهایی مثل ائودی، فولکس، بی ام و، فورد، مرسیدس، فیات و…
        به امپراطوری ای هست ک ساختن!
        ب اینه ک همه چی میسازن
        تراک و سوپراسپرت و شاسی بلند و…
        ارزششون اونجاس.

        قدرتمند ترین برند دنیا کیه راستی!؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. mehran911

        ۳ اسفند ۱۳۹۷
        سوابق: (2027 ديدگاه)

        کلا نفهمیدم چی گفتی رفیق
        کلا فازت رو هم متوجه نشدم
        .
        ناراحت نشی ولی میگن طرف خواست ی چیزی بگه …
        .
        (((( استون مارتین والکری قطعا بهتر از پراجکت وان خاهد بودو اینو همه میدونن! ))))
        شما کامنتی از من سراغ داری این دوتا مقایسه کرده باشم ؟!؟!؟
        در مورد پیشرانه ی استون و آیرودینامیکش و … نوشتی
        ببین پسر خوب من آمار تمام شرکت هایی که با استون برای توسعه ی والکری همکاری کردن رو میدونم از پیشرانه و انتقال قدرت بگیر تا توسعه دهنده فیبرکربنش و…
        .
        ((( و توی بقیه رقابت ها
        پورشه هم تنهاست!!
        و لامبورگینی هم تنهاست!!!!!))))
        اینم کلا نفهمیدم منظورت چیه ؟!؟؟!
        .
        (((( ارزش مکلارن و فرراری توی” زمینه اسپرت سازی” بسیار بالاتر از برندهایی هست ک نام بردیم چون واقعن همه علم و طراحی داره از درون کمپانی انجام میگیره!! به وسیله کمپانی ای ک دانش اندوخته ش رو از ازمون و خطای خودش یا دیگران بدست نیاورده از تجارب مسابقاتش توی بالاترین سطح به دست اورده!)))
        بقیه تجارب موتوراسپرتشون رو از کجا میارن ؟؟!؟
        پسر خوب پورشه ۸۰ ساله در موتوراسپرته از سری carrerapanamericana آمریکای جنوبی بگیر تا تارگا فلوریو و رقابت های استقامتی GT و LMP تا رالی r_gt تا hillclimb و رالی داکار! تا فرمول E و… کدوم اسپرت سازی به این گسترده گی در موتوراسپرت حضور داشته و داره ؟ پورشه بزرگترین تولیدکننده خودروی مسابقه ای در تاریخ موتوراسپرت برای تیم های مستقله
        .
        ((( البت اگر نیای بگی پورشه پرافتخار ترین کمپانی خودروسازی توی موتوراسپرته)))
        بینهایت منبع برای این موضوع وجود داره از سایت رسمی پورشه و wiki بگیر تا autosport و roadandtrack و autocar و سایت رسمی redbull و motorsport و…
        موثق تر از این منابع وجود نداره
        پذیرش یا عدم پذیرش این موضوع توسط شخصی مثل شما برای کسی اهمیتی نداره ? اونم وقتی انقدر منبع معتبر وجود داره !!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. محمد زند

        ۴ اسفند ۱۳۹۷
        سوابق: (2 ديدگاه)

        یک کیلومتر نوشتی ولی فاقد محتوا.در جوابت همین بس که مهندسی چیزی بزرگتر از صرفا تولید پیشرانه هست.در ضمن هیچ تاریخچه ای هم تضمینی برای آینده نیست.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  7. حسین

    ۳ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (131 ديدگاه)

    بنظزم همینجور خاص تر بمونه جالب تره . یه کارخونه ای که فقط مخصوص خاص هاست مثل پاگانی . کسی که این مقاله را نوشته به اشتباه با فراری مقایسه کرده چون دیدگاه و راه دوتا شرکت کاملا از هم جداست . فراری همه چیز تولید میکنه از اسپرت های کوچیک تا سوپر اسپرت و هایپر کار ولی کویینیگ زنگ فقط هایپرکار تولید میکنه و یه مجموعه خاصه و با این قیمت که اعلام کردین میخاد ماشین جدیدی بده بیرون با 1 میلیون دلار و اون مشخصات فنی که گفتین بازم در همون جرگه هاپرکادها قرار میگیره و بنظرم اصلا نمیخاد با فراری رقابت کنه میخاد سطح تولید و توان خرید مشتری را افزایش بده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Ali Keyhani

    ۳ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (657 ديدگاه)

    در مورد رقابت با فراری فکر کنم شوخی کرده،گنده تر از کونیگ هم شاید نتونن هیچوقت به جایگاه فراری برسن

    موافقم 1
    مخالفم 0
  9. دانیال_Surrey،England

    ۳ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (2779 ديدگاه)

    مهران 911:
    ((استون مارتین هم بعد از یک دوران افول سنگین از دیگران می خواهد تا براش خودرو توسعه بدن و اسمش رو گذاشته والکری …))
    هدف از ساخت والکری صرفا مطرح کردن نام استون مارتین نبوده،از این ماشین میتونن برای توسعه ماشین های آیندشون استفاده کنن.
    اینو بارها پالمر گفته.
    انتظار دارید استون به تنهایی گیربکس و موتور و…..رو توسعه بده؟؟؟!!!!
    با کدوم بودجه؟؟
    این حرف ازتون بعید بود.
    تویوتا با اون قدرتش نتونست یه خودروی اسپرت رو تنهایی بسازه،ب ام و سالهاست نمیتونه، مرسدس به تنهایی نتونسته((هایپر)) و……
    اسپرت و هایپر و….. ساختن کاره راحتیه منتها بهترین رو ساختن کاره هرکسی نیست.
    همه افول رو دارن((پورشه هم داشته)) منتها بعضی ها راه حل های متفاوتی رو دارن برای درآمد و مطرح شدن.
    ..
    ((مشکل من اینه که اسم سوپر اسپرت” ساز ” برای خیلی از کمپانی ها خییییلی خییییلی زوده
    برای سوپراسپرت ساز بودن پیشنیازهایی وجود داره که امثال مکلارن استون و کوئنیگ زگ و یکی دو تای دیگه فعلا فاقد اون هستن))
    gt2rs هر جا که 720 بود بازنده بود ((از نشریاتی فرانسوی بگیرید تا آمریکایی،خواستید لینک میزارم))
    دو سال پشت سرهمه که به مک لارن باخته.
    پورشه هم که از حضور در فرمول یک انصراف داد.
    مک لارن اسمه کوچکی نیست اونطور که شما میگی،کاره راحتی نیست بیشترین قهرمانی ها بعد از فراری،البته شاید بگین موتورش مال فلان بوده و…..اینو هر کسی میدونه که یه شاسی و ایروداینامیک خوب نزدیک 70 درصد تو ماشین تاثیر داره بقیش راننده و موتور و…..
    ..
    ((ویا در یک کامنت دیگه که مضمونش این بود که با توجه به تکنولوژی های والکری ، استون مارتین از نظر تکنولوژی برتر از مرسدسه .))
    جواب ایشون اینه که انگلستان تو سوپر اسپرت سازی و موتور اسپرت بهتر از هر کشوره دیگه ای و به خاطر همینم هست که والکری و پراجکت وان خواتسگاهشون هردو یک جاست!!!!((بی تعارف))
    ..
    (( اگر شیائومی بصورت اتفاقی گوشی خوبی بسازه که تو اکثر بنچمارک ها رتبه خوبی بیاره برای من با اپل و سامسونگ قابل قیاس نیست …))
    حتی اپل و سامسونگ هم پردازنده شون مال خودشون نیست(({چه مرکزی و چه گرافیکی)) و نکته ی جالبترش اینه که برندی مثل ((سونی)) هم تو ساخت کنسول تو ساخت قطعات حیاتیش خودکفا نیست!!!!

    ((در ضمن برندی که هزینه توسعه تحقیقاتش چندبرابر ارزش برند مکلارنه از رقابت هیچ هراسی نداره))
    هزینه و توسعه جگوار هم خیلی بالاس و سابقشم بیشتره،رقیب مستقیم مک لارنش کجاست؟؟؟
    اگه هست قابل مقایسه هستش؟؟((مثال خیلی زیاده،مثال انگلیسی زدم به دوستان برنخوره))
    ..
    ((شما تا حالا وقت داشتید که با ۹۱۱ سری ۹۹۱ که از سال ۲۰۱۱ معرفی شده رقابت کنید ( که متاسفانه موفق هم نشدید) اما از این به بعد با معرفی سری ۹۹۲ صرفا باید تماشاگر موفقیت هاش باشید))
    تا حالا؟؟؟
    بهتر بگیم 911 تا الان هیچ رقیب درست حسابی نداشته و این باعث برتریش شده((دو مدل 720 و 600lt و… که بدجوری ….بگذریم))
    اگه مسئله برگزیت حل وفصل بشه من همینجا به شما قل میدم نسل بعدی 570 بدجوری 911 رو تحت فشار قرار خوهد داد.
    و همینطور استون و لوتوس((پیشنهاد میکنم حتما درباره ی مهندسی لوتوس تحقیق کنید)).

    ((پس بجای تولید ۱۰ مختلف مدل با پیشرانه های یکسان در توسعه تکنولوژی ها آینده سرمایه گذاری میکنن))
    911 مدل های بیشماری داری بعضی هاشم تفاوتهاش بسیار بسیار اندکه.((در حد عایق صوتی و…!!!))
    به نظره من هم اصلا افتخار نیست ساختن این چیزا.((چون موتور v8 مک لارن رو مثال زدید گفتم))
    مثلا الان مک لارن رو تکنولوژی های مختلف سرمایه گذاری نکرده؟؟؟
    لیست بدم؟؟?
    ..
    همین پورشه ای که بیش از حد گندش میکنید((خودم قبول دارم بزرگه نه دیگه تا این حد افراطی)) میشه بگید با این همه بودجه برای توسعه تایکان چه ماشین((از خط تولید خارج شده)) رو بنچمارک قرار داده؟؟؟
    مگه شما نمیگفتید مک لارن با لابی تو فرمول e و….. وگرنه پورشه تکنولوژیش بیشتره؟؟
    تکنولوژی الکتریکی سازی انگلستان بسیار سطح بالاس به خاطر همینه شرکت هایی مثل مک لارن و استون و… بیشتر از مهندسی داخلی استفاده میکنن.
    قدرتمندین موتوره الکتریکی رو yasa میسازه،درباره ی پلتفرم . FW-EVX ویلیامز خوندید؟؟
    روند توسعه موتور الکتریکی انقلابی دایسون رو در جریانید؟؟
    تعجب دیگر من اینه که چطور شما یک موتور مک لارن رو مثال میزنید،از ماشین های شتر گاو پلنگ بوگاتی حمایت میکنید؟؟
    مک لارنی که خیلی از قطعاتشو خودش مهندسی میکنه و توسعه میده.
    ..
    در کل تو این دو سال، آمارو ارقام و جوایز نشون میده که مک لارن بهتر از پورشه کار کرده با بوجه ای که قابل قیاس با پورشه نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mehran911

      ۴ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (2027 ديدگاه)

      ((( هدف از ساخت والکری صرفا مطرح کردن نام استون مارتین نبوده،از این ماشین میتونن برای توسعه ماشین های آیندشون استفاده کنن.
      اینو بارها پالمر گفته.)))
      کی به هدف توسعه اهمیت میده ؟!؟
      ((((( انتظار دارید استون به تنهایی گیربکس و موتور و…..رو توسعه بده؟؟؟!!!!))))
      معلومه انتظار ندارم قرار هم نیست بتونه
      همینه که نمی تونم با پورشه مقایسه اش کنم و مقایسه اش با “برند” مرسدس غلطه ….
      .
      911gt2rs یک ۹۱۱ با پلتفرم یک ۹۱۱ بود نه یک هایپراسپرت، Gt2rs در نوع خودش کار بینظیر فراتر از انتظاری کرد
      منظورم 570 بود که رقیب مستقیم ۹۱۱ بود اما حریف کیمن در انتخاب برترین خودروی سال هم نشد
      .
      (((( حتی اپل و سامسونگ هم پردازنده شون مال خودشون نیست(({چه مرکزی و چه گرافیکی)) )))
      این چیه نوشتی ؟!؟!؟
      اپل پردازنده رو فقط خودش نمیسازه اما تمام مراحل تحقیق توسعه اش رو خودش انجام میده سامسونگ پردازنده های درجه یک اگزینوس رو خودش میسازه
      بین کسی گیربکس دوکلاچه رو از ابتدا توسعه میده و اون خودرو سازی که سفارشش میده زمین تا آسمون تفاوت موجود داره بین پورشه ای که پیشرانه v8 گروه فولکس رو تامین میکنه و پیشرانه های تختش جایزه برترین پیشرانه ها رو میگیره با خودروسازی مثل مکلارن که پیشرانه اش رو سفارش میده تفاوت وجود داره …
      .
      (((( بهتر بگیم 911 تا الان هیچ رقیب درست حسابی نداشته و این باعث برتریش شده )))???
      تاریخ خودروسازی رو مطالعه کن ?
      .
      ((( تکنولوژی الکتریکی سازی انگلستان بسیار سطح بالاس به خاطر همینه شرکت هایی مثل مک لارن و استون و… بیشتر از مهندسی داخلی استفاده میکنن)))
      مشکل من همینه شما صنعت خودروسازی انگلستان رو با پورشه مقایسه میکنی
      در مورد تاثیر ریماک در والکری و ساخته های جگواراطلاع دارید که ؟!؟؟!
      پورشه تا از سال ۲۰۱۲ داره روی باتری حالت جامد کار میکنه همین پیشرانه ی تایکان پربازده ترین پیشرانه ی الکتریکی در بین خودروهای الکتریکی خواهد بود و چگالی انرژی باتری پورشه رکورد رو در خودروسازی خواهد زد ( طبق آمار سایت رسمی)
      پورشه پیشرفته ترین و پربازده ترین سیستم بازیابی انرژی جنبشی جهان رو در ۲۰۱۷ با خودروی lmp خودش تست کرد که یک رکورد در تاریخ موتوراسپرت بود
      سه گروه مجزا در وایساخ و کمپانی bertrandt که زیر مجموعه پورشه است و مرکز تحقیقات مشترک (ریماک – پورشه) دارن با تمام قوا روی الکتریکی سازی پورشه کار میکنن تا ۲۰۲۵ متوجه اختلاف پورشه با بقیه اسپرت سازها در این زمینه خواهید شد
      ((( 911 مدل های بیشماری داری بعضی هاشم تفاوتهاش بسیار بسیار اندکه.((در حد عایق صوتی و…!!!)))))
      پورشه از یک سیلندر تا ۱۶ سیلندر پیشرانه در طول تاریخش توسعه داده پورشه همه v8 های گروه فولکس رو تامین میکنه با موتور v4 خودش قهرمان لمانز شد و به عنوان پیشرانه ی سال fia انتخاب شد
      همین الان پورشه یکی از برترین تولیدکنندگان پیشرانه نفس طبیعیه و در حال حاضر تنها اسپرت سازیست که هم پیشرانه توربو هم هیبریدی هم نفس طبیعی و هم الکتریکی بصورت همزمان توسعه میده این زمین تا آسمون با این فرق میکنه که تا حالا پیشرانه نساخته باشی
      .
      (((( همین پورشه ای که بیش از حد گندش میکنید((خودم قبول دارم بزرگه نه دیگه تا این حد افراطی)) میشه بگید با این همه بودجه برای توسعه تایکان چه ماشین((از خط تولید خارج شده)) رو بنچمارک قرار داده؟؟؟))))
      میتونی ثابت کنی پورشه از اون تسلا برای توسعه استفاده کرده ؟؟
      پورشه اون تسلا رو بصورت همزمان با تایکان شارژ کرد تا نرخ تخیله باتری ها رو با هم مقایسه کنه( ۱۰۰۱ منبع از جمله insideevs و… موجود است )
      پورشه از تکنولوژی تسلا استفاده نکرده پورشه تایکان رو با رقیبش مقایسه کرد این موضوع کجاش اشکال داره ؟!؟!؟
      .
      ((( روند توسعه موتور الکتریکی انقلابی دایسون رو در جریانید؟؟))
      پسر خوب دایسون چه ربطی به مکلارن و استون داره ؟!؟؟
      .
      خبر داری طبق آمار بیش از نیمی از پتنت های ثبت شده در تاریخ خودروهای الکتریکی و تکنولوژی های الکتریکی رو آلمانی ها ثبت کردن !!!!!!! میدونی این یعنی چی ؟؟؟؟
      ی سر به برندگان pace بزن تفاوت صنعت خودروسازی ‌آلمان رو با هر جای دیگه متوجه بشی
      میدونی بیشترین پتنت ثبت شده در عرصه ی الکتریکی سازی توسط بوش و کانتیننتال ثبت شده و بعدش گروه فولکس ؟!؟
      میدونی صرفا هزینه توسعه تحقیقات کمپانی های آلمانی در عرصه خودروهای الکتریکی از کل درآمد خودروسازهای انگلستان بیشتره فقط برای مقایسه بگم برند ZF معادل ۱۲ میلیارد دلار !!! در تکنولوژیهای الکتریکی هزینه کرده

      میدونی اگه بخواهم شروع کنم و وسعت صنعت خودروسازی آلمان رو با انگلستان مقایسه کنم صرفا باید سکوت کنی ؟!؟!؟ چه از نظر پتنت و چه تولید و …
      .
      اینا رو گفتم که دیگه در این بحث ها صنعت خودروسازی انگلستان رو با پورشه مقایسه نکنی
      .
      ((( مک لارن بهتر از پورشه کار کرده با بوجه ای که قابل قیاس با پورشه نیست.)))
      بی تعصب مخالفم
      متاسفانه اطلاع ندارید پورشه روی چیزهایی هزینه کرده که یکی دو سال بعد خبرش بیرون میاد
      داده ها و جزئیاتی که روی اون هزینه کردن در سایت پورشه موجوده و از الان بگم کار برای رقبا بسیار سختتر خواهد شد حتمااا در موردش مینویسم

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. mehran911

      ۴ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (2027 ديدگاه)

      کامنتم رفت واسه تایید

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. شاهین

    ۳ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (1167 ديدگاه)

    بساز تو هم بساز
    دیگه همه میسازن هرکی اومده یه تنفس مصنوعی انداخته رو شاسی و یا علی یا هیچ بزنیم به جاده فقط هم تو مسیر مستقیم میتازن
    یه کلیپ از تاپ اسپید بین کونیگزگ و بوگاتی دیدم تو سرعت های بالا دوربینی که توی کونیگزگ بود لرزش زیادی داشت اما اونی که توی بوگاتی بود ثابت و بدون لرزش … خلاصه هرجور دوست دارید حرف و مقایسه ام رو برداشت کنید
    میخوام بگم کار هر کمپانی نیست سوپر اسپرت ساختنی که بتونه درکنار شتاب و سرعت، لذت رانندگی جاده ای هم به راننده ببخشه
    هنوز جای تصادفش توی نوربرگرینگ درد میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Archi KHAN

    ۳ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (2167 ديدگاه)

    آقا من کاری به این همه کامنت های طول و دراز شما دوستان ندارم !
    فقط با توجه به سواد نداشته ام سالهاست میگم :

    ” خودروسازی یعنی فِراری و پورشه ”
    والسلام.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا