کونیگ‌زگ

کونیگ زگ رگرا با ظاهر جذاب فیبر کربنی

کونیگ زگ رگرا در تابستان سال ۲۰۱۷ به پایان تولید خود رسید اما این خودروساز نهایتاً اولین مدل با ظاهر کربنی را ساخته است.


در بدنه‌ی فیبر کربنی این خودرو که کاملاً زیبا به نظر می‌رسد هیچ‌گونه لاک و یا پوشش جایگزین سطوح کربنی بکار نرفته است. این کمپانی همچنین لایه‌ی نازک اپوکسی را که معمولاً روی فیبر کربن کشیده می‌شود را حذف کرده است. این مورد با پولیش دستی انجام شده و کونیگ زگ هم اعلام کرده این یک فرایند پیچیده است که زمان زیادی را می‌گیرد.


کونیگ زگ می‌گوید نتیجه‌ی نهایی تولید خودرویی با ظاهر برجسته است که البته با دست زدن به آن حس سردی به شما دست خواهد داد که آن‌هم حس ناب فیبر کربن می‌باشد. این حس بدون استفاده از لایه‌ی اضافی لاک یا اپوکسی به دست آمده است.


اگرچه بدنه‌ی فیبر کربنی رگرا ظریف و زیباست اما باید به عناصر خاص آن‌هم اشاره کنیم. همان‌گونه که کونیگ زگ توضیح می‌دهد، چندین نمونه از این بدنه در جلوی آفتاب و گرمای تابستان و همچنین سرمای زمستان قرار داده شده است. سپس نمونه‌ها چندین سال در محیط بیرونی قرار داده شده‌اند و البته این شرایط آسیبی به بدنه و ظاهر قطعات کربنی نزده است. پس از این مراحل بوده که کونیگ زگ از استفاده‌ی قطعات کربنی برای بدنه‌ی رگرا اطمینان حاصل کرده است.


اگرچه این خودرو فاقد لایه‌ی محافظتی اپوکسی است اما کونیگ زگ می‌گوید این امر در واقع باعث می‌شود رگرا حساسیت کمتری به سنگ‌ریزه‌ها و اشیای تیز داشته باشد. فقدان متریال همچنین باعث شده وزن رگرای موردبحث حدود ۲۰ کیلوگرم کمتر از مدل رنگ‌آمیزی شده باشد.


مدیرعامل این برند آقای کریستین ون کونیگ زگ می‌گوید: “سفارش خودرویی با ظاهر فیبر کربنی خیلی غیرمعمول نیست. این متریالی زیبا از نظر بصری بوده و مشتریان ما هم نمایش خودروی خود را دوست دارند.” البته او اعلام کرده این رگرای کربنی مفهوم استفاده از فیبر کربن مشهود را وارد سطح دیگری کرده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. عرفان

    ۱۶ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (480 ديدگاه)

    خوشا بحال کسی ک قراره صاحب این بشه..

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. محمد رضا

    ۱۶ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (804 ديدگاه)

    باتوجه به این که فیبر کربن خیلی سخت ومحکه وسپر ها هم فیبر کربنن احتمالا مجوز تردد توی خیلی از کشور ها رو نگیره
    ولی همیشه برام سوال بود که خودرو ساز ها چرا خودرو های چند میلون دلاریشونو از فیبر کربن نمیسازن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. AMANTE

      ۱۶ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (1855 ديدگاه)

      تا اونجایی من میدونم اولیش هزینه ی زیاد تولید برای شرکت هاست حتی شرکت های سوپراسپرت سازی. در واقع هزینه ی تولید فیبرکربن 20 دلار در کیلوگرم بیشتر از هر ماده های دیگست.
      هزینه های انرژی الکتریکی هم هست که خیلی زیاده. به طور مثال BMW برای کاهش انرژی الکتریکی تاسیسات تولید فیبرکربنش رو نزدیک سد ها و کمک توربینهای بادی و خورشیدی ساخته تا هزینه تولید بشه 3 سنت در هر کیلووات که کاهش هزینه ی 60 درصدی داره.
      قالب گیری و ساخت اجزای بدنه که دارای پیچ و قوس زیاد هستن با فیبرکربن سختر از بقیه ماده هاست.
      و عدم مجوز تردد دادن ماشین های تمام فیبرکربنی در بعضی کشورها و شهر ها.
      و…..

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. همدم

      ۱۶ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (969 ديدگاه)

      مجوز تردد دارن
      این ماشینا کلا دست سازه حتی همه چیزشو میشه شخصی سازی کرد. مثلا یکی از یه کشور میاد میگه این جاشو اینطوری بساز براش میسازن
      بعدم فیبر کربن حالت دادنش خیلی سخته. اینکه کوئنیگزک با فیبرکربن مسازه به خاطر اینه که برا روشهای زیادی برا تولید و حالت گیری فیبرکربن اختراع کردن. در واقع یه شرکت نواوره که صفر تا صد فیبرکربن رو خودشون انجام میدن و پتنت هاشونم برا فروش هست.
      تو دنیای خودرو تو قسمت فیبرکربن لامبورگینی و کوئنیگزک خیلی معروفن. کوئنیگزک دید تولید ماشین با تکنولوژی فیبرکربن اون موقع یا گرون تموم میشه و یا تاسیسات خیلی زیادی میخواد اومدن روشایی رو ابداع و اختراع کردن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. OMID

    ۱۶ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (2172 ديدگاه)

    من توی این مدت حتی یه ازمایش میدانی درست و حسابی از این رگرا ندیدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. s.h

      ۱۶ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (712 ديدگاه)

      https://www.youtube.com/watch?v=eKD1j5yeuhg
      اینم تست رگرا ادم گوشش دود میکنه فقط یه تست خشن مثل این دیدم اونم واسه یه شاسی ولوو بود پاگانی هم مثل کونیک زگه هی سبک تر میشه و محکم تر اونم واقعا جون سخته
      https://www.youtube.com/watch?v=qIJZAndXpUI
      اینم کراش تسته بوگاتی ( گنده الکی )

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. emad1990

      ۱۷ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (999 ديدگاه)

      دقیقا.پدالم کم مطلب میذاره راجع به این ماشین
      البته شاید مطالب هم محدود باشه تو نت

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. Kamran

    ۱۶ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (919 ديدگاه)

    کابوس بوگاتی شیرون !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. ..::Majidio Lamborghini::..

    ۱۶ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    طراحیش محشره ، سراگزوزهای تیتانیومیش رو خیلی دوست دارم
    با این رنگ فیبر کربنی زیباییش دوچندان شده
    حتی فکر کردن به 2000NM گشتاور ویران کننده و ماشینی که بدون نیاز به گیربکس ، بی وقفه و دیوانه وار شتاب می گیره ، آدمو به شدت می ترسونه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. OMID

      ۱۶ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (2172 ديدگاه)

      اقا مجید یکی از جالبترین نکات طراحیش هم اینه که با اینکه دو تا اگزوز تیتانیومی برای موتور بنزینیش داره ، اون اگزوز کرومی هم بی کاربرد نیست و در واقع خروجی هوای گرم باتری و موتور الکتریکیشه و داخلش دو تا فن داره که نماش رو مثل موتور جت میکنه
      اگه به عکسا دقت کنید فن های وسط اگزوز کرومی رو میبینید

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ..::Majidio Lamborghini::..

        ۱۶ آذر ۱۳۹۷
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        ????????
        عالی بود دوست من ، مرسی
        جالبه که حتی شرکت بزرگی مثل Ubisoft به نکته ای که شما گفتی دقت نکرده و موقعی که از نیتروژن استفاده میکنی از اگزوز وسطی آتیش میزنه بیرون !

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. ..::Majidio Lamborghini::..

          ۱۶ آذر ۱۳۹۷
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          در بازی Crew 2 برای پلتفرم PS4 …

          موافقم 1
          مخالفم 0
        2. OMID

          ۱۶ آذر ۱۳۹۷
          سوابق: (2172 ديدگاه)

          خواهش میکنم
          یوبیسافت کلا برای باگ و اشتباه داشتن تو بازی هاش معروف شده و کلا تو جوامع گیمری بهش میگن یوبی باگ
          شرکت یوبی سافت خیلی خفن بود مخصوصا سری اساسینزش که افت کردن متاسفانه البته دو نسخه اخرش گویا خوب از اب دراومده

          موافقم 1
          مخالفم 0
  6. Amirferrari

    ۱۶ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (352 ديدگاه)

    ما از این ماشین جز ادعا چیزی ندیدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد علی فردین

      ۱۶ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (24 ديدگاه)

      تو هم مثل علی تشکری یکی از ظنز های سایتی
      همین طوری ادامه بده

      حتما میخوایی بگی اینم مثل بوگاتی روندی و حال نداده

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. صالحی

      ۱۷ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (5 ديدگاه)

      وقتی تو جاده ی اسفالت معمولی رکورد سرعتو زد فکرشو بکن تو پیست چیکار میتونن بکنن.
      پیستی که متعلق به فولکس واگنه و صاحب بوگاتی هست حتی به کوئنیگزگ پیستشون رو اجاره ندادن. چون خیلی خیلی زور داره تو پیست خودشون بوگاتی رو بزنن
      ولی کوئنیگزگم خیلی خوب حالشونو گرفت و تو جاده معمولی رکوردشونو زد
      این ماشینا برا نهایت سرعت ساخته میشن و قبل ساخته شدن همه سفارشاشون به فروش میره. نگران نباش تو امریکا قراره تو پیست با همین رگرا رکود تازه ایی رو بزنن

      موافقم 1
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا