سایر خودروهای اروپایی

IED تریسی کانسپت، خودرویی کوچک با توانایی‌های بزرگ!

تریسی یک کانسپت ۶ نفره الکتریکی است که به عنوان پروژه‌ای برای کاربری‌های شخصی و عمومی طراحی شده است. این طرح توسط دانشجویان کارشناسی ارشد طراحی حمل‌ونقل IED تورین توسعه یافته است.

بنا به گفته طراحان، تریسی ترکیبی از مفاهیم حمل‌ونقل کوچک و شخصی، عمومی و اشتراکی است که تأثیر بدی روی محیط‌زیست نمی‌گذارد.

مدیر IED تورین می‌گوید:

ما امسال روی تحقیق آزاد برای غلبه بر محدودیت‌های بازار تمرکز کرده‌ایم و به اهداف جدید و توسعه راه‌حل‌های خلاقانه برای سیستم‌های حمل‌ونقل جدید و هوشمند در آینده توجه می‌کنیم.

او می‌افزاید:

با طراحی تریسی محدوده مطالعاتی خود را گسترده داده‌ایم، طراحی‌ای که فراتر از یک وسیله نقلیه رفته و جهت‌گیری جدیدی در حمل‌ونقل اشتراکی را نشان می‌دهد.

طول/عرض/ارتفاع این خودروی مفهومی به ترتیب برابر با ۳۷۴۰/۲۲۰۵/۲۰۸۳ میلی‌متر بوده و فاصله بین محوری آن نیز ۲۸۹۰ میلی‌متر اعلام شده است. در مقام مقایسه باید گفت جدیدترین نسل فورد فیستا طول و پهنای ۴۰۴۰ و ۱۷۳۴ میلی‌متری داشته و فاصله بین محوری آن نیز ۲۴۸۳ میلی‌متر است. این خودرو از سیستم چهار چرخ محرک و دو مجموعه باتری سود می‌برد.

جدای از ظاهر نامتقارن، ترسی همچنین دارای دو بخش کاربردی در کابین است. اولین بخش مختص راننده بوده و موقعیت مرکزی دارد. بخش دوم هم برای ۵ نفر دیگر تدارک دیده شده است.

دو نقطه دسترسی متفاوت برای کابین تعبیه شده است. یکی در سمت چپ برای ورود راننده بوده درحالی‌که سرنشینان دیگر از سمت راست وارد کابین خواهند شد.

تریسی همچنین دارای برنامه موبایلی است که شما می‌توانید از آن برای برنامه‌ریزی خودرو بر پایه نیازها، علایق و… استفاده کنید. این برنامه سپس اجازه‌ی برنامه‌ریزی برای سفرهای کوتاه یا طولانی را می‌دهد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. رزیتا

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (418 ديدگاه)

    واردات خودروهای روز دنیا اللخصوص “برقی و هیبریدی” تنها راه نجات مردم از کشته شدن تو هوای آلوده و جاده های غیر ایمن و غیر استاندارد هستش ……… جون مردم ارزش داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مزدا

      ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (2029 ديدگاه)

      حرفت درست
      ولی بین مسئولان این حرف خریدار نداره

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا