سایر خودروهای اروپایی

معرفی نسخهٔ جدیدی از سوپرکار ایتالیایی مازانتی ایوانترا با پیشرانهٔ کوروت

در نمایشگاه هنری دوسالانهٔ فلورانس، شرکت ایتالیایی مازانتی (Mazzanti) نسخهٔ جدیدی از سوپرکار ایوانترا (Evanta) را با نام پورا (Pura) معرفی کرده است. این نسخهٔ جدید در ظاهر با نسخه‌های قبلی ایوانترا یکسان به نظر می‌رسد اما سبک‌تر و قوی‌تر از قبل شده است. ایوانترا پورا در تعداد محدودی در توسکانی تولید خواهد شد و خریداران آن گزینه‌های سفارشی‌سازی زیادی خواهند داشت.

اولین باری که نام مازانتی را شنیدیم، سال ۲۰۱۳ بود که نسخهٔ اولیهٔ ایوانترا را معرفی کرد. بعداً نیز نسخه‌های قوی‌تر این سوپرکار نوظهور ایتالیایی با نام‌های ایوانترا ۷۷۱ و ایوانترا میله‌کاوالی در سال ۲۰۱۶ ارائه شدند که بعداً به ایوانترا ۷۸۱ و ایوانترا میله‌کاوالی R تبدیل شدند و هم‌اکنون در کنار نسخهٔ جدید پورا قابل خریداری هستند. پورا که نسخهٔ پایهٔ جدید در خانوادهٔ ایوانترا محسوب می‌شود، ظاهری مشابه نسخهٔ اولیهٔ این خودرو دارد اما یک سری به‌روزرسانی‌ها را تجربه کرده است. از همه مهم‌تر، وزن ۱۲۹۰ کیلوگرمی این نسخه است که ۹۰ کیلوگرم از سلف خود کمتر شده است.

تغییر مهم دیگری که در این نسخهٔ جدید صورت گرفته، استفاده از پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ ساخت جنرال موتورز بجای موتور ۷ لیتری V8 تنفس طبیعی قبلی است. این موتور ۷۵۰ اسب بخار قدرت و ۹۱۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که این نیرو از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. به لطف این ترکیب، ایوانترا پورا ظرف ۲.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و به حداکثر سرعت ۳۶۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کند.

شاسی این سوپرکار ایتالیایی همچنان از فولاد ساخته می‌شود و سیستم تعلیق آن در هر چهارچرخ از نوع مک‌فرسون با قابلیت تنظیم است. ایوانترا پورا روی رینگ‌های OZ با لاستیک‌های میشلن ۲۵۵ در جلو و ۳۱۵ در عقب قرار گرفته و دیسک‌های ترمز کربنی سرامیکی برمبوی ۳۸۰ میلی‌متری با کالیپرهای شش پیستونه در جلو و ۳۶۰ میلی‌متری با کالیپرهای چهار پیستونه در عقب هم وظیفهٔ متوقف کردن آن‌را بر عهده دارند.

ازآنجایی‌که طبق گزارش‌ها مازانتی در سال تنها حدود پنج دستگاه از این خودرو تولید می‌کند، امکان شخصی‌سازی بسیار بالایی را برای خریداران خود فراهم می‌کند به‌گونه‌ای که هر خریدار می‌تواند رنگ‌های و متریال موردنظر خود را سفارش دهد؛ بنابراین همان‌طور که انتظار می‌رود، به هرکجای کابین دونفرهٔ ایوانترا پورا که نگاه کنیم چرم، آلکانترا و فیبر کربن فراوانی به چشم می‌خورد.

علاوه بر این، در اینجا کنسول مرکزی خودرو نسبت به ایوانترای سال ۲۰۱۳ بازطراحی شده و حالا یک نمایشگر لمسی بزرگ‌تر و مدرن‌تری برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی روی آن جای گرفته است. همچنین یک نمایشگر دیگر هم روی غربیلک فرمان نصب شده است. در این خودرو موقعیت راننده با توجه قد و اندام خریدار ساخته می‌شود و حتی پدال‌های تعویض دنده را هم می‌توان بر اساس شکل دستان او مدل‌سازی کرد.

مازانتی هنوز قیمت ایوانترا پورا را اعلام نکرده اما گفته می‌شود قیمت این نسخهٔ جدید از حدود ۸۰۰ هزار دلار آغاز می‌شود. این در حالی است که قیمت نسخهٔ پرچم‌دار این خودرو یعنی میله‌کاوالی R به بیش از ۱.۲ میلیون دلار می‌رسد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۸ دیدگاه‌ها

  1. احمدرضا

    ۴ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (877 ديدگاه)

    عاشق دراشم

    موافقم 3
    مخالفم 0
    1. Reza Waffen SS

      ۵ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (5340 ديدگاه)

      دراش که الهام گرفته از لایکانه طراحیشم که مال نسخه قدیمه تغییری نکرده

      موافقم 2
      مخالفم 1
  2. Amard

    ۴ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (771 ديدگاه)

    چرا یه نفر باید برای این ناقص خلقه انقد پول بده با یک دهم همین قیمت می‌تونه یک ماشین اسپرت بخره با همین کارایی

    موافقم 6
    مخالفم 18
    1. فرید

      ۴ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (203 ديدگاه)

      موافقم
      خود کوروت خیلی بهتر و جذابتر از این است.

      موافقم 10
      مخالفم 8
    2. Reza Waffen SS

      ۵ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (5340 ديدگاه)

      دقیقا

      موافقم 1
      مخالفم 2
  3. علی

    ۴ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (377 ديدگاه)

    این با بقیه محصولات مازراتی یکم فرق داره

    مثل پورشه تایکان که با بقیه محصولات پورشه فرق داره !

    موافقم 3
    مخالفم 19
    1. Alireza

      ۴ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (631 ديدگاه)

      داداش مازانتی عه نه مازراتی اینا دوتا چیز جدان

      موافقم 10
      مخالفم 0
    2. امیر

      ۴ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (606 ديدگاه)

      مازراتی نیست داداش مازانتی یه شرکت ایتالیایی ربطی به مازراتی نداره.

      موافقم 10
      مخالفم 0
      1. علی

        ۴ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (377 ديدگاه)

        عجب ؟

        مثل هونگچی و هنگچی ؟

        موافقم 9
        مخالفم 0
    3. Reza Waffen SS

      ۵ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (5340 ديدگاه)

      نه بابا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. AMG GT R

    ۴ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1082 ديدگاه)

    با قیمتش میشه یه اونتادور SVJ و SF90 خرید که خیلی بهتر هستن

    موافقم 10
    مخالفم 1
  5. پیام

    ۴ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (283 ديدگاه)

    ای خدا با کیا شدیم ماشین باز اخه خخخ😂

    موافقم 3
    مخالفم 2
    1. علی

      ۴ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (377 ديدگاه)

      خخخ و مرز 10 ساعته خودتم اولش فرق هونگچی و هنگچی رو فهمیدی ماشین باز ؟

      موافقم 9
      مخالفم 4
      1. Mad.z.Max

        ۴ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (1840 ديدگاه)

        اونا دوتا شرکت درپیتی هستن. تفاوت اسمشونم یه “و” هست! اما مازراتی و مازانتی دوتا شرکت درست حسابی ایتالیایی هستن. املاشونم متفاوته، طراحیشونم زمین تا آسمون متفاوته، آرم هاشونم خیلی متفاوته.

        موافقم 11
        مخالفم 2
        1. MC20

          ۴ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (1606 ديدگاه)

          Mad.z.Max عزیز . . . عالی . . . مثل همیشه .

          موافقم 5
          مخالفم 0
        2. علی

          ۵ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (377 ديدگاه)

          خب داداش به زبان فارسی املای هونگچی و هنگچی یکیه به زبان چینی سر تا پا فرق دارن دوتا شرکت در پیتی هم نیستند

          هونگچی 63 سالشه

          پس بیا پایین

          موافقم 1
          مخالفم 1
  6. Sina10

    ۴ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    چقدر زیباست
    امیدوارم پرفورمنسش هم مثل قیافش باشه

    موافقم 3
    مخالفم 1
  7. MehdiTurbo

    ۴ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1959 ديدگاه)

    همان قدی که اسمش من یاد مازراتی میندازه قیافشم من به یاد اون میندازه

    موافقم 2
    مخالفم 1
  8. مسعود

    ۴ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (512 ديدگاه)

    جذابه ولی قیمتش باید نصف میبود …
    اونموقع هم تازه گرون بود

    موافقم 2
    مخالفم 1
  9. رامتین

    ۴ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (3050 ديدگاه)

    چهره مخوفی داره:)

    موافقم 4
    مخالفم 0
  10. MC20

    ۴ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1606 ديدگاه)

    به عنوان یک ایتالیایی فن . . . عرض میکنم . . . این نباشه ، موتوراسپرت ایتالیا ، آب هم توو دلش تکون نمی خوره . . . این فقط تلاشی ناقص وعجولانه و دغلبازانه است ، برای سرکیسه کردن مردم عاشق هنر ایتالیایی . . . طراحی بی هویت و . . . مثلا نمای جلو ، نه تنها حتی خنثی هم نیست ، بلکه شخصیتی ابله و کودن رو در ذهن ، تداعی میکنه که با روح تهاجمی و اسپرت این سگمنت در تضاد حداکثری است . . غرض کردن موتور کوروت هم ، تیر خلاصی است ، بر پیکر هویت و سابقه موتورسازی نوابغ سرزمین چکمه . . .

    موافقم 2
    مخالفم 9
  11. MC20

    ۴ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1606 ديدگاه)

    کابین مربوط به 3 دهه قبل هست و باعث خجالت و شرمندگیه طرفداران موتوراسپرت ایتالیایی . . . گوش بری تا کجا ؟ 800000 دلار برای عملکردی نامعلوم ؟ به فرض که به 360 کیلومتر برساعت دسترسی پیداکرد . . . چند برند در دنیا هستند که بتوان در سرعت 360 کیلومتر برساعت به دانش و تکنولوژی اونها اعتماد کرد ؟ 1290 کیلو گرم وزن در سرعت 0 کیلومتر برساعت ، معادل حدود کمتر از 500 کیلوگرم وزن در سرعت 360 کیلومتر برساعت ، به سطح جاده نیرو ( وزن ) وارد میکنه . . . خیلی جرات میخواد سوار این بادکنک شدن . . . شاید هر لحظه احتمال ترکیدن این بادکنک باشه . . شاید هم نباشه . . . نمیدونم . . . اما میدونم منطقی نیست برای فهمیدن جواب این پرسش 800000 دلار پول پرداخت کرد . . .

    موافقم 1
    مخالفم 8
  12. MC20

    ۴ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1606 ديدگاه)

    رونمایی از FV فرانجیونتو سورپاسو GT3 جدید
    4 هفته پیش خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . مقایسه کابین فرانجیونتو سورپاسو GT3 و مازانتی ایوانترا حق مطلب رو ادا میکنه . . . . .

    موافقم 2
    مخالفم 1
  13. Mf1

    ۴ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (243 ديدگاه)

    طراحی خودرو زیبا هستش شاید نه درحد لامبو ولی خوبه ولی قیمتش بالاست اگه بتونه تو پیست سریع باشه میتونه قیمت بالاش جبران کنه نمیدونم چرا اینقدر رنگ زیبا هست چرا این رنگ

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. ارسلان

    ۵ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (455 ديدگاه)

    وقتی یه کمپانی رغبتی برای زدن امضای اختصاصی خودش روی محصول تولیدیش نداره به نوعی ارزشی برا محصولش قاعل نیست که بخواد براش هزینه توسعه بده
    و میاد از موتورهای شرکتهای دیگه استفاده میکنه
    که نه تنها اون موتور هم روی ماشینای دیگه انداخته شده و نه اینکه مخصوص خودش تولید شده باشه
    و وقتی اون موتور روی یه محصول ارزان قیمت هم هست ولی خودش میخواد قیمت نجومی بگیره
    یعنی که فقط اومده برای بریدن گوشای مخملی 😂😂
    من به این جور کمپانیا که بعضا تازه تاسیس هم میتونن باشن میگم junk ساز
    بعید ههم نیست برای شرکتای خودروسازی شناخته شده باشن جهت جبران ضرر کرونا

    موافقم 3
    مخالفم 0
  15. M.K karimi

    ۵ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (860 ديدگاه)

    ای بابا هی با مازاراتی قاطیش میکنم 😕😕

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. محمد مختاری آذر

    ۵ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    یک ایتالیایی جذاب و قدرتمند ولی کاش موتور 12 سیلندر داشت پیشرانه کوروت با این جور در نمیاد

    موافقم 1
    مخالفم 0
  17. Blak tiger

    ۵ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (460 ديدگاه)

    با اولین نگاه فهمیدم قیمتش خیلی بالاست
    انصافا طراحیشم خوبه شیک و اسپورت هست ولی سرعت و قدرتش میگه که نمی ارزه براش یه میلیون دلار پول بدیم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا