ام وی ام MVMچریسایر خودروهای داخلی

بررسی MVM 110S

ام وی‌ام ۱۱۰ یا چری QQ یکی از اولین خودروهای چینی است که به کشور ما وارد شد و آغازگر ورود سیل برندها و مدل‌های چینی به کشور ما شد. این خودرو که یک کپی ضعیف از دوو ماتیز بود، علیرغم انتقادات فراوانی که درزمینهٔ کیفیت و ایمنی آن وجود داشت، تنها به علت برخورداری از قیمت نسبتاً پایین توانست در بازار ما ماندگار شود. اما پس از سال‌ها عرضه با ظاهر و ویژگی‌های فنی ثابت، نیاز به تغییرات در این خودرو احساس می‌شد. درنتیجه مدیران خودرو اقدام به تولید نسخه فیس‌لیفت شده آن با نام MVM 110S کرد و در این روزها اولین سری‌های تحویلی آن در خیابان‌های ما دیده می‌شود. فیس‌لیفت ام وی‌ام ۱۱۰ شامل تغییراتی ظاهری و فنی می‌شود و آن را به خودرویی به‌روزتر تبدیل کرده است.

CHERY NEW QQ MVM 110S
CHERY NEW QQ MVM 110S
در بخش ظاهری از کمپانی طراحی تورینو ایتالیا کمک گرفته شده است تا این خودرو را به‌روزرسانی کرده و باعث جذب مشتریان جدید گردد. اگر بخواهیم منصفانه قضاوت کنیم، تغییرات اعمال شده مثبت بوده‌اند و باعث تبدیل یک خودروی قدیمی، زشت و بی‌هویت، به خودرویی نسبتاً به‌روزتر، جذاب‌تر و هماهنگ‌تر شده‌اند.

CHERY NEW QQ MVM 110S
CHERY NEW QQ MVM 110S
کاملاً مشخص است که هدف طراحان MVM 110S ساخت خودرویی با ظاهری شاد و فانتزی بوده است تا باعث جذب جوانان و بانوان گردد که با در نظر گرفتن استانداردهای این کلاس از خودروها، می‌توان گفت که توانسته‌اند به این هدف نزدیک شوند. طراحی بخش‌های مختلف این خودرو تماماً با در نظر گرفتن همین هدف ساخته شده‌اند و از این نظر هماهنگی قابل قبولی بین بخش‌های مختلف آن وجود دارد.

CHERY NEW QQ MVM 110S
CHERY NEW QQ MVM 110S
نمای جلوی‌ام وی‌ام ۱۱۰S ظاهری خندان و بشاش دارد که بسیار جوان‌تر از نسخه قبل از فیس‌لیفت به نظر می‌رسد. چراغ‌های بزرگ و گرد با تغییرات کوچکی همچنان بر سر جای خود هستند، اما اضافه شدن خطی به قسمت بالای محل قرارگیری پلاک، باعث شادتر شدن چهره خودرو شده است. ورودی هوا نسبت به قبل بزرگ‌تر شده است و به قسمت‌های پلاستیکی سیاه رنگ اطراف چراغ‌های مه شدن متصل گردیده تا طرح لبخند بزرگی را تشکیل دهد.

CHERY NEW QQ MVM 110S
CHERY NEW QQ MVM 110S
در نمای کناری ضربه‌گیرهای پلاستیکی حذف شده‌اند و جای آن‌ها را خطوطی گرفته‌اند که با اتصال بخش‌های مختلف جلو و عقب، از سادگی نمای کناری کاسته‌اند. گلگیرهای خودرو کمی حجیم و عضلانی شده و چرخ‌های کوچک آن را دربر گرفته‌اند.

CHERY NEW QQ MVM 110S
CHERY NEW QQ MVM 110S
نکته جالب در نمای کناری محل قرار گرفتن دستگیره درب‌های عقب است که اگر قبلاً محل آن‌ها را ندانید، باید اندکی برای یافتن آن‌ها زمان صرف کنید. دستگیره درب عقب مماس با پنجره و به‌صورت زاویه‌دار تعبیه شده است.

CHERY NEW QQ MVM 110S
CHERY NEW QQ MVM 110S
چیز دیگری به بسیار به بهبود نمای کناری خودرو کمک کرده است، عوض شدن طرح ساده پنجره‌ها، با طرح به عقب کشیده شده مدرن‌تر و اسپرت تر است و خطوطی که قبلاً بسیار ساده و صاف بودند، اکنون نرم‌تر شده و به شکل منحنی درآمده‌اند. علاوه بر این‌ها، سقف خودرو در قسمت عقب کمی به سمت پایین انحنا پیدا کرده است.

CHERY NEW QQ MVM 110S
CHERY NEW QQ MVM 110S
در نمای عقب بهترین نکته حذف چراغ‌های گرد و احمقانه عقب و تبدیل‌شدن چراغ‌ها به حالت ستونی است. وجود کادر مشکی رنگ در اطراف شیشه عقب کمک شایانی به بهبود این نما کرده است و درمجموع نمای عقب را به سوپرمینی های مدرن بسیار نزدیک کرده است. در پایین نیز همانند بخش جلو، دو چراغ مه شکن عقب توسط نوار پلاستیکی ضخیم مشکی‌رنگی به هم متصل شده‌اند و همان حالت لبخند که قبلاً در نمای جلو شاهد آن بودیم را تکرار کرده‌اند.

CHERY NEW QQ MVM 110S
CHERY NEW QQ MVM 110S
درمجموع می‌توان گفت که طراحی خارجی MVM 110S نسبت به نسخه قبلی تغییرات قابل قبولی پیدا کرده است و توانسته است به یک سوپرمینی مدرن نزدیک شود. هرچند که باوجود ارتقای یک اینچی سایز رینگ‌ها نسبت به مدل قبلی، جا داشت که یک سایز دیگر نیز به آن اضافه گردد. درب صندوق‌عقب نیز بسیار کوچک است و احتمالاً نمی‌توان در حالت عادی روی فضای آن حساب چندانی باز کرد. البته صندلی‌های عقب این خودرو این امکان را دارند که به‌طور کامل جمع شده و فضای مناسبی را ایجاد کنند.

CHERY NEW QQ MVM 110S
CHERY NEW QQ MVM 110S
در داخل کابین MVM 110S نمی‌توانیم بگوییم که همه چیز عالی شده است، مخصوصاً وقتی که به حجم بالای پلاستیک خشک به کار رفته در جای‌جای کابین دقت می‌کنیم. اما واقعاً پیشرفت نسبت به نسخه قبلی مشهود است. تریم داخلی کابین به رنگ مشکی درآمده است که در نوع خود جلوه بهتری به کابین داده است. علاوه بر این، طراحی داشبورد به‌طور کامل تغییر یافته است، محفظه‌ای بر روی داشبورد برای قرار دادن اشیا در نظر گرفته شده و در بخش‌هایی از داشبورد از رنگ نقره‌ای برای ایجاد تنوع استفاده شده است.

CHERY NEW QQ MVM 110S
CHERY NEW QQ MVM 110S
طراحی صفحه کیلومتر نیز دچار تغییرات فراوانی شده است و کیلومتر شمار به‌صورت دیجیتال درآمده است. دیگر از سه دایره که وظیفه نمایش سرعت، دور موتور و وضعیت آب و بنزین را بر عهده داشتند خبری نیست، در عوض یک دایره بزرگ در پیش چشم راننده قرار خواهد داشت که تمامی اطلاعات مورد نیاز راننده را به وی نمایش خواهد داد.

درمجموع طراحی داخلی نیز از تغییرات مثبتی برخوردار شده است، هرچند که استفاده از پلاستیک خشک در کابین کمی بیش از حد است و باید حداقل در بخش‌هایی که تماس دست و بدن با آن‌ها زیاد است از جنس دیگری استفاده می‌شد.

از نظر فنی MVM 110S نیز نسبت به مدل قبلی تغییراتی داشته است. در مدل قبل، دو گزینه موتور با حجم‌های ۰.۸ و ۱.۱ لیتر قابل انتخاب بودند که به ترتیب توانایی تولید حداکثر ۵۱ و ۶۸ اسب بخار قدرت و ۷۰ و ۹۰ نیوتن‌متر گشتاور را داشتند. این در حالی است که در نسخه فیس‌لیفت شده، تنها یک گزینه برای موتور در دسترس است که یک لیتر حجم دارد. این موتور یک لیتری سه سیلندر، توانایی تولید حداکثر ۶۸ اسب بخار (در برخی منابع ۷۰ نیز ذکر شده است) توان و ۹۳ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. درنتیجه حجم موتور کمتر شده است و توانایی آن اندکی بهبود یافته است. بیشینه سرعت این خودرو از ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت به ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت ارتقا یافته است (که البته حرکت با این سرعت‌های بالا با چنین خودرویی اصلاً کاری عاقلانه نخواهد بود!) و مصرف سوخت ترکیبی آن به تنها ۴.۲ لیتر در هر صد کیلومتر رسیده است.

CHERY NEW QQ MVM 110S
CHERY NEW QQ MVM 110S
سیستم تعلیق این خودرو در جلو از نوع مستقل مک‌فرسون با فنر پیچشی و میله نگه‌دارنده و ضد لغزش است و در عقب از نوع غیرمستقل با فنر پیچشی و میله نگه‌دارنده می‌باشد.

CHERY NEW QQ MVM 110S
CHERY NEW QQ MVM 110S
یکی از نقاط ضعف بزرگ MVM 110 ایمنی پایین آن بود. تاکنون نیز اطلاعات دقیقی از تغییرات در بخش ایمنی آن در نسخه فیس‌لیفت اعلام نشده است. این خودرو دارای دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو می‌باشد. همچنین دارای سیستم‌های ترمز ABS و EBD بوده و ترمز چرخ‌های جلوی آن از نوع دیسکی و در عقب از نوع کاسه‌ای است. همچنین در هر دو تیپ آن، چراغ‌های مه شکن جلو و عقب به‌صورت استاندارد وجود دارند.

CHERY NEW QQ MVM 110S
CHERY NEW QQ MVM 110S
از نظر تجهیزات جانبی MVM 110S با دو تیپ Luxury و Comfortable عرضه می‌گردد. قفل مرکزی با ریموت، سیستم پخش MP3 با پورت USB و بلندگوی استریو، شیشه‌بالابر برقی برای ۴ درب، فرمان هیدرولیک، بدنه و درب‌های تقویت‌شده، زیر پایی، چراغ رانندگی در روز، نمایشگر مصرف سوخت لحظه‌ای، و صفحه کیلومتر شمار دیجیتالی امکاناتی هستند که در هر دو نسخه به‌طور استاندارد وجود دارند.

CHERY NEW QQ MVM 110S
CHERY NEW QQ MVM 110S
در تیپ Luxury امکاناتی مانند آینه‌های جانبی برقی، سنسور پارک، رینگ آلومینیومی، گرم‌کن شیشه عقب و برف‌پاک‌کن شیشه عقب نیز به تجهیزات فوق اضافه می‌گردد.

CHERY NEW QQ MVM 110S
CHERY NEW QQ MVM 110S
قیمت و شرایط بازار:
مدیران خودرو MVM 110S را در نسخه Comfortable با قیمت ۲۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و نسخه Luxury را دو میلیون تومان گران‌تر به فروش می‌رساند. در این شرایط این خودرو نه‌تنها گران‌تر از پراید و تیبا ۲ قرار گرفته است، بلکه در ردیف خودروهای بزرگ‌تر و قدرتمندتری مانند پژو ۴۰۵، پژو پارس و سمند قرار گرفته است. MVM 110 که اندک فروش خود در قبل را مدیون قیمت پایین خود و رقابت با پراید قدیمی و بی‌کیفیت بود، در حال حاضر کار بسیار سخت‌تری برای موفقیت خواهد داشت. این خودرو در گذشته از سرآمدان بی‌کیفیتی در بازار ما بود و اگر بخواهد پیشرفتی درزمینهٔ کیفیت نداشته باشد، احتمال موفقیت آن بسیار پایین خواهد بود. به نظر ما، بسیار بهتر می‌بود که مدیران خودرو برچسب قیمتی زیر ۲۵ میلیون تومان را بر روی هر دو تیپ MVM 110S قرار می‌داد. در شرایط قیمت‌گذاری فعلی، مدیران خودرو باید تلاشی جدی برای بهبود کیفی خودرو و بهبود خدمات پس از فروش انجام دهد تا بتواند افرادی که به دنبال یک خودروی کوچک و کم‌مصرف، برای کاربردهای درون‌شهری هستند را به خود جذب کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

علیرضا رحیقی

کارشناس ارشد مهندسی برق و نویسنده مقالات خودرویی

مطالب مشابه

‫۱۳۱ دیدگاه‌ها

  1. نادر

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    دوستان بنده پس از تحقیقات فراوان یکی از اینا رو خریدم البته معیار مقایسم لگن 30 سال پیش نبود میخواستم اولش کیا پیکانتو بگیرم با کمی تحقیق دیدم این ماشین ام وی ام 110 اس با کیا پیکانتو تفاوت زیادی نداره و اینم 2016 هست اونم و کلاسشون با هم یکیه و امکاناتشون هم باهم زیاد فرق ندارن ولی در مقایسه قیمتی 50 میلیون این ارزونتره صلاح دیدم اینو فعلا بگیرم به هیچ عنوان هم قابل مقایسه با خودروهای بی کلاس و بی هویت ایرانی هم نیست از نظر فنی و استحکام بدنه و موارد دیگه هم چون سوارش شدم و عملا تجربه کردم رانندگی با این ماشینو کاملا تایید میکنم ارادتمند

    موافقم 4
    مخالفم 1
    1. sajede

      ۳۱ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      دو ماه از خرید ماشینتون میگذره ، هنوز راضی هستید ؟
      من تو انتخابش تردید دارم یکم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. علیرضاcar

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (72 ديدگاه)

    اقا نادر هیچوقت اینو با پیکانتومقایسه نکن پیکانتو کجا این کجا این باید با تیبا2 یا پراید111 مقایسه شود که ام وی ام 110 اس از این 2نماینده های سایپا سرتره.

    موافقم 1
    مخالفم 2
    1. سجاد

      ۱۵ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (5 ديدگاه)

      اتفاقا باید با پیکانتو مقایسه بشه . . .
      تیبا مثلاً یک کلاس بالاتره و باید با 206 مقایسه بشه!
      شما حجم موتور، حجم باک و حجم فضای داخلی بعلاوه سایز رینگ رو ببین!

      موافقم 1
      مخالفم 0
  3. نادر

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اتفاقا علیرضا جان اینو باید با پیکانتو و فیات 500 مقایسه کرد طراحی ایت ماشین مال ایتالیاست موتورش هم طراحی اتریش هست طراحیش هم مال 2016 هست کجای اینو شما با چه منطقی با پراید 111 ویا تیبا مقایسه میکنین ؟منطق مقایسه تون اگه فقط قیمت هم باشه بازم خیلی اشتباه هست تیبا مال کجاست کجا طراحی شده کدوم شرکت مطرحی پشت تیبا و لگن های دیگه هست روی بحث علمی من اینو فقط با پیکانتو و فیات 500 و سایر خودرو های همرده بین المللی که لااقل به چند کشور اروپایی صادر شده مقایسه می کنکم و پشت امپر شو به کل پراید نمی دم سپاسگدارم از نظرتون

    موافقم 3
    مخالفم 0
  4. علیرضاcar

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (72 ديدگاه)

    اقا نادر فرض میکنیم در سطح پیکانتو ولی دیگه مقایسه با فیات 500 یک جوکه.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. سجاد

      ۱۵ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (5 ديدگاه)

      در مقایسه دو ماشین، اول مشخصات فنی و ظاهری اهمیت داره و بعد قیمت!
      اگه اونجوری بود که هرگز شورولت کوروت رو با فراری مقایسه نمیکردن . . .

      موافقم 1
      مخالفم 0
  5. mohammad

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ماشین های هم ردش پژو 108 و تویوتا آیگو و هیوندا i10 هست. مصرف اونا صدی از 3.5 تا 5 لیتر هست. سانروف و سیستم تصویری و بعضا تهویه اتومات دارن. همه گربکس دستی و 1000cc سه سیلندر مستند. ضمنا تو سرعت بالا صدای باد و طوفان ندارند. استاندارد ایمنی اونا 4 ستاره از euro ncap و فول ایربگ هست. حالا 110s که خودم هم دارم در بهینه ترین حالت صدی 7.5 تو شهر و به دلیل آیرودینامیک ضعیف صدی 8 به بالا خارج شهر به انضمام صدای باد و طوفان در سرعت بالای 90 کیلومتر. حتی تو مشخصات جرات نکردند میزان مصرفش رو قید کنن. اینطور بیان کردند که در سرعت ثابت 60 کیلومتر صدی 4.2 لیتر میسوزونه. صدای دل انگیز زوزه موتور سه سیلندر. و استاندارد ایمنی غیر مشخص. فقط تو latin ncap مدل بدون ایربگ تونسته صفر ستاره ایمنی اخذ کنه. کشش موتور پایین و …… من حالا نمیدونم این دوستانی که با فیات 500 و حتی پیکانتو مقایسش میکنن مبناشون چیه. احتمالا فقط تو اینکه همشون چهار تا چرخ دارن یکسانن.

    موافقم 0
    مخالفم 2
    1. سجاد

      ۱۵ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (5 ديدگاه)

      اتفاقا مصرف فیات 500 هم 4.7 اعلام شده اما خریداران از مصرف بالاش ناراضی هستن . . .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. علیرضاcar

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (72 ديدگاه)

    سلام محمد جان من به اقا نادر گفتم نباید اینو با برندهای معتبر مقایسه کرد این فقط فقط باید با تیبا 2 یا پراید 111 مقایسه بشه به جرات میتونم بگم از این دو برند سایپا سرتره.

    موافقم 1
    مخالفم 2
  7. علی

    ۴ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام بنده نیز این ماشین رو فقط به خاطر مصرفش خریدم ولی حالا که دارم استفاده میکنم میبینم تو جاده صدی 6.5 لیتر داره مصرف میکنه و توی داخل شهر 7.5 لیتر کاری ندارم ماشین نو حس خوبی داره ولی نمایندگی ها و مسئولین مدیران خودرو تبلیغات دروغ اخلاقی نیست بنظر من این ماشین 24 کامفورتش و 25 لاگژریش مناسب هست. مصرف سوخت خیلی مهم هستش کسایی که دارن میخرن دقت کنن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. محمدرضا

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این ماشین حتی اگه سه سیلندرم هست اصلا با فرقون ۴چرخی که به اصلاح اسمش پرایده قابل قیاس نیست.من خودم یکی ازینا دارم ،یه سمند از پشت زد بهم خوردم به پراید جلوییم طوری پرایه داغون شد که ترس ورم داشت ماشینم چی شده ماشینم هیچیش نشد،همین که میگید صفر ستاره ایمنی ،بخدا خیلی از آشغالی به اسم پراید ایمنتره

    موافقم 1
    مخالفم 0
  9. محمد

    ۶ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (14 ديدگاه)

    این که پژو ۱۰۷ هست که طراحیش مال سال دو هزار و پنج بوده. کپی قشنگی کردن حتی امپرش هم عین همونه.
    تنها اپشن خوبی که داره روی داشبردش به غیر از جای لیوان جای قابلمه هم داره.
    میتونید تو مسافرت قابلمه غذاتون رو بزارید اونجا یا وقتی صبح ها میرید حلیم بگیرید قابلمه رو بزارید تو جا قابلمه ای خخخخخخ????

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. محمد

    ۲۳ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من یکی خریدم منتظرم پلاکش بیاد تا به حال پراید نداشتم و نمیخرم از قیافش خوشم میاد سلیقه ی من اینطوره حتی اگه زنونه هم باشه یا جارو برقی ! با چکش برام سی و هشت تومن در اومده برای من نسبت به امکانات و مصرف سوختش خوبه من پارس و 206 sdو ال نود و اونته داشتم که به خاطر یه تصادف آوانته به فنا رفت و سرمایم داغون شد از سر اجبار بین 206 و تیبا و پراید اینو انتخاب کردم 206 رو با این نسبت به اطلاعات تجربی خودم مقایسه کردم و اینو پسندیدم سرنشینای عقب راحت ترن و ماشین از 206 نرم تره برای مسافرت هم تا سرعت 120 از کسی که داشته پرسیدم گفتن خوبه و کنار ماشینای سنگین باید سرعت کم کرد .
    برای من خوبه دلیلی نداره به سلیقه ی بقیه توهین کنی، جارو برقی یا آشغال یا هر واژه ی دیگه مناسب این اتومبیل نیست وقتی در روز دو تا از این تو شهرم میبینم اگه توهین کنم این توهین به شعور سلیقه ی اونهاست من دوستش دارم کیلومتر دیجیتال حتی اون جاقابلمه ای برای من خیلی کاربرد داره و همیشی از داشبرد های اوریب بدم میومده در کل انتخابتون محترم از نظر من کیفیتش خوبه ولی اینکه می ارزه یا نه به خودتون مربوطه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  11. امید بهرامی

    ۳۰ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان من امروز ثبتنام کردم
    میشه گفت اکثر ماشین های ایرانی رو داشتم
    خوب کیفیت ماشین های ایرانی زمانیرقابل قبول بود که تحریم ها هنوز روی خودروسازی تأثیر نذاشته بودن، کیفت خوب نبود ولی نامطلوب هم نبود 206 مدل 86 داشتم مدل 92 هم داشتم اصلا نمیشد مقایسه کرد از هر لحاظ، چون قطعات اکثرا ساخت چین بود خوب مساله اصلی اینجاست که چین حداقل برای ماشین های برند خودش از کیفیت بهتری برای فروش بهتر استفاده میکنه ولی بنظر شما 206 که 80 درصد قطعات از چین وارد میشه و استاندارد ایران رو یدک میکشه قابل قبوله، چین هیچ گونه مسئولیتی از قبال صادراتش به اسم ماسین ایرانی نداره ولی مطمئن باشید در خصوص ماشین هایی با برند خود چین از وسواس خاصی استفاده میمنه وگرنه برای طراحی از شرکت ایتالیایی و موتور از سرکت اتریشی استفاده نمیکنه
    مدل قبلی 315 هاچ بک داشتم واقعا راضی بودم حالا این مدل رو فعلا تجربه نکردم ولی مطمنم استاندارد های خوبی داره
    تجربه تصادف با 315 داشتم خیلی محکم به یک وانت نیسان برخورد کردم نیسان گلگیرش کلا داغون شد ولی حتی خراش روی سپر 315 نیافتاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. سینا

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظر من که خیلی از تولیدات سطح پایین داخلی بهتره. این محصول به اسم chery newqq شناخته میشه تو خارج از کشور و میتونین ویدیوهاشو تو یوتیوب هم ببینید.
    توی سایت سازنده هم نوشته شده که خودرو شهریه. و واقعا انتظار نداشته باشید امنیت بالایی براش در نظر گرفته باشن. البته امنیتش نسبت به مدل قبلی خیلی بهتره و اینو میشه تو ویدیو های تست تصادفشون دید.
    من که کاملا اینو به پراید و تیبا و … ترجیح میدم.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  13. کامران

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (83 ديدگاه)

    به هیج عنوان این ماشن را با فیات و تویوتا و حتی ‍ پژو مقایسه نکید
    تست ایمنی امریکای لاتین که سطحش از تست تصادف اروپا خیلی پایین تر هستش به این ماشین 0 داده حتی 1 هم نداده
    این ماشین از نظر ایمنی اصلا مناسب نیست…….
    https://www.youtube.com/watch?v=ZvWAzXZgBcc

    موافقم 0
    مخالفم 1
  14. نوید

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان
    من میخوام این ماشین رو بگیرم، تنها چیزی که منو به شک میندازه اینه که شنیدم محصولات mvm در صورت نیاز به تعمیر خیلی هزینه بر هستن و قطعاتش به سختی گیر میاد؟
    ایا این حرف درسته؟ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. خسرو

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام. من یه مدل 92 دارم و از صفر دست خودم هست. خیلی ازش راضیم. درسته که ایمنیش کمه ولی برای شهر ساخته شده. چون سرعت توی شهر نهایتاً 80 کیلومتر بر ساعت میشه و حالا هم که کل تهران ترافیک هست دیگه قدرت مانور و شتاب اولیه و ایمنی دیگه معنی پیدا نمیکنه…حالا شما برید پورشه سوار بشید، وقتی سرعت ماشینتون از 50 بیشتر نمیشه دیگه چه فرقی میکنه که ماشینت ایمنی یا شتاب یا … داشته باشه. برای این جور ماشینا اولاً مصرف سوخت خیلی مهمه و بعد راحتی و امکانات، زیبایی هم که دیگه جای خود داره. من قبلاً 206، پراید، 405، نیسان و پیکان هم داشتم والان هم که ام وی ام 110 سه سیلندر مدل 92 دارم. باهاش شهرستان با 160 کیلومتر هم رفتم که افسر منو 30 هزار جریمه کرد ولی گفت با این ماشینا بیشتر از 100 تا بری دیگه باید مستقیم بری قبرستون ولی من بهش گفتم که خیلی تیزه و نفهمیدم کی سرعتش رفت بالا(البته بگم سربالایی می رفتم). خلاصه می خواستم در جواب یکی از دوستان که اشاره کرد به کیفیت اوریجینال محصولات چینی، که ایشون درست میگه…اگه شما یه 206 الان بخرید به خاطر داشتن قطعات چینی همیشه نگران خراب شدن ماشینت هستی ولی مدیران خودرو و سایر شرکتهای وارد کننده محصولات چینی این پتانسیل رو دارن که محصولات خودشون رو با کیفیت اوریجینال عرضه بکنند.
    من هم مثل شما یک مصرف کننده هستم و از ام وی ام راضیم.شما هم با خیال راحت محصولات مدیران خودرو را بخرید و نترسید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. matiu

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام . من قصد دارم یکی شو بخرم فقط یکم چراغهای عقبش به شکم انداخته .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. زهره

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به همگی من با مقایسه هایی که تقریبا از نظر فنی و قیمتی کردم تصمیم گرفتم ام وی ام اس بگیرم. متاسفانه سال 92 پژو پارس صفر خریدم و در اصل پولمو دور ریختم از سه ماه بعد از خرید تو تعمیرگاه بودم. اسمش خودرو ملی بود ولی تمام قطعات چینی و بی کیفیت بود . الان با توجه به درامدم تصمیم گرفتم کلا خودرو چینی بخرم که حداقل یه دست باشه. واقعا برای خودرو سازان ایرانی متاسفم.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  18. Amir

    ۵ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هر چی پول بدی آش میخوری در حد قیمتش نه بیشتر نه کمتر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. علیرضا

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بدون شک از خودروهای هم رده داخلی سرتره. این واقعیت رو باید قبول کنیم که صنعت خودروی چین از کشور ما جلو زده و با یه سرعت زیاد در حال افزایش فاصله هست. من به خودم قول دادم دیگه خودروی داخلی نخرم. اول چینی، اگه هم خدا بهم داد، کره ای و بعدش ژاپنی. ۲۰۶ دیگه واقعا کیفیت قبل رو نداره.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  20. محسن

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    حاظر نیستم دیگه ماشین های داخلی رو بخرم.. ماشینهایی که طراحیشون واسه 20 سال پیشه و قطعاتش واسه کارگاهای خانگی چینه که حتی خود کشور چین به این قطعه سازها مجوز و استاتدارد نداده… این 110 از ماشینهای سایپا و ایرانخودرو خیلی بهتره و شرایط خریدش هم خیلی خوبه.. بخرین و خیالتون راحت که پشیمون نمیشین. کسایی این ماشینو مسخره میکنن که خودشون ماشین های آشغال های ایرانی رو سوار میشن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. فرامز

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ما عید خریدیم ماشینو و خونوادهامون شهرستانن دو بار مشهد و چندین بار باهاش
    اصفهان رفتیم تو تهران به این شلوغی باهاش میگردیم و تا حالا هیچ مشکلی نداشته خداروشکر داخل ماشین بر خلاف ظاهرش خیلی جادارتر و صندلیاش خیلی بهتر از ۲۰۶کسایی که اینو با ۲۰۶یا پراید و کلن با ماشینای داغون ایرانی مقایسه میکنن سخت در اشتباهن یه نگاهش به این ماشینای تکراری و داغون ایرانی شرف داره ناگفته نماند خودم قبلن سمند داشتم

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. اتیلا

      ۱۰ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      عزیز تو جاده های بین شهری تا حالا باهاش چنتا پر کردی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  22. محمود

    ۱ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من میخام ثبت نام کنم مطمئنم ام وی ام 110 شرف داره به پراید فرغون, وقتی با پراید 100تا میری فرمونش میلرزه لااقل به خودمون ارزش نمیزاریم به جنس خارجی توهین نکنیم
    یه عمر فرغون سوار شدی دو روزم یهکی بهتر از فرغون ایرانی سوار شو

    موافقم 1
    مخالفم 0
  23. مهیار

    ۱۱ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (9 ديدگاه)

    من تازه امروز گرفتم منتظرم بیمه و پلاکش بیاد کلی تحقیق کردم به نظرم قابل مقایسه با پراید و تیبا نیست و اگه بخوایم با 206 و 405 و سمند و اینا مقایسه کنیم سلیقه ای هست من چون به روز بودن ماشین و تجهزاتش برام مهمترین چیز هست و همین که برای 2016 هست برام ارزش داره قدرت متور برام مهم نیست چون اهل کورس انداختن نیستم این رو انتخاب کردم قبلا هم 405 و تندر90 و پراید 111 داشتم ولی واقعا بعد 405 به خودم گفتم دیگه نه سایپا نه ایران خودرو اینم اول خوشم نمی اومد رفتم توش نشستم نظرم به کل عوض شد .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. Mostafa

    ۱۳ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام
    خیلی روک بگم من پیش پرداختشم قرض کردم چون حتی پول خرید پیکان وانت هم نداشتم.برای کار ازادم
    این ماشینو بعد از 3 ماه تحقیق علمی و عملی و مقایسه با عتیقه های داخل 9مهر گرفتم
    مصرفش خیلی کمه خیلی کم صدا مسلط تو سرعت بالای 130 فرمون خیلی تیز راحتی ترمز وبرخلاف ظاهرش من کنار 206 قرار دادم 10سانت از 206 بلندتر وطول هم یکی و داخل از 206 صندلیاش هم جادار تره هم بهتر ولی صندوقش نصف 206 هست .در کل بگم برا ادمای مشکل پسندی مثل من بهترین گذینه است
    حتی صدای استارت خوردنش میارزه صدتا پژوی داخلی که برا سال 1974 هست درسته این ماشین چینیه ولی اونجا منتاژ میشه ویگه قطعاتش نمیاد اینجا ازش بدزدن .اول حواستم 206 بیارم 11/300پیش پراخت با 9 میلیون سود خوب این ناشین کلا 6/5با 4 سال بیمه بدنه هست نشبت به سود بانکی نصف هست یاحق

    موافقم 1
    مخالفم 0
  25. mohammad

    ۱۹ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام مجدد. نزدیک 7 ماه دارمش. آشغال محضه. هر روز داغونتر میشه و صدای قژقژ و تق و توق از همه جاش در میاد. مصرفش صدی 8 و عیب های دیگه که با گذشت زمان اضافه میشه. اخیرا جدول سطوح کیفی خودرو های تولید داخل برج 6 تو جراید چاپ شد. این آشعال فقط یک ستاره کیفی داشت. خودرو هایی مثل رانا ارتقا پیدا کرده و سه ستاره شده. و جالب هم اینه من سری اول و 30 تومن اقساطی خریدم الان 33 تومن میدن. این تجربه منه. خواستم به دوستان انتقال بدم شاید تو انتخاب صحیحشون تاثیر بذاره. به امید پیشرفت.

    موافقم 0
    مخالفم 1
  26. مهیار

    ۲۳ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (9 ديدگاه)

    سلام من از بین 206 – تیبا2 – رانا – ام وی ام 110s مدل لاکچری شو خردیدم هنوز پلاک نیامده
    دلیلشم این بود که من هر نوع پژویی داشتم پراید 111 هم داشتم
    پراید که هیچی همه می دونن چی هست ولی پژو کلا به نظرم به درد ما نمی خوره همه لوازمش بی کیفیت هست
    پدرم هم دنا تحویل گرفت هم زمان با من همون روز اول لرزش عجیب تو موتورش دیده داره می بره نمایندگی
    کلا یک چیز دیگه هم برام مهمه اونم به روز بودن و جدید بودن محصول هست الان هرجا نگاه کنی پر است از خانواده پژو و پراید .منم دارم با شرایط می خرم دوست ندارم هنوز پول ماشین رو ندادم ماشین قدیمی بشه ( که به نظرم امثال 206 و 405 شده ) و دوست ندارم ماشینی بگیرم که همین الان 20 سال از تولید و طراحیش گذشته
    این ماشین با طراحی جدید به نظرم نیاز های منو رفع می کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. امیرحسین

    ۲۳ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    کلی خندیدم .
    ام وی ام 110 اس با کیا پیکانتو مقایسه میکنی .
    بخدا تو هیچی از ماشین نمیدونی .
    تو ازکجای ایران داری این حرفو میزنی . بچه کجایی ؟

    موافقم 0
    مخالفم 1
  28. ali

    ۲۸ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اینکه ماشینهای چینی با برندهای کره ای و یا اروپایی مقایسه میشه به نظر من درسته قرار نیست با خودروهای بی کیفیت ایرانی مقایسه بشه که از همه آپشنهای داخلی و ظاهری میزنند و به قیمت آنچنانی به مردم میفروشند از سوزنهای انژکتور چینی بی کیفیت استفاده کرده اند که مصرف سوخت بالایی دارد و داخل خودروها هم از اجناس بی کیفیت و بی سلیقگی کاملا مشهود است
    به نظر من خودروهای تولید چینی منتاژ داخل کشور به مراتب بهتر از خودروهای داخلی است
    تنها اشکال در این نوع خودروها فروش بعدشه که قیمتش خیلی تنزل داره

    موافقم 0
    مخالفم 1
  29. مهیار

    ۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام .
    از نظر من بسیار ماشین خوب و راحت و شیکی هست .
    بعضی از دوستان دم از خوب بودن پراید میزنن ، اخه پراید اشغال که همه بدنه پلاستیکه و اصلا راحت نیست و بسیار خسته کنندههست چطوری با ام وی ام مقایسه میکنید ؟ مطمنم تا بحال ام وی ام رو نروندید چونکه بسیار راحته و خیلی از پراید حلبی بهتره .
    امیدوارم مردم یکم عقلشون بکار بندازن و چونکه پراید بی کیفیت دارن نیان نظر بیخود بدن.
    ام وی ام 110 اس هم خیلی عالیه اما قیمتش نصبت 206 مقایسه کنیم ، جالب نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. مهیار

    ۷ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (9 ديدگاه)

    سلام من پلاک ماشینم اومد و الان 1000 کیلومتر باهاش روندم و تقریبا همش تو جاده بوده البته میشه گفت زوده برای نظر دادن ولی واقعا من باورم نمیشد اینطوری باشه اول فکر میکردم با ماشینی ضعیفی روبرو میشم و بایستی به خاطر ظاهر و به روز بودنش با این کنار بیام ولی اینطور نبود موتورش واقعا عالی هست شتاب عالی داره دوست دارم دوستان این سایت حتما برسی بیشتری بکنن به نظرم چیزی از 206 تیپ 2 کم نداره موتور 3 سیلندر هست ولی قدرتی معادل موتور های چهار سیلندر 1300 و 1400 تولید می کنه من تو جاده خیلی راحت به سرعت 130 و 140 رسیدم باهاش و کمی تعجب کردم چون فکر نمی کردم اینقدر خوب باشه نکته جالب اینه که اصلا احساس نمی کنید که با سرعت بالا دارید میرانید من 405 داشتم قبلش و خوب اون ماشین جاده بود ولی میشه گفت من تو این راحت تر بودم چون اهل سرعتی بیشتر از 130 یا 140 تا نیستم دوستان رو پیشنهاد می کنم اول باهاش برانید بعد منفی صحبت کنید من خیلی از خریدم راضی هستم .

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا