ام وی ام MVMسایر خودروهای داخلی

گزارش پدال از مراسم رونمایی MVM X33S محصول جدید مدیران خودرو

در روز اول نمایشگاه خودروی مشهد، شاهد یک مراسم رونمایی پر سروصدا و باشکوه از سوی مدیران خودرو برای معرفی محصول جدید این شرکت به نام ام‌وی‌ام X33S (چری تیگو ۳) بودیم. این خودرو یک فیس‌لیفت از شاسی‌بلند معروف و پرفروش ام‌وی‌ام X33 می‌باشد که از نظر ظاهری تفاوت‌های قابل توجهی نسبت به نسخه قبلی داشته است.

DSC_0644
این مراسم در تالار انوری نمایشگاه بین‌المللی مشهد با اجرای یکی از مجریان شناخته شده تلویزیون آغاز گردید. در ابتدای برنامه آیاتی از قرآن مجید تلاوت شد و برنامه با پخش سرود ملی دو کشور ایران و چین ادامه یافت. سپس آقای ژانگ مدیرعامل مدیران خودرو در سخنانی به تشریح وضعیت برند ام‌وی‌ام در ایران پرداخت و سپس آماری از تولیدات این شرکت ارائه کرد. سپس به معرفی خودروی جدیدی که قصد رونمایی آن را داشتند و شرایط آن در بازار جهانی پرداخت و در نهایت از عاملیت‌های قدیمی و جدید مدیران خودرو، کارکنان این شرکت و مشتریان آن سپاسگزاری نمود.

پس از سخنان آقای ژانگ، برنامه با سخنرانی آقای مهندس اکبری مدیر فروش برند MVM ادامه یافت و ایشان نیز به تشریح فعالیت‌ها و برنامه‌های این برند در ایران پرداخت. در ادامه، آقای مهندس امیری معاون فروش سازمانی و لیزینگ شرکت مدیران خودرو در مورد اهداف و برنامه‌های این معاونت جدید برای ایجاد شرایطی برای بهبود بازار محصولات ام‌وی‌ام و در دسترس قرار گرفتن محصولات این برند برای افراد بیشتر به ایراد سخنانی پرداخت.

نکات زیر خلاصه سخنان این سه شخصیت مهم مدیران خودرو می‌باشد:
• مدیران خودرو در سال گذشته موفق شده است که تعداد فروش تجمعی خود را به ۲۰۰ هزار دستگاه برساند. روند رشد فروش این شرکت حتی در سال ۹۴ که سال رکود در بازار ایران بود نیز ادامه داشته است.
• ام‌وی‌ام X33 پرفروش‌ترین خودروی شاسی‌بلند تاریخ بازار ایران می‌باشد. این خودرو موفق شده است که در دو نسل قبلی فروش ۶۰ هزار دستگاهی را تجربه کند.
• این خودرو در ۸۰ کشور جهان به فروش می‌رسد و تاکنون بیش از یک میلیون دستگاه از آن در سراسر جهان به فروش رسیده است.
• ام‌وی‌ام X33S نسل جدید این خودرو است که بهینه‌سازی‌های زیادی بر روی آن صورت گرفته است و آن را برای جاده‌های ایران کاملاً مهیا ساخته است.
• این خودرو از نظر کیفی طبق رده‌بندی موسسه JD Power برترین خودروی شاسی‌بلند جمع‌وجور چینی در بازار چین لقب گرفته است. همچنین این خودرو از نظر کیفی در رتبه سوم این کلاس و بالاتر از بسیاری از خودروهای برندهای معروف جهانی قرار گرفته است.
• با رفع تحریم‌ها در سال ۹۴ شرکت مدیران خودرو به زنجیره جهانی چری پیوسته است و هم‌اکنون با افزایش سطح کیفیت محصولاتش در صدد رقابت با برندهای بین‌المللی بزرگی است که در پی رفع تحریم‌ها به ایران خواهند آمد.
• با توجه به حمایت دولت‌های ایران و چین، مدیران خودرو به‌زودی ساخت فاز دوم کارخانه خود را با ظرفیت تولید سالانه ۱۶۰ هزار دستگاه به انجام خواهد رساند. همچنین این شرکت برنامه‌هایی برای بهبود وضعیت فروش دست‌دوم محصولاتش و فروش با شرایط متنوع‌تری دارد.

پس از این سخنان در مراسمی از سه تن از مشتریان وفادار شرکت مدیران خودرو تقدیر به عمل آمد. ضمن این که مجری برنامه مابین تمامی این بخش‌ها بر روی سن می‌آمد و سعی می‌کرد با تعریف کردن چند لطیفه که عمدتاً از گروه‌های تلگرامی و صفحات اینستاگرامی کپی شده بودند، کمی فضا را تلطیف کرده و مردم را به خنده آورد. البته آنچه که بیش از هر چیز لبخند را بر روی لبان من آورد، تعریف‌های پی‌درپی این مجری معروف از کیفیت بالا و مثال‌زدنی محصولات مدیران خودرو بود!

پس از این مراحل، بالاخره نوبت به رونمایی از محصول جدید مدیران خودرو، یعنی ام‌وی‌ام X33S رسید. در این زمان، مدیران ارشد این شرکت به همراه روسای عاملیت‌های مدیران خودرو در شهر مشهد بر روی جایگاه رفتند و از دو نمونه ‌ام‌وی‌ام X33S رونمایی کردند. یکی از این دو خودرو به رنگ سفید با سقف مشکی و دیگری خاکستری با رنگ مشکی بود. در نهایت، پس از اتمام مراسم، کنفرانس خبری آقای ژانگ برگزار شد و ایشان پاسخگوی سؤالات خبرنگاران بودند.

اما بپردازیم به خودرویی که از آن رونمایی شد. این خودرو که تا دو ماه آینده فروش آن آغاز خواهد شد، از همان موتور ۲ لیتری ۱۳۹ اسب بخاری نسخه‌های قبلی استفاده می‌کند و انتقال قدرت آن نیز توسط CVT هفت سرعته به چرخ‌های جلو انجام می‌شود. با این وجود، بهینه‌سازی‌هایی بر روی آن صورت گرفته که باعث بهبود شتاب ثانویه گردیده است و طبق اعلام رسمی مدیران خودرو، شتاب ثانویه ۶۰-۱۰۰ آن از ۸.۵ ثانیه به ۷.۷ ثانیه رسیده است.

Chery-Tiggo-2016-Argentina
اما آنچه که واقعاً در مورد این خودرو تغییر کرده است، شکل ظاهری و امکانات آن است. در این زمینه، هرچند که کلیت این خودرو دچار تغییرات زیادی نشده است، اما طراحی سپر، جلوپنجره، چراغ‌ها، رینگ‌ها و بسیاری دیگر از اجزای آن به‌کلی دچار تغییر شده است و بهبود زیادی در این زمینه در آن احساس می‌شود؛ اما مهم‌ترین تغییر ظاهری این خودرو، استفاده از سقف و ستون‌های مشکی رنگ برای آن (در نسخه نمایشگاهی) است که این دو رنگه بودن بدنه به جذابیت و به‌روز شدن آن کمک شایانی کرده است.

MVM X33s
در داخل کابین نیز استفاده از رنگ قرمز و ترکیب آن با رنگ مشکی حسی اسپرت را پدید آورده و چیدمان اجزای داشبورد و کابین نیز به‌کلی دچار تغییر شده است. از نظر تجهیزات این خودرو مجهز به یک صفحه نمایش ۸ اینچی لمسی هوشمند شده است که مجهز به سیستم ناوبری، دوربین عقب و اتصال با تلفن همراه می‌باشد. همچنین به لطف بهینه‌سازی‌هایی که در آن صورت گرفته است، صدای داخل کابین در حالت ساکن از ۴۵.۳ دسی‌بل به ۳۹.۴ دسی‌بل کاهش یافته است.

MVM X33s
تمامی مدل‌های X33s مجهز به چراغ‌های روشنایی روز (روزتاب) هستند و این خودرو از سیستم نمایش میزان باد لاستیک‌ها و کروز کنترل نیز بهره می‌برد.

فعلاً قیمت این خودرو به طور قطعی مشخص نشده است، اما با توجه عرضه قریب‌الوقوع آن به بازار، احتمالاً در آینده نه‌چندان دور شاهد اعلام قیمت آن از سوی مدیران خودرو خواهیم بود.

2015-04-19-tiggo3

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

علیرضا رحیقی

کارشناس ارشد مهندسی برق و نویسنده مقالات خودرویی

مطالب مشابه

‫۶۵ دیدگاه‌ها

  1. جواد

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (990 ديدگاه)

    از شرکت چری بر خلاف سایر شرکتهای چینی خوشم میاد اول چون باعث اشتغال در ایران شدن دوم اهمیت به بازار ایران با بروز رسانی پیوسته محصولات خودشون سوم با ایجاد تنوع زیاد در محصولات الان شده 6 مدل امیدوارم معقولعه امنیت و کیفیت هم بیشتر مورد توجه این شرکت قرار بگیره هر چند چند بار تصادف مدلهای 315 و 530 دیدم بهتر از خودروهای داخلی بود

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Ace

      ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (218 ديدگاه)

      از همه ی ماشین های چینی متنفرم.
      قراضه های بی کیفیت.

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. uss zumwalt DDG-1000

        ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        اخه ماشین های تولید داخل هم اشغال هستن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. حميد

          ۲۰ مرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (1724 ديدگاه)

          هر جنسی مشتری خاص خودش رو داره و باید به خرید مردم احترام گذاشت
          یکی بی ام دبیلیو میخره یکی تویوتا و یکی هم چری
          همه میدونند بی ام دبلیو بهتره ولی خوب همه با پولش رو ندارند یا نمی خواهد اینقدر پول برا ماشین بده

          موافقم 1
          مخالفم 0
      2. ناشناس

        ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (3 ديدگاه)

        حال آدم رو خراب می کنند کسایی که همش ایراد می گیرند و اجناس چینی رو بی کیفیت و آشغال میدونن.
        فعلا که شرایط مملکت اینه. شما ببین با این پول میتونی چه ماشینی بخری، پول داری برو کره ای با دبرابر قیمت و کیفیت بهتر بخر، بیشتر پول بده ژاپنی بخر، بیشتر ژاپنی لوکس و بیشتر آلمانی بخر.
        هر ادم کم سوادی هم میتونه بره آلمانی بخره به شری داشتن پول دیگه نیاز به توصیه دوستان نیست.
        تو کشوری که طبق آمار رسمی 85 درصد ماشین ها قیمت کمتر از 50 میلیون دارند داشتن این ماشین چینی برای همون آدم ها رویاست. چه بسا کسانی هستند که حتی قدرت خرید پراید رو هم ندارند و این میشه که حتی تو فروش اقساطی این همه متقاضی وجود داره. هیچ کس هم حق نداره که به این خریدارهای اقساطی خرده بگیره چون جای اونها و تو شرایط اونها نیست.
        ما ایرانیها عادت داریم از همه چی و همه کس ایراد بگیریم و اعلام موجودیت کنیم. بیاییم یکبار برای همیشه این مسخره بازیها رو تموم کنیم و به هم و نظر هم احترام بگذاریم.
        همیشه برای خیلی جالب هست که دوستان راجع به (اپل و سامسونگ) (بوئینگ و ایرباس) (بنز و بی ام و) ک حتی تولید کنندش رو تو ایران نداریم جنگ می کنند که کدوم بهتره اون هم بسیار تعصبی.
        نطر شخصی من اینه که توصیه داشته باشید مثل اینکه من توصیه میکنم به جای یک چینی نو بیا و یک دست دوم کره ای بگیر و دلایل خود رو ذکر کنید ولی مثل بعضیها که خیلی هم زیاد هستند جنس یک کشور رو آشغال نخونید اینها همون هایی هستن که تا چند سال پیش ماشین های کره ای رو آشغال میدونستند ولی حالا نمیشه …
        همیشه و همه جا به شخصه دعا به جون چینی ها و کره ای ها می کنم چون با تلاش تونستند خیلی از صنایع رو بومی و با قیمت بهتری به دنیا عرضه کنند و انحصار آمریکا، اروپاییها و حتی ژاپنی ها رو بشکنند. همین الان اگه چینیها نبودند هیچ رقیبی برای خودروسازان داخلی نبود و خدا میدونه چه ها نمیکردند و حتی چه جولانی میدادند وارد کنندگان خودروها ی کمی گرانتر. پس ناشکر نباشید.

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. Ace

          ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (218 ديدگاه)

          خراب شدن حال؟ همش ایراد گرفتن؟؟ کم سواد؟ اعلام موجودیت؟ مسخره بازی؟ بسیار تعصبی!!؟؟ ناشکر نبودن؟ دعا به جون چینی ها؟؟؟؟

          بعد میگن ایرانی لیاقت بهترین ماشین ها رو داره… به خدا نداریم. باور کنید نداریم. خلایق هر چه لایق.

          موافقم 0
          مخالفم 1
        2. مجید.فقط لامبورگینی.

          ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          به قول یکی از کاربرا شما اگه اهل دعا کردن هستی بهتره به جای دعا کردن چینی ها برای آمرزش روح همین ایرانی هایی دعا کنی که زنده زنده در 405 های ایرانی-چینی جزقاله شدن.

          موافقم 0
          مخالفم 1
        3. Ace

          ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (218 ديدگاه)

          فازت چیه یو اس اس جان؟
          مگه من گفتم داخلی ها خوبن؟ اتفاقا بدترن.
          با خودت چند چندی ؟

          موافقم 0
          مخالفم 1
        4. uss zumwalt DDG-1000

          ۲۰ مرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (4433 ديدگاه)

          اخه جوری چینی ها نقد کردی انگار خودروهای تولید داخل ندیدی

          موافقم 1
          مخالفم 0
      3. EHSAN

        ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (61 ديدگاه)

        16 سال پیش به کره ا ی ها هم میگفتیم آشغال الانم میگیم ولی اونا دارن پیش میکنن و ما هم مثل بچه ها بدون نقد فنی فقط یک کلمه آشغال و…. کل محصول رو زیر سوال میبریم!

        موافقم 1
        مخالفم 0
      4. Zonda R

        ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (1872 ديدگاه)

        @.F
        با تشکر از جناب رحیقی عزیز
        اینکه چین از کشورهای مطرح خودروسازی جهانی عقب هست و تکنولوژی قدیمی اونهارو که اعم از پلت فرم و…هست خریداری میکنه و هنوز جای کار داره تا در حد بازار جهانی بشه خب همه میدونن
        امااا نمیشه گفت قطعا هر خودروی چینی بی کیفیت هست اگر خودرویی رو بی کیفیت میدونید پس نقاط ضعفش رو بیان کنید و مستند و البته تخصصی ایراد بگیرید نه مثل مردم کوچه و بازار بگید لگن یا… البته همه استادید
        فرض کنید مقداری پول دارید و دنبال خودرو میگردید مثلا 80 میلیون
        چکار میکنید؟کره ای یا ژاپنی 8 سال کارکرده و بعضا6سال کارکرده که چند دست گشته و هر لحظه ممکنه خراب بشهو خرج هنگفتی سر دستتون بزاره
        یا چینی صفر؟البته تو بازه 80 تومن i20 2015 صفر هم هست
        حالا 40 یا 50 تومن هم داشته باشید شرایط همینه
        چه بایدکرد!؟
        مدیران خودرو قیمت گذاری اصلا بلد نیست ولی شرایط فروشش طوریه که با 21 تومن میشه خودروی 90 تومنی سوار شد
        جک s5 هم که بازار و مردم دوسش دارن
        و 75 میلیون پول میدن و گیربکس دستی سوار میشن!!!
        در حال حاضر خریداران 2 دسته اند البته عوام(خواص که تکلیفشون معلومه)
        1.کسانی که هنوز معتقدند خودرو فقط خانواده ی ایران خودرو و سایپا
        2.کسانی که دنبال امکانات زیاد هستند و قیافه ی بروز و پول کم دارند که خودروی چینی سوار خواهند شد
        ارادت

        موافقم 0
        مخالفم 0
      5. سامان اذری

        ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (3197 ديدگاه)

        X33 پرفروش ترین شاسی بلند تاریخ ایران ؟؟؟
        پس پاترول چیه ؟؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 1
        1. رضا پ

          ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (216 ديدگاه)

          اون موقع که پاترول تولید میشد از هر 100 نفرتو ایران یکی ماشین داشت ولی الان شرایط فرق کرده

          موافقم 1
          مخالفم 0
      6. Ali.usa

        ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (335 ديدگاه)

        خیلی بهتر ماشین های داخلی خیلی هم باکفیترن

        موافقم 0
        مخالفم 0
      7. محمد

        ۲۰ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (3 ديدگاه)

        پراید سوار شو

        کره ای اصل

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. رامتین

      ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (3020 ديدگاه)

      بهتره نظراتتو برای خودت و دوستانت بیان کنی. آشغالتر از چری و مدیران خودرو وجود نداره.

      موافقم 0
      مخالفم 1
  2. امین

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    یکی از دوستام همین لگن ایکس 33 رو خریده بود،ماشین اش تو سر بالایی گیر کرده بود و بالا نمیرفت!!!!!!…..از صمیم قلب ناراحت شدم که میگه پر فروش ترین شاسی بلند ایران همچین آشغالی بوده…..ببین خون چه جمعیتی تو شیشه رفته….

    موافقم 0
    مخالفم 1
  3. Se?

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (7 ديدگاه)

    جلوش خوشگل تر از عقبشه ایکس 33,من داشتم فیس قدیمشو باور کنید یک حلقه لاستیکش میرزه به خودروهای داخلی

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. مصطفی

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (36 ديدگاه)

    با تمام احترام به مالکین و مدیران این خودرو

    یک کلام:
    توالت متحرک

    موافقم 0
    مخالفم 1
  5. رضا

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (242 ديدگاه)

    مهمترین ضعف خودروهای چینی ضعیف بودن موتور هست بهتر اینه که چری به جای موتور تکراری روی اکثر محصولاتش از موتورهای جدید و قوی تری استفاده کنه

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      به نظر من تنها خودروهای چینی که ذره ای فقط ذره ای جواب داده در ایران جک و جیلی هستن
      لیفان و ام وی ام زیاد مال نیستن
      چری هم زیاد ازش نمیدونم

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. سعید 110

        ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (7 ديدگاه)

        ام وی ام همون چریه خوش تیپ. با این برند تو ایران میاد…

        موافقم 1
        مخالفم 0
  6. محمدرضا ♥BMW♥

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (290 ديدگاه)

    من یبار سوار ایکس33 شدم و بنظرم اصلا ماشین خوبی نبود…

    موافقم 0
    مخالفم 1
  7. علی"mf"

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (204 ديدگاه)

    خخخخخ مراسم رونمایی خارجو مراسم رونمایی مارو ادم نمیدونه بخنده یا گریه کنه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. ahmad

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (659 ديدگاه)

    – رونمایی با شکوه!
    – ام‌وی‌ام X33 پرفروش‌ترین خودروی شاسی‌بلند تاریخ بازار ایران می‌باشد!
    – این خودرو از نظر کیفی در رتبه سوم این کلاس و بالاتر از بسیاری از خودروهای برندهای معروف جهانی قرار گرفته است!!!
    – با توجه به حمایت دولت‌های ایران و چین، مدیران خودرو به‌زودی ساخت فاز دوم کارخانه خود را به انجام خواهد رساند!!!

    (قشنگ گند زدن به مفهوم واژه شاسی بلند!)
    * من خوابیدم!

    (چه اراجیفی که در وصف این لگن متحرک تحویل ملت میدن و چه ملتی که با استقبال بی نظیرشون از لگن های تهوع آور چینی، ایران رو تبدیل کردن به بزرگترین زباله دان آزمایشگاهی صنعت چین!)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. احمد

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خودروهای چینی از ایرانی خیلی بهتر است
    هم از نظر قیمت و کیفیت
    درسته که به کره ای ها و ژاپنی ها نمیرسه
    چینی ها 5 سال دیگه کره ای ها رو میزارن تو جیبشون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. مجتبی

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (25 ديدگاه)

    منظورش از بهینه سازی چیه؟
    من که متوجه نشدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. احمد باقری

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    بالاخره این شرکت هم داره تلاششو می کنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. محمدرضا

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (211 ديدگاه)

    از پراید یکم بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. sami

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (28 ديدگاه)

    اقایون مولتی میلیاردر ها و داداشی هایی ک نصف سهام شرکت هایی مثه تویوتا و هیوندای و کیا و فولکس واگن و بنز و بی ام دبلیو و ….. اینا در اختیارتونه اقا دمت گرم یا از این ماشین هایی ک تولید میکنید ( احتمالا مال شماس ک اینقد تعصب دارید روشون ) بیارید و تولید کنید یا اینکه ب بقیه احترام بزارید و نگید اشغال .
    چون این ماشین ها قیمتاشون در حد ماشین های تولید ( مونتاژ ) داخله ولی با ظاهری بهتر و امکاناتی بیشتر . حداقل اونا نیومدن ماشین های دهه ی 70-80 پژو و کیا رو ب خورد ملت بدن .

    لطفا تعصبی برخورد نکنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. محمدرضا

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (211 ديدگاه)

    گارانتی X33 جدید : 3 سال یا 60 هزار کیلومتر ، به همین خاطر گفتم یکم از پراید بهتره ، انتخاب باشماست !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. Hamid

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    ماشین چینی و رونمایی؟ هیچ جای دنیا ماشین چینیمشتری نداره ولی بازار ایران برای خودروسازی چین موهبتی شده تا با سر کچل ایرانیا اوستا بشن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرشاد

      ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (74 ديدگاه)

      من که ماشین چینی ندارم ولی اینقدر این جمله مسخره رو تکرار میکنین که آدم حالش بد میشه.بابا 1 میلیون ازش فروش رفته فقط 60 هزارتاش تو ایران بوده.ینی 6 درصد.
      چینی ها تو بازار خود چین که یکی از بزرگترین بازارهای جهان هست دارن با بزرگترین برندهای جهان رقابت میکنن تا پیشرفت کنن. کی میگه لنگ موندن واسه فروش 6 درصدی تو ایران؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مهمان

        ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (54 ديدگاه)

        چیزی که دوستمون گفتن کاملا درسته
        شما بهتره اطلاعاتتون رو افزایش بدین
        ایران بزرگترین بازار صادراتی چینی در زمینه چهار چرخه ها هست و در بازار های دیگه اگرچه به لطف قیمت های فوق العاده پایین فروش دارن اما به هیچ عنوان فروش چشمگیری نیست
        حتی در روسیه که از نظر قیمت رقبای این چهارچرخه ها خودرو های بی قیافه روسی هستن ، مردم ماشین های روسی رو به این چهار چرخه های بزک شده ترجیح میدن

        موافقم 0
        مخالفم 0
  16. MiLaD

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (6 ديدگاه)

    بازار خودرو چین فقط تو ایرانه؟یکم تو اینترنت سرچ کن قربونت بعد بیا نظر بده. ۵سال دیگه همتون میگین ماشین چینی خیلی خوبه ببین چطور داره پیشرفت میکنه.ما که تو کشورمون تا حالا یه ماشین شاسی بلند تولید نشده حرفی برا گفتن نداریم.شتابه چین تو پیشرفت صنعت خودرویی قابل تحسینه واقعا

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Hamid

      ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (1198 ديدگاه)

      هر وقت 5 سال دیگه شد و اون اتفاقی که شما میگی افتاد منم میگم ماشین چینی خوبه. اما الان میگم آشغاله. اما نه به معنی اینکه ایران خودرو و سایپا خوبن. اونها هم آشغالن. مگه همزمان نمیشه چند تا آشغال با هم وجود داشته باشه؟ یعنی اگه یک آشغال وجود داشت مسوولیت آشغال بودن از بقیه ساقط میشه؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. پرهام

        ۱۲ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (2 ديدگاه)

        عمو چیکار کنیم دیگ مدیران خودرو بد ایران خودرو بد سایپا بد کرمان موتور بد میخوای پیاده اصلا بریم؟؟؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
  17. مهمان

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (54 ديدگاه)

    به نظر من ام وی ام از تمامی برندهای چینی دیگه ای که در ایران هستن اشغال تر و همچنین دزد تر هست
    دلیل اینکه محصولات گرونتر هم با برند چری وارد میکنن همین پیشینه افتضاح هست
    حداقل اگر قیمتش یکم واقعی تر بود میشد تحملش کرد
    اما ماشینی رو که تو روسیه 30 میلیون قیمت داره (و با همین قیمت هم مشتری نداره ) “مونتاژ ” می کنن و با قیمتی میفروشن که حتی اگر از چین وارد کنید ارزون تر در میاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. ASTON

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (213 ديدگاه)

    مصداق بارز ضرب المثل معروف خر همون خره فقط پالونش عوض شده هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. AKBAR

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (66 ديدگاه)

    در حال عبور از بیابانهای خشک و بی آب و علف هستیم ، هوا بسیار گرم است ، ناگهان در وسط بیابان چیزهایی دیده می شود ، بله بله به منطقه ویژه اقتصادی بم رسیده ایم ، وارد منطقه می شویم و از پشت نرده ها به داخل نظری می اندازیم ، خودروها در پارکینگهای بزرگ کنارهم چیده شده اند ، چینی ، چینی ، ساختمان ،چینی ، فضای سبز چینی ، چینی و … و خلاصه اینجا چینستان است ، قطب تولید خودروهای چینی در ایران ، باید به این منطقه مدال بدهیم ، منفورترین منطقه تولیدی ایران .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. SINA-GERMANY-PORSCHE

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (13 ديدگاه)

    واقعا متوجه نمیشم که چرا بعضی دوستان نمیفهمند مقوله قیمت رو!!! طرف میاد میگه چینی آشغاله فقط تویوتا !!!! خب برادر من معلومه اگر پول داشتم سوار تویوتا و بهتر از اون میشدم ولی الان دوتا گزینه پیش روی منه که میخوام تا 70 تومن برای ماشین هزینه کنم:ایرانی و چینی…بخدا تویوتا و بنز و …ماشین 70 تومنی ندارن که من برم بخرم!!! و قطعا بین ایرانی و چینی چینی رو انتخاب میکنم بخاطر ظاهر بهتر کیفیت به نسبت بالاتر و امنیت و اپشن بیشتر نسبت به دو لگن ساز داخلی سایپا و ایران خودرو و خودروهای دهه هشتاد اروپای ایرانیزه شده و پرایییید…!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ahmad

      ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (659 ديدگاه)

      شما یه تویوتا مدل 1990 سوار بشی، شرف داره به این لگن برک شده ای که الان سوار میشی!
      (انجمن مبارزه با جماعت چینی سوار!)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. میلاد

        ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (2 ديدگاه)

        چه اصراری داری نظرتو بکنی تو حلق مردم. تو بنز و بی ام و سوار شو ما آشغالای چینی والا همه چی تو این مملکت زوریه….

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. Hamid

      ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (1198 ديدگاه)

      با 70 تومن برو یک ماکسیمای تر تمیز بخر. چون باطن داره. گول ظاهر چینی رو نخور. از شما که میای پدال مقاله میخونی بعیده. باید یه فرقی بین من و شما با اون بابایی که هیچی در مورد ماشین نمیدونه باشه یا نه؟ یکی از دوستان 3 روز پیش برلیانس صفر خریده بود جلوی خودم پارک کرد ترمز دستی رو کشید روکش ترمز دستی که طرح کروم داشت تو دستش جا موند. تو نمایشگاه خودرو یه BYD شاسی بلند که قیمتش هم بالای 100 تومن بود دیدم. دفتم تو اتاقش و نگاه کردم دیدم داشبوردش چرمه رفتم جلوتر دیدم جنسش پلاستیک خشکه اما طوری پلاستیک رو درآوردن که انگاردورتادورش دوخته شده. حالم به هم خورد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  21. هرمز

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (6 ديدگاه)

    دوستان عزیز بر همه واضح است که ویران خودرو و سایپا (غیر مطمئن) تولید کننده که چه عرض کنم مونتاژ کننده خودروهای بی کیفیت با قطعات بی کیفیت هستند. (بی کیفیت از نظر 1-قدیمی بودن تکنولوژی 2- بی امنیت3- موتورهای ناکارامد4- ظاهر د مده شده5-قیمت غیرموجه در مقایسه با کیفیت) ، برای مثال پراید اتومبیلی مربوط به چند دهه قبل و در 405 وضعیت از این هم بدتر است، 206 اتومبیلی ضعیف (البته با امنیت بیشتر) و قدیمی . سمند اتومبیلی از خود دربیاری با قطعات بی کیفیت همانند سایرین، درخصوص خودروهای چینی چینیهای زرنگ با آگاهی از تنفر مردم ایران از خودروهای تکراری طی 20 تا 30 سال خودروهای خود را اعم از بی کیفیت و یا میان کیفیت با شکلهای متنوع به بازار ایران سرازیر نمودند برای مثال کارخانجات داخلی در طول 30 سال عرضه و توان تولید یک خودرو شاسی بلند را نداشتند همین مساله باعث شد پس از تبلیغات برای خودروهای شاسی بلند چینی (بخوانید کراس اوور کوچک شهری) مردم شگفت زده شده و استقبال نمودند. چند درصد از هموطنان ما زمان خرید خودرو اینقدر همانند من و شما سابقه و عملکرد خودروهای چینی را بررسی می نمایند؟ ! حال در همین سایت پدال برای همه خودروهای چینی بازار ایران عنوانی درج شده بود که بنظرم بسیار جالب بود: خوش لعابهای بی کیفیت . درهر صورت تا این وضعیت برای خودروسازان داخلی فراهم است چینی های زرنگ نیز به نحو احسن سوء استفاده خواهند نمود. نتیجه گیری آنکه خودروهای وطنی واقعا کسل کننده خسته کننده تکراری گران و بی کیفیت هستند و مردم را از خود متنفر کرده اند، خودروهای چینی باظاهری زیبا این دسته از خریداران را جذب می نمایند(منظورم از ظاهری زیبا درمقایسه با خودروهای تکراری داخلی است نه در سطح جهانی) ولی این دسته یا از کیفیت درونی خودروهای چینی خبر ندارند و یا خبر دارند لیکن به خودروهای داخلی ترجیح می دهند ، حال در این بین بعضی خودروهای چینی (از نظر شخصی بنده جک و جیلی) کیفیت بهتر و قابل قبول تری دارند و اگر کیفیت خدمات پس از فروش و قیمت قطعات آنها نیز مناسب بوده و کاهش یابد دیگر راحت می توان قید داخلی ها را زد. همکنون به نظر من این دو برند وضعیت بهتری از سایر برندهای چینی موجود در ایران دارند لیکن خدمات ضعیفی دارند واز همه مهمتر و بدتر قیمت قطعات یدکی آنها سرسام آور است. فرض نمایید چرا باید قیمت یک قطعه مشابه در جک معادل همان قطعه در نیو مزدا باشد!!! پس اینجا هم چینی ها زرنگ بازی درآورده و مجدد سوء استفاده می نمایند و این باید مورد توجه نمایندگان وطنی وارد کننده این برندها قرار گرفته و به نفع خریداران قدم برداشته و از سودهای اینچنین ناحق پرهیز نمایند. چینی ها در عرض 10 سال برابر 30 سال ما قدم برداشتند و بهنظر من بیشتر نیز پیشرفت خواهند نمود. متاسفم برای ویران خودرو و سایپا غیر مطمئن که نشسته اند و با کمکهای سیاسی و دولتی هیچ عزمی برای پیشرفت ندارند .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. MjM

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (718 ديدگاه)

    اشتباهت همین بوده که ماشین دست دو فرانسوی خریدی!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. MjM

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (718 ديدگاه)

    من ماشین چینی میخرم و لی پولمو تو جیب این…..ها نمیریزم!!( دیس بدید!)
    به امید نابودی مونتاژ کاران داخلی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. حسام

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظر بنده یکی از نکات مهم در خصوص ماشین ء میزان برگشت سرمایه اولیه هنگام فروش ماشین هستش . که شما یه ماشین چینی رو مثلا 45 میلیون میخرید و بعد از دو سال از شما 30 میلیون میخرنش که به نظر بنده افت 15 میلیونی واسه 2 سال کارکرد برای شخصی که کلا 45 میلیون واسه ماشین کنار گذاشته خیلی زیاده و متاسفانه تو ماشینهای چینی این مساله بسیار آزار دهندست . ممنون .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. Kasra

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (202 ديدگاه)

    مثه یه تازه داماده که کت و شلوار و کراوات زده خیلی شیک ولی کتونی پاشه? آخه اون زاپاس چیه چسبیده به اون پشت عینه چی? بابا الان ٢٠١۶ ست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. ali

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (775 ديدگاه)

    تو ماشینای چینی اس یو وی x33 زشت ترین و بدتر ماشینه از لحاظ فنی ( این مدل جدیدشم یه فیس لیفت نه چندان جالبه که بنظرم اصلا خوب نیست. طراحی عقبشم چراغا و سپر به همون ضایع ای اولشه. داخلشم جالب نیست) . تو این قیمت لیفان و تو قیمت بالاتر چری تیگو . جک . جیلی .هایما خیلی از این x33 خیلی بهترن . اوایل هم برای قیمت نسبتا خوبش فروش خوبی کرد . ولی الان قیمتش هم رفت بالا و ارزش خرید دیگه نداره…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ahmad

      ۲۲ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (659 ديدگاه)

      الان داری محصولات ابرکمپانی های برند” لیف عان” و “جک کج” و “چری مری” و “جیلی میلی” و دنک و فنگ و لنگ و منگو با همدیگه مقایسه میکنی؟!
      :))

      موافقم 0
      مخالفم 0
  27. محسن فهیمی

    ۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام.متاسفانه ما جماعت ایرانی دو تا عیب خیلی بزرگ داریم 1-در همه امور از فوتبال گرفته تا فیزیک هسته ای فوق کارشناسیم !!!! 2-به شدت اهل افراط و تفریطیم.نمونه خیلی خوبش همین کامنتها و نظراتی که در همین صفحه میخونیم.اولش بگم من خودم ایکس 33 اتومات دارم و حدود 7 ماهه که خریدمش( به صورت قسطی).حالا چرا خریدمش؟ خیلی ساده …اولا من دنبال ماشینی بودم که هم از نظر ظاهر و آپشن به روز باشه نیاز منو جواب بده و از همه مهمتر به بودجه من بخوره دوما از ماشینای وطنی ایران خودرو و سایپا به دلایلی که دیگه همه میدونیم بیزار بودم سوما کیفیت و خدمات پس از فروشش به نسبت قابل قبول باشه….که بعد از بررسی های خیلی زیاد به این انتخاب رسیدم. بعد از تحویل ماشین نمیگم راضیه راضی بودم چون مشکلاتی داشتم که همش برمیگشت به ضعفهای موقع مونتاژ ماشین ولی بعد از مدتی با گذاشتن وقت وبردن به گارانتی و گاها صرف هزینه نه چندان زیاد همشون رو رفع کردم….تا الان هم که 33000 کیلومتر باهاش رفتم از داخل شهر گرفته تا گردنه های پر پیچ وخم و پرشیب و خطرناک به خوبی بهم جواب داده یعنی توقع منو از یه ماشین suv کلاس متوسط تا حد خوبی برآورده کرده (بخصوص نسبت به ماشینای وطنی)هم از نظر قدرت و هم مصرف مناسب سوخت ……توقع من داشتن یه ماشین نرم و کم سر وصدا که تو مسافرت باهاش احساس راحتی کنی بوده نه داشتن شتاب بالا و کورس گذاشتن تو جاده…….اینایی که گفتم نمیخوام برند چینی رو تبلیغ کنم و روش تعصب به خرج بدم منظورم این بود که نیاز منو تا حالا به خوبی جواب داده ….چه بسا اگه ایران خودرو و سایپا هم میتونستن تولیدی داشته باشن که امثال من مشتری رو راضی کنه 100% اول به سمت اونا میرفتم……..ماشینای کره ای و ژاپنی و … که تکلیفشون معلومه متناسب با بودجه امثال من نیست…..در ضمن حتی اگه پولشو داشتم معتقدم که به قول معروف آدم باید سوار ماشین بشه نه ماشین سوار آدم! ترجیح میدم که ماشین گران قیمت نخرم که دائم نگرانش باشم که مبادا تصادف کنه (مخصوصا با این فرهنگ رانندگی مثال زدنی که ما ایرانیها داریم!!) یا خراب بشه که دنبال قطعه اش بگردم….کلام آخر اینکه دوستان تا به موضوعی کاملا واقف نشدیم از قضاوت ها و تعصب های بیجا پرهیز کنیم. و از افراط و تفریط هم دور باشیم….شاد و پیروز باشید….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. شروین

    ۸ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با سلام و تشکر از سایت خوب پدال .
    من این ماشین رو به تازگی توی نمایندگی کرج دیدم ،ولی اصلا داشبردش اینطوری نیست خیلی بروز تر و زیباتر بود قسمت جلو آمپر و کنسول میانی که نمایشگر در اون قرار داره یک تیکه هست لطفا عکس های داخلی ماشین رو اصلاح بفرمایید ،
    در خصوص نظرات دوستان باید عرض کنم ای کاش بجای تعصبات خشک ما هم همت میکردیم تا بعد از حدود 60سال صنعت خودرو ،هنوز به فکر منتاژ کردن ماشین های از رده خارجه کشور های دیگه اون هم به بدترین شکل ممکن،خودرو تولید میکردیم،چین حدود 10ساله که وارد بازار شده ولی جایگاهش از صنعت خودرو ما پیشرو تره،امیدوارم بلاخره ما هم به خودمون بیایم ،
    با سپاس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. پرهام

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام دوستان لطفا شما ک هیچی نمیدونی حرف نزنید چینی بی کیفیت (ماشین های چینی داخل ایران) کارخونه هاشون توی ایرانه قطعات چینی صحیح ولی ایران خودرو آیا از فرانسه قطعات میاره؟؟؟؟ سایپا از کره قطعات میاره؟؟؟؟ همه چنین در جلد فرانسوی و کره ای……

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. میثم

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (66 ديدگاه)

    چین همینجور پیش بره چند سال دیگه کل دنیا پر میشه از خودروهای چینی
    هرچند من علاقه ای به محصولات چینی ندارم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا