تجربه و آزمایشسایپا

تجربه خرید دو خودروی صفر وطنی: تیبا 2 و پژو 206

در دورانی که خودروسازی در رکود به‌ سر می‌برد و کمپین نخریدن خودروی صفر شکل گرفته کارشناسان عوامل مختلفی مانند وضع اقتصادی و کاهش قدرت خرید مردم، کیفیت پایین خودروهای داخلی و قیمت بالای آن را به عنوان عامل اصلی بی‌میلی مردم به ماشین ذکر می‌کنند. در این بین ممکن است عده‌ای به علت نیاز به خودرو با همه عوامل کنار آمده و اقدام به خرید کنند. در ذیل تجربه شخصی یکی از هم‌وطنان از خرید خودروی صفرکیلومتر را برای شما بیان می‌کنیم.

تجربه خرید دو خودروی صفر وطنی
تجربه خرید دو خودروی صفر وطنی
در آغازین روزهای شروع ثبت‌نام خودروی تیبا ۲ توسط سایپا، اقدام به خرید یک دستگاه نمودم. خودرو با حدود ۵ ماه تأخیر واگذار گردید. هنگام تحویل گرفتن خودرو متوجه شدم که باطری ماشین دست دوم است که نمایندگی مربوط به‌راحتی با تعویض باطری با سایپا ۱۴۱ صفرکیلومتر مشکل را حل کرد!! تحویل خودرو با یک‌لایه گردوغبار روی آن انجام گردید. در حرکت به سمت منزل در اولین تقاطع مسیر، متوجه ترمزهای به شدت ضعیف خودرو شدم که با خوش‌شانسی از تصادف با خودروی بدون پلاک نجات پیدا کردم. پس از چند دقیقه تصمیم به استفاده از کولر خودرو گرفتم که پس از چند دقیقه صدایی شبیه انفجار از محفظه کاپوت بلند شده و بوی سوختگی داخل کابین پیچید. تصمیم گرفتم فعلاً استفاده از آپشن‌های خودرو را متوقف کنم. در اولین روز پس از پلاک شدن خودرو سر تقاطع، دنده ۱ خودرو جا نمی‌رفت و حدود دو دقیقه باعث راه‌بندان و اعتراض سایر رانندگان گردید. با مراجعه به نمایندگی عنوان شد که چنین مشکلی شایع بوده و توصیه نهایی تعویض گیربکس است!

تیبا2-تصویر از انجمن پدال
تیبا۲-تصویر از انجمن پدال
با وجود تجربه خرید قبلی تندر ۹۰ که علیرغم ۶ سال کارکرد حتی ۱ ریال هزینه نیز نداشت، این بار تصمیم به تعویض و تبدیل خودرو به ۲۰۶ نمودم. تحویل ۲۰۶ توسط ایران خودرو یک ماهه انجام شد. در نمایندگی خودرو تست شد و ظاهراً سالم می‌نمود. حدود ۱۰ دقیقه رسیدن تا منزل طول کشید که در این موقع متوجه لقی تکیه‌گاه سر صندلی راننده و صدای غیرعادی تق‌تق از موتور شدم که با گرفتن کلاچ قطع می‌شد. درب‌های خودرو نیز جهت بسته شدن نیاز به درگیری فیزیکی داشتند.
فردا جهت رفع عیب به نمایندگی مراجعه نمودم ولی هیچ‌گاه در مخیله بنده حقیر نمی‌گنجید که این سرآغاز یک روند مداوم خواهد بود! نمایندگی بیان کرد که این ایرادات در سرویس ۱۰۰۰ کیلومتر رفع خواهند شد. منتها مشکل به همین‌جا ختم نشد. روزبه‌روز به مقدار صدا اضافه شد تا جایی که حین توقف حسی شبیه صدای تراکتور احساس می‌شد. در دنده ۲ بدنه خودرو و سردنده به شدت لرزش داشت. در کیلومتر ۲۰۰ صدای جیرجیر شدید حین ترمز گرفتن شنیده می‌شد و حدود همان زمان بوق خودرو نیز از کار افتاد.
درحالی‌که حدود ۱ ماه از تحویل خودرو گذشته بود ارم‌های مثلاً کروم کاری پژو در جلو و عقب خودرو شروع به سیاه شدن کرد و ظاهر ماشین بیشتر به خودروهای فرسوده می‌نمود تا ماشین صفرکیلومتر. درها رگلاژ شدند ولی همچنان موقع بسته شدن نیروی زیادی لازم بود.
دوباره مجبور به حضور در نمایندگی شدم که در بررسی خودرو مشخص گردید انبار اگزوز خودرو نیز زنگ‌زده و باید تعویض شود. درحالی‌که خودرو در این مدت حتی کارواش نرفته بود و در بارندگی از منزل خارج نشده بود. بوق و دو دیسک چرخ عقب خودرو تعویض شد. صدای جیرجیر دیسک‌ها قطع شد اما صدای تق‌تق قبلی که به تشخیص نمایندگی متعلق به صفحه کلاچ بود علیرغم ۲ بار تعویض همچنان برقرار بود. در همین گیرودار صدای سمفونی تسمه‌های خودرو نیز به قبلی اضافه گردید! علت لرزش در دنده ۲ نیز پلوس عنوان شد که به گفته نمایندگی به علت کیفیت مشابه نمونه‌های تعویضی تعمیر عملاً بی‌نتیجه می‌نمود.
صندلی راننده جایگزین، نیز ایراد دیگری در قسمت تنظیم ارتفاع داشت. در اینجا سؤالی برای مشتری پیش می‌آید که چرا قطعات قبل از ارسال تست نمی‌شوند و کسی که مهر کنترل کیفیت بر قطعات خودرو می‌زند موقع تأیید به چه چیز می‌اندیشد!
مراجعات مکرر بنده جهت رفع ایراد گیربکس و صفحه کلاچ ادامه داشت و این بار هردوی این قطعات تعویض شدند ولی دریغ از کاهش صدای حتی به میزان یک دسی‌بل.
تنها دو روز از گارانتی سال اول خودرو گذشته بود که متوجه شدم سرمایش کولر خودرو به صفر رسیده. بررسی نشان داد گاز کولر نشتی دارد و تخلیه شده. جهت رفع عیب مراجعه نمودم ولی عنوان شد گارانتی گاز کولر ۱ سال یا یک تابستان است. رویه‌ای برخلاف خودروهای وارداتی که پس از سه سال تنها برای چک کردن فشار گاز نیاز به مراجعه دارند. نشت‌یابی و گازگیری را به صورت آزاد و خارج از نمایندگی انجام دادم.
پس از یک سال و برای اولین بار تصمیم به خروج از شهر با ماشین نمودم. در حالی که خودرو تنها ۴۰۰۰ کیلومتر کارکرد داشت. در اواسط مسیر چراغ باطری خودرو روشن و مدتی بعد خودرو خاموش شد. من ماندم و جاده خلوت و بدون آنتن‌دهی موبایل. از بخت خوب پس از نیم ساعت خودروی امداد رسید و متوجه پارگی تسمه دینام شد. علت پارگی جالب بود، پوسیدگی و فرسودگی شدید تسمه دینام. مورد مهم دیگر مصرف بالای بنزین خودرو بود که بیشتر به ماشین‌های آمریکایی قدیمی می‌نمود تا خودروی صفرکیلومتر. باید تصمیم مهمی می‌گرفتم یا هر روز حضور در نمایندگی یا فروش خودرو. در نهایت ماشین به علت معیوب بودن با ضرر فروخته شد، البته فروشی که بیشتر باعث خوشحالی بنده شد. کیلومتر خودرو در هنگام فروش تنها ۴۵۰۰ کیلومتر بود. البته با این ۲ تجربه خرید خودرو صفر، ترجیح می‌دهم فعلاً جهت تردد سایر راه‌ها را تست کنم.

206
سؤال بنده از خودروسازان داخلی این است: چرا کنترل کیفیت خودرو بدون نظارت صحیح انجام می‌شود؟ چرا قطعات تعویضی فاقد کیفیت هستند و در واقع با تعویض قطعه اکثر مشکلات خودرو رفع نمی‌شود؟ مصرف سوخت بالا زیان هنگفتی به لحاظ سلامتی و هزینه به مصرف‌کننده و کشور وارد می‌کند. چرا توجهی‌ به این موضوع نمی‌شود؟ آیا بهتر نیست به جستجوی علت بی‌اعتمادی ملت به خود بپردازید و مردمی که این سال‌های طولانی با همه مشکلات شما کنار آمده‌اند روزی شاهد کیفیت و قیمت مناسب و درخور شأنشان باشند؟ چرا علیرغم افزایش چند برابری قیمت‌ها، کیفیت خودروها بسیار تنزل کرده و همان کیفیت اولیه را ندارد؟

cartoon

به درخواست تعدادی از مخاطبان و برای رفع شبهاتی که عده‌ای با یا بدون غرض مطرح نمودند، تصاویر تعدادی از فاکتورها نیز ضمیمه می‌گردد. ضمن آنکه بوق ماشین هم خراب و سپس تعویض شد که قبلاً در متن اشاره نشده بود اما فاکتور آن در تصاویر موجود هست. تعویض صندلی راننده برای بار دوم هم به خریدار نگون‌بخت بعدی محول شد.

نویسنده: امیر صابریان

توجه: این مطلب به صورت اختصاصی برای سایت پدال نوشته شده و هرگونه کپی‌برداری و بازنشر آن بدون لینک مستقیم به همین صفحه و ذکر نام سایت پدال و نام نویسنده، ممنوع می‌باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۴۷ دیدگاه‌ها

  1. اسی

    ۱۳ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (40 ديدگاه)

    حالا بشنوید از کیفیت محصولات سایپا که این قد سنگ شر کتی بودنشون رو به سینه میزنن که تمام قطعات ما سرتاپاش مارک سایپا داره یعنی اینکه اخر کیفیته بنده بعد سه سال که تیبا دارم بردم تسمه هیدرولیک و تسمه تایمرشو تعویض کردم هر دوشون رو هم با این دلیل که شاخت شرکت خود سایپاست یه کمی کشیدن رو قیمت سر نهمین روز که شبونه داشتم می رفتم اردبیل یه هو تسمه هیدرو لیک بین جاده دو طرفه پاره شد فرمون سفت شد یه هو ماشین خاموش شد ماشینا هم از هر دو طرف میان فقط می تونم بگم دست خدا بود که نجاتم داد اقای قطعه سازی که اون بالا زود تر از همه نظر نوشتی اگه شانس با من یار نبود تو می خواستی جواب بچه 6 ماهه منو که یتیم شده بدی نمیگم از خدا بترسید چون دین ندارید لا اقل به گفته اقا امام حسین (ع) آزاده و جوانمرد باشید با این سهل انگاری ها هزاران خانواده را به عزا نشوندید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سجاد

      ۱۴ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (72 ديدگاه)

      هربار که خودروسازها میان تلوزیون یا مصاحبه میکنن، میگن ما “برند” داخلی هستیم!!!
      در حالی که خودروسازان ما در بهترین شرایط فقط “تولید کننده داخلی” هستند.
      فرق برند، با نشان تجاری مثل فرق شهرت و محبوبیته . . .
      در تعریف برند آمده : مجموعه تداعیات کارکردی، احساسی، عقلی و مزیتهایی که ذهن بازار هدف را اشغال نموده .
      .
      البته منظور تداعیات و احساسات مثبت هست.
      مثلاً وقتی میخواهید گوشی بخرید، ناخودآگاه به یاد فلان نشان تجاری کره ای یا امریکایی می افتید . . .
      این یعنی برند شدن.
      شما چجور برندی هستید که با آمدن اسمتان مشتری بیاد ضرر و زیان و کیفیت پایین می افتد؟؟؟
      اگر در بازار انحصاری، همچنان فروش و سود میکنید، خیال برتان ندارد که مشتریها با عشق و علاقه از شما خرید میکنند . . .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. american and japan

    ۱۳ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (199 ديدگاه)

    دوستان باید به اطلاعتون برسونم که بنده یک پژو پارس مدل 84 مششششکی دارم و خدا شاهده با پارس نو عوضش نمیکنم.600 هزار کیلومتر کار کرده!!!!!!!!!!از اول هم دست خودم بوده دورش تماما رنگه ولی سقف و ستون بی رنگه.بزنم به تخته خدا شاهده دو ساعت پیش از قشم برگشتم کرمان.خدا شاهده قشم که هیچ دور دنیا رو هم بگی باهاش دور میزنم چون بهش اعتماد دارم.خودم بزرگش کردم صداشم میکنم پیرمرد.یه لاستیکشو به صد تا پارس مدل 94 آشششششغال که خودم به عینه دیدم نمیدم.موتور یک بار هم باز نشده و هیچ خرجی سنگینی هم برام نداشته.فقط لوازم مصرفیشو بعد از 600 هزار کیلومتر عوض کردم.مثل تعویض دیسک و لنت و روغن و فیلتر و… . الانم با چهار نفر سرنشین بالغ و کلللللی بار اومدم و به هر چی بگی قسم میخورم هیچ مشکلی نداشتم.خواستید باور کنید خواستید نکنید.میخوای باور کنی بیا کرمان بدی.اینو چند میخرن؟؟؟3 تومن بیشتر میخرن؟؟؟من با سیزده تومن باید سنگ بخرم بزنم تو سر خودم خب که!!!!همینو دارم حااااالشو میکنم.کیفیت اون بوده و الان چی شده.میخوای ماشین برات عمر کنه برو مدلای زیر 86 تمییز رو ارزون تر بخر ببین چی بودن.
    خرید خودروی صفر ممنوووووووووووووع

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. رافال M

    ۱۳ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (108 ديدگاه)

    من خودم آخر سال 93 یه 206 وی8 تحویل گرفتم و دو تا از همکارام هم مث من چون گزینه بهتری نبود همین کارو کردن و تیبا2 هم یکی دونفر تو همسایه اشنا دارن ولی هیچکدوم این مشکلات عجیب و غریبی که توی متن بهش اشاره شد رو نداشتن، درسته که خودروهای امروزی ایرانی دیگه کیفیت گذشته رو ندارن ولی اینطور هم که شما می گین نیست!
    دروغ هم کلید حل این مشکلات نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. KING 918

      ۱۳ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (2493 ديدگاه)

      جان تو چنان گفتی کیفیت گذشته هر کی ندونه فکر میکنه در حد بنر بودن ………
      دوست عزیز ما مردم دیگه نباید اینو بگیم به خدا این لگن ها در حد و اندازه ی مردمی که با زحمت پول حلال در میارن نیس دیگه تو رو خدا نگو این حرفو بابا ما هم ادمیم حقمونه ماشین خوب سوار شیم نه این اشغالا تو رو خدا این قدر قانع نباشین یکم بلند پروازی هم بد نیست
      به قول شاعر : یکم فکر کن به حرفام پر درد منم شده کل شب هام پر غم

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. پاک نیا

      ۱۴ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (14 ديدگاه)

      برادر دروغ چیه؟تمام نوشته های اقای صابریان تایید میشه..من از نزدیک درجریان دوماشین ایشون بودم…کاملا درست نوشتن و خودروهایی که خرید واقعا معیوب و بدرد نخور بودن…206 را با کلی ضرر فروخت….تهمت به مردم نزنیدلطفا.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. عزت قرقی

      ۱۴ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (75 ديدگاه)

      منم سال ۸۳ یه ۲۰۶ تمیز نو دیدم خیلی خوشم اومد ازش اما پولشو نداشتم، بنابراین تصمیم گرفتم پیشنهاد خریدشو به دختر عمم بدم تا یه ۱۰ سالی کار کنه باهاش و قیمتش افت کنه بعد مفت ازش بخرم، خیالم راحته که ازش درست مراقبت میکنه و ازش زیاد کار نمیکشه.. آخه دکتره و باهاش فقط میره مطب و میاد.. مطبش هم سره کوچشونه.
      خلاصه بهش گفتم و با کمال میل پذیرفت و خریدش،
      الان هم بعد از گذشت ۱۰ – ۱۱ سال ازون واقعه و چندین خراش کوچک روی بدنه هنگام پارک، هیچ مشکل دیگه ای نداره.
      دیروز ماشین رو ازش مفت خریدم ..
      البته امروز مگان تمیزیه بد جوری چشمو گرفته، انشاالله چند سال دیگه میخرمش،
      فقط دعا کنید پیشنهادم رو بپذیره دختر عمم..

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. عزت قرقی

        ۱۴ آذر ۱۳۹۴
        سوابق: (34 ديدگاه)

        البته امروز یه مگان ترو تمیز فروشی دیدم بدجوری دلمو برد.. ولی قیمتش بالا بود،
        حالا میخام پیشنهاد خریدشو به دختر عمم بدم، آخه گفته واسم یه ماشین خوب پیدا کن دوباره،
        انشااله که بپذیره و بخرتش.. در این صورت منم چندین سال دیگه میتونم صاحبش بشم..
        برام دعا کنید این ماشین رو بتونم بخره دختر عمم..

        موافقم 0
        مخالفم 0
    4. رضا

      ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      دوست عزیز تمامی خودروهای صفر و کارکرده ایران خودرو در جا صدای تق تق میده وقتی کلاچ میگیری قطع میشه اگه نشنیدی صداشو گوشات مشکل داره ،

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. BEHNAM 11

    ۱۳ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (24 ديدگاه)

    بهتره از لفظ خودرو استفاده نکنی و بگی دو آشغال وطنی !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. ارمان

    ۱۳ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1307 ديدگاه)

    توهین نباشه اما واسه اونایی که تو روز روشن پاچشون میکنن همینم زیادیه
    خلایق هرچه لایق.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. omid

    ۱۳ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یک مورد عجیب که من در این سایت و سایر فوروم های اینترنتی میبینم اینه که هر کسی ماشینش مشکل داره فوری به فکر فروش میفته و میگه ” فروختمش و خودم را راحت کردم” . آخه مرد حسابی این شخصی که ماشین را از شما خریده هموطن شماست و این مشکلات و خطرات را شما به ایشون انتقال میدی . بخدا این کار جنایت حساب میشه . شما دوست نداری برای خودت و خانواده ات کوچکترین مشکلی پیش بیاد ولی همین ماشین را به دیگری میفروشی و اگه تصادف کنند عین خیالت هم نیست .چرا ما ملت اینجوری شدیم؟
    به نظر من تنها راه حل اینه که چند نفر که ماشینشون عیب داره و از دستش کلافه شدن و توانایی مالی خوبی هم دارند خودرو خود را جلوی سایپا یا ایران خودرو ببرند و در حضور رسانه ها ماشینشون را آتش بزنند. این جوری بازتاب خیلی بزرگی خواهد داشت در همه رسانه های داخلی و خارجی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر

      ۱۴ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (14 ديدگاه)

      اتفاقا چند بار به ذهنم رسید جلوی نمایندگی اتشش بزنم ولی اونوقت نه تنها به حقم نمیرسیدم که جرم امنیتی هم پیدا میکردم.شکایت جهت تعویض خودرو را هم به خاطر طولانی بودن زمان وعدم دسترسی به وکیل مناسب در محل سکونت بی خیال شدم.ضمن اینکه به خریدار کل مشکلات ماشین وتعمیرات انجام شده را گفتم وایشون باعلم به این موضوع خرید کردن

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. امیر

      ۱۴ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (18 ديدگاه)

      دوست من اونی که وضعش خوبه میره ماشین خارجی میخره و حالشو میبره نه اینکه بیاد آشغال بخره و ببره آتیش بزنه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. great britain

        ۱۴ آذر ۱۳۹۴
        سوابق: (2779 ديدگاه)

        پدال خواهشا مطلب در مورد ماشین هایه ایرانی چاپ نکن افسردگی میگریم!!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. شاهین

      ۲۶ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اونی که توانایی مالی خوبی داره نمیاد از سایپا و ایرانخودرو ماشین بخره که دوست عزیز!
      که بعدش بیاد اتیششون بزنه!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. محمد

      ۷ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      بنده یه پراید به اصطلاح بی رنگ از یک هموطن روی حساب اعتماد خریدم 13.6میلیون -نزدیک به 3 میلیون خرجش کردم و 10 تومن فروختمش،برای اون هموطن هرشب دعا میکنم و آرزوی خیر برای خودشو خانوادش دارم،خصوصا که توی ابتدای زندگی مشترک این بلا رو سرم آورد و کلی به سرمایه ی ناچیزم ضرر زد.
      از هموطنان عزیزی که خواستار چنین (ردش کردم رفت راحت شدم) هایی هستند،خواستارم که واسه خوشونو خوانواده ی درجه یک شون ناسزا نخرن چون هر کار زشتی توی دنیا توی اصطلاح روانشناسی “کارما” داره و به خودتون بر میگرده.
      ممنون از توجه دوستان

      موافقم 1
      مخالفم 0
  7. omega

    ۱۳ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    واقعا جای تاسف داره که هر سال به جای پیشرفت پسرفت میکنیم.من خودم یدونه 206 مدل 88 دارم یادمه اون زمان از چینی شدنشون میگفتن.تا حالا این خرجها را براش کردم:
    دیسک صفحشو که والو فرانسه بود را پس از هزار100 عوض کردم با والو ترکیه که اگه کوتاهی نکرده بودم خیلی بیشتر از اینا میرفت و واتر پمپ را که تعمیر کار نادان به اشتباه عوض کرد(البته اونم با مارک اصلیش) وسنسور هیدرولیک هم که ایتالیایی بود تازگی خراب شد که با نمونه اصلی عوض کردم .قطعات زیر را هم باز کردم وبه علت نبود قطعه اصلی همونها را بستم
    آفتامات دینام والو فرانسه که الان از بستن مجددش دوسال میگذره وداره به خوبی کار میکنه.
    هرزگرد دینام ina آلمان که پس از بستن مجددش 1.5 داره بدون مشکل کارمیکنه.
    خداروشکر پس از 120هزار ماشینم به خوبی کار میکنه.
    .همانطور که من خواهرمو از خرید این لگنها منصرف کردم امیدوارم بقیه هم برای حفظ جون عزیزاشون همین کار را بکنن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. لابد دشمن مردم و امت و ملت

    ۱۳ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (9 ديدگاه)

    با وجودی اینکه اصلا قصد نداشتم به این موضوع ورود کنم نظر ها دوستان وادارم کردم متنی هرچند کوتاه در اثبات تخیلی بودن نوشته سایت پدال مرقوم کنم.
    در مورد تیبا حرفی ندارم چون اطلاعی ندارم. ولی تعداد زیادی از همین تیبا دیدم که از کولرشون “صدای انفجار” نمیومده اگر هم اومده هر ادم عاقلی به جای ادامه مسیر به نمایندگی مورد نظر مراجعه! و پیگیر صدای انفجار و بوی سوختگی میشده. بگذریم.
    فقط برای سری بعدی که بعد از 6 سال ! ال نود سواری پشت تیبا نشستید و دنده یک جا نرفت توصیه ام اینکه که به جای علاف کردن مردم پشت سرتون با دنده 2 ( دیگه تیبا دنده دو داره دیگه نه؟) شروع به حرکت کنید. نشد یه دنده عقب بگیرید بعد بزنید دنده 2 جای دوری نمیره یکی ندونه فکر میکنه از پشت پورش اومدید پشت تیبا نشستید نمیدونستید چی به چیه! بازم بگذریم. یعنی نگذریم.نمایندگان محترم! گیربکس خراب و واقعا مشکل دار رو حاضر نیستند عوض کنند حالا توصیه نهای شون برای شما به این سرعت تعویض گیربکس بوده جای سوال بسیار است. این نمایندگی با شرف و وجدان رو معرفی کنید ما هم استفاده کنیم.
    در مورد تندر 90 نوشتید که از لحاظ فنی بسیار ماشین خوبی است ولی باور بفرمایید در شش سال! دوچرخه هم بیشتر از یک ریال روی دستتون خرج خواهد گذاشت مگر اینکه شش سال در پارکینگ خاک خورده باشه ال نود بی نوا.بگذریم از اینکه برای تعویض تسمه ال نود کل موتور مجبور میشید پیاده کنید. اینم از معجزات مهندسی فرانسوی هستش که مثلا در 206 برای تعویض مخزن اب شیشه شور! باید چراغ جلو و گلیگیر رو باز کنید!
    برای اطلاعاتون ارم های پژوهیچکدام کروم کاری شده نیستن. با پولی که بابت 206 دادید انتظار کروم! در ارم ماشین رو هم دارید؟ بابا شما نوبرید دیگه. همه ارم های جلوپنجره و …. در پژو فرانسوی دقیقا مدل پژو ایرانی پلاستیکی طرح کروم هستند.
    شاید براتون جالب باشه بدونید جلو پنجره هیوندای سوناتا 160 میلیونی هم طرح کرومه! ولی من تضمین میکنم پلاستیک های مزبور! در یک ماه سیاه نشه. کلا سیاست ما قطعه سازان اینه که قطعه در دوره گارانتی تا حد ممکن خراب نشه.
    دو دیسک چرخ های عقب عوض شد و صدای جیر جیر دیسک ها قطع شد؟؟؟؟ میدونید دیسک چیه؟ واقعا دیسکتون!!! جیر جیر میکرد؟ یا العجب . اگر میگفتید موقع ترمز گرفتن جیر جیر میکرد میگفتم لنت های ایرانیتون رو عوض کنید. سری بعدی هم که دیسک هاتون!!!! جیر جیر میکرد اگر مشکلی داشت بدید یک پالس از روی دیسک بردارن تا حتی اگر تابی هم داره گرفته شه (بنز هم داشتید همین کار رو بکنید به جای تعویض دیسک. این که 206 بوده ).
    علت لرزش دنده دو پلوس عنوان شد! واقعا دیگه حرفی ندارم.
    صندلی راننده جایگزین! دقیقا چی هست بگید مام بفهمیم. اگر منظور کمک راننده است که تا جایی که من یادمه اصلا تنظیم ارتفاع نداره!
    در مورد سوال مشتری! کلیه قطعات قبل از ارسال توسط نماینده شرکت بازرسی کیفیت کنترل میشه. اما نماینده محترم هم یکی هست مثل شما! یک قرون میزاری کف دستش جنس خراب و تایید میکنه میره میرسه دست شما !
    در مورد گارانتی گاز کولر انقدر خندیدم که حدی نداشت. اگر شما جایی دیدید که در مورد گارانتی گاز کولر نوشته بود 1 تابستان! یا یک سال من به همه خوانندگان این سایت سور میدم! اگر احیانا راست میگید بدونید نمایندگی محترم سرتون کلاه گذاشته.
    خدا رو شکر بعد از یک سال و 4000 کیلومتر ماشین رو بردین تو جاده!!! عروسه والا ماشین شما کاش نفروخته بودید من میخریدم. ماشین خانوم دکترها هم بیشتر از این رفته تو یه سال!
    خدا رو شکر تو جاده خلوتی که موبایل هم انتن نمیداده!!!!! خودروی امداد اومد. والا تو جاده قم تصادف شده بود وقتی اورژانس اومد از مردن مصدوم یه ساعتی گذشته بود!
    در مورد تسمه دینام هم اینقدر خندیدم که باور کن خودم رو خراب کردم. تسمه چینی هم بندازید اگر فولی ها سالم باشیند بیشتر از یک سال یا 4000 کیلومتر کار میکنند بسه این همه خیال پردازی. در ضمن برای اطلاعتون یکی از مشکلات طراحی موتور پژو چه tu3 چه tu5 اینه که در صورت پاره شدن تسمه دینام به صورت 100 درصد با پارگی تسمه تایم و کج شدن میل سوپاپ ها مواجه میشید. سری بعد که داشتی پشت کامپیوترت خاطرات دوچرخه نداشتت رو مینوشتی این رو به خاطرت بسپر.
    دیگه عرضی نیست بجز دریافت منفی ها بیشمار از ملت و امت همیشه در صحنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. پاک نیا

      ۱۴ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (14 ديدگاه)

      اقا با این ادبیات شما برایت متاسفم..

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. سعید

      ۱۴ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (26 ديدگاه)

      شمازنگ بزن مرکز تماس ایران خودرو ببین گارانتی گاز کولر 206 یک ساله.داخل دفترچه هم به وضوح ذکر شده.برای بقیه حرفها هم قضاوت با خوانندگان

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. امیر

      ۱۴ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (14 ديدگاه)

      به عنوان قطعه ساز بی کیفیت مسلمه سعی میکنی با دست وپا زدن به نفس کشیدن وچاول جیب امثال بنده ادامه بدی.ولی چند توضیح تمام مطالب بنده به یگانگی خداوند و گواهی فاکتورهای نمایندگی کاملا صحیح هستند ونفعی از دروغ پردازی نمیبرم ان هم برای ماشینیکه فروخته شده.در تقطع شلوغ اطراف ماشین سانتی متری ماشین به تیبا چسبیده بود ومجال دنده عقب وحتی پیاده شدن وهل دادن ماشین نبود.کولر ماشین صدای انفجار داد وبوی پلاستیک سوخته دوست نداری باور نکن.تعویص گیربکس به این علت انجام شد که تاپای شکایت از کمپانی رفتم وبعد از دوبار تعویض سیستم کلاچ مشکل پابرجا بود.ال نود 90هزارکار کرده وخرج نداشته برای تعویض تسمه تایم هم ندیدم کل موتور را خارج کنن اقای پروفسور.یه چرخ داخل شهربزن تا ببینی چقدر206 نوهست با ارم های سیاه شده وبه قول شما طرح کروم.دیسک چرخ تاب داشت.چراباید ماشین صفر راببرم دیسک را تراشکاری کنن.قطعه ساخت شما اینقدر باکیفیته که ماشین صفر دیسکش تاب داشته باشه؟صندلی راننده جایگزین یعنی صندلی تعویض شده راننده که تنظیم ارتفاع هم داره.شما برو داخل دفترچه گارنتی 206ببین گازکولر چقدرگارنتی داره.سورت هم برای خودت.206 ماشین چهرم من بود پسرخوب برای همین باهاش جایی نمیرفتم.فکرنکن همه مثل خودت هستند که یه به نون ونوایی رسیدن.شما بیا اتوبان اهواز ببین جاهای هست که موبایل انتن نداره.نوشته های این متن نیاز به اثبات نداره.هرنمایندگی که تشریف ببرید ده دقیقه بنشینید ببینید درد ودل دارندگان ماشین های صفرچیه اقای قطعه سازبابت تمام ضرروزیان مادی وروانی وزمانی من شما مدیون هستید.قضاوت با خوانندگان

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. امیر

      ۱۴ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (14 ديدگاه)

      ماشین امداد گذری بود نه اینکه با تماس من سر برسه.اتوبان اهواز هم پر از کامیون های عراقیه.فکر کردی با زن وبچه وسط بیابون چه حسی به ادم دست میده؟با ماشین تقریبا صفر.برای اولین بار با ترس ولرز از شهر بزنی بیرون.واین عاقبتت.اقای قطعه ساز خودت حاظری سوارماشین صفر داخلی بشی؟تشریف بیار خوزستان گاز کولرت خالی بشه سر یک سال ببین لذتی داره گرمای50 درجه.تخلیه گاز به خاطر مشکل اورینگ در قسمت ورودی لوله گاز به اتاق.ادم چی باید بگه.تمام قطعاتتون چینیه.کدوم قطعه 206 را شما تولید میکنی؟سال گذشته لیست گمرک منتشر شد حتی قالپاق پراید هم از چین میاد.اقای قطعه ساز هنر ساخت قالپاق پراید را هم نداری.برات متاسفم

      موافقم 0
      مخالفم 0
    5. کیانوش38

      ۱۴ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (7 ديدگاه)

      راستش حرف شما در مورد زدن توی دنده 2 به جای دنده 1 برای راه انداختن ماشین از کل چیزهایی که اون رو مورد تمسخر قرار دادید خنده دارتره! نمی گم که امکان پذیر نیست، ولی واقعا چرا باید ماشینی ساخت که گیربکسش مثل پشمک میمونه و شما انقدر دارید ازش دفاع میکنید. شما با وقاحت تمام میگید که گیربکسش همینی که هست حالا من قطعه ساز خیلی بالاتر از قیمت واقعیش توی پاچه شما میکنم و هیچ دلیلی هم نداره که نگران کیفیتش باشم و گور پدرش اگه خراب بود و شب با خیال راحت با همین پول کثیف نون سر سفرم میبرم و به ریش این ملت میخندم. گیریم اصلا بشه با دنده دو ماشین رو راه انداخت، خب توی سر بالایی ها چه پیشنهاد نخبه منشانه دیگه ای دارید؟ توی ترافیک های طولانی، راننده بدبخت چه گناهی کرده که کارش به شدت طاقت فرسا میشه؟ موتور چقدر کشش داره که برای هردفعه حرکت باید پرگاز حرکت کنه و فشار زیادی بهش وارد بشه و خیلی زود مستهلک بشه؟
      “کلا سیاست ما قطعه سازان اینه که قطعه در دوره گارانتی تا حد ممکن خراب نشه.”؟؟!!
      احتمالا شما از همون قطعه سازانی صحبت میکنید که به خاطر رانت خواری ها و فساد اقتصادی و باند بازی های خودرو سازا و به خاطر روابط شخصی و فامیلی و دست های پشت پرده روی کار اومدن و تنها ضرر بالا میارن و هزینه خرابکاری هاشون روی قیمت ماشین سرشکن میشه. بالاخره از چنین کسانی هم انتظاری نمیشه داشت که بهتر از صحبت کنن.
      در ضمن واقعا درک نمیکنم شما چرا به خاطر ال 90 شش سال پیش تا این اندازه فخر فروشی میکنید؟ مگه این ماشین هم از زیر دستان “توانمند” شما بیرون آمده؟ همه ما میدانیم موقع تحریم ها چقدر برای تولید ال 90 مشکل به وجود آمد چون اکثر قطعات آن وارداتی بود و شما کاره ای نبودید. حاصل تلاش شما همین تیبایی بود که شرح آن رفت!
      حالا خیلی نمیخوام وارد بقیه حرفاتون بشم ولی فقط میخوام بگم که “کافر همه را به کیش خود پندارد.” شما واقعا چطور به چه رویی میگید “اما نماینده محترم هم یکی هست مثل شما! یک قرون میزاری (میذاری!!!) کف دستش جنس خراب و تایید میکنه میره میرسه دست شما !” ؟ من خودم کسی بودم که حقوق ماه گذشته خودم رو تماما به کسی که نیاز داشت بخشیدم تا بتونه درسش رو ادامه بده. من در مورد فرزند یا فامیل خودم صحبت نمیکنم چه بسا من اصلا بچه ای ندارم و پولی هم که به دست اوردم با تلاش خودم به دست اوردم و نه از کسی رشوه گرفتم و نه دزدی کردم و نه به خاطر کاری که نکرده باشم پولی در آورده باشم. و البته کسی هم نیستم که پشت پورشه نشسته باشم بلکه با یک ریو مدل 87 سر میکنم و خدا رو شکر میکنم که اکثر قطعات ماشینم ساخته یک خودرو ساز به مراتب توانمندتر از شما بوده. و این رو هم مطمئن باشید که خیلی از هم وطنان من هم انسان های با وجدانی هستن هرچند که اون ها هم میدونن که از راه های بسیار کثیف هم میشه به نون و نوایی رسید.
      من همین جا حرفم رو تموم میکنم ولی اگر هنوز قصد ادامه بحث رو دارید من هنوز خیلی چیزهای دیگه میتونم از همین متن شما بیرون بکشم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    6. Hamid...Audi

      ۱۴ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (712 ديدگاه)

      خدا سایه شما قطعه سازان محترم رو از سر ما کم نکنه که عامل راحتی و کیفیت خودرو و پیشرفت صنعت خودرو سازی هستید…
      آقای قطعه ساز امید وارم مقایسه 4 سدان مطرح بازار (تیتر بعدی همین تیتر) رو مطالعه کرده باشید کره جنوبی ای که به گفته خودش تو خودرو سازی 40 سال از ما عقب تر بوده(این حرف اوایل انقلاب زده شده!) الان داره شونه به شونه بزرگان دنیا حرکت میکنه.
      آقای قطعه ساز …

      موافقم 0
      مخالفم 0
    7. ابی

      ۱۴ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (9 ديدگاه)

      با عرض سلام
      اقای به اصطلاح فنی و با تجربه و باسواد سوتی دادی بدجور منظور از صندلی راننده جایگزین صندلی هستش که تعویض کردن دوم پاره شدن تسمه دینام چه ربطی به تسمه تایم داره که ماشینی که تسمه دینام پاره کرده تسمه تایمشم پاره میشه عجب چه نکته فنی پس بارها تسمه دینام ماشینم پاره شد کلی خرج موتور و تعمیرش کردم دوستانی هم که میگن شب بود و تو جاده تسمه پاره شد یک دفه ماشین خاموش شد بدانید که تسمه زودتر پاره شده بوده و شما خبر دار نشدین چون چراغم روشن بوده باطری خالی کرده و درنتیجه پمپ بنزین و انژکتور ها از کار افتاده سوم در مورد گیربکسم خود جنابعالی هم بودین یه دو دقیقه ور میرفتین وقتی دیدین نمیشه اون وقت از دنده های دیگر استفاده میکردین و منم سمند 94 دارم گیربکسش و تعویض کردن تو نمایندگی ومشکل در رفتن و جا نرفتن دنده داشت ecu شو تعویض کردن و. … چهارم در مورد دیسک ولنت ترمز هم چرا باید لنت ایرانی انقد اشغال باشه تا زود عوضش کنیم و در مورد یک ریال خرج نکردن یک اصطلاح هستش که منظور خرج اضافه و مشکلات اینچنین رو نداشته و در مورد پلوس با توجه به اینکه پلوس میچرخه اگر صدمی تاب داشته باشه در یه دور مشخص شروع به لرزش میکنه و با بالا رفتن سرعت چرخش رفع میشه و در مورد تعویض دیسک و صفحه کلاچ و صدای تق تق گیربکس اون نمایندگی ناشی باید میفهمید که صدا از بلبرینگ کلاچ هستش نه از دیسک و صفحه و با تعویض بلبرینگ کلاچ جنس خوب رفع میشد و در مورد سیاست شما که قطعه تو دوران گارانتی خراب نشه پس اینهه قطعه ای که خراب میشه چی هستش چرا فک میکنید کل مردم دروغ میگن و در مورد مقایسه 206 با سوناتا فراموش نکنید که قیمت سوناتا تو خارج تقریبا نزدیکه 206 هستش و با پولی که برا 206 میدیم بهترین خودرو ها و با کیفیت خوب میتوان خرید نکنه فکر میکنید دارید به مردم لطف میکنید و خودرو رو ارزان میفروشید اگر خیلی مردین اجازه بدین واردات با تعرفه نمیگم صفر تعرفه کم آزاد بشه اون وقت ببینیم چند مرده حلاجید . راستی دوست عزیز شما تا کلاس چندم خوندید که با چند بار خوندن منظور صندلی راننده جایگزین رو نفهمیدید . منهم از جک های که گفتید کلی خندیدم ریا نباشه مثل شما خودمو خراب کردم

      موافقم 0
      مخالفم 0
    8. محمدرضا

      ۱۴ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (102 ديدگاه)

      پول می دیم که ماشین سالم سوار شیم ، سااااااا لمممممم ، نه اینکه دنده رو پس و پیش کنیم راه بره .
      حالا من نمیدونم شما پولداری یا نه ، امیدوارم یه ماشین گیرت بیاد که گاز بدی صدا تلق تولوق بده گاز نخوره ، وقتیم میبری نمایندگی تعمیرکار آروم بهت بگه ماشین رو ردش کن بره … وقتی واسه پولت زحمت کشیده باشی و به اجبار این آهن پاره ها رو خریده باشی به این جور حرف زدن نمیوفتی !
      یه سال 7000 تا با پرشیا رفتم و فروختم چون همیشه تو نمایندگی بود واسه تعمیر ، یه ساله عوضش کردم این سرظان رو یه چیز دیگه گرفتم 25000 تا رفتم ، اگه میدونستم مشتری پرشیا بودی میفروختم بهت :)

      موافقم 0
      مخالفم 0
    9. میثم

      ۱۴ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (70 ديدگاه)

      تا زنده ایم برای ورشکست شدن و با سر زمین خوردن شما و امثال شما خون خواران بی غیرت و پول پرست که به جون این مملکت افتادین تلاش میکنیم! اینو یادت نره خونه خیلیا گردنتونه، یه جایی امثال تو یا خانواده تون باید جوابگو باشن و همین مسئله به سرشون بیاد. شما قطعه ساز نامحترم یه روزی به زمین گرم میخوری مطمئن باش… حالا برو نذر و نیاز کن، برو کربلا و مکه گناهات بخشیده بشه ولی با این چیزا جنایتی که مرتکب میشید در حق این مردم بخشیده نخواهد شد، تا تو و امثال تو ورشکست نشن ما همچنان خودروی صفر نمیخریم!
      شخصا جلوی بیش از 20 نفر رو گرفتم که خودروی صفر خریداری نکنن. حالا بشین حرص بخور حاجی

      موافقم 0
      مخالفم 0
    10. great britain

      ۱۴ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (2779 ديدگاه)

      (لابد دشمن مردم وامت وملت) از طرزه حرف زدنت خوشم نیومد.یه جوره خاصی حرف میزنی!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    11. ارمان

      ۱۴ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (1307 ديدگاه)

      اقای لابد نه حتما دشمن ملت که املا قوی دارید در مورد دریچه گاز سمند ef7 هم یه توضیح بدید ببینیم چهجوری قیمتش از 100هزار تومن شده 550هزار تومن این پول واسه ماشین بی کیفیت حرام هست مردمی رو دیدم که با هر استارت میگن حرومتون باشه و بعد یا علی دنده یک منظور فقط شما نیستید امثال شما هم هستند دفاع میکنین از چیزی که حق نداره از خودش دفا کنه چقدر خون ریخته شده خجالت بگشید اصلا با چه رویی میای کامنت مینویسی اخه شما و امثال شما همون کسایی هستید که پشت لکسوس میشینین و نسخه مردمو با پراید و سمند میبندید ریا کاری تا چه حد رجوع کنین به وجدانتون سمن خودرو مللیه؟ عمرا تو کشورش باید 3ماه منتظر cn واستیم برید کشکتون رو بسابید البته اگه از پسش بر میاید تو همونم گند میزنید.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    12. شهاب

      ۲۰ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (16 ديدگاه)

      ببین دوست عزیز مطالب مطروحه در این مقاله یا گزارش کاملا صحیح و منطبق با واقعیت بود اما از نحوه قضاوت و نگارش شما متعجب شدم هرچند نمیخواستم چیزی راجع به تجربیان خودم از خودرو ایرانی بنویسم ولی لازم دانستم تجربیات اخیر خود را با یکی از اینها اینجا بنویسم تا بقیه دوستان هم متوجه این وضعیت بشوند و شما هم بیشتر تجربه کسب کنید
      در خانواده ما خودرو خوب و درجه یک از ملزومات زندگی بوده و هست این رویه از زمان پدربزرگم رایج بوده و تا کنون همانند یک بیماری مسری بین تمام بچه های فامیل منتشر شده است بنده به واسطه علاقه ای که به خودرو و برندهای مطرح دارم معمولا همزمان دو یا سه خودرو مورد علاقه را در اختیار دارم و در حال حاضر مالک یک خودرو آلمانی درجه یک و یک لکسوس هستم
      اخیرا بدلیل مشغله زیاد کاری و اجتناب از استهلاک خودرو در خیابانهای پرترافیک و نامناسب و سهولت در پارک تصمیم گرفتم برای داخل شهر یک دستگاه 206 تیپ 5 صفر کیلومتر خریداری کنم این ماشین در این مدت یکسال با وجودی که کارکردش به حدود 25 هزار کیلومتر هم نرسیده هزینه های ذیل را روی دست ما گذاشته که صرفنظر از آن وقت بسیار زیادی را در تعمیرگاه و غیره تلف کرده بنحوی که از کرده خود پشیمان شدم :
      1- تعویض 4 حلقه لاستیک چینی با نمونه اصلی فرانسوی بدلیل ایمنی بیشتر حدود 1/5 میلیون تومان
      2- تعویض گیربکس بدلیل زوزه شدید و سر و صدای زیاد از سرعت 70 کیلومتر به بالا با نمونه اصلی فرانسوی با هزینه بالای 2/5 میلیون
      3- دو مرتبه تعویض دیسک و صفحه و بلبرینگ با نمونه اصلی والئو با هزینه بالای 700 هزار تومان
      4- دو مرتبه تعویض باطری که مرتبه دوم نمونه کره ای مصرف شد
      5- تعویض تمام لنتهای ایرانی با جنس درجه یک
      6- تعویض تمام لامپهای چراغها ی عقب و جلو با لامپ اسرام بدلیل تقلبی و چینی بودن لامپهای منصوبه
      7 – تعویض چراغهای جلو بدلیل شکستن اتصالات تنظیم نور چراغ از داخل کاسه چراغ
      8 – تعویض تمام کمک فنر ها با قطعه اورجینال بدلیل روغن زدن کمک های ایرانی
      9- تعویض تمام قطعات جلوبندی و فرمان بدلیل لقی شدید و کیفیت بسیار پایین با نمونه فرانسوی و ایتالیایی
      10 تعویض تسمه دینام بدلیل فرسودگی شدید و پارگی
      11- تعویض دسته موتور بدلیل پارگی لاستیکها
      12- تعویض سیستم صوتی و باندها با نمونه درجه یک بدلیل چینی بودن سیستم منصوبه و کیفیت بسیار پائین
      لازم بذکر است بدلیل عدم اطمینان به گارانتی و اجتناب از نصب قطعات بی کیفیت تمامی تعمیرات در تعمیرگاه درجه یک با قطعات اورجینال اصلی پژو انجام شد اما هرچند که هزینه ای صورت گرفته برای بنده قابل توجه نیست و شاید به اندازه هزینه تعویض یک جفت لاستیک خودرو آلمانی که دارم نباشد اما این ماشین چنان بلایی سرما درآورده که دیگر حاضر نیستم برای خرید ماشین تولید داخل اقدام کنم زیرا هرلحظه احتمال یک خرابی و اوضاع جدید را میدهیم و متاسفانه شرکتهای داخلی چه خودرو ساز و چه قطعه ساز بعقیده من نمره صفر گرفته اند زیرا دلیلی ندارد که یک ماشین با کارکرد کم اینقدر عیب و ایراد بهم بزند و وقت و هزینه مالک را تلف کند خیلی ها حاضر هستند برای کیفیت و ایمنی بالا پول خوبی بدهند چه بهتر که این پول نصیب کارگر و کارخانه ایرانی شود بطور مثال هرچند که محصولات لکسس از نظر طراحی به پای مرسدس بنز و بی ام دابلیو و پورشه نمی رسند اما یک ویژگی متمایز دارند و اینست که این شرکت بهترین قطعات بابالاترین کیفیت ممکن را ازبهترین شرکتهای قطعه سازی جمع آوری و مونتاژ کرده بنحوی که شعار آنها اینست خودرو های ما برای 10 سال دوم استفاده تولید شده اند و حقیقتا همینطور هست چون در این 2 سالی که لکسس آر ایکس را خریداری کرده ام کوچکترین ایرادی به هم نزده است و فقط بنزین و روغن مصرف کرده و بعقیده من بزرگترین اشتباه خودرو سازان داخلی اینست که به مشتری که به انها اطمینان کرده خیانت میکنند و بی دلیل نیست که خیلی ها که توانایی مالی مناسبی دارند حاضرند چند صد میلیون تومان برای خرید یک خودرو ایمن و مطمئن هزینه کنند

      موافقم 0
      مخالفم 0
    13. امیر

      ۱۸ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      معرفی میکنم! این شما و این هم مدیر عامل جدید ایران خودرو!

      یه سورن ای اف 7 مدل 93 داشتم قبلشم یه تیپ5 مدل 91 ،محل کار تهران محل زندگی کرج ، هر روز 100 کیلومتر رانندگی، واقعا حتی خاطره یه روز بی دردسر و آروم با این دوتا ماشین رو ندارم!
      الان زانتیا 85 دارم ،50 هزار کارکرد، 6 ماهه هر روز 100 کیلومتر راه میرم، آب تو دلم تکون نخورده! دقت کنید نگفتم تویوتا یا بنز یا … گفتم زانتیا! یه فرانسوی قدیمی از رده خارج که مونتاژه سایپاس! ولی در مقایسه با معجزات چینی شده ی مدل 90 به بعد خدای کیفیته!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. ARAZ

    ۱۳ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (14 ديدگاه)

    سال 92 پژو 405 برادرم که دو ساعت بود تحویل گرفته بود از موتورش اب و روغن میزد بیرون بردیم نمایندگی ، اصلا واشر سرسیلندر نداشت ، خودروی ایرانی یعنی همین
    خودروی صفر ممنوع

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. sky watcher

    ۱۳ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (111 ديدگاه)

    اون صدای تق تق که 206 میداد مال دسته کلاچ بود که من بخاطر این صدا به اندازه موهای سرم به نمایندگی مراجعه کردم و فایده ای نداشت
    صفحه کلاج عوض شد … گیربکس باز و بسته شد .. هیچ تاسیری نداشت
    تا این که چند روز پیش سیم کلاچ داخل مسافرت پاره شد و سفر ما رو از بین برد … نزدیک بود جون ما رو هم از بین ببره … بگذریم
    توی یک روستا به کمک یک مکانیک نوجوان اقدام به تعویز سیم کلاچ کردیم که پس از شنیدن این صدای تق تق اون مکانیک نوجوان با دریافت ۲۰ هزار تومان عیبی را که نمایندگی در دوسال نتوانیت برطرف کند در ۳۰ثانیه برطرف کرد
    در یک کلام لعنت به این خودرو سازای داخلی
    ایشالا بلایی که سر این مردم میارن با این خودروهاشون سر زن و بچه های خودشون بیاد
    جواب خدا رو اون دنیا چی میخوان بدن؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. لابد دشمن مردم و امت و ملت

      ۱۴ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (9 ديدگاه)

      “تاثیر” نه “تاسیر” ! “تعویض” نه “تعویز” . “نتوانیت” نه! “نتوانست”*** ( متن دوستمون رو منتشر کردید مال بنده رو هم مرحمت بفرمایید منتشر کنید. با تشکر!)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. کیانوش38

        ۱۴ آذر ۱۳۹۴
        سوابق: (98 ديدگاه)

        خب خود شما هم توی پست قبلی “میذاری (می گذاری) ” رو نوشتید “میزاری”.
        دیگه آخه این میرزا لغتی بودن معنی ای نداره. اینجا که رقابت بر سر دیکته نویسی نیست و کسی قرار نیست سوادش رو به رخ دیگران بکشه. (بعید میدونم ولی امیدوارم پدال این نظر من رو هم منتشر کنه چون حداقل نظر قبلیم رو که در جواب شما برای اون پست طولانی تون بود و من کلی براش وقت گذاشته بودم و نوشته بودم رو حذف کرد تا شما همچنان بتونید گوی و میدان رو در اختیار داشته باشید!)

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. ZIPPO

        ۱۴ آذر ۱۳۹۴
        سوابق: (248 ديدگاه)

        اولا اینجا سایت املا و انشا نیست که شما اومدی اینجا غلط املایی میگیری
        از لحاظ فنی هم برا کسی که براش طبیعی هست وقتی که یک ماشین صفر و نو میخره ودندش جا نمیره(اون هم به صورت دائمی و نه موردی ) 1 عقب بگیره و بعد هم به جای دنده 1 با موتور ضعیف تیبا با 2 شروع به حرکت کنه حرفی واسه گفتن نمیمونه .
        احتمالا شما یا قبلا موتور گازی داشتی حالا اینقدر با تیباو 206 های جدید حال میکنی
        یا خودت و اطرافیانت جزو قطعه سازان و افراد دخیل در این صنعت پوسیده و عقب مونده هستید
        در هر صورت ارزوی شفای عاجل

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. لابد دشمن مردم و امت و ملت

          ۱۴ آذر ۱۳۹۴
          سوابق: (9 ديدگاه)

          اول بخون چی نوشتم بعد بیاد نظر بنویس. من که همون اول گفتم کارمند شرکت کروز هستم. شما چه کاره اید؟ بعدشم وقتی در نظر گذاشتنتون اینقدر به خواننده ارزش نمیذارید که یکبار مرور کنید چی نوشتید خیلی زشت و ناپسنده.
          در ضمن ادبیات بعضی دوستان به شدت ادم رو یاد بعضی نوشته های سایر دوستان در سایر سایت ها با عناوین دیگری میندازه که به شدت شک برانگیزه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. ZIPPO

          ۱۵ آذر ۱۳۹۴
          سوابق: (248 ديدگاه)

          مشخصه اگه کارمند اون شرکت نبودی که اینجوری طرفداری فرغون ساز های داخلی رو نمیکردی.
          اولا نظرات شما اصلا ارزش خوندن نداره که کسی بخواد بخونه یا حتی توجه کنه
          ثانیا من کارم اینه که به کسایی که مطالب بی ارزش و فاقد هرگونه پشتیبانی علمی و فنی و احساسی تو پدال میزارن برخورد کنم
          شک بر انگیز هم اونه که 1 نفر پیدا شده داره از 2 تا خودروساز عقب مونده و یک صنعت پوسیده دفاع میکنه اون هم با دلایل غیر منطقی و غیر فنی
          شما برو تیبا صفر بخر با دنده 2 شروع به حرکت کن حالشو ببر
          راستی یادت نره قبلشم چند تا عقب بگیر
          پیشنهاد اخرم هم اینه که شما به همون غلط گیری املایی ادامه بده
          استعدادت تو این زمینه خیلی بیشتره از خودرو هست

          موافقم 0
          مخالفم 0
  11. j

    ۱۴ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (57 ديدگاه)

    اقا یه سوال این اقایونی که به فکر مردم هستن و دم از عدالت و درستی میزنن؛اون موقع که ماشینهای هیوندای و کیا زیر70.80 میلیون بود .. چرا ماشین های جک جیلی و چینی های دیگر رو وارد نکردن!؟ فکرش رو کنین اگر اون موقع وارد میکردن هیچکس پراید پژو نمیخریدن و …… الان همون ماشینایی که باید هم قیمت پراید پژو فروخته شه رو با کلی سود به مردم میندازن….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. Farhad

    ۱۴ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با عرض سلام و ادب خدمت عزیزان.
    علاوه بر موارد ذکر شده یکی دیگر از شاهکارهای کیفیتی، تغییر تدریجی رنگ کاسه چراغ های عقب از قرمز به صورتی و در نهایت بی رنگ شدن است که به وفور در خودروهای جدید (بعد از سال 90) دیده میشود، از جمله 206، به نحوی که بعضا مشاهده شده در خودرویی که هنوز پلاستیکهای صندلی آن برداشته نشده چراغ عقب تغییر رنگ داده، در صورتی که خودروهایی با مدل پایین تر (حتی مدل های دهه هفتاد و قبل آن) در حال حاضر در خیابانها
    تردد میکنند و چنین مشکلی ندارند. گذر از این که در برابر مشکلات دیگر خودروهای جدید داخلی این مشکل بسیار ناچیز است.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. فرشاد

    ۱۴ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (74 ديدگاه)

    آقا برا اثبات بی کیفیت بودن خودرو های داخلی دیگه نیاز نیست دروغ بگیم.همون واقعیتها رو بگیم کفایت میکنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. امیر

    ۱۴ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (14 ديدگاه)

    سپاس بسیار از سایت پدال بابت قرار دادن مطلب بنده در سایتتون
    فقط یه اشتباه تایپی که اون هم تاخیر در تحویل تیبا۵ماه بود نه۵روز.ضمنا تمام اسنادوفاکتورهای نمایندگی هم در صورت نیازموجودبوده واماده هستم ارایه کنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ALI

      ۱۴ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (969 ديدگاه)

      بنظرم عکس بگیرید بزارید مدرک باشه دیگه نمایشگاه دارا و قطعه سازها اما و اگر ندارن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. لابد دشمن مردم و امت و ملت

        ۱۴ آذر ۱۳۹۴
        سوابق: (9 ديدگاه)

        اتفاقا به نظر من هم بسیار بسیار نظر خوبی هستش. مدارکتون رو به همین مطلب اضافه کنید تا حداقل مستند بشه. الان که نوشته اتونو انگار از صفحه حوادث مجلات زرد کپی پیست کردند. تا رسوا شود هرکه در او غش باشد.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. امیر

          ۱۵ آذر ۱۳۹۴
          سوابق: (14 ديدگاه)

          دشمنی شما بر مردم ثابت شده نیازی نیست با اسمت بر این موضوع تاکید کنی.فاکتورها هم الان داخل سایت پدال قرار داده شده.رسوایی خودروسازان وغش در معالمه انها کاملا واضحه.شما از بس که دروغ گفتی همه را مثل خودت میدونی.
          واقعا مسوولان سایت پدال با این همکاری که با من داشتن انسانیت وجوانمردیشون را ثابت کردن.درود بر شرفشون

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. ارمان

          ۱۵ آذر ۱۳۹۴
          سوابق: (1307 ديدگاه)

          به زودی اپ لود میکنم البته پر بی راه هم نمیگی تو صفحه حوادث هم از این چیزا زیاد مینویسن فقط به یه عده *** بر نمیخوره جون ادما واستون مهم نیست دیگه چه چیزی میتونه واستون مهم باشه
          خدا میدونه اه و ناله چند نفر پشت سرتونه خدا میدونه
          اقای درست کار من شبا راحت میخوابم چون خون کسی گردن من نیست و مال کسیو نخوردم که واسه تومان تومان پولش عرق ریخته
          منو ببخشید جنس ***** تولید میکنید بگید تولید میکنیم نمیدونم سره کیو میخواید کلاه بزارید دیگ کیه که از اصل ماجرا خبر نداشته باشه. به هر حال دوست عزیز راحت بخوابی اگه میتونی.
          واقعا میتونی ؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. ارمان

          ۱۵ آذر ۱۳۹۴
          سوابق: (1307 ديدگاه)

          فعلا برید فاکتور ها امیر رو ببینید زیر همین مطلب عکساش اضافه شده مردی بیا یه جواب قانع کننده بده ببینم . بیا مرد بزرگ یه ساعت هم طول نکشید گذاشتیم تو کاست برو عشق کن ?????
          ممنونم از سر دبیر پدال مرسی که از شرف ما دفاع کردین و معلوم شد انسان که چی بگم دروغ گو مشخص شد

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. ZIPPO

          ۱۵ آذر ۱۳۹۴
          سوابق: (248 ديدگاه)

          دیدی که مدارک رو هم اضافه کردن
          بنده خدا از این مدارک هر کس ماشین ایرانی داره توی خونش پره
          همه اینا برایمردم ایران خاطرست
          البته برای کساییکه همدست خودروساز ها دارن سال ها سر مصرف کننده کلاه میزارن این مسایل عجیبه
          داداش حتما تیبا خریدی 3 تا عقب بده بعد برو 2 شرو به حرکت کن
          فراموشت نشه

          موافقم 0
          مخالفم 0
  15. amir

    ۱۴ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ینی قوم حضرت موسی هم اینقدری که بلا سر این دوستمون اومده، بلا سرش نیومده…!!! خدا صبر بده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. armin

    ۱۴ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اقای لابد دشمن مردم … من خودم یه 206 داشتم که ایران خودرو واسم یه باتری به اصطلاح گارانتی دار گذاشت که گارانتیش 1 سال بود
    این باتری 11 ماه عمر کرد و موقعی که زنگ زدم امداد خودرو اومد بهم گفتن که روز اول 1 ماه حساب میشه و گارانتیش تمامه هرجاهم زنگ زدم جوابی نگرفتم
    حتما منم دارم دروغ میگم
    حتما سالیانه این همه ادم با پراید و پژوهای شما قطعه ساز ان با کیفیت د ارن میمیرن حتما اوناهم الکی خودشونو زدن به مردن
    درضمن دوس دارم بدونم ماشین شما چیه
    اها راستی یادم رفت که خیلی با سوادیو و غلط املایی میگیری
    بالا یک یا چندتا غلط نوشتم لطفا اگه واقعا باسوادی غلط هامو زیر همین قسمت بنویس

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. لابد دشمن مردم و امت و ملت

      ۱۴ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (9 ديدگاه)

      عزیز دلم من که مسئول اعمال کلیه افراد در ایران نیستم که اینجوری با من حرف میزنید! توی اون نمایندگی ها هم افرادی مثل من و شما مشغول بکارند. تو ایران همه دارن اجحاف میکنند و کلاه سر هم میزارن نمایندگی هم یکی مثل ما!
      در ضمن همین الان تشریف ببرید یک باطری خشک بخرید. چیتا هم بخرید 6 ماه گارانتیشه! از باطری زپرتی ایرانی چه انتظاری دارید؟
      در مورد مردن مردم خیلی حرف دارم وقتی دست فرمون مردم و نحوه رانندگیشون رو میبینم ترجیح میدم زیاد حرفی نزم!
      در مورد سوادم هم از شما بیشتر نباشه کمتر نیست. فوق لیسانس مکانیک دانشگاه تهران دارم خیر سرم ماشین زیر پام هم 206 هستش از کارمند جماعت انتظار مرسدس بنز که نداشتی ؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ارمان

        ۱۵ آذر ۱۳۹۴
        سوابق: (1307 ديدگاه)

        اها تا مستندات رو شد ماستتو کیسه کردی
        یادت باشه زمانی که تو یه جمع %80 ملت مصرف کننده همون برند هستن نمیشه سرش رو کلاه بزاری چرا اگه نداشتیم نمیدونستیم یه حرفی
        خدا خیرت بده زپرتی دنبال همین کلمه میگشتم ماشینهای ایرانی بسیار زپرتی هستن شما هم که قبول داری دیگه از چی دفاع میکنی؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
  17. امیر

    ۱۴ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (14 ديدگاه)

    دوستان تو را خدا فقط یه روز قبل از خرید ماشین صفر تشریف ببرید نمایندگی.چه ایرانی چه وارداتی.با مالکین ماشین ها صحبت کنید.متوجه عرایض من میشید.دنا اورده بودن با مشکل سیستم برق.کل کابل های برق تعویض شد.یه دنای دیگه درعقبش باز نمیشد.روغن ریزی در پژو ها خصوصا پارس.یک مورد سوختن 206 که کمپانی ماشین صفر بهش داد.مشکل شایع گیربکس 206 وپارس…جالب اینجاست که چندین مورد مشکل بوق وگیربکس وکلاچ 206 هم دیدم.مشابه مورد خودم.سوختن کابل های 6 برق داخل کاپوت206 ورانا چندین مورد.اقایون ایران خودرو بهتر واقف به ایرادات خودروهاشون هستن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سجاد

      ۱۴ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (189 ديدگاه)

      آقا امیر خسته نباشی مقاله خوبی بود فقط درمورد لرزیدن دسته دنده در دنده ۲ گفتی ، من هم همین مشکل رو دارم با ۴۰۵ ، چطور رفع میشه؟
      آیا اصلاً رفع شد !

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. امیر

        ۱۴ آذر ۱۳۹۴
        سوابق: (14 ديدگاه)

        سلامت باشی.لرزش بدنه ماشین واهرم دنده که د دنده 2 خیلی واضح بود را یکی به گیربکس ودیگری به پلوس مربوط میدونست.با تعویض گیربکس که حل نشد.پلوس هم مایندگی گفت پلوس های یدکی ه، کیفیت مشابه دارن و چندبار برای بقیه تعویص کردیم نتیجه نداشته.اگر پلوس اصل باشه ممکنه مشکل حل بشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  18. صابر

    ۱۴ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با سلام
    من خودم یه دونه تیبا دارم تقریبا با همه این مشکلات اشنام .همون اول باتری عوض کردم .همون اول درب های ماشین به زور بسته میشد .دنده 1 ماشین به سختی جا میره (به گفته نمایندگی همشون همینن ؛خیلی نارحتی ماشین خارجی بخر ).-تا الان که 25000 کار کرده 3 بار تسمه دینام عوض کردم تو نمایندگی – بلبرینگ و دیسک جلو و کمک عقب(روغن زده بود تو 10000کیلومتر)-سنسور دور موتور -سنسور میل بادامک (که فقط یک ماه تو نوبتش بودم )….
    اقایی که خودتو قطعه ساز معرفی میکنی .
    اقایی که انقدر دفاع مییکنی از جیب مبارک خودن
    اگر سر سوزنی به فکر مردم بودی به این فکر میکردی که چرا اصلا ماشین صفر کیلومتر باید باتریش عوض بشه .چرا باید سر 12000 دیسک و بلبرینگ عوض بشه
    خدا شاهده رفتم برای چک نمایندگی چک لیست دستش گرفته میگم این چیه : شرکت محترم سایپا داده تو مشکلات ماشینو سر هر مورد چک نوشته مثلا نوشنه کمک فنر چرخ عقب باید چک بشه (که البته تعویض شد ؟)
    واقعا نمیدونم این کمپانی معظم که خودش از روز اول میدونه کیفیت محصول به چه شکلی چرا از روز اول برطرف نمیکنه .(البته جوابش معلومه :عدم ارزش قائل شدن برای مردم مظلوم ایران……)
    اقای مدافع قطعه ساز لطفا یه بررسی کنید یه سری به نمایندگی ها بزنین ببینین چی کار کردین .////

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. حسین

    ۱۴ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (23 ديدگاه)

    همشون دزدن فقط فکر جیب خودشونن چه قطعه ساز چه خودرو ساز من خودم یه پرشیا 90خریدم تو ذهن خودم گفتم بزار صفرشو بخرم که هیچ مشگلی نداشته باشه خیالم چندسالی راحت باشه ولی از وقتی که اینو گرفتم درگیرشم تا به امروز تو یک ماه اول منبع اگروزم بخاطر پوسیدگی کنده شد بخاطر خرابی ترموستات واشر سر سیلند تعویض شد بخطر بد جا رفتن دندها گیربکس تعویض شد که فرقی نکرد بعد شیش ماه موتور به صدا افتاد چندفه هم نزدیک بود جونمو بگیره اونم بخاطر سوراخ بودن لوله روغن ترمز لاستیک عقب یه بارم که وسط اتوبان قم با سرعت 110 تا ماشین خاموش شد ینی اینو بگم که اتوبوس کم مونده بود که از رو ماشین رد بشه اونم بخاطر شل بودن پیچ فولی تسمه تایم بود که باعث شد میل سوپاپ و سرسیلند تعویض بشه خلاصه نمیدونم مشگل ماشینه منه یا عزایل گیر داده به من که با خودش ببره تو این چهار سالم فک کنم بالای 70 یا 80 بار سنسور کیلومتر عوض کردم موتور اینه هاشم چند بار عوض کردم ولی تو یه ماه خراب شدن سنسور دنده عقبشم که از روز اول مشگل داشت خلاصه از مشکلاتش هرچی بگم کم گفتم تمومی نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. ALEX@NDER

    ۱۴ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (19 ديدگاه)

    با سلام و احترام خدمت هموطنان عزیز :
    خواهش میکنم یه ماشین ژاپنی کارکرده بخرید با خیال راحت بزنید به جاده و حالشو ببرید . اگه یکدستگاه مزدا ، ماکسیما یا حتی هوندا آکورد مدل پایین و سالم پیدا کردید وقت و تلف نکنید بخرید .این تجربه رو خیلیا داشتن اگه خلافش و دیدید یا شنیدید مطرح کنید من خودم یکی از ماشینای بالا رو پارسال خریدم هیچوقت پشیمون نشدم چرا اینقدر پول دادم یه ماشین کم آپشن و مدل پایین .
    با این کار، هم ماشینای صفر و بی کیفیت داخلی رو نخریدیم ، هم اینکه کارمون راه افتاده و یه ماشین از برند خوشنام دنیا سوار میشیم که هیچ موقع از مد نمی افته . بدرود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. Aliran khodro

    ۱۴ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (66 ديدگاه)

    سال ٩٠ مسؤول کنترل کیفیت قطعات ایران خودرو انسانی به نام آقای مهندس امید نبی نژاد بودن که بعد از ۴ ماه ایشون رو مجبور به استعفا کردن .
    چرا؟؟؟ چون ایشون بعد از رد کردن قطعات مصرفی ساخت داخل ، نامه ای دریافت کردن که آقای نبی نژاد سریعتر استعفا بده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. خسته شده

    ۱۴ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (623 ديدگاه)

    ببینید یه*********چجوری بازیمون میده دوستان اینا چند دهه هست که دارن بازیمون میدنن چون عالی مارو شناختن مشکل اینا نیستن مشکل ما هستیم که عوض نمیشیم چون کله هممون باد داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. امیر

    ۱۴ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (14 ديدگاه)

    تشکر وسپاس از مسوولین سایت پدال.اکنون با قرار دادن تصویرفاکتور ها شبهه ای به متن موجود نیست.تماما مستند.واقعا تنها فریادرسان ما مردم که توسط خودروسازان مورد استثمار واقع شده ایم شما اهالی متعهد رسانه هستید.باز هم ممنون از شما وبه امید روزی که تولید کنندگان ما برای مشتریانشون احترام قایل شوندوان تنها دریک بازار رقابتی وازاد ممکن است

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. اصلان

    ۱۵ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    سلام من یه پراید ١١١ امسال از نمایندگی سایپا پس از دوماه تحویل گرفتم همون مشکلاتی که شما گفتین همش شایع هسش ترمز افتضاح صدایه سردنده حتی گیربکس !! باز شدن دریچه خود به خود در سرعت بالا به صدا افتادنه داشبورد ماشین که هنوز ۴٠٠٠ تا نروندم،، باز نشدن درب باک از داخل،صدایه تک تک در حالت خلاص از گیربکس ،صدای موتور مثله ماشینه دیزلی و از این جور مسایلا به نظر من هر چقدر تعویض بشه حل بشو نیس چون نمایندگی میری میگه همه مشکلاتو یه جا بیار چون میدونن چه چیزی ساختن،، فقط واسه ماها هزینه وفت و آمد میمونه و بازی با جون شیرینمون منم فک کنم قاتلم این ترمز پرایدم باشه به همه دوستان توصیه میکنم ماشین صفر!!!! نخریییید…

    موافقم 0
    مخالفم 1
  25. امیر

    ۱۵ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (14 ديدگاه)

    این اقای دشمن مردم که کارمند شرکت قطعه ساز کروز هست شدیدا از خواندن این مقاله لرزه به اندامش افتاده.ما مردم هستیم دوست عزیز.بحث مرگ وزندگی شما قطعه سازان بی کیفیته.شما از اگاهی مردم هراس دارزد.ه.کاخ های شما روی اجساد مردمی ساخته شده که هر روز به خاطر قطعات وخودروهای بی کیفیت شما در جاده های ایران به کام مرگ میروند.دزدی فقط بالا رفتن از دیوار مردم نیست.کم فروشی وغش معامله حرام است.فقط چند دقیقه تفکر کن.به پیامدهای اعمالت فکر کن.به جای دشمنی با مردم به اغوش مردم برگرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. پیرمرد خسته

      ۱۵ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (2 ديدگاه)

      من که عمرا حاضر نیسم بغلش کنم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  26. امیر

    ۱۵ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (14 ديدگاه)

    یک مورد دیگه عرض کنم.بعضا ارسال قطعات از کمپانی برای نمایندگی حدودیک ماه تا یک ماه ونیم طول میکشید.بعدا خودم اوستا شدم فهمیدم هر روز باید زنگ بزنم096440 تا ارسال یطعه زودتر انجام بشه.به عنوان مثال برای صندلی .بعد ازثبت درخواست توسط نمایندگی حدود یک ماه خبری از صندلی نبود درحالی که گیربکس رسیده بود.زنگ زدم 09440.جوابش این بود ما باید سفارش پارچه بدیم ودوخته بشه و….شاخ در اوردم.گفتم خانم یکدفعه بذار گوسفندها را پشمشون را بچینید بعد با پشمشون پارچه و…درست کنید.جالب اینجاست همون وقت ایران خودرو فروش فوری 30 روزه 206 داشت.ولی برای خدمات حاظر نبود قطعه بده.سه هفته ماشین من بوق نداشت.یه روز بردم ءذاشتم جلوی در نمایندگی.راه را بستم.گفتم تا بوق عوض نشه ماشین را تکون نمیدم.بعدش یه بوق 405 برای ماشین بستن.البته اون هم پس از هماهنگی وکسب اجازا نمایندگی از تهران.تمام این یک سال جنگ اعصاب ودرگیری با نمایندگی وتهران

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. لابد دشمن ملت و امت

    ۱۵ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (9 ديدگاه)

    خوب متاسفانه با وجودی که من مطمئن بودم یک خودرو نمیتونه این همه مشکل داشته باشه چون قطعا صداش به گوش من باید می رسید به نظر میرسه کاملا در اشتباه بودم. دوست عزیز اولا بابت زیر سوال نبردن نوشته اتون عذخواهی میکنم . انتشار فاکتورها هم بسیار کار خوبی بود من تشکر میکنم.
    دلیل قطعیت من برای اینکه داستان واقعی نبوداین هستش که در قسمت خدمات پس از فروش به ازای هر قطعه یا مجموعه ای که در زمان گارانتی تعویض بشه 3 الی 5 برابر ارزش قطعه یا مجموعه به عنوان جریمه کیفی برای شرکت سازنده لحاظ میشه و در مورد مجموعه های گران قیمت همیشه سیستم زیر سواله و امار و اطلاعاتش به واحد ما میرسه.
    اینکه در این مورد بی اطلاع بودم برای خودم هم سوال شد.
    من قول میدم این داستان رو تا حدی که در توان و حوزه اختیارات من هستش دنبال کنم و از طریق همین نوشته شما رو هم در جریان بزارم.
    مجددا بابت زیرسوال بردنتون عذرخواهی میکنم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. امیر

    ۱۵ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (14 ديدگاه)

    بنده منتظر پاسخ شما خواهم بود.البته مثل ماشین من زیاد هستن.این مورد استثنا نبوده ونخواهدبود.من که ماشین را فروختم وراحت شدم از شر این سرطان ولی شما اگر خیلی به فکر کیفیت هستی چند روز وقت بگذار برو نمایندگی ها به صورت ناشناس ومشکلات امثال من را حل کن وبه چشم ببین کیفیت قطعات تولیدی داخلی را.اونوقت دیگه اینجا نمیای تمام قد از کیفیت نداشته محصولات دفاع کنی.بنده مکررا داخل نمایندگی مشکلات ماشین ها را می دیدم.مشکل بوق وگیربکس وکلاچ بسیار شایعه.99درصد مبتلا هستن.روغن ریزی به وفور.سوختن سیم های برق در قسمت موتور بسیار زیاد.صدا از تسمه های خودرو….کل ماشین های داخلی همینه.از206 وپارس وسمند ودنا….

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. لابد دشمن ملت وامت

      ۲۲ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      با سلام.
      فقط خواستم بگم که موضوع فراموش نشده و در حال بررسی هستیم. متاسفانه یکی از مشکلاتی که بسیار شایع هستش تخلف هایی هست که در نمایندگی ها صورت میگیره و به دلیل ضعف نظارت بر روی نمایندگی های مشکلات بسیاری به وجود میاد. استفاده از قطعات غیر مجاز و غیره.
      یکی دیگه از مشکلاتی که دست به گریبانش هستیم مشکلات پرداخت به قطعه سازانه که بعضی از قطعه سازان مطالباتشون به حتی 9 ماه تا یکسال رسیده و نقدینگیشون به شدت پایین اومده و در مورد قطعاتی که به صورت مجموعه به ایرانخودرو تحویل میشن دیده شده که قطعات وارداتیش با نمونه های داخلی ارزانتر و بی کیفیت تر جایگزین شده .
      در مورد ایراد گیربکس من خیلی پیگیر شدم. شایعه ای به گوشم رسید که راست و دروغش رو هنوز نتونستم مشخص کنم. با این محتوی که در تعدادی از 206 های تولید شده از گیربکس های پژو 405 استفاده شده که باعث ایجاد مشکلاتی بسیاری شده. هنوز کسی به صورت رسمی موضوع رو تایید نکرده.
      در مورد روغن ریزی موتورها تا جایی که اطلاع دارم مشکل به خصوص در مورد موتور های EF7 بوده و روغن ریزی نه از موتور بلکه از سیستم خنک کننده داخلی بوده. علت حذف تامین کننده قطعه لاستیکی داخلی معتبر و همچنین عدم خرید از سورس اصلی ترک بوده که هر دو سورس با تولید کننده نا معتبر و جنس نامرغوب جایگزین شده اند.
      روی قسمت خنک کننده به منظور اببندی و عدم تداخل اب و روغن از یک قطعه لاستیکی با عنوان واشر عینکی استفاده میشه که جنس نا مرغوب به علت نداشتن مقاومت در اثر حرارت به تدریج از بین رفته و باعث نشت روغن میشه.
      با توجه به اینکه طراحی خنک کننده داخلی توسط تولید کننده داخلی صورت گرفته متاسفانه قطعه یدکی مناسب در بازار وجود نداره. ولی بازم تا جایی که اطلاع دارم موضوع روغن ریزی EF7 باید برطرف شده باشه. اگر کسی از اواسط سال 93 به بعد با روغن ریزی از این قسمت مواجه شده باشه اطلاع رسانی کنه.
      با تشکر.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. امیر

        ۲۲ آذر ۱۳۹۴
        سوابق: (14 ديدگاه)

        مگه از قطعات ایران خودروبی کیفیت تر هم هست که نمایندگی بخواد جایگزین کنه؟پاسخ خیر.خود شمادر بند دوم متن تایید میکنید قطعات بی کیفیت درساخت به کار رفته.در مورد بند سوم به فرض که گیربکس 405 را روی 206 ببندن که به لحاظ فنی فکر کنم ممکن نباشه حالا گیریم یه جوری بستن .اونوقت گیربکس هایی که میفرستن برای تعویض هم دوباره مال 405 است که مشکل هیچ 206 ای با تعویض گیربکس حل نمیشه؟ مشکل گیربکس بقیه ماشین هاتون مال چیه؟پارس هم به وفور ایراد گیربکس داره.پژو پارس هایی که میدیم روغن ریزی دارن که ef7نبودن.همه هم صفر بودن.در تمام صحبت هاتون گفتید قطعات بی کیفیت هستند.پس چرا ایرادهای ماشین من را منکر می شدید؟چرا سنگ ایران خودرو را به سینه میزدید؟انچه من از صحبت های شما نتیجه گرفتم ایران خودرو دزدی بیش نیست.جان ومال مردم ذره ای براش اهمیت نداره.باید از صفحه روزگار محو بشه.جنایتی که این خودرسازان در حق ملت میکنن اسراییل در حق فلسطین نکرده

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. ارمان

        ۲۳ آذر ۱۳۹۴
        سوابق: (1307 ديدگاه)

        *لابد دشمن ملت
        من خودم چون ماشین منطقه ازاد دارم سال 91 یه سمند ef7 گرفتم که خارج از استان برم
        -از روز اول استارت یکی در میون میزد cn عوض کردم
        -روغن هیدرولیک نشتی میداد واشر عوض کردم
        -صفحه کلاچ سر 18000 تا کلا صاف شد و عوض کردم
        -برف پاک کن رو باور کنید روز سوم خریداری خودرو عوض کردم عجیب صدا میخورد
        -اخیران رادیاتور رو عوض کردم
        -وسط جاده بودم که تسمه دینام پاره کرد زنگ زدم امداد گفت فولی شکسته!
        -واتر پمپ رو تو این مدت دو بار عوض کردم
        -یه بار هم یه شیلنگ زیر صندلی عقب وسط هست که گویا میره داخل باک در رفت بنزین میریخت خدا رحم کرد کسی تو ماشین سیگار دستش نبود
        -کلیه بوربولینگها عوض شده
        -2 بار تو جاده به دلیل سوختن چراغ ترمز پلیس جریمم کرده به خدا قسم بالای 25 بار چراغ عوض کردم
        -الان هم که خدا رو شکر دریچه گاز مشکل پیدا کرده تو دنده 2 دور موتور رو 2000 گیر کیمنه ماشین میره رو کروز :)))))))))))) تو ترافیک هم که سره صبح ملت رو شاد میکنیمو موجب خندشون میشه به یاد پیکان و ساسات (یادش بخیر)
        الان تو کاپوت فقط باطری از اول اونجا مونده سخن اخر اینکه اگه شما خبر دار نمیشی اینه که قرار نیست شما خبر دار بشی که بیای و جبهه بگیری در واقع جدا از خرج بسیار بالا این وقت ادمی که مهمه و اعصاب ادم که خورد میشه خدا رو خوش نمیاد عین اینه که بری ماست بخری 20.000 تومن اما اگه ناچار باشی….

        موافقم 0
        مخالفم 0
  29. سام

    ۲۱ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (50 ديدگاه)

    این نظرات و ایرادات رو دیدم و خوندم از خرید 206 صفر منصرف شدم . فکر کنم همون چینی دست دوم افت خورده تو گارانتی بگیرم بهتر باشه یا حتی صفر .
    نظرتون راجع به MVM 315 new که مدل 93 تو گارانتیه دور و بر 30 تومن بخرم چیه ؟
    یا اینکه تا سال دیگه صبر کنم شاید ماشین غیر چینی و غیر ایرانی جدید تو بازه ی 30-40 تومن بیارن ؟ البته فعلا که رفتن داچیا تندر 90 بی صندوق به اسم ساندرو (اون هم مدل قدیمی ساندرو!) رو آوردن و دنده دستیش قیمت کذایی 43 تومنه با اون فرمون سفت تندر و هندلینگ مزخرف که راحت چپ میکنه و ظاهر زشت و کلی ایراد دیگه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. emad

      ۲۲ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      البته ۳۱۵هم خالی ازایراد نیست.ولی نسبت به ۲۰۶ ویران خودرو شاید بهتر باشه.ساندرو هر چند نسل قدیمه وبا قیمت غیر واقعی وخیلی زیبا نیست ولی کیفیت رنو وال نود ثابت شده است.۶میلیون گرانتر از۲۰۶ولی تعمیرگاه نمیبینه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  30. پرهام

    ۲۸ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (200 ديدگاه)

    یادش بخیر اون قدیما دنده 1 کاربرد داشت . میگن یکسری افراد نابغه و البته دارای تحصیالات آن چنانی دارن رو گیر بکس تیبا کار میکنن که برای به صرفه شدن هزینه تولید و صد البته رفاه حال مردم دنده های 1 و 4و5 رو حذف کنن چون هیچ گونه کاربردی ندارن . ماشین با 2 راه میوفته و با 3 دور میگیره . فقط دیگه شما نمیتونی صفر تا صد لذت رانندگی رو با سایپا تجربه کنی !!!! D: ولی صفر تا مثلا 10 رو میتونی یا 20 نهایتا 60 .

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا