ایستگاه خبرسایپا

تندر فیس لیفت سایپا با نشان SR

ظاهرا سایپا قرار است با ارائه مدل فیس لیفت خود از اواخر همین ماه (اردیبهشت) گوی سبقت را از ایران خودرو برباید. چون فیس لیفت ایران خودرو قرار است یک سال دیگر راهی بازار شود.

tondar-facelift
تندر L90 فیس لیفت SR

با این وجود بنظر می رسد برخلاف تمام دنیا، سایپا و ایران خودرو مدلهای فیس لیفت را با نام یا نشان جدید در کنار مدلهای قدیمی تندر تولید خواهند کرد و ورود این خودروها به بازار به معنی جانشینی آنها با مدل قدیمی نیست. سایپا در فیس لیفت خود که بنام SR نامیده می شود و مخفف سایپا-رنو می باشد، چراغهای جلو و عقب و سپرها و درب صندوق را تغییر داده است.

Saipa L90 SR
چالش سایپا تاکنون اخذ مجوز از رنو بوده زیرا این خودرو را بدون اجازه رنو و با نشان سایپا به نمایش گذاشته بودند و باید دید در نهایت آرم کدام شرکت روی آن قرار می گیرد.
این خودرو در قوای محرکه و فنی و تجهیزات با مدل E2 تندر تفاوتی ندارد. اما اگر استقبال از آن خوب باشد با افزایش قیمت نسبت به تندر معمولی به فروش خواهد رسید. این تجربه در مورد پژو ۲۰۷i ایران خودرو جواب داده و فیس لیفت ۲۰۶ با بهای بسیار بالاتری نسبت به آن به فروش می رسد. اما تجربه سایپا در مورد فیس لیفت زانتیا ممکن است تکرار شود و خریداران حاضر به پرداخت بهایی بالاتر برای این تغییرات جزئی نشوند.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۶۴ دیدگاه‌ها

  1. کوروش

    ۷ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    این طرح هیچ ایرادی نداره بیخودی تو ذوق طراح نزنین بالاخره یاد می گیرن 30-35 سال قبل که توی این کشور ماشین آمریکایی مونتاژ می شد فکرش را هم نمی کردیم که بشینیم در باره مونتاژی فرانسوی صحبت کنیم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. میلاد

    ۷ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود بر همگی.دوستان اگه 2 شماره ی قبله هفته نامه ی خودرو امروز رو داشته باشین.با یک طراح خودرو مصاحبه کرده .طراح گفته بود:(‌در طراحی و فیس لیفت های خودرو های ایرانی بیشترین نظر و دخالت هارو مدیران دارند.ونظر شخصی خودشونو به طراح میگن تا طراح نظر اون هارو روی طراحی محصول اعمال کنه.وگرنه طرح خود طراحان خیلی قشنگ تر از دنا.تیبا.132.رانا.وسمنده.)
    حالا شما فکر کن اون مدیر (دیپلم)ببخشید فوق لیسانس مدریت بازرگانی یا الهیات یا خاکشناسی داره.از طراحی چی میفهمه. اینم میشه نتیجش.
    کار ما از پایه و اساس خرابه و اشکال داره. دلشونم نمیسوزه.این پول های میلیاردیه بی زبون رو فدای طرح های مذخرفه خودشون میکنند.
    بعد ما هم اونهارو میخریم.اگه همه با هم وحدت داشته باشن ونخرن رو دست کارخانه می ماند.
    اقایی که میگویی ژاپنی باشید.زمان حکومت پهلوی رییس جمهور کره از ایران و صنایع ایران دیدن کرد و گفت ما تو چشم انداز 30 ساله ی کشورمان برنامه ریزی کردیم که کشوری مثل ایران بشیم.الان اونها کجا هستند و ما کجا.اونجا مدیران راه یکدیگر را ادامه میدهند.ولی اینجا هرکی راه خودش رو میره.سعی کن همیشه فنی و با سند صحبت کنی نه از روی تعصب.ما از تمامیه صنایع ایران دفاع و حمایت میکنیم به شرطی که با کیفیت باشه.
    ما حتی حاضر نیستیم سمند که خوروی ملی ما هست رو کیفیتشو در حدو اندازه ی رنو مگان یا نه ال90 بیاریم.
    خلاصه از ماست که بر ماست.V8

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۲۵ خرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (217 ديدگاه)

      دقیقا …
      این مدیرا میخوان با کمترین تغییر تو خط تولیدشون یه محصول جدید بدن …

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. میلاد

    ۷ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    در ضمن طراحی چراغ های عقب خودرو از نسل پیشین BMW X3 الهم گرفته شده است. V8

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. poya

    ۸ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فیس لیفت ال 90 و زانتیا و پراید را با اسپورتیج و توسان و سوناتاوسراتو ومزدا 3 و…… مقایسه کنید
    به نظر من واقعا طراحی ال 90 (لوگان)قدیمی و این فیس لیفت تاثیری در شکل ظاهر آن ندارد…..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. ali

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (7 ديدگاه)

    ای بابا من نمیدونم این شرکت های خودرو شازی ما چرا یکم ذوق و سلیقه ندارن این چیه بد تر شد که راستی اگه خودم طراحی کنم خیلی از اینا سر ترم حیف که امکانات ندارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Ali

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (9 ديدگاه)

    کشته ی این خلاقیتتیم سایپا جون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. nima

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (49 ديدگاه)

    این که بدتر شد هههههههههههههههههههه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. کسری

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    درود .دوستان خوبم چند وقته تو این سایت میام سر میزنم .ولی امروز گفتم بذار صحبتیم با دوستان داشته باشم اونایی که میگن حمایت باید کرد از خودروسازی خوب چه حمایتی اینم حمایت بعد 30سال و اندی این خودروهای داخلی ماست .من خودم مهندس مکانیکم گرایشمم خودرو هست این ماشینایی که ما داریم 1 مقدار از ماشینای رودلف دیزل که همون بنیان گذار خودرو بود پیشرفته تره.ما هنوز air bago&absجزو آپشن حساب میکنیم در صورتی که سالها پیش اینا استانداردهای خودرو بوده که بدون این استاندارد خودرو تولید نمیشد .آنتنو از سمت چپ میکنن میارن راست جلو پنجررو عوض میکنن میگن خودرو سال.شما سوناتا 2009 با 2011 مقایسه کنید .این تغییر نه اون.خیلی چیزای دیگم هست….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. ای ول

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (32 ديدگاه)

    کلا خودرو سازای ایرانی به فکر پول هستن نه به فکر خریدار حتی اگه به قیمت جان راننده تمام بشه در یک تصادف ساده اول ایران خودرو میاد برا 206 صندوق میزاره بعدش جلو عقبشو عوض میکنه میگه رانا! که مفت نمیارزه انوقت این قدر طمع پول میگیرتش که میخاد 2 -3 میلون افزایش قیمت بزاره بخاطر استقبال مردم از همه جا بی خبر و سایپا هم همین داستان رو طی میکنه دید گفت چرا من مثله ایران خودرو نون نخورم که 207 همون 206 هست فقط جلوش تغییر کرده با اون همه سود میفروشه. سایپا میاد اتاق پراید رو عوض میکنه میگه تیبا! وافعا که! فقط بخاطر اینکه سودشونو که به قیمت خون مردم بدست میارن از دست ندن میان ماشینای با کیفیت خارجی که برای خریدار ارزش قائلن گمرکی سنگین میبندن روش تویتای یاریس قیمت واقعیش 13 میلیون هست که تو ایران فک کنم به 40 میلیون رسیده واقعا متاسفم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امير

      ۹ مرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (3 ديدگاه)

      راسته دوست عزیز واقعاً چرا رانا تولید شده موقعی که ما پژو 206 اس دی داریم دیگه رانا می خوایم چه کار که 90 درصد شبیه پژو اس دی هستش واقعاً برای ایران خودرو و سایپا متاسفم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. mehrdad sequensial

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    خود من خویشتن دیوانه دار عاشق ماشینم.
    واقعا وقتی میبینم تو کشورم یه دونه فقط یه دونه ماشین که بشه فقط به یه قسمتش بگن زیبا،تولید نمیشه افسوس میخورم.
    چرا نباید ایرانخودرو و سایپا […] یه دونه ماشین که با سلایق مردم سازگا باشه تولید کنن؟ما مجبوریم که این آشغالا رو سوار بشیم.وگرنه هیچکس نگاه این عتیقه ها نمیکنه.
    نه تیونینگ استاندارد به شکل گسترده داریم نه ریس استاندارد داریم نه ماشین استاندارد…
    افسوس

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. آشنا

      ۳۱ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (2 ديدگاه)

      برادر همت کن نخر.ببین چه اتفاقی میافته

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. mehran

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (19 ديدگاه)

    دیگه مسخرشو در اوردن اینم ماشینه؟ به اسباب بازی بیشتر شباهت داره واقا برای سایپا متاسفم اصلا خجالت نکشید اینو ساخت؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. sunmartin

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1919 ديدگاه)

    دوستان حرف جدید: کو په(پس کجاس)
    این پ نه پ رو هم 7 سال پیشش من ودوستام درست کردیم اما اون موقع فیس بوغ نبود …حالا عصن یه وضی شده میگن پاییز میاد البته با قیمت خدا تومان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. سجاد

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (15 ديدگاه)

    سلام
    از دوستان خواهش میکنم اسم مدیر را روی افرادی که در راس صنعت خودرو و…. هستند نزارید
    با تشکر
    راستی اسمشون رو بزارین (چیز)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. احمد.ف

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (447 ديدگاه)

    هر چی دوستان بگن که ال 90 زشته ولی به نظر من آنچنان هم زشت نیست، ما عادت به طرح های گرد و منحنی داریم مثلا عاشق 206 یا پرشیا هستیم ولی ال90 دارای طرح زاویه دار و تیز است که به مذاق مردم خوش نمی آید. البته نمیگم ال 90 خیلی خوشگله ولی لااقل طرحی داره که جلو و عقب و پهلوش متناسبه. اما در فیس لیفت سایپا تناسبات طراحی کاملا به هم ریخته!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. فرشاد

    ۴ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    صنعت تقلبی هارت وپورت نمی خاد خلاص کلام قدرت خودرو سازی ایران در حالت مطلق در حد گاری سازی است

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. sunmartin

    ۴ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (1919 ديدگاه)

    متاسفانه لوگان که جزو خودروهای پر طرفدار در مملکت ماست جزو بی کیفیت ترین و در انتخاب های آخر سایر کشورهاست این خودرو با طراحی ناقص جعبه ای و صفحه کیلومتر و جایگاه استارت بسیار مبتدیانه و کلید کنترل های بسیار قدیمی (مربوط به خودرو های لهستانی و روسی) با همان سبک و سیاق طبق گزارش مجله معتبر موتور ترند آدم رو یاد عصر کمونیست ها می انداره که صد البته در ایران با حذف قسمت های کرومی مانند دستگیره ها و لبه های سپر و ورودی هوا این خودرو بیش از پیش ارزان بودن و استفاده بیش ازاندازه از مواد پلاستیکی رو القا میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. رضا

    ۷ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    صنایع خودرو سازی دولتی، آدم رو یاد خشونت و ماشینیسم شوروی سابق می اندازه.بی روح بی تفاوت و قهقراگرا.. تا وقتی لابی های قدرت و مدیران دولتی، همه ابعاد جامعه رو صاحب هستن، نوگرایی مفهومی نداره.قرار بود چند سالی برای حمایت از تولید داخلی، واردات خودرو محدود بشه. فک کنم مردم بیش از سهمشون پرداختن. کسی نیست از صنعت خودرو بپرسه چه گلی به سر ملت زده..؟ کو تولید با کیفیت و با صرفه داخلی..؟ کسی نیست صدامون رو بشنوه..؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. dost

    ۱۸ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (36 ديدگاه)

    خدا به خیر کنه اون از پراید که هر روز یه چراغش رو عوض کردن بعد هم اسمش رو عوض کردن واسه یه چراغ یه عالمه پول میگیرن یه روز پراید بود بعد شد صبا بعدش شد 131 وباز هم این داستان ادامه داره و میشه دماوند و چراغهاشو عوض میکنن قبلا هفت تومن میدادی یه آشغال میخریدی الان کمتر از یازده تومن نمیدن و از اولی ها هم آشغالتره این واقعا […]

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. dost

    ۱۸ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (36 ديدگاه)

    حالا نوبت تندر 90 شد الان شده sr فردا هم مثل داستان پراید اسم یه دختری میره روش بعدش هم یه عدد سه رقمی میذارن روش فقط واسه عوض کردن یه چراغ.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. ramtin

    ۲۳ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    این چیه ؟ !
    فقط چراغها رو عوض میکنن تا فروششون بیشتر بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. MehrdaD

    ۲۵ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    می بینن فروش اومده پایین, پیش خودشون میگن خب بچه ها پاشین که وقت کاره….بلند شین چراغهارو یه کم تغییر بدین ببینیم چطور میشه….بعدش مردم عزیز هجوم میارن به خرید همون ماشین فبلی با چراغهای کپی شده!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. آشنا

    ۳۱ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    برادر نخرین.ببینید چه اتفاقی میافته.از ماست که برماست!!!!!!!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. آرشام

      ۱۹ مرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (7 ديدگاه)

      ازنظر من اصلا ماشین نخریم تا اینقدر چراغ عوض نکنن بیارن رو قیمتش

      موافقم 0
      مخالفم 0
  23. شهروند

    ۴ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به دوستان
    متاسفانه این خودرو هم مانند ال90 که بخاطر اسمش (لوگان) بهش میگفتیم لگن!! به یکی از محبوب ها تبدیل میشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. امير

    ۹ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    پشتش تبدیل شده به جلو اتومبیل طرای معیوبی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. كوروش

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    شما فکر کنین یه ماشینی سوارین که جلوش رنو عقبش بی ام دبلیو طراحی رومانی با ارم سایپا و صنایع داخلی به بهترین شکل ممکن فاتحه شو می خونه .تو رو خدا یه عکسی هست که پشت ماشین نشون می ده اون عدهای که وایستادن چه زوقی می کنن.نمی دونن این یه توهین با تغییر یه چراغ اینقدر به هیجان میایم. 

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. h@r

    ۳ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ما ملت همه سر کاریم قابل توجه همه اندیشمندان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. ناشناس

    ۸ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    یک سوال مهم: ایمنی این تندر فیس لیفت در چه حدی است؟ آیا امن تر از تندر اولیه است یا نه؟ دوستان لطفا با دلیل حرف بزنن. بهر حال من حدسم اینه که امنیت تندر فیس لیفت پایین تره!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. مجتبي

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (18 ديدگاه)

    ما طراحی مدرنی در خودرو داریم آرم جلو ال 90 و با پررویی برمی داریم سایپا می زاریم این کلی کاره چینیها هم از این کارا نمی تونن بکنن با اون قدرتشون بعد می گن چرا پژو فرانسه ایران و تحریم می کنه شما به تمامی تولیدات این خودرو سازان نگاه کنید تمامی اونا یا چراغ عقب را عوض کردن یا جلو اگر هر دو را عوض کنند خودرو می شه خودروی ملی با برند ایرانی مگه بده اگه شما هم می تونین برین آرم پیکانتونو بکنید آرم بنز بزارین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. reza

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (310 ديدگاه)

    آخه آقا این کجاش فیس لیفته؟بابا خدایی چه ریخت و قیافه ایه که برای در آوردین.چیزی که از اول زشت بوده و اصالتا قیافه نداشته رو زمانی میشه اصلاح کرد که اصلا اون فریم قبلیش نباشه که این هم نیشه در اصل یه ماشین دیگه.آخه مگه میشه به مردم اینقدر بی احترامی کرد؟بابا یک نفر از روی خصومت میگه دونفر از روی خصومت میگه همه که دروغ نمیگن.شما جای اینها یه ماشین اروپایی یا کره ای بزار ببین اگه از ده نفر هشتاش نگفتن خوبه.چرا؟ چون واقعا به مشتریهاشون احترام میزارن در اصل به خانواده خودشون احترام میزان.آقای مدیرعامل خودرو ساز داخلی یا طراح محترم آیا حاضری خودت سوار این ماشینهای تولید خودتون بشین؟به جرات میگم خیر.پس وقتی خودت و زن و بچت سوارز نمیشین چرا با جان و مال مردم میجنگید؟؟اگه تازه به قیمت واقعیش میدادین و بازار رقابتی بود آدم دلش نمیسوخت اما از قیمت واقعی مزدا سه هم گرونتر میدین دست مشتری

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. امیر

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    همین مدل قبلیه خیلی خوب بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا