درحالیکه تنها دو گروه دیگر به پایان دور پنجم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابتهای خودرویی پدال باقیمانده است، امروز سراغ گروه کراساوورهای سگمنت A رفتهایم. با توجه به اینکه این گروه بهتازگی به رقابتها اضافه شده است تاکنون تنها یک دوئل از آن برگزار شده که شرکتکنندگان آن فیات پاندا کراس و سوزوکی ایگنس بودند. در این رقابت درمجموع تعداد ۱۱۴۷ رأی به ثبت رسیده است که ایگنس توانست با دریافت ۸۱۰ عدد از آنها و کسب ۷۰ درصد از کل آراء پیروز گردد درحالیکه پاندا موفق به دریافت ۳۳۷ رأی شده است. حال امروز در دومین دوئل گروه کراساوورهای سگمنت A، دو کراساوورنمای ارزانقیمت به نامهای سایپا کوییک و رنو کویید در برابر یکدیگر قرار گرفتهاند.
سوزوکی ایگنس | فیات پاندا کراس | ماهیندرا KUV100 | جک S1 |
سوزوکی ایگنس | ؟ | ||
جیلی ویژن X1 | هاوال H1 | سایپا کوییک | رنو کوئید |
؟ | ؟ | ||
فولکس کراسفاکس | مزدا فلایر | ||
؟ |
چند سال پیش سایپا نسخهٔ فیسلیفت شدهٔ تیبا را با نام ساینا رونمایی نمود که تغییرات نسبتاً کاملی در نمای جلو، عقب و داخل آن اعمال شده بود. سپس چندی بعد یعنی در اواخر سال گذشته سایپا خودروی جدیدی بنام کوییک را رسماً رونمایی کرد. این ماشین در اصل نسخهٔ هاچبک ساینا است که طبق رویهٔ این روزهای صنعت خودروسازی دنیا با اضافه کردن قطعاتی سعی شده ظاهری کراساوور مانند به آن بخشیده شود. علاوه بر این، سایپا آپشنهای بیشتری را هم برای کوییک در نظر گرفته که ازجملهٔ آنها میتوان به نمایشگر لمسی، کروز کنترل، استارت دکمهای، دوربین دید عقب و… اشاره کرد. البته بسیاری از آپشنها فقط در بالاترین تیپ کوییک ارائه میشوند. این کراس هاچبک روی همان پلتفرم ساینا ساخته شده که خود تلفیقی از پلتفرم پراید و ریو است. در سینهٔ کوییک نیز همان پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر بنزینی ساینا و تیبا قرار دارد که ۸۷ اسب بخار قدرت و ۱۲۸ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. نیروی این موتور در نسخهٔ دستی توسط یک گیربکس پنج سرعته به چرخهای جلو منتقل میشود اما یک گیربکس CVT هم برای آن در نظر گرفته شده است. با اینکه کوییک در اسفند سال گذشته رونمایی شد اما هنوز نه از فروش آن خبری هست و نه قیمت دقیق آن اعلام شده است. در حال جاضر قیمت کوییک اس را می توانید در بخش قیمت روز خودروهای پدال مشاهده نمایید.
رنو در ماه می سال ۲۰۱۷ کراساوور ارزانقیمتی را با نام کویید برای بازار هند رونمایی نمود. کویید اولین خودرویی محسوب میشود که روی پلتفرم جدید CMF-A گروه رنو-نیسان ساخته شده است. بعداً از همین پلتفرم در داتسون ردیگو هم استفاده شد. کویید در ابتدا با یک پیشرانهٔ ۸۰۰ سیسی سه سیلندر در هند عرضه گردید که ۵۴ اسب بخار قدرت و ۷۲ نیوتن متر گشتاور دارد. چندی پیش نیز نتایج آزمونهای تصادف این کراساوور ارزانقیمت منتشر شد که در آن بسیار ضعیف عمل کرده بود. به همین دلیل رنو که تصمیم به عرضهٔ کویید در برزیل را هم داشت، بهمنظور افزایش ایمنی در آن تغییراتی ایجاد نمود که افزایش وزن را هم به همراه داشت. همچنین برای بازار برزیل پیشرانهٔ قویتر ۱ لیتری سه سیلندر در نظر گرفته شد. این موتور ۶۷ اسب بخار قدرت و ۹۱ نیوتن متر گشتاور دارد. در حال حاضر این پیشرانه در هند هم عرضه میشود. تولید نسخهٔ برزیلی این ماشین از امسال آغاز شده است. چند وقتی است که گفته میشود رنو کویید در بازار کشورمان هم عرضه خواهد شد. برای بازار ایران نسخهٔ برزیلی این ماشین با پیشرانهٔ قویتر ۱ لیتری در نظر گرفته شده است که برای این دوئل نیز همین موتور را انتخاب کردهایم. انتقال نیرو در کویید نیز توسط یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی صورت میگیرد اما در کنار آن یک گیربکس اتوماتیک AMT نیز قابل انتخاب است. کویید از لحاظ طراحی خودروی مدرنتری نسبت به کوییک است اما در بخش آپشنها پایینتر از رقیب ایرانی قرار میگیرد.
مقایسه مشخصات فنی
سایپا کوییک | رنو کویید | |
پیشرانه | ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر | ۱ لیتری ۳ سیلندر |
تنفس | طبیعی | طبیعی |
قدرت | ۸۷ اسب بخار | ۶۷ اسب بخار |
گشتاور | ۱۲۸ نیوتن متر | ۹۱ نیوتن متر |
گیربکس | ۵ سرعته دستی | ۵ سرعته دستی |
محور محرک | جلو | جلو |
حداکثر سرعت | ۱۶۰ کیلومتر/ساعت | ۱۵۵ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۷ لیتر (ترکیبی) | ۵.۴ (ترکیبی) |
ظرفیت باک | ۴۱ لیتر | ۲۸ لیتر |
وزن | ۱۰۶۵ کیلوگرم | ۷۰۰ کیلوگرم |
طول | ۳.۹۹ متر | ۳.۶۸ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۴۱ متر | ۲.۴۲ متر |
قیمت پایه | حدود ۸,۶۰۰ دلار | ۵,۸۰۰ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=9862260]
Amin
۶ آبان ۱۳۹۶موتور ١،۵ لیتری با گیربکس cvt و فقط ٨٧ اسب صدی ٧ لیتر بنزین میسوزونه،خدایا منو بخور?
امیر
۶ آبان ۱۳۹۶ولی به جاش امنیت داره ?
me84
۶ آبان ۱۳۹۶.
ببخشید اینجا کامنت گذاشتم. فقط می خوام بدونم اونایی که به Amin (کامنت اول) دیس دادن، واقعا تو چه وادیی سیر میکنن؟
Amin
۶ آبان ۱۳۹۶احتمالا مدیرای سایپا و بر و بچه هاشون باشن?
C63 amg با ۴ لیتر حجم موتور،٨ تا سیلندر و ٢ تا توربو صدی ٩ لیتر مصرفشه
تازه ٧ لیتر اعلام کارخونست،خدا میدونه تو واقعیت مصرف این لگن چقدره
aston martin
۶ آبان ۱۳۹۶شک نکنید تو مصرف واقعی بالاتره
فلکس واگن به اون عظمت رسواییش در اومد آمارهاش غلط بود. این شارلاتان ها که صددرصد چرتن
شما همیشه سه لیتر بالا تر از اعلام کارخونه در نظر بگیر
تو همه کشورهای دیگه هم آماری که اعلام میشه با اصل جنس تا یکی دو لیتر هم دیده شده متفاوته (به معنای بیشتر)
اینجا میگن ماشینای ایرانی صدی 8 لیتر مصرف دارن ولی در اصل بالای 10 لیترن
افتخار کنین مصرف سوخت ماشیناتون با مصرف مازراتی در رقابته
:::فرشاد:::
۶ آبان ۱۳۹۶کیفیت ساخت کوییک اونقدر بد هست که بدون توجه به جدول مشخصات به کویید رای بدم. اختلاف قیمتشون توجیهپذیر نیست.
شایان
۶ آبان ۱۳۹۶کویید هم اگه با سرعت 20 کیلومتر به جایی بخوری مرگت حتمیه
ایمنیش فاجعست
:::فرشاد:::
۶ آبان ۱۳۹۶کلا انتخاب بین این دوتا، انتخاب بین بد و بدتره، از هیچکدوم نمیشه توقع داشت.
شایان
۶ آبان ۱۳۹۶دقیقا هر دوتاشون زبالن
ونوم اف ۵
۶ آبان ۱۳۹۶کود حیوانی برابر کود شیمیایی
محمد
۶ آبان ۱۳۹۶دوست عزیز قطعا نمونه ای که به ایران وارد خواهد شد نمونه ایست که در برزیل عرضه شده و ایمنی قابل قبولی خواهد داشت.
شایان
۶ آبان ۱۳۹۶دوست عزیز تو این مدت دقیقا هرچی وارد شده جزوه نا امن ترینا بوده چون میخوان هزینه رو بیارن پایین
آرمین
۶ آبان ۱۳۹۶ولی یک مقدار وزن کویید برام شک برانگیزه و خیلی تعجب آور چون به ظاهرش نمیخوره که 700 کیلو باشه یعنی حتی از پراید هم سبکتره و اینکه چطوری با این وزنش تونسته 3 ستاره ایمنی بگیره در هر صورت با این وزن سبک و البته کراس آور بودن احتمال داره که تعادل جالبی نداشته باشه و زود سر پیچ ها چپ کنه و اینم میخوام بگم که نمای بیرونی کویید منو یاد ایکس 22 میندازه مخصوصا چراغای عقبش و در مورد کوییک هم اینو میتونم بگم که نمای جلوش زیبا و اسپرت شده و نمای عقب و مخصوصا چراغای عقب خوب از آب درنیامده و یک کپی ناشیانه از چراغای بی ام و میتونه لقب بگیره ولی با توجه بازار انحصاری خودرو و عدم آگاهی و بردباری مصرف کننده در ایران احتمال اینکه کوییک با استقبال خوبی مواجه بشه وجود داره
ونوم اف ۵
۶ آبان ۱۳۹۶ارمین جان شاید تو عکس بزرگتر به نظر میاد
ونوم اف ۵
۶ آبان ۱۳۹۶مثل پژو ۲۰۰۸ که تو عکس بزرگ به نظر میاد ولی اونایی که از نزدیک دیدن میگن خیلی ریزه میزه هست به کراس اورها نمیخوره
Kamran cooper
۶ آبان ۱۳۹۶بی خیال پدال.اولش فکر کردم شوخیه
PaRHaM
۶ آبان ۱۳۹۶???
دقیقا
منم اولش فک کردم شوخیه
ولی قطعا برنده این سری خودرو ها هیولای سایپاس
یعنی کوییک??
اسطوره ی قدرت ??
کیفیت?
امنیت??
برگرفته از کتاب فیل ها نوشابه را با نی میخورند???
ستاره های پرفروغ (Daniel)
۶ آبان ۱۳۹۶فیل ها که خودشون نی دارن که !!!!!!
Matin
۶ آبان ۱۳۹۶هیچکدام نداره ؟؟؟
Behzad
۶ آبان ۱۳۹۶ترجیح میدم اصلاً تو این نظر سنجی شرکت نکنم
ولی چند تا نکته تو رنو کویید خیلی تو ذوق میزنه
به قدرت موتور و گشتاور پایینش کار ندارم،ولی حجم مخزن سوخت 28 لیتری اصلاً قابل هضم نیست برای خانواده ایرانی
فکر کنم تو بیشتر جاده های کویری ایران فاصله 2 تا پمپ بنزین بیشتر از مسافتی باشه که کویید بتونه طی کنه!
تست تصادف هایی هم که ازش منتشر شده واقعاً افتضاحه! که باز همون تست رو هم کوییک نداره!
ولی شخصاً با توجه به وزن خودرو(که هرچند ملاک درستی نیست) بعید می دونم کوییک پایین تر از کویید باشه
از لحاظ کیفیت مونتاژ و قطعات هم نادید میشه حدس زد که کویید یک سر و گردن بالاتر از کوییک باشه
طراحی این ماشین ها که از اول قرار بوده اقتصادی باشه، قیمتش از 206 که بیس طراحی صنعتیش چند لِول بالاتر و بهتره نباید بیشتر باشه.یعنی یک ماشینی که از هر لحاظ ضعیف تره فقط به خاطر آپشن بیشتر باید گرون تر فروخته بشه!؟
اصلاً نمیشه چیزی گفت،همه چیزمون عجیب غریبه
محسن
۶ آبان ۱۳۹۶البته به نظرم بهتره اگر اجازه تردد هم دادن( که میدن)، با این ماشین سفر بین شهری نرین!
Khan
۶ آبان ۱۳۹۶قند خونم 30 واحد افتاد
سر ظهری این مسخره بازی چیه درآوردین
امیر
۶ آبان ۱۳۹۶کامنت فازی گذاشتی
دمت
ارش
۶ آبان ۱۳۹۶*** سایپا آشغال ترین ماشینهایی که امکان تولیدش هست تولید میکنه با قیمت بالای 20میلیون به این مردم بد سرنوشت میاندازه.به چی رای میدین آخه ؟ما آمدیم تو پدال در مورد ماشینهای روز و مطرح دنیا بحث کنیم نه گاریهای یه قرن پیش سایپا.گور پدرشونا به این قسمت لطفا رای ندید .
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۶ آبان ۱۳۹۶این تنها نظر نسنجی سایت هست که واقعا لازم بود گزینه ی ((هیچکدام)) هم قرار بدین.
Ali qanavati
۶ آبان ۱۳۹۶ترجیح میدم جای اینا دوچرخه بخرم ?
E 36
۶ آبان ۱۳۹۶یعنی به خاطر حضور کوییک کل این نظرسنجیا رفت زیر سوال
امیر
۶ آبان ۱۳۹۶خخخ برای حمایت از تولید ملی به کوییک رای میدم?. استاندارد ۸۵ گانه هم که تا سال بعد اجرا میشه انشالله سال بعدی سایپا کوییک خودران رو خواهیم داشت? که کارخونه مقصد نهایی همشون رو ته درّه برنامه ریزی کرده
MAHDI . CHEVROLET
۶ آبان ۱۳۹۶سلطان و سرور بی چون و چرای تمام (شاسی بلندای) جهان ،کوییک!!!!!!?????(الکی مثلا)
من مونده بودم رای بدم یا نه بعد تصمیم گرفتم رای بدم اما به رنو کویید
لامصب اسمشون مثل همه
کوییک همون پرایده جلدش عوض شده و حسابی گرون شده ، اگه خود پراید بود حاظر بودم بهش رای بدم اما اینو هرگز
charger
۶ آبان ۱۳۹۶آقا کوﺋیک نباید تو این سگمنت باشه کوﺋیک کراس اوور نیست یه پا suv فول سایز واسه خودش باید با مرسدس G کلاس و بنتایگا مقایسه بشه نه این بچه سوسولا
محمد
۶ آبان ۱۳۹۶واقعاً اون ۴۳ نفری که به سایپا کوییک رای دادن کین!!!!؟
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۶ آبان ۱۳۹۶کارمندای خوده سایپا+خانم بچه ها.
حمیدرضا
۶ آبان ۱۳۹۶به کوییک رای دادم چون تو قیمت پایه رنو هیچ امکاناتی رو نداره ولی کوییک بهتره ظاهرم یه چیز سلیقه ای به نظرم هیچ کدوم اش دهن سوزی نیستن ولی بالاخره تلاش سایپا بد نبوده
من کلا از این کلاس ماشین بدم میاد صرفا چون حق انتخاب داشتم رای دادم
ahmad
۶ آبان ۱۳۹۶کیفیت ساخت کوییک بسیار بد و افتضاحه و شرط میبندم از همون اول بسم الله اتاقش به صدا میوفته!
از طرفی مصرف سوخت اون و استهلاک قطعات اون هم بسیار بالاست
اما بزرکترین برگ برنده رنو کوئید کیفیت ساخت اون و مصرف سوخت کم اونه.
کوئید با استناد به تجربه رنو نشون میده چقدر ماشین سخت جون و کم خرجی (البته در قیاس با بنجلای وطنی)
Alireza
۶ آبان ۱۳۹۶سایپا کوییک فقط باید با فرغون مقایسه بشه
Ahura mazda3
۶ آبان ۱۳۹۶پدال حالا که ماشین ایرانیا رو آوردی تو دوئل پس نیسان آبی رو هم بیار با مرسدس Xکلاس و ۴۰۵ رو هم با آئودی مقایسه کن
Amir
۱۲ فروردین ۱۳۹۷نیسان ابی با xکلاس?????
کارل شلبی
۶ آبان ۱۳۹۶عالی بود دمت گرم???????
ارش
۶ آبان ۱۳۹۶خوبه پدال یه مقایسه کیفیت بین سایپا با تویوتا برگزار کنه ببینیم کی اول میشه ما باید به ژاپنی ها نشان دهیم که کیفیت یعنی چه ؟هوندا هم باید با ایران خودرو مبارزه کنه. یعنی ممکنه یه روزی دنیا مثل ایران ما هم که روزی ملت شورلت و بنز و جاگوار سوار بودن حالا پرایدم به سختی میخرن خر تو خر بشه ژاپنیها به جای لکسوس پراید سوار بشن و امریکایه به جای فورد اف 150 بره نیسان آبی سوار بشه و آلمانیها هم به جای بنز و پورشه سمند تولید کنن جواب آره ممکنه در صورتی که بی سواد ترین و بی وجدان ترین ها مسئول بشن.
Reza
۶ آبان ۱۳۹۶سلام ب همه دوستان داداشا ناموسا ب رنو رای میدین؟?
واقعا تاسف باره اصلا کاری ندارم کوییک خوبه یا بده یا امنیت نداره یاداره ولی تا جایی ک یادمه فرانسوی ها داغون ترین ماشیناشونو ب ایران میفرستن از ال٩٠ک سر پیچ ملق میزنه بگیر ک هندلینگش داغونه و از زانتیا و رنو مگان و..همه ماشیناش لااغل سایپا موتور خوبی داره قدرتش بیشتره وزنش بیشتره در کل هرجفت داغونن ولی تو جاده های ایران فقط پراید و اینجور چیزا بدرد میخوره کلا رنو یعنی سرطان نظر شخصی من ب این کوییک ایرانیه درسته داغونه ولی بازم سایپا داره کم کم پیشرفت میکنه کیا و هیوندای یهو رشد نکردن ک اونام کم کم جلو رفتن برین ماشین قبل کوییکو نگاه کنین??پراید١٣٢و١١١لااغل قیافه و پیشرانه این ماشین بهتر شده من دیگه حرفی ندارم هرچقد دوس دارین دیس لایک کنین
سایپا کوییک (کپک)
۶ آبان ۱۳۹۶نمیدونستم کارگرا سایپا در این حد ناشی تشریف دارن???
ولی ظاهرا حقوق مزایاشون بالاس
ahmad
۶ آبان ۱۳۹۶اخوی عمر سایپا با عمر کیا موتورز کره جنوبی برابری میکنه
اما مشکل اینجاست که مسئولای کیاموتورز به ساخت اپتیما و اسپورتیج میگن پیشرفت
ولی مسئولای سایپا و شما به ساخت تیبا و کوییک خلق الساعه میگید پیشرفت!
SS
۶ آبان ۱۳۹۶اگر کوییک و کویید قیمت 20 میلیونی داشتن میشد در موردشون به عنوان جایگزین پراید صحبت کرد
ولی 35 میلیون …
گزینه هیچکدام کجاست
(سعید)
۶ آبان ۱۳۹۶بین این دوتا من سیستم حمل و نقل عمومی رو انتخاب میکنم!
sami
۶ آبان ۱۳۹۶صفر تا صدشون نیست که???
Fd
۷ آبان ۱۳۹۶صد تا نمیرن آخه اصلا:))
ونوم اف ۵
۶ آبان ۱۳۹۶همیشه دوئل هایی که هر دو ماشین رو دوست دارم رای نمیدم ایندفع ی اولی هست که از هر دو تا بدم اومد رای ندادم
سروش
۶ آبان ۱۳۹۶اپشن های رنو کویید منو کشته
، سایپا آپشنهای بیشتری را هم برای کوییک در نظر گرفته که ازجملهٔ آنها میتوان به نمایشگر لمسی، کروز کنترل، استارت دکمهای، دوربین دید عقب و… اشاره کرد. البته بسیاری از آپشنها فقط در بالاترین تیپ کوییک ارائه میشوند.
سامان اذری
۶ آبان ۱۳۹۶هیچکدام ?????
یه ماشین دست دوم هزار ب ابر بهتر از این دوتا لگن. نا ایمن هست
سروش
۶ آبان ۱۳۹۶این اقا رضا ی جوری میگه سایپا داره پیشرفت میکنه و کیا و هیوندای یهو رشد نکردن انگار کره ای ها صد سال قدمتشونه و خودرو سازی تو ایران پارسال شکل گرفته . داش رضا هیعنی شما هنوز به این نتیجه نرسیدی که تنها چیزی که واسه خودرو سازان وطنی مهم نیست پیشرفت و احترام به مشتری است و تنها هدفشون دزدیه؟ همون هیوندای بعد ایرانخودرو کارخونهش راه افتاد ببین به کجا رسیده . سال به سال تغییرات سوناتا رو نگا کن . تغییرات دوسال سوناتا اندازه کل تاریخچه خودرو سازی ایرانه بازم اسمش سوناتا ست . ولی ایرانخودرو ده تا ماشین یکسان تولید کرده و فقط چراغ ها رو عوض کرده اسم یکیش سمند عادی . اون یکی سمند ال ایکس . سورن . دنا . سریر . سایما هم پراید از یک تا پونصد . تیبا کوییک . محصولات ایرانخودرو فقط چراغ هاشون با هم فرق داره و اندازه هم مواد اولیه مصرف کرده ولی قیمت هرکدوم با اون یکی کلی اختلاف داره . حمایت از تولیدات داخلی به نظرم اشتباهه . خداب بشه کشوری که اقتصادش بستهست به دو تا کارخونه . من دوست دارم از خودرو ساز داخلی حمایت نکنم و پدر و برادرم بیکار بشه تا عزیزانم تو لگن های ایرانی کشته و ناقص نشوند
ali panamera
۶ آبان ۱۳۹۶من فاز اونایی که به سایپا رای دادنو نمیفهمم
???????????????
Mohamad
۶ آبان ۱۳۹۶ترجیحاً نه رای میدم نه نظر….
کامبیز
۶ آبان ۱۳۹۶این کویید که مشخصات فنیش در حد موتور گازی هست. ظاهرا در حد پراید خودمون هم نیست به فرض که کیفیتش بد نباشه میخوام از کابران بخوام صادقانه بگم حاضرن ماشین با موتور سه سیلندر 800 سی سی بخرن؟؟