خودروهای چینیسایپا

نگاهی اجمالی به زوتی Z300، غریبه ناشناخته چینی

زوتی یا زوتای و یا هر آنچه که او را خطاب کنیم برای ما ایرانی‌ها آوایی گنگ و غریب است. چند صباحی بیشتر نیست که قوه شنیداری‌مان به نام‌هایی همچون چری و لیفان و….. عادت نموده، اما زوتی از مقوله دیگری ست و ناخودآگاه پرسش بزرگی را در پس ذهنمان حک می‌کند. بی‌شک این برند از ناموران عالم نیست و چه بسی شمارگان تولیدش، از برخی همتایان ایرانی‌اش نیز کمتر است؛ اما هر چه باشد، این مرکب چینی وارد سرای مان شده و حتی اگر مهمانی ناخوانده هم باشد باز هم نیاز به شناسایی فزون‌تری دارد. چند وقتی است که مدلی از این برند روانه سرزمینمان شده، نام اصلی‌اش Z300 می‌باشد، ولی در این سامان، روزی S300 و چندی بعد آریو نام نهاده شد!

Zotye Z300
Zotye Z300

کمپانی خودروسازی زوتی (ZOTYE) در حدود ۱۰ سال پیش و به تاریخ ۱۴ ژانویه سال ۲۰۰۵ میلادی، توسط هولدینگ زوتی بنیان‌گذاری شد. پیش از این، شرکت مذکور به ساخت و صدور قطعات یدکی انواع خودرو می‌پرداخت. گرچه این شرکت از همان آغاز فعالیتش اقدام به توسعه خطوط تولیدی خود نمود و افزایش تیراژ را وجه همت خویش ساخت، ولی هنوز هم این کمپانی در مقیاس جهانی کوچک محسوب می‌گردد. برای آنکه جایگاه کنونی این شرکت را بهتر دریابیم تنها کافی است که نظری کوتاه به میزان فروش آن در بازار چین بیندازیم؛ طبق آمار، کل فروش این کمپانی در سال ۲۰۱۳ میلادی برابر با ۱۰۲/۹۲۰ دستگاه بوده که از این لحاظ رتبه سی و پنجم را در بین برندهای موجود کسب نمود.

Zotye Z300
Zotye Z300

اولین خودروی تولیدی این برند، یک کراس‌اوور کوچک بود که در سال ۲۰۰۶ میلادی روانه بازار شد؛ نام اولیه این مدل RX6400 بود، ولی بعدها اسمش به NOMAD تغییر یافت. این مدل برمبنای خودروی ژاپنی دایهاتسو TERRIOS تکوین یافته بود. از سال ۲۰۰۸ میلادی، این کمپانی صادرات محصولاتش را آغاز کرد و نکته جالب اینجاست که شرکت زوتی خودروی NOMAD را هم با نام ۲۰۰۸ روانه بازارهای جهانی نمود! از عمده‌ترین خریداران این مدل هم می‌توان به کشورهایی همچون هندوستان و آفریقای جنوبی و نیز ممالک واقع در آمریکای لاتین اشاره کرد. هم‌اکنون این خودرو در هندوستان با نام PREMIER RIO مونتاژ می‌شود؛ پیشرانه مورد استفاده در آن نیز از نمونه‌های دیزلی محصولات پژو و کد آن هم TUD5 می‌باشد. در سال ۲۰۱۰ میلادی نمونه فیس لیفت شده ۲۰۰۸ به نام ۵۰۰۸ به بازارهای داخلی چین عرضه شد. علاوه بر این، شرکت زوتی در زمینه تولید خودروهای برقی هم فعال است و در این باب با شرکت LUIS MOTORS GMBH آلمان همکاری می‌نماید. یکی از محصولات این شراکت مدل ۵۰۰۸ الکتریکی بوده است که به نام LUIS 4U در بازار اروپا فروخته شد. در حال حاضر، عمده تولیدات این شرکت را مدل‌هایی همچون M300،Z100، Z200 و Z300 و T200، T600 و خودروی MPV به نام V10 و نیز خودروهای برقی E20 و E100 شامل می‌شود. همچنین قرار است که در آینده‌ای نزدیک، مدل‌های نیمه لوکس و نسبتاً زیبای Z500 و Z600 نیز روانه بازار شوند. برای آشنایی بیشتر شما خوانندگان عزیز، برخی از مدل‌های تولیدی این شرکت را به اختصار معرفی می‌نمایم.

Zotye Z300
Zotye Z300

M 300: این خودرو بر اساس فیات MULTIPLA ساخته شده و به طور کامل هم به آن شباهت دارد؛ دلیل این امر هم به خرید پلت فرم آن – توسط زوتی از شرکت فیات- برمی‌گردد. این مدل در سال ۲۰۰۹ میلادی به بازار معرفی شد.

Zotye M300
Zotye M300
Z 100: در طراحی این مدل از نسل هفتم سوزوکی آلتو الهام گرفته شده است. در حال حاضر خودروی مذکور جزو ارزان‌ترین هاچ بک‌های موجود در بازار چین است. زمان معرفی آن هم به سال ۲۰۱۳ میلادی برمی‌گردد.

Zotye Z100
Zotye Z100
Z 200: این خودرو در دو نسخه سدان و هاچ بک تولید می‌شود. طراحی بدنه آن نیز بر مبنای فیات سی‌نا و پالیو می‌باشد. پلت فرم این دو مدل هم توسط زوتی از فیات خریداری شد. این مدل‌ها در سال ۲۰۱۱ میلادی به بازار معرفی شدند.

Zotye Z200
Zotye Z200
T 200: این مدل در آوریل ۲۰۱۳ میلادی روانه بازار چین شد. خودروی مذکور یک فیس لیفت اساسی از مدل ۵۰۰۸ می‌باشد.

Zotye T200
Zotye T200
T 600: یک SUV سایز متوسط است که شباهت بسیاری به مدل توراِگ فولکس‌واگن و آئودی Q5 دارد. این خودرو از دسامبر سال ۲۰۱۳ وارد بازار چین شده است.

Zotye T600
Zotye T600
حال به قهرمان اصلی ماجرا یعنی خودروی Z300 و یا همان آریو می‌پردازیم. این مدل در سال ۲۰۱۲ میلادی به بازار چین معرفی شد. از همان آغاز ورود، برخی از رسانه‌های چینی به‌سختی از آن انتقاد نموده و طراحی بدنه‌اش را یک کپی یک‌به‌یک از تویوتا ALLION مدل ۲۰۰۷ و یا حتی بدتر از آن، بی‌شرمانه! قلمداد نمودند. برخی از آن‌ها حتی پا را فراتر نهاده و تولید این مدل را یک عقب‌گرد برای زوتی عنوان کردند و این عمل را از شرکتی که پیش از آن به REBADGE برخی از مدل‌های فیات و دایهاتسو می‌پرداخت، بعید دانستند. با این وجود، این نکته هم را باید در نظر گرفت که طراحی این خودرو به تمامی توسط تیم مستقر در داخل کمپانی انجام شده، که این خودش به تنهایی گامی بزرگ برای شرکتی چنین کوچک است. در حال حاضر این مدل بزرگ‌ترین سدان شرکت زوتی می‌باشد؛ گرچه به‌زودی قرار است که سدان های Z500 و Z600، که به لحاظ اندازه از آن بزرگ‌ترند به بازار عرضه شوند. خبری هم که شاید چندان برای خریداران ایرانی این خودرو خوشایند نباشد این است که، چندی پیش Z300 تحت عمل فیس لیفت قرار گرفت و سپرها، جلوپنجره، چراغ‌های جلو و عقب آن هم کاملاً تغییر یافت و این بار برخلاف نمونه پیشین، شباهت فراوانی به خودروهای هوندا پیدا نمود! این مدل فیس لیفت شده نیز قرار است به‌زودی وارد بازار چین شود که امیدواریم نماینده ‌ایرانی زوتی هم همزمان آن را در کشورمان عرضه کند.

Zotye Z300
Zotye Z300

توضیح در مورد REBADGE (تغییر برند): این مفهوم از طراحی به معنای تغییر نام یا برند یک خودرو به نام دیگر است. این عمل هم یا بر اساس توافق بین شرکت مادر و کمپانی طرف قرارداد صورت می‌پذیرد و یا اینکه در بین مدل‌های تولیدی خود کمپانی صورت می‌پذیرد. این ایده برای نخستین بار توسط جنرال موتورز پایه‌گذاری شد و اگر بخواهیم مثال ملموسی در این رابطه بیاوریم شاید بهترین آن کادیلاک اسکلید و جمس یوکان باشد، که به‌جز برخی تفاوت‌های اندک در طراحی داخلی و خارجی در بقیه موارد کاملاً مشابه یکدیگرند. در کل، این شیوه از طراحی، از تغییر آرم و برند تا تغییر سپرها، جلوپنجره و چراغ‌ها را در بر می‌گیرد.

Zotye Z300
Zotye Z300

این خودرو در ابتدای ورودش از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری، که منبع آن از میتسوبیشی بود، بهره می‌گرفت. این موتور از توانی معادل ۱۱۳ اسب بخار برخوردار بود که به همراه یک جعبه دنده ۵ سرعته دستی عرضه می‌شد. ولی زوتی این پیشرانه را به علت ضعف‌هایی که داشت کنار نهاد و به جایش نمونه ۱.۶ لیتری ساخت میتسوبیشی را برگزید. این موتور توانی معادل ۱۲۰ اسب بخار را به همراه یک جعبه دنده ۴ سرعته تیپ ترونیک ارائه می‌دهد. همچنین قرار است که به‌زودی یک موتور توربوشارژ با توانی معادل ۱۵۰ اسب بخار، نیز برای این مدل معرفی شود. احتمالاً این پیشرانه در نمونه فیس لیفت شده آن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

Zotye Z300 dashboard
Zotye Z300 dashboard

در مورد فضای درونی این خودرو نیز نظرات متفاوتی وجود دارد؛ برخی از منابع، کیفیت مواد مورد استفاده در داخل آن را قابل قبول ارزیابی نموده و برخی دیگر نیز از صفحه نمایشگرش انتقاد کرده و آن را ارزان قیمت و تا حدی دمده تلقی نمودند. در کل فضای موجود در کابین، برای یک خانواده چهارنفره کاملاً مناسب بوده و حجم صندوق بار آن هم تا حد زیادی جوابگوی نیازهای خریداران می‌باشد. از لحاظ تجهیزات رفاهی هم این خودرو در وضعیت مناسبی به سر می‌برد و شاید یکی نکات مثبت آن را بتوان وجود دوربین دید عقب در آن دانست که در خودرویی در این رده کمتر مشاهده می‌شود. به لحاظ سواری هم بیشتر منابع آن را خودرویی نرم و آرام ارزیابی نمودند.

Zotye Z300 Interior
Zotye Z300 Interior

به لحاظ ایمنی هم این خودرو ۵ ستاره را از موسسه C-NCAP دریافت نموده است؛ علاوه بر آن از ۶ کیسه ایمنی هوا نیز سود می‌برد و به سیستم‌های ABS، EBD و BOS هم مجهز است.

Saipa S300
Saipa S300
Saipa S300
Saipa S300

در خاتمه این را می‌خواهم بگویم که خودروی Z300 با فروش ۲۵,۰۶۰ دستگاه در نیمه نخست سال ۲۰۱۴، رتبه هشتاد و دوم را در بازار چین کسب نمود.

مشخصات فنی

حجم موتور: ۱۵۹۰ سی‌سی

توان: ۱۲۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور/دقیقه

گشتاور: ۱۵۱ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور/دقیقه

حداکثر سرعت: ۱۷۲ کیلومتر

نوع جعبه دنده: ۴ سرعته تیپ ترونیک

سیستم تعلیق جلو: مکفرسون استرات

سیستم تعلیق عقب: میله پیچشی

مصرف سوخت ترکیبی: ۶.۷ لیتر

استاندارد آلایندگی: یورو ۴

ابعاد

طول/عرض/ارتفاع: ۴۵۶۵/۱۷۶۶/۱۴۸۶ میلی‌متر

فاصله دو محور: ۲۷۰۰ میلی‌متر

وزن: ۱۳۲۵ کیلوگرم

حجم صندوق عقب: ۴۵۷ لیتر

اندازه تایرهای جلو و عقب: ۱۹۵/۶۵ R 15

ایمنی

۵ ستاره از موسسه ایمنی C-CNAP

۶ عدد کیسه هوای ایمنی (راننده، سرنشین جلو، جانبی و پرده‌ای)

سیستم ضد بلوکه ترمز ABS))

سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD))

سیستم کمکی ترمز BOS))

برخی از تجهیزات این خودرو

صندلی‌ها با پوشش چرمی

تهویه مطبوع اتوماتیک

چراغ‌های LED عقب

چراغ‌های جلو با قابلیت تنظیم زاویه نور

سیستم روشنایی در روز (DAYLIGHT)

تنظیمات سیستم صوتی روی فرمان + CD+AUX + پورت USB

مانیتور LCD

۶ عدد بلندگو

سنسور دنده عقب

دوربین دید عقب

سانروف

Zotye Z300
Zotye Z300

قیمت

در ایران: ۷۶ میلیون تومان (تقریبی)

در چین: ۸۲,۰۰۰ الی ۸۷,۰۰۰ یوآن

[jwplayer mediaid=”99866″] [دانلود ویدئو]

نوشته: سام کاویانی

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای

مطالب مشابه

‫۱۳۴ دیدگاه‌ها

  1. حامد MASERATI GT

    ۲۸ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (308 ديدگاه)

    امروز سایپا جلسه گذاشته برا تعیین قیمتش . خودشونم فهمیدن هیچ ادم عاقلی این زباله رو 76 تومن نمیخره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رضا.2272

      ۱ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (186 ديدگاه)

      باز هم سپاس از سام عزیز
      چرا خودروهای ارزان تر چینی رو وارد نمیکنند؟
      یه جایگزین 20 میلیونی واسه پراید
      به موتور 1 لیتری هم راضی هستیم
      حداقل یه طراحی درست حسابی داشته اشه، گور پدر موتور و امنیت و …
      پراید لاکردار هیچی داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ali

        ۱۳ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (1 ديدگاه)

        اقا تو قیمت۲۰تومن برو mvm110یا چری ویانا بخر صفا…

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. سینا

      ۱۲ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      کاملا درسته!آخه کی 80میلیون پولشو میده این ماشین بی کیفیت رو میخره
      با 80میلیون میشه یه کیا اپتیما یا نیسان جوک یا خیلی از ماشینای درجه اولو خرید…
      من نمیدونم مبنای قیمت گذاری خودرو در ایران چیه آخه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. رضا

        ۱۸ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (6 ديدگاه)

        با هشتاد میلیون میخوای نیسان جوک بخری؟؟؟!!!توهم زدی؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. ahmad

    ۲۸ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (136 ديدگاه)

    خیلی جالبه
    خودروساز داخلی ما (سایپا) با قدمت و فعالیت بیش از 40 سال و با کلی پرسنل و کارمند و طراح و غیره (و همچنین خط تولید بسیار گسترده) داره میره از یه کارخونه ای که کلا 8 سال از فعالیتش نمیگذره و هنوز الفبای خودرو رو یاد نگرفته خودرو میاره و مونتاژ میکنه.
    همچنین قرارداد میبنده که بیاد تکنولوژی و مونتاژ خودرو رو از اونا یاد بگیره!
    یعنی واقعا …

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ***

      ۲۰ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (2 ديدگاه)

      مونتاژ چی فقط ارمشو عوض کرده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. siavash

    ۲۸ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (101 ديدگاه)

    این سایپا و ایران خودرو میتونند ماشینهای روز اروپا و ژاپن و کره بیارن مونتاژ کنند ولی سود ماشینهای چینی بیشتره و این ماشینها انقدر بی اسم و رسم هستند که کسی از قیمت واقعیش خبر نداره و متوجه نمیشه چند برابر داره پول میده در ضمن پول ما آنقدر بی ارزش شده که اگه یه ماشین معمولی اروپا رو بیارن فقط قشر مرفه میتونن خریداری کنند و روشون نمیشه ماشینو با این قیمت عرضه کنند پس بهتره ماشینهای آشغال چینی و بیارن با آپشنهای الکی بدن دست خلق ا… مردم ساده ما هم فکر می کنند ماشین روز سوار شدند دیگه نمی دونند که اینا ماشین نیستند اسباب بازین چین اگر تحت لیسانس کار کنه و فقط از نیروی انسانیش استفاده بشه نمیتونه از استاندارد فرار کنه مثل گوشی اپل ولی وای بروزی که خودش طراح و تولید کننده بشه دیگه از هر راهی استفاده میکنه واسه دزدی و کلاهبرداری و بازی با جون مردم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. احمدرضا

    ۲۸ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (187 ديدگاه)

    از آقای سام درخشانی و دیگر دوستان صاحبنظر تقاضا دارم که توی یک مقاله تحلیلی در مورد موسسه تست تصادف C-CNAP چین نظر بدن. نظرات در مورد این موسسه خیلی متفاوته. برخی اونو کاملاً یک موسسه بیهویت و فاقد اعتبار میدونن و برخی دیگه به دلیل زیر مجموعه بودن با موسسات دیگه از جمله EURONCAP از نظر اعتبار در یک حد با اینها میدونند برخی هم اشاره میکنند که با وجود زیر مجموعه بودن، تستها با دیگر موسسات متفاوته که باعث میشه نتیجه تستها با موسسات دیگه فابل مقایسه نباشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سام

      ۲۸ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (899 ديدگاه)

      با سلام

      بنده با اجازه تان سام کاویانی هستم نه درخشانی! بگذریم. دوست عزیز، این موسسه در سال 2006 میلادی در چین تاسیس شده است و تمامی خودروهای که در چین تولید می شوند مکلفند که در این تست شرکت کنند.در حال حاضر، بر اساس فایل این موسسه، آزمون های ذیل در آن صورت می گیرد:
      1-تست برخورد از ناحیه جلو : در این آزمون، تمامی بخش جلوی خودرو با سرعت 50 کیلومتر در ساعت به مانع صلب کوبیده می شود.
      2- تست برخورد از ناحیه جلو ( نیمه جلویی): در این آزمون، 40 درصد از بخش جلویی خودرو با سرعت 64 کیلومتر در ساعت به مانع صلب کوبیده می شود.
      3 – تست برخورد از بغل : در این آزمون، بخش کناری خودرو توسط یک مانع متحرک با سرعت 50 کیلومتر در ساعت کوبیده می شود.
      4- تست حرکت شلاقی: در این آزمون که توسط یک آدمک شبیه سازی می شود، میزان ضربات به سر و گردن و جراحات وارده به آن مورد ارزیابی قرار می گیرد.
      بنده هنوز سند معتبر و به روزشده ای را نیافته ام که دال بر بی اعتباری این موسسه باشد،زیرا اگر این موسسه بی اعتبار و بی هویت بود، هرگز شرکت معتبری مثل هیوندای برخی از خودروهایش را در این موسسه تست نمی کرد.این موسسه نتایج آزمون هایش را به صورت فیلم هم ضبط می کند که برخی از آنها در سایت youtube موجود است.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. احمدرضا

        ۲۸ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (187 ديدگاه)

        اول به خاطر اسم واقعاً عذر خواهی میکنم. مقالات فنی شما را زیاد مطالعه کرده ام ولی به هر حال اسم شما با کس دیگه ای اشتباه شد.
        دوم هم اینکه برخی در اعتبار کم این تستها استدلال میکنند که مثلاً سرعت تست نسبت به یوروانکاپ به جای 64 در 50 کیلومتر بر ساعت انجام میشه و نکته دیگه اینکه گفته میشه که تست برخورد با مانع صلب نست به تستی که به صورت مشابه توی یوروانکاپ انجام میشه ( ظاهراً برخورد با مانع غیرصلب ) آنهم از استاندارد پایینتری برخورداره. نظر شما در این مورد چیه ؟ آیا تا این حد اختلاف در تستها باعث اختلاف قابل ملاحظه در نتایج ارزیابی میشه ؟ اگه بشه از نتایج تستهای این موسسه مطمئن شد توی بازه زیر صد میلیون گزینه های خوبی برای خرید از بین ماشینهای چینی وجود خواهد داشت ( جیلی، بسترن، جک S5 و حتی همین ماشین Z300 )

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. سام

          ۲۸ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (899 ديدگاه)

          با سلام

          احمد رضای عزیز، من دقیقا آنچه را که در فایل PDF این موسسه درج شده بود را برایتان پست نمودم (با آخرین اصلاحات و منتشر شده در سال 2012 ).در مورد این ادعاها هم تاکنون یک سند معتبر و محکم از طرف مدعیان آن ارائه نشده است.همانطور که برایتان نوشتم شرکت های معتبری چون هیوندای هم برخی از خودروهای تولیدی جدید خود در چین را در این موسسه تست می کنند.چین کشوری است که بزرگترین صادرکننده کالا به دنیاست و بیشترین مراودات را هم با بازارهای جهانی دارد،مطمئن باشید در صورت تخلف فاحش و یا کلاهبرداری در آزمون های ایمنی تا کنون آبرویی برای این کشور در رسانه های گروهی دنیا باقی نمانده بود.این درست است که اکثر خودروهای چینی در سالهای پیش ( به خصوص مدلهای قبل از 2010 ) از کیفیت و ایمنی پایینی برخوردار بودند ولی امروزه کمتر می توان در مورد آنها به این صورت قضاوت نمود.چینی ها امروزه در همان راهی قدم گذاشته اند که پیش از این کره ای ها از آن عبور نمودند.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. شهام

          ۱ خرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (1 ديدگاه)

          سلام بشما دوست عزیزوهمه ی خوانندگان محترم،دوستان بالا بردن کیفیت دست ماست نه شرکت سازننده،مهم نیست کجایی هست،توجه داشته باشید که ماه چندسال پیش ۶تومان میدادیم پراید میخریدیم ،وقتی پیشنهادپژوداده میشدکه بخریم میگفتیم درپاسخ که بابانداریم همین ۶تومانی خوبه ،ولی امروز۲۳تومان یعنی پول ماکسیما انروزمیدیم همون پراید ودوباره تکرار حرف قبلی،دوست خریدبی رویه وبی توجهی مانسبت به پولی که میدیم ومعلوم نیست چه بما میدن باعث شده خودروسازها بدیددیگه بمن وشمانگاه کنن وازطرفی مطمئن هستند لگن هم۴چرخ و۴صندلی بزان پول میدیم ومیخریم پس دلیلی نیست که اونها سودشونوکمترکنن وبه کیفیت اضافه کنن که محصولشون فروش بره،اگرمنوشماواقعا نخریم چ میشه?ما۴۰سال پیش ژیان ،اریا،شورلت رویال،بیوک ایران،پیکان جوانان میساختیم اماامروزاشغالترین جنس چین روواردمیکنیم اونم ازشرکتی که تنها۸سال میشه که استارت زده،دوستان نمیمیریم اگربزورخودمون بااین تابوتهانکشیم،تنهاراه حل نخریدن این تابوت هاست،شایدمجبوربشن نگاهی به کیفیت کنند،سپاس ازهمه دوستان که لطف دارن

          موافقم 0
          مخالفم 0
  5. sunmartin

    ۲۸ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1915 ديدگاه)

    یه نکته علیرضا و نریمان که خیلی هوای خودورهای “اژدهای زرد” دارند فراموش نکنند این خودروی MG والا بخدا دیکه موریس گاراژنیست من مشکلی با ام جی ندارم اما ام جی یک خودروی 100% چینی دیگه س که داره به قیمت نجومی بخاطر دامپینگ به ملت فروخته میشه کم با سیاوش کاملا موافقم “سراتو” در بی آپشن ترین حالت بسیار ارزنده تر از چینی های بی نام و اصالتی هست که گویا تو ایران فقط طرفدار داره همین mg 6 turbo در طراحی جلو بسیار هدلایت ها کنار هم و حالت حمع شده ای داره با دریچه های ورودی نا منقارن اما در قسمت عقب زیبا طراحی شده سیستم توربو بسیار پیچیده هست و مناسب ایران نیست هزینه های سرسام آوری داره میدونم شما از من دلخور میشی اما کسی سمت پینی نمیره مگه مشتر خاص خودش به هرکی میگم جینی میکه نه صاحب اول آخرش ..ضمنا این شرمت ام جی که شما طرفدارش هستی یک نمونه از افتخاراتش در کارنامه بکو آیا فروشش مثل کیا در آکریکای شمالی هست؟ اصلا تیراژش چقدر هست؟ کدوم پلت فرم طراحی کرده؟ انجین ها یبرترش کدومن؟ در ifa آلمان جند تا جایزه برده صادراتش بکز ایران و ..به کدام کشورهاست؟ این ها بعلاوه قیمت بالای ام جی و چینی بودنش باعث میشه مشتری با این هزینه سمت کیا و هیوندای بره یه بار در دنده6 یه کاربری صحبت خیلی پخته ای کرد در کمال سادگی : هرکی رو 50 ملیون بابت چینی پول بده باحته

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نریمان

      ۲۹ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (138 ديدگاه)

      دوست عزیز آقای سان مارتین

      اتفاقا امثال شما ، باعث میشند که با روش تبلیغات معکوس ( اصطلاح استاد مترلینگ ، متخصص امور بازاریابی ) ، بیشتر دیگران با یک برند تازه وارد به صحنه بازار ایران به درستی آشنا بشوند ، چرا که ، پاسخدهندگان با مستندات حرفهای شما رو نقض و جملات شما رو بی اعتبار میکنند :
      1- فرمودید برند MG دیگه موریس گاراجز نیست ، میشه بفرمایید الان مخفف چی هست ؟
      2- آیا با قانون تجارت و اصطلاحات Kill-Contract و Bi-Contract آشنا هستید ، مسلما نه در قرار داد نوع اول ، کمپانی فروخته شده کاملا شرایط حقوقی خودش را واگذار میکند و کمپانی جدید ، دیگر حق استفاده از نام و لوگوی آنرا ندارد ، مانند روور که در سال 2005 ورشکست و در نهایت در سال 2007 به مالکیت سایک چین درآمد و تبدیل به رووی شد ( محل ثبت شرکت در خود چین ) یا لوتوس که در سال 1987 کاملا به کمپانی مالیزیا موتور واگذار و به پروتون با لوگوی جدید تغییر نمود .
      در قراردادهای Bi-Contract یا دو طرفه ، یک شرکت در قالب سرمایه گذار بزرگ وارد شرکت میگردد و به نوعی با توجه به شرایط قرارداد مدیریت کمپانی یا بازار فروش را به عهده میگیرد و نقش Parent Company را به عهده میگیرد ، در مورد برند MG هم همین اتفاق افتاده ، شرکت سایک با ادغام نانجینگ ، با سرمایه گذاری 450 میلیون پوند در کمپانی ام جی و انتقال خط تولید اصلی آن از انگلیس به چین ، به عنوان کمپانی مادر ام جی درآمد و شرکت MG شد یک شرکت اقماری ، خود برند و دفتر مرکزیش ، دفتر طراحی و مهندسی و محل ثبت آن و لوگوی آن تغییر ننمود و همگی مانند 90 سال پیش در همان شهر بیرمنگام انگلستان هستند . مثال مشخص برای برندهایی که از قبل در ایران ، میشناختند همان Volvo هست که در سال 2011 شرکت جیلی کمپانی مادر آن شد و خط تولیدش به تناسب به چین منتقل داره میشه ، آیا ولوو چینی هست یا سوئدی ؟
      http://www.iranjib.ir/shownews/1046/لوکس-ترین-محصول-ولوو-چینی-شد/
      http://www.themotorreport.com.au/50081/ford-and-geely-announce-volvo-sale

      یا مثلا Jaguar Land Rover که از قدیم ایام به ماشین های انگلیسی معروف بودند ، همین نوع قرار داد Bi-Contract رو با شرکت تاتا هند در سال 2008 منعقد کردند و رسما شدند شرکتهای اقماری شرکت تاتا هندبا همان لوگو :
      http://www.tata.com/company/index/Tata-companies

      و یا همین سانگ یانگ که همه اذعان به کره ای بودن آن دارند ، در سال 2011 تحت مالکیت شرکت ماهیندرا هند قرار گرفت و شد شرکت اقماری :
      http://www.mahindra.com/What-We-Do/Automotive/Companies/Ssangyong-Motor-Company

      3- میفرمایید MG چینی با قیمت بسیار بالا بصورت دامپینگ در ایران فروش میرود ، مسلما شما با اصطلاح دامپینگ اصلا آشنایی ندارید Dumping ( به قیمت خیلی ارزان فروختن ) روشی هست که خالق آن شرکت فورد در زمینه صنعت خودرو در سال 1968 میلادی برای بازار اروپا بوده ، در این روش کمپانیها برای ورود به بازاهای جدید و وارد شدن در عرصه رقابت ، با قیمت کمتری خودرو را به فروش میرسانند و اینجمله شما گران فروشی و دامپینگ در تضاد هم هستند . در ضمن شما که ابراز نمودید ماشینهای کره ای بسیار ارزشمند تر هستند ( فرض میگیرم که نفعی برای شما ندارد !!! ) نظر شما و دیگر خوانندگان رو به قیمت ام جی 6 با دیگر تولیدات کره ای در دبی و ایران جلب میکنم:

      اگر دچار برند زدگی نشویم و با تحقیق عمل کنیم :
      http://www.drivearabia.com

      – سوناتا 2014 – 94000 درهم ، ایران 158 میلیون
      – آپتیما 2014 – 93000 درهم ، ایران 158 میلیون
      – ام جی 6 – 90000 درهم ، ایران 114 میلیون
      – سراتو 2015 – 69000 درهم ، ایران 131 میلیون
      – الانترا 2015 – 75000 درهم ، ایران 124 میلیون

      http://www.drivearabia.com/ultimatecarbuyerguide/uae/carpage.php/MG-6/2012-2013-2014-/954
      http://www.drivearabia.com/ultimatecarbuyerguide/uae/carpage.php/Hyundai-Elantra/2014-2015-/1143
      http://www.drivearabia.com/ultimatecarbuyerguide/uae/carpage.php/Kia-Cerato/2014-2015-/822

      خوب دوست عزیز بی خبر از همه جا ، کی داره گران فروشی میکنه ، کسی که ام جی 6 ، 90000 درهمی رو میده 114 میلیون یا اونی که سراتو 69000 درهمی رو میده 131 میلیون ؟!!! ام جی 6 در خارج از کشور هم قیمت آپتیما و سوناتاست و در انگلیس 21000 پوند فقط با گیربکس دستی اون بفروش میره .

      4- برند ام جی در حال حاضر بصورت رسمی با دو خودرو در 40 کشور جهان فروش داره و در حدود 80 هزار تا ، برندهای کره ای در خارج از کشور به ارزان فروشی ارایه شرایط لیز بسیار آسان معروفند ، شما در کانادا یک آپتیما رو با ماهی 289 دلار 5 ساله میتونی بخری که همونجا هوندا سیویک حداقل 400 دلار شرایط لیزش هست . افتخارات برند ام جی در سال 2014 در انگلستان ( بزرگترین و سختگیرانه ترین بازار خودرویی اروپا )
      ام جی ۶ در سال ۲۰۱۴ توانسته :
      ۱- بهترین در هندلینگ باتوجه به قیمت
      ۲- ششمین در ارزش خرید
      ۳- سومین در اعتبار برند
      ۴- پنجمین خودروی بادوام در سال ۲۰۱۴
      ۵- کسب مقام اول در کیفیت ساخت در مسابقات BTCC ۲۰۱۴
      ۶- کسب مقام دوم مسابقات ۲۰۱۴ BTCC

      http://www.autoexpress.co.uk/best-cars/driver-power/86712/best-cars-to-own-in-2014
      http://www.autoexpress.co.uk/best-cars/86801/best-car-manufacturers-2014
      http://mg.co.uk/news/2014/05/08/mg-voted-third-best-manufacturer-in-driver-power-satisfaction-survey
      http://www.btcc.net/results

      سایت اصلی ام جی در انگلستان :
      http://www.mg.co.uk

      5- در حال حاضر محصولات BMW در ایران ، آلفاموتور ، همگی توربو هستند ، عزیز من تمام موتورهای جدید به کیفیت بنزین حساسند ، اما موتورهای توربو دار چون به تکنولوژی های پیشرفته تری مجهز هستند ( مجهز به مپ سنسورها با تیغه الماس ) ، بد بودن کیفیت بنزین رو سریع نشون میدن و صاحب ماشین میتونه قبل از فاجعه نسبت به استفاده از بزینهای مرغوب تر اقدام کنه ، در دیگر موتورها این بی کیفیتی بنزین بعد از سه سال خودش رو نشون میده ( کوتاه شدن عمر کاتالیست ، ضعیف شدن توان موتور ) .
      در ضمن پلتفرمهای ام جی توسط خود ام جی انگلستان با همکاری شرکت بی ام دبلیو طراحی میشه ( بهتره بدونی که ام جی 6 و بی ام دبلیو سری Z خواهر خوانده هستند ، به مدت 14 سال شرکت BMW مالکیت ام جی را بعهده داشت و در حال حاضر این همکاری در زمینه انتقال تکنولوژی ادامه داره ) ، موتور ام جی طراحی خود ام جی هست که در مدلهای جدید 2015، با همکاری MG با جنرال موتورز MG-GM ( بهتره بدونی شرکت سایک 40 درصد سهام جنرال موتورز رو خریده و ماشینهای کادیلاک ، شورولت و بیوک رو تولید میکنه ) ، طراحی و ساخته شده و بر روی ام جی 5 ، ام جی 6 ، ام جی جی تی و ام جی جی اس ، کادیلاک XTS (2.0L),ATS-L-2.0L
      سوار میشه .

      کلام آخر ، آقا سان مارتین 30 ساله که ماشینت ریو هست ، بهتره در زمینه خودرو و برندهایی که اطلاعاتی نداری افاضه فضل نکنی چون بدجور زیر سوال میری . کشور چین اولین قدرت اقتصادی دنیا داره میشه ، سومین کشور دارای ایستگاه فضایی هست ، سالانه بیش از 700 میلیارد دلار به آمریکا و 500 میلیارد یورو به اروپا صادرات داره ، ظرف همین 10 سال نشون داد که در صنعت خودرو به چه پیشرفتهایی دست یافته ( از حکمت ژاپنی استفاده کرد و آن مهندسی معکوس هست – کتاب خاطرات دکتر دمینگ ، وزیر اقتصاد دهه 80 آمریکا رو مطالعه کن) و تا چند سال دیگه به غولی در صنعت خودرو تبدیل میشوند . بنده به شخصه احترام خاصی برای این ملت میلیارد نفری که با سعی و تلاش به اینجا رسیدند قایل هستند با اون پیشنه بلند تاریخیشون .

      طنز: نکنه شما از اون دسته آدمهایی هستید که انگلیس رو جزیره کوچکی در غرب آفریقا میدونند و احتمالا الان این جزیره کوچک حرکت کرده رفته جنوب چین !!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. iman

        ۲۹ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (92 ديدگاه)

        واقعا لذت بردم از این همه تجربه و دانش شما
        نریمان جان کاش شما هم افتخار نوشتن مقاله به پدال رو هم میدادی
        ممنون

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. احمدی

        ۲۹ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (2 ديدگاه)

        دم شما گرم نریمان جان خیلی از مطلبتون بهره بردم امیدوارم که امثال آقای (sunmartin) بدونند که با تبلیغ علیه هر برند نمیتونند مانع کسب و کارشون شن (نمونش همین سایپا خودمون D:)
        متاسفانه یکی از اخلاقای بدی که ما ایرانیا البته بعضیامون داریم همینه عین همین اتفاق تو صنعت گوشی اتفاق میوفته یکی میگه اپل یکی میگه هواوی….

        درکل متشکرم از نظرتون نریمان جان

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. فراز

        ۳ فروردین ۱۳۹۵
        سوابق: (12 ديدگاه)

        تو رو خدا کی بابت ام جی 6 حاضره 160 میلیون پول بده که شما دم از دامپینگ میزنی..اگه دامپینگ نبود که همین چهار تا ام جی هم تو خیابون نمیدیدیم

        موافقم 0
        مخالفم 0
  6. Ahmad..F12

    ۲۸ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (2543 ديدگاه)

    سام عزیز ممنونم

    مشخصات فنیش خوبه ولی خب مهمترین چیز رو نداره طبق معمول

    “کیفیت”

    خدا عاقبت سایپا رو بخیر کنه با این وارداتش

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سام

      ۲۸ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (899 ديدگاه)

      با سلام

      لطف داری احمد جان،انجام وظیفه بود.در مورد کیفیت هم باید صبر کرد تا امتحانش رو تو بازار پس بده، البته من معتقدم که به برخی برندهای بسیار ناشناخته چینی باید با کمال احتیاط نزدیک شد آنهم وقتی گزینه های دیگری با این قیمت در بازار وجود داره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. iman

    ۲۹ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (92 ديدگاه)

    دوست ندارم راجع ماشینای دیگه صحبت کنم چون هرکدوم برای صاحباشو محترم هست، صحبتهای بنده مختص سان مارتین هست بقیه ناراحت نشن

    سراتو که واقعا لگنترین ماشین کره محسوب میشه ماشین 16 هزار دلاری رو میکنن تو پاچه ملت 120 میلیون هیچ فرقی با ریو نداره اونقت امثال شما خوشحالن ک ماشین کره ای هم قدمت ایران فرقون دارن بهشون میندازن!!، فقط کادنزاس ک قیمتش میتونه رقیب ام جی 6 باشه
    شما تشریف بری چین میبینی که مرسدس از 34 هزار دلار هست، ام جی 6 33 هزار دلار هست عزیزم دو برابر سراتوی محبوب شما که واقعا هیچی ندره
    تست مجله ماشینو ببین شما ولی تغییری روت نمیده چون حرف صاحبان فن رو دوست نداری چون از واقعیت فراری هستی

    هیوندای و کره بدترین تو امریکا شدن امسال رتبه اول تو خرابی و … داشتن اینقدر فکر نکنین چین و کره خیلی فرق دارن، این از بدبختی ما ایرانیاس ک چون پل گزاف میدیم ب این ماشینا فکر میکنیم چیزی هستن

    ولی این جمله رو تو سایت امجی انگلیس نوشته دقیقا
    آیا ام جی چینی محسوب میشه بعد از فروش سهام
    جواب :خیر کلیه تجهیزات ساخت و مواد ونظارت توسط ام جی هست علاوه بر طراحی و نحوه ساخت و… کلیه خودروها توسط کارخانه ام جی انگلیس چک نهایی میشوند و باز به چین و بقیه جاها شیپ میشوند

    یعنی اسمبل نهایی در خود انگلیس هست
    کاری که تو ولوو که داستان شبیه ام جی داره هم انجام نمیشه!! که اونم ب قول شما چینی هست

    تو ساب سوید هم که به قول شما چینی هست نیست!!

    چرا تو پیج ولو و ساب یا جگوار و لندرور و جنرال موتورزو …. نظر راجع به اونها داده نمیشه؟ چون تعصب و احساسات بچگانه منطق این قضیه هست

    طراحی شاسی ام جی میرزه به کل ماشینهای کره ای که هر روز یه قیافه دارن و فرداش از قیافه میفتن الباقی تکنولوژیها پیش کش
    حیف که تعصب نمیزاره ارزش جنس خوب و کار مهندسی رو بفهمیم بعضی از ما

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ahmad

      ۲۹ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (136 ديدگاه)

      چین و کره هیچ فرقی ندارن؟!
      دوست عزیز برو ببین سهم خودرو های کره جنوبی در بازار های آزاد بین المللی چقدره.
      اگه این محصولات بی کیفیت بودن انقدر صادرات گسترده ای نداشتن
      مقصد صادرات کره جنوبی: اروپا و آمریکاست
      ولی مقصد صادرات چین: روسیه و ایران و البته آفریقا

      موافقم 0
      مخالفم 1
  8. محمد

    ۷ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (512 ديدگاه)

    بابا اشغاله والا دقیقامتل ام وی ام ،توماشینای چینی بهترینش جیلی وام جی ودرنهایت خودروی جک هست که اینهاهم هنونتیجش رو کسی نمیدونه ولی تاجایی که ماخبرداریم ماشینای ساخت چین فقط تاچندسال اول خوب هستندبعدازان باافت بسیارقیمت وهزینهای سرسام اوری روبه روهست وبه قول معروف صاحب اول واخر اونی هست که بعدازچندسال میخره هست،متاسفانه ماایرانیااکتراعقلمون به چشممون هست فقط دنبال ظاهروامکانات وخودنمایی هستیم یه چیزبگم اویزه گوشتون کنید اینااگه ماشین درست وحسابی بودن جاشون تواروپاوامریکاوزاپن بود نه تواین ی کشور نابود دارن ماشینای مفت چین رو باقیمتای نجومی ب خوردمردم بدبخت میدن،نمونش کامیون تک محورامیکو کاملاچینی هست وخداروشکرکیفیتش بدک ازاب درنیومد ولی این ماشین باپول ابران باقیمت 8میلون میتونن واردکنن وواردمیشه بعداین کامیون رو باقیمت بین150تا200میلیون میندازن به مردم تازه کامبونی که ازنظراستانداراروپا کاملاغیراستانداردهست ببینیدتومملکتی که دم ازاسلام میشه دارن بامردم چیکارکه نمیکنن شهداشرمنده ایم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. مهران

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من قبلا ریو کمری2006 مزدا323 سمند 405 ماتیز داشتم این ماشینو تازه خریدم به نظر میاد از ماشینای قبلیم بهتره گیربکس اتوماتیکش از کمری2006 و مزدا بهتره صدای موتورشم خیلی باحاله هی دوست داری گاز بدی دنده عوض کردنشم خیلی نرمه فرمونشم خیلی نرمه مصرفشم خیلی خوبه توش احساس ایمنی داری 6تا کیسه هوا داره فقط وقتی ماشین سنگینه تو دستاندازای بلند باید یواش بری مثل کمری کفش یه کم پایینه اینا رو برای دوستانی نوشتم که می خوان این ماشینو بخرن چون خودم قبل خریدن خیلی تو سایتا میگشتم ولی در مورد این ماشین جدید چیز زیادی نبود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. بهروز

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام خدمت همه دوستان
    من خودم درشرکت سایپا هستم قبل از اینکه ثبت نام کنم اطلاعات زیادی در باره این خودرو بدست آوردم . و از نزدیک نیز ماشین را تست کردم
    حالا هم که از ماشین z300 وارداتی بسیار راضی هستم به دلیل مشخصات زیر .
    شتاب خوب صفر تا صد – نرمی ماشین – امکانات رفاهی و ایمنی کامل – ایمنی بالا 5 ستاره – استاندارد الایندگی یورو4 – مصرف کم – تودوزی چرمی – فضای داخل ماشین زیاد – فضای صندوق عقب بسیار زیاد – طراحی بدنه زیبا – تعویض دنده در حالت اتومات به سرعت و بدون لگد زدن عمل می نماید
    من سه ماهه دارم از این خودرو استفاده می کنم و در سربالائی و جاده چالوس بسیار خوب عمل می نماید .
    مخصوصا در سربالئی خاکی در کلاردشت به سمت دریاچه ولشت در حالت اسنو یا w ماشین شیب تند را مثل تانک بالا می رفت .
    این ماشین اکه شناخته بشه قیمتش به حداقل 79000000 میلیون تومان هم بزودی خواهد رسید . توصیه می کنم زودتر بخرید .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. سام

    ۷ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام خدمت دوستان
    من این ماشین درحدود٣ماه هست تحویل گرفتم سواری خوبی داره خیلی هم نرم هست اما شرکتهای دزد ما اول حرف از خدمات گارانتی زدن که کلا چرت هست یه نمونش این بود که من واسه اینکه چراغ جلوم کنتاکت پایین قطع شده بود بردم نمایندگی تعمیر کار بدون چک کردن لامپها و فیوزها شروع کرد به باز کردن چراغها سپر بعد نزاشتم به ماشین دست بزنه اخه میگفت باید همه اینها بازبشه تامشکل حل بشه ؟؟؟؟؟؟
    خودم جلوش گشتم فیوزهای کنتاکت پایین پیدا کردم تعویض کردم بعد روشن کردم
    این نمایندگی خدمات پس از فروش ما

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. مهران

    ۱۳ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (35 ديدگاه)

    باسلام و تبریک سال نو به همه کارخانه زوتی امسال خودروی z700 سدان و خودروی شاسی بلندt600 توربو رابه بازارچین عرضه میکنه.z700 ;که کاملا کپی از بنز e250هست و t600توربو هم از عقب کپی ازپورشه کایان اس هست.امیدوارم سایپااین خودروهاروامسال وارد کنه طراحیشون رو ببینین و لذت ببرینhttp://chinaautoweb.com/car-models/zotye-z700/ وhttp://www.carnewschina.com/2015/03/25/officially-official-the-zotye-t600-sport-suv-for-china/

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. BMW7

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (69 ديدگاه)

    ای کاش این همه نظر و انتقاد از ارابه های مرگ کمپانی های وطنی میشه رو یه مدیر یا مسئول یا نمیدنم یکی ک در راس اونها قرار داره بخواند و یه فکری بکنن به حال مردم بیگناه که با هزار زحمت و بدبختی پول یه خودرو رو جمع میکنن و میخرن برا استفاده اما بلای جونشون میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. ALiHidden

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (332 ديدگاه)

    76 ت برا این؟!!!!؟!؟!؟!!؟!؟!؟

    یادش بخیر ی زمانی سانتافه 80 ت بود:|

    راه دور نریم تا چند وقت پیشا النترا 80 ت بود:|

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. سیاوش

    ۲۶ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (14 ديدگاه)

    دیروز این ماشینو تو پارکینگ دیدم سانروف هم داشت بدنه ماشینو که دست زدم فوق العاده محکم بود سقفشو فشار میدادی با زور یکم داخل میرفت .حالا پژو پارس و 206 رو ببنید مثل حلبی هستن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. حمید

    ۱ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام دوستان برج 3امسال یه خودرو چیتی ولکس خریدیم حدود قیمت 47میلون بعد گذشت 2 هفته شروع به سر و صدا کردن افتاد رفتیم بعد مسافت زیادی جاده کرج نمایندگی شامل گارانتی بود لطف کردن فرمودن ماشین 2هفته بخوابه تا از کرمان قطعه درخواست بشه بیاد خلاصه به غلط کردن افتادیم ماشین و خودمون دست از پا درازتر اومدیم 400هزار ناقابل خرج اکسل عقب کردیم بعد از 45روز ماشین با هزار التماس و خواهش به قیمت 33میلیون با کلی ضرر و پشیمانی فروختیم اقا مگه ادم عاقل سراغ بی اصل نصب میره ؟؟ من عقلم کار نکرد چینی خریدم شما هم بخرید ببینید چی هست رفتم یه ماشین اروپایی 15سال کار کرده خریدم از صفر چینی و ایرانی هزار برابر سر تره خواهشا نکنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. مونا

    ۲۸ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام خدمت همگی لطفا وقتی که ماشین چینی به قول خودتون نداشتید اظهار نظر نکنید ما همه جور ماشین ایرانی داشتیم لیفان هم داشتیم باز هم ماشین بخریم چینی میخریم همه جوره راضی بودیم امنیت زیبایی سرعت نمایندگی هاش مصرفش در ضمن شما فکر کردید اون پژو که سوارید اصل فرانسه هست؟ اونم قطعاتش چینیه اما درجه ده چون ماشین خود چین نیست که قطعش اصلی باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. افشین

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام از نظر من بهترین ماشین من خودم این ماشین و از عید سال 93دارم آی نگفته خیلی هم زیبا بهترین کیفیت رو داره فرمونش عالیه و در کل پیشنهاد میکنم بحرین اگه نخرین ضرر میکنین. روزی بشه بشه 90تا100مبلیون پس بخرید اسم من هم افشین در خدمت همتون مرسب

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. بهنام

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام خدمت تمامی دوستان
    چرا کشور چین میتونه خودروی با کیفیت تولید کنه اما ایران نمیتونه؟
    تولیدات کشور چین با سرعت خیلی زیاد داره ب سمت پیشرفت و افزایش کیفیت حرکت میکنه و محرک این موضوع سیاست های درست کشور چین هست چین با پایین اوردن ارزش پولش بازار کار ارزونی رو برای کمپانی های بزرگ دنیا ایجاد کرد این یعنی اشتغال زایی برای پر جمعیت ترین کشور و همچنین فعالیت رو به جلو بخش صنعت کشور چین اصلنم نگران نیست که ارزش پولش تا چ حد کم بشه الان هیچ کدوم از گوشی های شرکت اپل تو کشور آمریکا تولید نمیشه و همشون دارن تو کشور چین تولید میشن
    اما کشور ما از اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولیدات داخلی صحبت میکنه ولی تمام محصولات چین رو وارد میکنن و به اقتصاد چین کمک میکنن
    ما از کشورای عربی هم عقب تریم و تمام قدرت اقتصادیمون فروش نفتمونه که اونم به کمترین میزان قیمتش رسیده
    باید دنبال درست کردن سیاست های اقتصادیمون باشن خودمون تولید کنیم مطمعنن ماهم پیشرفت میکنیم خیلی هم بدیهیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. علی

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    محصولات چینی فرقی با اشغالهای ساخت داخل توسط لگن سازان سایپا و ایران خودرو ندارد … کیفیت پایین ، قیمت بالا مشخصه ی اصلی این لگنهاست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. مرتضی

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با تشکر از همه عزیزان
    عرضم حضور مهر حضور همگی،
    بنده و امسال بنده که فراوان هستند ، بعد از سیر و سیاحت در انواع خودروهای وطنی از قبیل سمند و ال نود و غیره،
    و با توجه به نداشتن پول خودرو ژاپنی و اروپایی، چشمم یه دوو ماتیز رو گرفت و خریدم،
    ابتدا فکر کردم این ۱۴ سال کار کرده و اذیت میکنه منو ،
    و تا به امروز شمال و اصفهان و کلی سفر درون شهری با این ریزه میزه رفتم، مصرف سوخت و استهلاک هم که هیچی،
    هرکسی هم که میفهمه میگه خطرناکه اینا اتاق قوی ندارن، اما خودم و مالکینش میدونن که چه اتاق و شاسی داره و صافکارها ،
    هدف تعریف از یه ماشین سال ۸۰ نبود، عرضم اینه چرا باید ماشین مدل ۹۴ ایرانخودرو و سایپا رو بخریم و اینقدر اذیت بشیم تا تن بدیم به یک ماشین تاریخ گذشته مثل ماتیز،
    از خرید ماشین دست دوم مثل دوو، ریو، ورنا، آوانته، در صورت سلامت نگران نباشید ، اما بترسید از خرید خودرویی که اسم ایرانی دارد، مارک فرانسوی به رویش نصب شده، و تمام قطعاتش از چین است و درجه ۴،

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. مهندس

    ۶ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با سلام منو اگر چوب تو سرمم بزنند از این خودروهای چینی و ایرانی نمیخرم چون اشغالند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. فرهاد

    ۲۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کل خودروهای ایرانی به اسم تحریمها قطعاتشون چینی شدند بین بد بدتر چه باید کرد حداقل ابشن وقیافه اریو بهتراز مثلا خودرووطنی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. hamid

    ۲۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام به همه دوستان عزیز.

    من چند وقتی هست که میخوام ماشینم را عوض کنم. بین چندتا ماشین اتومات ( J5 و H330 و آریو1600) مردد هستم چون تو این سایتها یه عده مثبت و یه عده منفی نظر میدن.
    توان خریدم حدود 50 تا 60 میلیون هست. فعلا هم سمند ef7 پایه گازسوز دارم. من به خاطر کارم همیشه در سفرم با ماشین فعلیم راحتم ولی به چند دلیل میخوام ماشینمو عوض کنم:
    1- تنوع
    2- میخوام دنده اتومات باشه
    3- حدود 170 هزار تا با ماشینم رفتم و دیگه عمر مفیدش تموم شده. و . . .

    حالا خواستم از کسانی که یکی این سه مدل ماشینو داشتن راهنمایی بگیرم که مزایا و معایب این ماشینا را بگن.

    ناموسا و وجدانا فقط کسانیکه این ماشینا را داشتن و یا دارن نظر بدن. بقیه که از دور فقط یه چیزی شنیدن و خوندن نظر احساسی ندن.

    ممنونم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. behzad

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان راننده تاکسی هستم تقریبا ۴۰ روزه که آریو ۳۰۰ تحویل گرفتم دیروز باتری خراب شد با جرثقیل بردم تعمیرگاه مرکزی شماره۲ تهران که موجود نداشتن باتری از جای دیگه تهیه کردن که ۶ ساعت علّاف شدم اونجا.بیرون که اومدم ۲ ساعت بعدش چراغ چک روشن شد به امداد زنگ زدم اومدن بردن تعمیرگاه مرکزی۲ .گویا دینام خرابه‌ و سیمکشی جعبه فیوز سوخته.این اولشه خدا به خیر کنه از این به بد . اینم شماره تلفنم کسی باور نمی‌کنه زنگ بزنه تا بگم .۰۹۱۹۹۰۷۵۴۸۷

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. قدرت

    ۶ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    با سلام منم ماه قبلم تحویل گرفتم روز اول همه چیه ماشینم خودم چک کردم مشگل از بست منفی سر باطری که شل بسته شده که من متوجه شدم اگر بست باطری شل باشد دینام همیشه درگیره و جریان زیاد باعث سوختن دینام و سیم کشی میشه که مشگل مونتاژ کار ایرانی که دقت نمیکه در ضمن نیم لیتر روغن کارخانه کم میرزه که بایدخودتان اضافه کنید . ویکی از شیلنگهای ترمز بست بدنه هم درست جا نداخته بودند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. امین

    ۸ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آریو الان قیمتش هول و هوش ۵۴ تومنه
    خواهشن در موردش بد قضاوت نکنین موتور وگیربکسش خیلی عالیه اتاق خوب و جاداری داره بخاطر ظاهرش یه خورده خانوادگیه برید از کسایی که دارن بپرسین به نظر من از ال 90اتومات خیلی بهتره هم طراحیش هم سواریش کلا از رنو جاعت خوشم نمیاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. mohammad

    ۲۲ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (118 ديدگاه)

    سلام قیمت این زوتی اس 300 در سایپا چنده میشه لطف کنید راهنمایی کنید ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. mohammad

    ۲۲ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (118 ديدگاه)

    اقای حمید داماد ما یکی جک ل5 داره مشکی هست بسیار فوق قلادس سانروف داره مانتیتور هم داره و اینکه چند سالشه ازش راضیه ! البته ناگفته نماند که میتونی بری تو سایت باما برندهای خوبی داره حتمن بهت پیشنهاد میکنم سری به سایت باما بزن https://bama.ir/این سایت هست هرماشینی که بخوای داخلش هس برندهای خوبی داره حتمن برو نگاه کن به سایت !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. mohammad

    ۲۲ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (118 ديدگاه)

    اقای افشین این ماشین گفتی قیمت چنده و مدل چه سالیه از کدوم شرکت گرفتی ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا