سایپا

ساینا اتوماتیک یا تیبای چهل میلیونی؟!

پس‌ازاینکه انتقادات زیادی به طراحی تیبا به‌عنوان نخستین خودروی به‌اصطلاح ملی سایپا وارد شد، این شرکت تصمیم گرفت با انجام فیس‌لیفتی، ظاهر و داخل تیبا را بهبود بخشد. این فیس‌لیفت که با تغییرات کامل نمای جلویی و عقبی تیبا و همین‌طور داخل آن همراه بود و حتی در بعضی جاها در مقایسه با تیبا پسرفت کرده بود، سرانجام با نام ساینا معرفی گردید و چند وقت بعد با افزایش قیمت حدود سه میلیون تومانی نسبت به تیبا به بازار آمد. درهرحال ساینا به لطف قیمت زیر سی میلیون تومانی خود و همین‌طور هزینه‌های نگهداری پایین، توانست تا حدودی در بازار به فروش مناسبی دست پیدا کند.

اما با توجه به محبوبیت خودروهای اتوماتیک در کشورمان، چند وقتی بود که زمزمه‌های ساخت نسخهٔ اتوماتیک ساینا توسط سایپا به گوش می‌رسید. سپس برای اولین بار این گیربکس هم‌زمان با معرفی کوییک به‌عنوان نسخهٔ کراس هاچ‌بک ساینا معرفی شد و معلوم شد که این یک گیربکس CVT ساخت شرکت بلژیکی پانچ است. بدین ترتیب گفته شد که این گیربکس علاوه بر کوییک، برای ساینا هم ارائه خواهد شد. حال به‌تازگی سرانجام سایپا فروش ساینا اتوماتیک را برای اولین بار آغاز کرده است اما نکته‌ای که در این رابطه کاملاً جلب‌توجه می‌کند، قیمت اعلامی از سوی سایپا برای ساینا اتوماتیک است. این شرکت برای نسخهٔ اتوماتیک ساینا که آن‌را ارزان‌ترین خودروی اتوماتیک کشور می‌نامد، قیمت ۳۸,۴۵۰ میلیون تومان را در نظر گرفته است یعنی دقیقاً ۱۰ میلیون تومان گران‌تر از نسخهٔ دستی ساینا!

البته سایپا در نسخهٔ اتوماتیک ساینا، علاوه بر گیربکس، آپشن‌های جدید را هم ارائه کرده که پیش‌ازاین شاهد معرفی آن‌ها در کوییک بودیم. طبق اعلام سایپا، ساینا اتوماتیک خود در دو تیپ معمولی و لوکس عرضه می‌شود که این دو تیپ از لحاظ سطح تجهیزات با یکدیگر تفاوت دارند. در تیپ معمولی ساینا اتوماتیک، آپشن‌هایی چون فرمان برقی، کروز کنترل، سیستم هشدار سرقت، چراغ‌های مشایعت‌کننده، کامپیوتر سفری و دکمه‌های کنترل سیستم صوتی روی غربیلک فرمان به تجهیزات قبلی ساینا دستی اضافه شده است درحالی‌که تیپِ لوکسِ نسخهٔ اتوماتیک از آپشن‌های بیشتری شامل سیستم ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، صفحه‌نمایش هفت اینچی با بلوتوث، سیستم پایش فشار باد تایرها و ناوبری بهره‌مند است. تنها تفاوت ظاهری ساینا اتوماتیک با نسخهٔ دستی نیز تغییر دستگیرهٔ درهای آن به نمونه‌های موسوم به آسان‌بازشو است که این هم قبلاً در کوییک دیده شده بود.

اما فعلاً معلوم نیست نسخه‌ای که سایپا اقدام به فروش آن کرده از تیپ معمولی ساینا اتوماتیک است یا تیپ لوکس چراکه در بخشنامهٔ فروش این خودرو نامی از تیپ آن برده نشده و در بین تجهیزات اعلامی آن در بخشنامه نیز هرچند سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای دیده می‌شود، اما اثری از نمایشگر لمسی نیست! بنابراین فعلاً نمی‌توان به‌طور قطعی گفت که این قیمت ۳۸,۴۵۰ میلیون تومانی متعلق به تیپ معمولی ساینا اتوماتیک است یا تیپ لوکس اما درهرحال نکته‌ای که علامت سؤال بزرگی محسوب می‌شود این است که به چه علت ساینا اتوماتیک با افزایش قیمت ۱۰ میلیون تومانی نسبت به نسخهٔ دستی عرضه می‌گردد؟ آیا یک گیربکس CVT به همراه چند آپشن معمولی ارزش این اضافه قیمت را دارد؟ یا اینکه در نظر گرفتن قیمتی نزدیک به چهل میلیون تومان برای خودرویی که در اصل همان تیبای ۲۵ میلیونی محسوب می‌شود منطقی است؟

در رابطه با قیمت ساینا اتوماتیک سؤالات فراوانی ازاین‌دست می‌توان مطرح نمود که پاسخی برای آن‌ها پیدا نمی‌شود. از طرف دیگر شاید بتوان این موضوع را مطرح نمود که احتمالاً از این خودرو با چنین قیمت غیرمنطقی و بالایی استقبال چندانی نشده است اما مطمئناً مثل گذشته این خیال خام هرگز حقیقت ندارد زیرا درحالی‌که سایپا اقدام به پیش‌فروش ساینا اتوماتیک با موعد تحویل آبان تا اسفند ۹۶ نموده است، طبق اعلام این شرکت ظرفیت تحویل ماه‌های ابتدایی آن به‌طور کامل تکمیل شده است! بنابراین وقتی برای خرید خودرویی با کیفیت پایین (طبق اعلام جدول کیفیت شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در ماه مرداد، ساینا تنها یک ستارهٔ کیفیت را دریافت کرده است) و طراحی نه‌چندان زیبا که اصل و ریشهٔ آن به پراید بازمی‌گردد، نزدیک به چهل میلیون تومان از سوی مردم پرداخت می‌شود، مطمئناً خودروسازان داخلی نیز به چپاول خود ادامه خواهند داد.

این در حالی است که ساینا اتوماتیک ازلحاظ فنی و پیشرانه هیچ تفاوتی با تیبا ندارد. این یعنی در زیر کاپوت ساینا اتوماتیک همان پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر با ۸۷ اسب بخار قدرت و ۱۲۸ نیوتن متر گشتاور قرار دارد که حالا در کنار یک گیربکس CVT قرار گرفته است. از طرف دیگر، این موضوع که قرار گیری چنین موتور کم‌توانی در کنار گیربکس CVT بلژیکی، چه عملکردی در زمینهٔ شتاب و کشش خواهد داشت نیز خود سؤال بزرگی است. درهرحال ساینا اتوماتیک با قیمت ۳۷,۴۵۰,۰۰۰ تومانی خود دقیقاً در بازهٔ قیمتی پژوهای محبوب ایران‌خودرو یعنی ۲۰۶ SD و پارس قرار می‌گیرد و تنها مزیتی که نسبت به آن‌ها دارد برخورداری از همین گیربکس CVT است که مطمئناً ارزش پرداخت چنین مبلغی را نخواهد داشت.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۷ دیدگاه‌ها

  1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌ف‌‌‌رش‌اد

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    خدایی قیمتش از فحش بدتره ? نه کیفیت داره نه ظاهر مناسب. اگه کسی قصدش خرید ماشین اتوماتیکه، ۲۰۶ و پارس اتوماتیک کارکرده قابل تحمل‌تر هستن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌ف‌‌‌رش‌اد

      ۱۷ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      :::نظرسنجی:::
      ۲۰۶ و پارس اتوماتیک کارکرده: لایک?
      ساینا اتوماتیک صفر کیلومتر: دیس‌لایک?

      موافقم 0
      مخالفم 2
    2. #ali.m#

      ۱۷ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (1836 ديدگاه)

      حالا ببین چه صفی میکشن براش .
      حتی یه قیافه قابل قبول هم نداره .

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. MAHDI . TUNING

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1477 ديدگاه)

    گلی دیگر از بوستان

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. PaRHaM

      ۱۸ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (741 ديدگاه)

      اوج جذابیت این داستان اینه ک
      ماشین دهه ۷۰ الی ۸۰ رو میدن به کیاموتورز
      اونم میبینه خیلی پلتفرم خوبی نیس!
      میفروشه ب کی؟ سایپا مطمئن ??
      بیست سال ب همون شکل مونتاژ میشه
      البته با افت کیفیت?
      بعد میان ی سری تغییرات جزئی میدن توش و اسمش عوض میشه!
      هاچبک میشه اسمش میشه کوفت ۲! انگار سریاله?
      کیفیت و قیافه میاد پایین تر! اسمش عوض میشه!!!!!!
      و این است داستان تولید اعجوبه ای به اسم ساینا!
      حالا ماشینی که پلتفرمش حداقل ۳۰ سالشه!
      با ی گیربکس زپرتی! قیمتش سر به فلک میزاره!!!!!
      بمیرم هم همچین ماشینی نمیخرم
      یک عالمه مورد صفر و کارکرده بهتر از این عتیقه وجود داره!
      هیچ حرفی ندارم?
      رسما هیچ حرفی نمیمونه!
      اون از ۳۰۱!
      این از ساینا
      نمیدونم دیگه?

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. MAHDI . TUNING

        ۱۸ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (1477 ديدگاه)

        دقیقا
        به نظر من همون پرایدو بخری بهتره
        همونه فقط با اسم و قیافه دیگه
        تازه برای فروشش به ساعت نکشیده میبرنش

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. جمیل

          ۲۲ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (1 ديدگاه)

          پراید موتور 1300 داره ولی تیبا یا ساینا موتور1506 دارن.
          وزن پراید 800کیلو ولی تیبا یا ساینا1060 تقریبا.
          مصرف کمتر از پراید.
          پراید نمیتونه بیشتر از 150یا 160 بره چون موتورش ایراد پیدا میکنه ولی توی تستی که بنده و دوستانم گرفتیم با تیبا 190 تا پرکردیم و مسافت 280 کیلومتر با این سرعت طی کردیم ولی مشکلی پیش نیومده و اون ماشین یک سال هم هست دست خودمه با هاش 44000 تا پیمایش داشتم هیچ گونه مشکل و ایراد خاصی ندیدم.
          لطفا الکی نظر ندین

          موافقم 0
          مخالفم 0
  3. Sina

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (359 ديدگاه)

    یه سوال بی ربط داشتم از دوستان.. آون شرکتی که چند وقت پیش قرار بود رنجروور ایوک هامان رو وارد کنه چی شد، اصلا ماشین وارد کرده، چرا خبری نیست ازش؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌ف‌‌‌رش‌اد

      ۱۷ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      یه تعداد رنج‌روور با مجوز دریافت پلاک ملی وارد شدن اما نمیدونم به این شرکت مرتبطه یا کس دیگه وارد کرده.
      ________
      تو شیراز یه نمایشگاه ماشین تابلوی جدید نصب‌ کرده با عنوان نمایندگی رسمی هامان آلمان به همراه لوگوی این شرکت، اما فعلا داره سانگ یانگ میفروشه!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. سامان اذری

      ۱۸ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (3197 ديدگاه)

      داش یه شرکت باز میشه که چند تا برا اقازاده ها وارد میکنن به اسم اون شرکت
      بعد خودشون شرکت رو میبندن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. Sina

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (359 ديدگاه)

    دو سه سال پیش فکر میکردم که یه روز باید به پراید 40 میلیون پول بدیم ولی فکر نمیکردم آون روز اینقدر زود برسه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mohammad_FM 480

      ۱۸ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (1894 ديدگاه)

      درود واقعا دمت گرم…
      منم همینطور

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. KING 918 (محمدرضا)

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    خدارو شکر
    من همیشه ناراحت بودم که مردم دارن گول اسم ماشین چینی رو میخورن و از اون طرف این خودروساز های داخلی خدانشناس هم از این موضوع سوءاستفاده میکنن اما کم کم خودشون دارن کاری میکنن مردم برن سمت خودروی چینی ………
    به امیدی روزی که هیچ خودروی ایرانی تولید نشه ……….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Amin

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (91 ديدگاه)

    جیلی داره رو کانسپت ماشینای پرنده کار میکنه،اکثر کمپانیای بزرگ تا یکی دو سال دیگه ماشیناشون خودران میشه،چینیا ماشینای پلاگین هیبرید میسازن اونوقت اینا تو سال ٢٠١٧ تازه رسیدن به گیربکس اتومات که اونم بلژیک میسازه براشون!
    ***

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. hussein

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (25 ديدگاه)

    در سال 2008 ولوو برای اپگرید خط تولید و طراحی انجین های خود مبلغ 2 میلیارد کرون سوئد سرمایه گذاری کرد. این مبلغ برای طراحی انجین یا موتورهای نسل جدید و ایجاد و تغییرات و اپگرید خط تولید خط تولید انجین ها در شهر خووده ی سوئد صرف شد. دو میلیارد کرون سوئد به دلار حساب کنیم میشه حدودا دویست و پنجاه میلیون دلار. این تمام مبلغ سرمایه گذاری بود. و این انجین های ولوو که الان تحسین جهانی رو برانگیخته ریشه ش از همین سرمایه گذاری دویست و پنجاه میلیون دلاری بود. بعدم که سال 2010 جیلی خرید. ولوو با این دویست و پنجاه میلیون دلار سرمایه گذاری سه تا انجین طراحی کرد. یک دو لیتری دیزلی و دو تا بنزین سوز دو لیتری و یک و نیم لیتری
    از موتور بنزینی یک و نیم لیتری سه نوع مختلف طراحی کرد
    از موتور بنزینی دو لیتری هم 23 نوع انجین طراحی کرد
    از دو لیتری دیزلی هم 9 نوع طراحی کرده
    هر کدوم هم تفاوتهایی باهم داره.
    سایپا چند وقت پیش شنیدم یه موتور طراحی کرده سیصد و خورده ایی میلیون دلار هزینش شده و اخرش هم با کمک شرکت اتریشی بوده. این سیصد و سی چهل میلیون دلار فقط برای طراحی این موتور یا انجین بوده. تو کشور گرونی مثل سوئد که دستمزد ها بالاتر هست برای این سی و هفت نوع انجین و ایجاد و اپگرید خط تولید فقط دو میلیارد کرون یا حدودا دویست و پنجاه میلیون دلار هزینه شد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شريعتي

      ۱۸ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (10 ديدگاه)

      سلام دوست عزیز
      ممنون از اطلاعات فوق العاده تون
      اگه منبع رو بابت توسعه موتورهای ولوو بفرستید ممنون میشم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. کارل شلبی

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (300 ديدگاه)

    پشتشو نگاه میکنم حالت تهوع میگیرم.??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. mohammad_FM 480

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    این سایه پا هم دیگه گندشو د اورده اون از تیبای 29 میلیونی اینم از این.
    اخه روچه حسابی این قیمتو زده براش؟؟ حداقل یک قییافشو بهتر میکردن
    شرط میبندم یه عده بازم واسه این اسم مینویسن پیش خرید میکنن
    واقعا متاسفم…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mohammad_FM 480

      ۱۸ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (1894 ديدگاه)

      دوستان دقت کردین همه حداقل یه دیسلایک دارن؟!
      فک کنم مدیر عامل سایپا هم به پدال سر میزنه…

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. رضا

      ۱۸ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (35 ديدگاه)

      اخه رو چه حسابی این قیمت رو زدن ؟ دوست عزیز مثل اینکه مطلب رو کامل نخوندی پیش فروش تحویل اسفند ماه تکمیل شده ، نه شما باشی قیمت مناسب میزاری ؟ خوب وقتی هر اشغالی رو با هر قیمتی مردم ما می خرند و سر و پای هم تو صف میشکند چرا مدیران سایپا بیان و قیمتو مناسب بزارن ، مردم هر کشوری به انداره لیاقتشون خوشبختند نه بیشتر

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. کاوه آهنگر

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (432 ديدگاه)

    تو عکس سوم آرم سایپا رو ببینید , چقدر برق میزنه :))

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. سیاوش

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (12 ديدگاه)

    با این قیمت من فقط تندر 90 رو می گیرم عقلم مگه پاره سنگ برداشته نمی دونم مردم رو چی فرض کردن !!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. Milad

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (22 ديدگاه)

    حدود 11 هزار دلار واقعا میارزه ?????

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. Fit Demon

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    در عجبم از این مردم!
    پراید رو اوردن، بدنه رو عوض کردن بدون تغییر پلتفرم
    اسمش شد تیبا
    بعد دوباره همین کار رو کردن، شد ساینا
    مردم هم حمله کردن و پراید رو با قیمت بیشتر خریدن!
    این از سایپا
    حالا ایران خودرو:
    پلتفرم 405 رو اوردن، بدنه شتر گاو پلنگ گذاشتن روش، اسمش شد خودروی ملی (سمند)!
    بعد شد سورن بازم بدون تغییر پلت فرم
    بعد شد دنا و باز هم بدون تغییر پلتفرم
    قیمتش شد 48 تومن و باز هم مردم حمله کردن برای خرید!
    و جالب تر از همه اینه که طرفدار هم داره و طرفداراش معتقد هستن که پلت فرم دنا مال 405 نیست (!!!) و همچنین موتورش هم آلمانیه (!!!!)
    و جالب تر از همه به اون ظاهر کاملا ناهماهنگ، چرخ های بسیار کوچک، عدم همخوانی نمای جلو و عقب، خطوط بدون اصول و ارگونومیک نبودن طراحی، میگن ظاهر زیبا!
    خب البته حق دارن
    منم میرفتم یه 405 رو با قیمت 48 تومن میخریدم، مجبور بودم از خوبی هاش بگم که ضایع نشم!!

    چنتا آپشن و صفحه نمایش به علاوه تغییرات نا هماهنگی که توی ظاهر ایجاد شد، باعث شده یه 405 رو با اختلاف قیمت 18 میلیون بندازن به مردم!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. SS

      ۱۷ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (16 ديدگاه)

      باز صد رحمت به دنا
      حداقل پلت فرمش برای ماشینی هست که 40 سال پیش در دنیا قابل قبول بوده
      ساینا که بر اساس ماشینی هست که حتی 30 سال پیش هم به خاطر فجایع ایمنی از رده خارج شده
      قیمتی که گذاشتن بیشتر به اضافه شدن سیستم خودران مثل تسلا میخوره نه یه گیربکس سی وی تی روی موتور 87 اسبی D:
      البته حق هم دارن فضای بدون رقابت و نظارت و مردم علاقمند به اتوماتیک

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. MAHDI . TUNING

      ۱۸ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (1477 ديدگاه)

      وقتی ال نود با اون طراحیش و قیمت 40 میلیونیش طرفدار داره توقع داری دنا نداشته باشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Fit Demon

        ۱۸ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (1867 ديدگاه)

        ال نود حداقل گیربکس و موتور و در کل فنی خوبی داره
        از یه طرف شتر گاو پلنگ هم نیست
        پلتفرمش هم که مال 40 سال پیش نیست
        فقط ظاهرش مشکل داره و پایداریش

        ولی دنا اصلا ارزش 48 تومن نداره

        موافقم 0
        مخالفم 0
  14. Ahura

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (50 ديدگاه)

    پراید ۴۰ میلیونی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. ابوالفضل

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    اگه موتورش قدرت بیشتری داشت قابل قبول بود ولی این قدرت با این قیمت نمیخونه ? برخلاف قیافه نازیباش آپشن هایِ خوب و داشبوردِ زیبایی داره ، کاش خودروسازامون همه‌ی جوانب رو در نظر بگیرن نه فقط منافع خودشون رو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. ManiRecord

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (18 ديدگاه)

    از ماست که برماست…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. رامين

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    یعنی این مهندسان سایپا وایران خودرو ایرانی هستند..
    این هوش واستعداد ایرانیان که از کوروش هخامنشی تا بزرگمهر تا ابن سینا و شیخ بهایی و پرفسور سمیعی وهزاران فرهیخته دیگر که نماد پیشرو بودن ایرانیان است ..کجاست؟.نوابغ ما امروز برندها ی بین المللی را در اوج نگه میدارند …ونوابغ سایپا وایران خودرو تولید ملی را بی هویت وبی اصالت میکنند …افسوس
    این نتیجه دولتی بودن ورانتی بودن است

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. امیرمحمد

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (58 ديدگاه)

    ۲۰۷ یکی از اشناها که تازه خریده نشستم ‌‌گفت باد کولرو رو حالت منوال میزارم رو اخر دکمه mute رو میزنم صدا کم میشه بعدم با دکمه کم و زیاد ولوم ترک عوض میشه اول باور نکردم گفتم الان حداقل ۵ ساله این سیستم تو ایران داره نصب میشه !! اما امتحان کردن همانا و درست بودن حرفش همانا !!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. مهدي بختياري

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (8 ديدگاه)

    صفر تا صد رانندگی.?????

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. مانی

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    تو عکس سوم آرمِ سایپا عجب می‌درخشه
    همینه که میگن سایپا همیشه در اوج میدرخشد
    شعارشون هم اینه:
    یا بهترین یا هیچ

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. معین

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (49 ديدگاه)

    ملت میخرن. خوبم میخرن. دو سال هم تو نوبت میمونن. نمیدونن چرا میخان بخرن فقط میخرن . همین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. شاهین پسر

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    کیییییییه کی میخواد به این پول بده بهم معرفیش کنم واسش خوی داعشی بگیرم!!!
    40میلیون بدی به این جارودستی؟!
    از عقب شبیه این پسرایی هستن که شلوارشون داره میوفته
    رینگشو ببین آخه انگار بازی کامپیوتری با گرافیک 32بیتیه
    به مولا که خودم باشم پول به چینی میدم که دیگه تولید نمیشه مثلا لیفان 620 ولی عمرا اگه پول بدم به این آشغالا
    حداقلش ی سورن توربو میگیرم نه دیگه ی ماشین کوچیک اسباب بازی که فقط چون اتوماتیکه اونم با اون موتور لشش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. دانیال

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (594 ديدگاه)

    سلام
    کاری به ظاهر و جنبه ی فنی این ماشین ندارم اما با توجه به موضوع مقاله، لازم دونستم این نکته ی روانشناسی رو خدمتتون عرض کنم. ببینید گاهی اوقات انسان بدلیل شرایطی که تو زندگیش پیش میاد، اطلاعاتی که مغز کسب میکنه و عادتهایی که طی چندسال توی ذهن و رفتارش نهادینه میشه، حاضر میشه مالکِ یک شئ با قیمت بالا باشه ولو اینکه هیچ کیفتی از هیچ لحاظی نداشته باشه. متاسفانه سالهاست که ما ایرانی ها توی این خواب عمیق و منحوس فرو رفتیم که فکر میکنیم جنس رو هر چه گرونتر بخریم نفع بیشتری می بریم. یک لحظه تصور کنید این ماشین به جای 40 میلیون، 10 میلیون قیمت داشت، در این حالت به نظرتون آیا کسانی که الان این ماشین رو میخرن بازم هم میلی به خریدش پیدا میکنن؟ جالبه بدونید که دقیقا همین افراد به شما خواهند گفت عمرا 10 میلیون به این تیکه پلاستیک بدم. چیزی که مایه ی نگرانی و عامل عدم پیشرفت ماست همین افکار اشتباه ماست. اگر خواستید میتونید با افرادی که پراید 20 میلیونی و حتی گرانتر خریداری کردن هم صحبت بشید، متوجه میشید که ته دلشون واقعا میخوان پراید بازم گرونتر بشه چون متاسفانه نفع شخصی خودشون رو در این میبینن که مردم فکر کنن ایشون هم یه ماشین با قیمت بالا خریده. خودش هم خیال میکنه اگه موقع فروش از نظر عددی مبلغی ضرر نکنه پس کاملا از خرید این ماشین سود برده، غافل از اینکه همین ماها با همین افکار و کارها و همین سبک خریدهامون باعث شدیم اینقدر عقب بمونیم
    معذرت میخوام که سرتونو درد آوردم و وقتتونو گرفتم. براتون آرزوی بهترین ها رو دارم اما میدونم با این سبک زندگی، پیشرفت برای هممون واژه ی غریبی خواهد بود

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا