سایپا

سایپا S300 محصول زوتای چین

جدیدترین خودروی سایپا یعنی S300 خودرویی چینی است که مدتی ست آزمایش‌های آن در ایران آغاز شده و به زودی فروش آن نیز آغاز خواهد شد. سایپانیوز در حالی از این خودرو با نشان و برند سایپا نام برده که اشاره‌ای به سازنده اصلی آن یعنی زوتای (zotye) نشده است.

2012 Zotye Z300
۲۰۱۲ Zotye Z300

زوتای شرکت تازه کاری است که در سال ۲۰۰۵ در شهر ژجیانگ چین تأسیس شده است و خودروهای مختلف خود را بر اساس پلتفرم‌های قدیمی فیات و لانچیا و با طراحی کپی شده از سایر خودروها و موتورهای میتسوبیشی می‌سازد.

2012 Zotye Z300
۲۰۱۲ Zotye Z300
Z300 محصولی ست چهار درب که در سال ۲۰۱۲ معرفی شده و بر اساس نسل دوم تویوتا Allion طراحی شده است. بنابراین طراحی خارجی و داخلی نسبتا مطلوبی دارد. موتور ۱.۶ لیتری ۱۶ سوپاپ با تکنولوژی VVT این خودرو ۱۲۲ اسب بخار نیرو تولید می‌کند. یک گیربکس اتوماتیک ۴ سرعته تیپترونیک نیز برای این مدل در نظر گرفته شده است. البته مدل‌های با گیربکس پنج سرعته دستی و قدرت ۱۱۳ اسب بخار نیز تولید می‌شوند. یک مدل توربوی ۱۵۰ اسبی هم از همین موتور توسط این شرکت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

Zotye Z300 Interior
Zotye Z300 Interior
زوتای Z300 از ۵۹ هزار تا ۷۲ هزار یوان قیمت دارد. ارزان‌ترین مدل اتوماتیک، ۶۵ هزار یوان است و قیمت مدل‌های توربو نیز از ۷۰ هزار یوآن آغاز می‌شود.

این خودرو قرار است با برند سایپا و با کد S300 به بازار بیاید. مدل انتخابی سایپا، دارای گیربکس اتوماتیک است. از امکانات این ماشین باید به شش کیسه ایمنی هوا، سانروف، سیستم صوتی و تصویری، روکش چرم صندلی‌ها، دوربین و سنسور عقب، صندلی‌های تاشوی عقب و تجهیزات دیگر اشاره کرد.

[jwplayer mediaid=”59686″] مشخصات زوتای Z300:

  • موتور: Mitsubishi 4A92 MIVEC 1.6L (1590cc) L4 16V
  • قدرت: ۱۲۰ اسب بخار در دور ۶۰۰۰ در دقیقه
  • گشتاور: ۱۵۱ نیوتن متر در دور ۴۰۰۰ در دقیقه
  • گیربکس: ۴ سرعته خودکار
  • تعلیق: جلو مک فرسون استروت؛ عقب تورشن بیم
  • حداکثر سرعت» ۱۷۲ کیلومتر بر ساعت
  • مصرف سوخت: ۶.۷ لیتر
  • ظرفیت مخزن سوخت: ۵۵ لیتر
  • استاندارد آلایندگی: یورو ۴

ابعاد (میلی‌متر):

  • طول: ۴۵۶۵
  • عرض: ۱۷۶۶
  • ارتفاع: ۱۴۸۶
  • فاصله بین دو محور جلو و عقب: ۲۷۰۰
  • وزن: ۱۳۲۵ کیلوگرم
  • ظرفیت صندوق بار: ۴۵۷ لیتر

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۲۴۸ دیدگاه‌ها

  1. sorena330تحریم خودروسازان داخلی

    ۲ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (745 ديدگاه)

    همون اتفاقی که نباید میفتاد…
    خبری از سنجش ایمنی این لگن نیست…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رضا 2272

      ۲ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (186 ديدگاه)

      ظاهرش خوبه، ولی همه میدونن باطنش چجوریه..

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. sorena330تحریم خودروسازان داخلی

    ۲ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (745 ديدگاه)

    فریب ظاهر فربنده این زیبای چینی رو نخورید باید از نزدیک ببینید تا متوجه شید من چی میگم،توروخدا به دوستان و آشنایان بگین هول نشن برن صف بکشن این ارابه ی مرگ 2 (جانشین زانتیا(ارابه ی مرگ 1)) رو بخرن…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. sorena330تحریم خودروسازان داخلی

    ۲ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (745 ديدگاه)

    حالا تولید برلیانس هم در دستور کار دارن(بی ام دبلیو چینی )که باقیمت سر به فلک کشیده به دست مردم خواهد رسید باز اون قابل تحمل تر از این لگن آشغال جون مردم گیره…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. رامتین

    ۲ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (3020 ديدگاه)

    واقعا دیگه نمیشه حرفی زد. آخه چرا باید محصولات چینی در ایران باشه؟
    ما که برنامه داریم برای خرید مزدا3. تا اون زمان همین سایپا 111 برام از 1000 تا جیلی یا ولکس باارزشتره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرامرز

      ۲ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (1595 ديدگاه)

      فکر میکنی خودروی ایرانی بهتر از چینیه؟ همون جیلی و ام جی ۱۰۰۰ تا مثل رانا و تیبا رو می ارزن. تازه ما که اونا رو طراحی نکردیم اگه خودمون طراحی میکردیم خیلی افتضاح تر از تیبایی که الان میبینید درمیومد. اوج نبوغ ما پژو آر دی که عنوان بدترین خودروی جهان رو یدک میکشه هست!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حمید . فقط آلمان . فقط ب ام و

        ۲ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (645 ديدگاه)

        چرا این وسط به ام جی گیر میدی ؟ محض اطلاعت ام جی تا چند سال پیش تحت مالکیت ب ام و بود و کاملا انگلیسی ، الان چون ب ام و رهاش کرده و ورشکست شده مجبور شده بره توچین با چینیا کار کنه ولی هنوز تحت لیسانس انگلستانه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. امیر

    ۲ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (180 ديدگاه)

    شاید ایمنیش از پراید بهتر بشه
    ولی قیمتش احتمالا بالا 40 میلیون هست
    هر درم از این باغ لگنی میرسد !

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Zonda R

      ۲ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (1872 ديدگاه)

      F.A
      امیر جان
      ایمنی پراید از زانتیا بالاتره
      مدرک من youtube

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. محسن . فقط آلمان . فقط پورشه

    ۲ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1447 ديدگاه)

    چقد خندیدم وقتی این جمله رو خوندم: “مدتی ست آزمایش‌های آن در ایران آغاز شده” :-)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. hoseyn

    ۲ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (2810 ديدگاه)

    جانشین مگان هست!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. sorena330تحریم خودروسازان داخلی

      ۲ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (745 ديدگاه)

      نخیر این ارابه ی مرگ 2 هستش قبلا بهتون عرض کرده بودم جانشین زانتیا(ارابه ی مرگ 1)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. sorena330تحریم خودروسازان داخلی

    ۲ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (745 ديدگاه)

    این کارخونه رتبه ی 32 ام رو در بین خودروساز های چینی در فروش محصولات در سال 2013 با فروش حدود102000 دستگاه داشته…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. mory

    ۲ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (418 ديدگاه)

    فقط یه جمله میگم
    خدا لعنتشون کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. مهران

    ۲ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (22 ديدگاه)

    ویدئوشو که نگاه کردم ناخوداگاه یاده فیلمه قاتله حرفه ای محصول سال 2012 افتادم مخصوصا اونجاش که میگه چین چو هان چی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. مصطفی

    ۲ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (173 ديدگاه)

    دیار خودرو و … کافی نبود حالا سایپا هم اضاف شد.

    به نظرم دیگه سایپا حوصله چراغ و سپر عوض کردن هم نداره که اینا رو میاره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۲ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود.

      مصطفی باید خدارو شکر کنیم که دیار خودرو محصولات گریت وال و میاره.

      گریت وال تقریبا میشه گفت یکی از بهترین و بزرگترین تولیدکنندگان خودرو

      در چین است.البته کار اصلیش در وانت بار و پیکاپ و شاسی بلند است.

      ((( ایران و المان )))

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. میلاد

      ۵ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (5 ديدگاه)

      سایپا توانایی تولید یه گیربکس اتومات نداره بعد اسم خودشو گذاشته خودروساز!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. میثم

    ۲ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (44 ديدگاه)

    با سلام
    من نمیدونم مسئولین کشور بر چه اساس از مردم انتظار دارند که از تولید داخلی حمایت کنند،وقتی نمی تونید یه خودرو درست و حسابی بسازید،اصلا نسازید بهتره،چرا زور الکی میزنید،بجاش تو بخشهای دیگه مثل کشاورزی و پتروشیمی و خیلی چیزای دیگه سرمایه گذاری کنید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. ساسان.م

    ۲ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (338 ديدگاه)

    ای بابا کاش یه فکری به حال مونتاژ سراتو میکردن باز شرف داره به این آتوآشغالا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. VAHID JINPACHI

    ۲ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (847 ديدگاه)

    هر چی باشه از افتابه های ایرانی بهتره…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. m.a7200

    ۲ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (28 ديدگاه)

    مشخصات خودروهای چینی رو کاغذ خوبه ولی تو واقعیت کاملا برعکس
    اسب بخارش که دروغه – شتاب و مصرف سوخت هم دروغه – ایمنی در حد پراید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. محسن . ک

    ۲ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (42 ديدگاه)

    تو سایت رسمیش زده C- ncap 5 ستاره داره
    http://www.zotye.com/product/Z300.htm

    فکر کنم حتی معادل 3 ستاره یورو ان کپ باشه !!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. رهام

    ۲ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (186 ديدگاه)

    یک سوال فنی :میگم میتسوبیشی خودش نمیتونه برای لنسر موتوری بزاره که 120 اسب قدرت داشته باشه بعد برای چین میذاره.تازه وقتی این ماشین میاد بیرون بعدا معلوم میشه پراید تو شتاب میگیرتش

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۲ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود.

      اقا رهام شما مطمئنی؟؟؟

      میتسوبیشی یک زمانی قویترین موتورهای 4 سیلندر جهان رو تولید میکرد.با

      موتور 2000 سی سی و 4 سیلندر ، 296 اسب بخار قدرت تولید میکرد.همینطور

      سوبارو.موتورهای میتسوبیشی به قدری قابل ارتقا هست که که یک ایرانی از

      موتور یک لنسر 400 اسب بخار خروجی گرفته!!!!!

      موتور همین ون های دلیکا 2400 سی سی ، برای میتسوبیشی است.

      بیشتر چینیها موتوراشونو از نسل های قدیم میتسو و تویوتا میگیرن.

      حالا چون ، چین اون موتورهارو بی کیفیت میزنه دلیل بر بد بودن موتورهای میتسو

      نیست!!!!

      موتور میتسوبیشی میراژ با 1200 سی سی ، 79 اسب بخار قدرت داره.

      بی لطفی نکن.

      ((( ایران و المان )))

      موافقم 0
      مخالفم 0
  18. احسان(احسان سابق)

    ۲ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    به افتخار مستعمره چین یعنی ایران دست بزنید.یعنی طوری که خودروسازی ایران به مردم ضرر زده هیچ کشوری خارجی در طول تاریخ به ایرانیا انقدر ضرر نزده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. mamad

    ۲ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (8 ديدگاه)

    این همه ادعا و اینم کارشون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. mojtaba

    ۲ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (4 ديدگاه)

    صبر کنید بیاد بازار
    قیمت که زیر 50 تومن نیست
    مردم هم چنان استقبالی کنن ازش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. علی

    ۲ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (123 ديدگاه)

    میخان حالا بجای پژو و رنو با خودرو سازان
    ببخشید اشغالسازان چینی کارکنند
    بابا دست مریضاذد
    این همه ادعا میکردن خودروسازان بزرگ دنیا ‌واسشون سرو
    دست میشکونن منظورشون چین بود بابا ایول
    پس چرا تو بعضی روزنامه ها اسم از تویوتا و نیسان
    سیتروئن و کیاو…
    برده بودند این واقعا مسخرست با این شرایت سایپا کفش ملی
    هم نمی سازه چه برسه به خودرو ملی …..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. VAHID JINPACHI

      ۲ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (847 ديدگاه)

      به نظر میاد جلوش شبیه جیلی ec7 هست..

      بیاد ایران بیشتر 40 تومن باشه نمی ارزه…

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علی

        ۳ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (1 ديدگاه)

        قیمت 69 تومان! برین حالشو ببرین

        موافقم 0
        مخالفم 0
  22. توفیقی

    ۲ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1122 ديدگاه)

    الکی مسخره نکنید ماشینهای سایپا رو اگه نبود از تحریمها باید خر میروندید.
    در ضمن اگه بلدید و عرضشو دارید خودتون برید ماشین تولید کنید.
    نشستن و خوردن و خوابیدن و بنز سوار شدنو دوست دارن.
    عمه من هم میتونه ماشین برونه.هنر ساختنشه نه روندنش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mory

      ۲ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (418 ديدگاه)

      ببینم آقای توفیقی تویی که میگی هنر ساختن ماشینه نه روندنش
      آیا تا به حال به عقل خود فشار آورده اید و فکر کرده اید که اینا 20 سال دارن یه ماشین رو تولید میکنن و نهایتا چراغشو عوض میکنن و از اون طرف هم هر کسی که طرح داشته باشه تحویلش نمیگیرن
      بله در بعضی کشورها مردم خر سوار میشن نه ایران که تا سی سال پیش یکی از بازارای مهم ماشین بود و الان سی سال که دارن نیسان تولید میکنن و میگن به به بهترینه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. sorena330تحریم خودروسازان داخلی

      ۲ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (745 ديدگاه)

      شما غمت چیه؟به قول خودت تو ارس تاروس میرونی،پس بذار ما به درد خودمون بسوزیم.
      یه مدتی پیدات نبود گفتم شاید از واکنش دوستان به پاسخ های مبتذلت شرمنده شدی دیگه اینورا نمیای…

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. حمید . فقط آلمان . فقط ب ام و

      ۲ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (645 ديدگاه)

      مگه کار دستیه که بریم تولید کنیم ؟ سرمایه میخواد اگه عزیزان به اصطلاح خودروساز به جای جیب خودشون سرمایه رو صرف تولید خودروی درست میکردنو باند بازی نبود و یه عده که بهتره اسم نبرم دست از سر خودرو بردارن حل میشه . بعدشم ما تنها کشوری بودیم تکرار میکنم تنها کشوری بودیم که به جز GM حق تولید محصولات روز GM رو داشتیم . پس ما تولید رو بلد بودیم و به اینجا رسیدیم . موضوع اینجاست که ما چرا باید بریم زیر تحریم یا بهتر بگم با دست خودمون ، خودمون رو تو فشار بذاریم که عاقبتش این بشه ؟ چرا باید دزدی کنیم که عاقبت این بشه ؟ ما از این ناراحتیم . پیشرفت پیشکش کاری کردن که صنعت 40 سال پیشمون هم از دستمون رفت . وقتی طراح ب ام و اعلام میکنه حاضرم برگردم با سایپا برای کشورم کار کنم گور بابای ب ام و ، سایپا میگه نه!بخور بخور تو پراید بیشتره . حالا میگی ما تولید کنیم ؟ منبر نرو . ما هم مسخره نمیکنیم سایپا رو ، داریم زجر میکشیم . خنده تلخ من از گریه غم انگیزتر است ، کارم از گریه گذشته بدان میخندم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. حمید . فقط آلمان . فقط ب ام و

      ۲ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (645 ديدگاه)

      چطور پول دارن خداد میلیون دلار بدن رئال بیاد با پرسپولیس بازی کنه . ولی پول ندارن یه کمپانی درست و حسابی رو راضی کنن بیارن ایران ؟ هه!!! اینا همه درده!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    5. اشکان

      ۶ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (2 ديدگاه)

      عرضه؟؟؟؟ انگار واقعا ایران زندگی نمیکنی و از هوش و خلاقیت ایرانی چیزی نمیدونی..ایرانی جماعت هم فکرشو داره هم استعدادشو ولی تا زمانی که این مسیولین وجود دارن و فقط برای سودآوری بیشتر برای خودشونه اونم واقعا بدون فکر دقیق هیچ کس حتی نابغه ترین آدم هم ازش کاری بر نمیاد.
      کمی سعی کنین اطلاعات جمع کنین و فکرتونو بازتر کنین.ایرانی جماعت فقط و ففط چوب ناآگاهیشو میخوره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  23. سینا . فقط ایتالیا . فقط فراری

    ۲ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (615 ديدگاه)

    بسمه تعالی

    اینکه همون کمری تو پست قبلیه!
    خیلی بهش شباهت داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. saied

    ۲ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    متاسفم واسه خودم که تو ایران به دنیا اومدم :(

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حمید . فقط آلمان . فقط ب ام و

      ۲ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (645 ديدگاه)

      نه سعید . این درست نیست . متاسفم که بعضیا … مثل من تو ایران به دنیا اومدن و وضعیت رو اینطوری کردن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Zonda R

      ۲ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (1872 ديدگاه)

      F.A
      ما همون ایرانی هستیم که روزی به غیر از دوسوم خاک یونان
      تمام جهان رو در اختیار داشتیم
      51 درصد از سهام بنز ماله ما بود
      F14 ماله ما بود
      کادیلاک سوار میشدیم و
      تو دنیا بهمون احترام میزاشتن
      […]

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Zonda R

        ۲ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (1872 ديدگاه)

        F.A
        الان پولدارهای فقیریم
        بهترین ممیزین رو داریم
        بهترین صنعت سانسور دنیا
        پاک ترین ذهن های دنیا
        بومی ترین صنایع دنیا
        تا 2ساله دیگه ام یه ادم میفرسیم فضا

        موافقم 0
        مخالفم 0
  25. سینا . فقط ایتالیا . فقط فراری

    ۲ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (615 ديدگاه)

    بسمه تعالی

    بیچاره ایران چی کار کنه،خب نمی تونه دیگه.
    از یه طرف تحریم از یه طرف ریاست کشور،از یه طرف اسرائیل ،از یه طرف آمریکا ،از یه طرف هم مردم که درکشون نمی کنن و… این بیچاره ها به کدومشون فکر کنن.
    حالا برید خدا رو شکر کنید ایران خودرو و سایپا رو داریم و به قول توفیقی وگرنه الان باید می رفتیم خر می روندیم.

    خیلی از کشور ها هستند که حتی یه فرغون سازی هم ندارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. یارو.فقط المان . فقط فولوکس

    ۲ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (290 ديدگاه)

    با 120اسب بخار 172تا بیشتر نمی ره پزو با 100اسب 195تا می ره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. hrf

    ۲ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (381 ديدگاه)

    وقتی هر اشغالی ک میارن یک سری میرن میخرن اونا هم محصولی میارن ک کمترین هزینه و بیشترین سود رو داشته باشه. از ماست ک بر ماست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. محمد

    ۲ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (70 ديدگاه)

    خاااااااااااااااک تو سر صنعت به اصطلاح خودرو سازی ایران که اندازه چینی هام نیست….
    از یه شرکتی که سال 2005 تاسیس شده که اونم ماشیناش کپیه میاره ایران…
    واقعا درجاش نیست که اینجا فحش بدم!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۲ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود.

    من که حاضر نیستم اینو بخرم.

    یه پیچ چرخ ال 90 رو به این نمیدم.

    یا اخرش دیگه سمند میگیرم.

    این چیه؟؟؟

    البته باید بیاد ، ببینیم چی میشه.

    شاید سایپا روی ایمنیش کار کرده باشه و استخوان بندیه ماشین و تقویت

    کرده باشه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    :) :)

    ((( ایران و المان )))

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. زیگما

    ۲ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (3072 ديدگاه)

    قضاوت از روی مشخصات فنی و عکس های تبلیغاتی برای محصولی که قراره در کمپانی به نام و معتبرِ جهانی سایپا تولید(؟) و عرضه بشه کاری بس احمقانه است! احتمالا همه چیزاشو بر میدارن!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا