خودروهای چینیسایپا

نگاهی کوتاه به چانگان ایدو، چینی خاص

از ابتدای ورود چینی‌ها به شهر و دیارمان، جماعت پرنخوت آریایی را کمترین التفاتی به آنان نبود و کمتر کسی را می‌یافتی که دوستدارشان باشد و نیز راغب و هواخواهشان. در آن دوره، خرد و کلان، مالکان این خودروها را فریب‌خورده می‌پنداشتند و سزاوار سرزنش و ترحم. اما کم‌کم این احوال دگرگون گشت؛ زیرا از سویی متصدیان خودروساز در بستری خوش آرمیدند و از طرفی نیز طایفه زردفامان زمین و زمان را درنوردیدند. این‌ها همه موجب شد که ساخته‌های این قوم اندکی بیشتر مورد پسند قرار گیرند و از حدت و شدت تخاصم‌ها و بدگمانی‌ها نیز رفته‌رفته کاسته گردد.

Changan EADO 2014
Changan EADO 2014
از نیم دهه پیش بدین سوی، برندهای چینی شیوه نوینی را آغاز کردند و از کپی‌های نامأنوس و طراحی‌های اسباب‌بازی گونه عبور نموده و به‌مانند همتایان شرقی و غربی خود جدیت را وجه همت خویش قرار داده‌اند. شاید بتوان ارائه خودروهایی مانند جیلی امگرند و چانگان ایدو را نقطه شروع این روند دانست؛ امری که روزبه‌روز هم تحول بیشتری یافته و موانع قوی‌تری را از سر می‌گذراند. بی‌شک این مدل‌ها قابل قیاس با رقبای شرقی و غربی خود نیستند و بدین لحاظ یک دهه از آنان عقب‌ترند، ولی در عین حال گواهی هستند بر پیشرفتی سترگ، که قابل انکار هم نیست. چنانچه در آتیه‌ای نه‌چندان دور، برندهای چینی به‌مانند همتایان کره‌ای خویش مزه استقلال را تجربه نمایند و افسار تکنولوژی را مهار زنند، بی‌تردید زنگ خطر با شدت هر تمام‌تر برای مدل‌های ارزان‌تر کره‌ای و ژاپنی به صدا در خواهد آمد.

Changan EADO 2014
Changan EADO 2014
چندی پیش خودروی چانگان ایدو توسط یکی از خودروسازان جاده مخصوص معرفی گردید و پیش‌فروش آن نیز صورت پذیرفت. لذا به بهانه این امر تصمیم گرفتیم که به‌اجمال آن را به شما معرفی کنیم. در ابتدا هم مروری کوتاه بر تاریخچه آن می‌نماییم.

Changan EADO 2014
Changan EADO 2014
چانگان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان خودرو در چین امروز است که دفتر مرکزی آن در شهر چونگ کینگ مستقر می‌باشد. این شرکت تحت مالکیت دولت بوده و عمده تولیداتش را هم خودروهای سواری، ون، میکروون و خودروهای تجاری تشکیل می‌دهند. بنا بر ادعای شرکت، سرآغاز فعالیت این مجموعه به سال ۱۸۶۲ میلادی برمی‌گردد؛ هنگامی که شخصی به نام لی هونگ ژانگ نمایندگی فروش سلاح‌های کمری را در شهر شانگهای تأسیس نمود. اما اینکه چه ارتباطی بین این موضوع و وضعیت فعلی چانگان وجود دارد چندان روشن نیست.

Changan EADO 2014
Changan EADO 2014
پیش از این، در سال ۱۹۵۰ میلادی، متصدیان پیشین این مجموعه به مونتاژ خودروهای جیب تحت نام YANGTZE RIVER(رودخانه یانگ تسه) می‌پرداختند. در سال ۱۹۸۰ میلادی نیز این مجموعه به تولید کامیونت و ون‌های تجاری مشغول بود. شاید این‌طور بتوان گفت که حرکت جدی این خودروساز در اوایل دهه ۸۰ میلادی آغاز شد و آن‌هم زمانی بود که این خودروساز جهت اخذ تکنولوژی‌های پیشرفته شروع به همکاری با شرکت سوزوکی نمود. این همکاری از سال ۱۹۸۳ میلادی آغاز شد و تا به امروز هم ادامه یافته است. بعدها نیز این مجموعه سازندگانی چون فورد، مزدا و سیتروئن را به لیست شرکای خود اضافه نمود. چانگان دو کمپانی داخلی را هم در سال ۲۰۰۹ میلادی ضمیمه خود نمود یکی از آن‌ها HAFEI نام دارد و دیگری CHANGHE. از سال ۲۰۱۰ میلادی، ساخت و فروش جنگ‌افزار نیز به عنوان یکی از منابع کسب درآمد مورد توجه این شرکت قرار گرفت. همچنین در این سال چانگان با تولید ۲.۳۸ میلیون خودرو به عنوان چهار تولیدکننده برتر کشور چین شناخته شد. در حال حاضر مراکز تحقیق و توسعه این کمپانی در دیترویت آمریکا، ناتینگهام بریتانیا، تورین ایتالیا و یوکوهاما ژاپن دایر است. از مهم‌ترین بازارهای صادراتی این کمپانی نیز می‌توان به ممالکی همچون روسیه، برزیل، شیلی، آفریقای جنوبی، مالزی، کویت و فیلیپین و… اشاره نمود.

Changan EADO 2014
Changan EADO 2014
برای آشنایی هر چه بیشتر، در اینجا شرح مختصری از فعالیت‌های کنونی شرکت را ارائه می‌دهم.

Changan EADO 2014
Changan EADO 2014
شرکت مزدا: همکاری چانگان با این شرکت از سال ۲۰۰۵ میلادی آغاز شد و تاکنون نیز ادامه یافته است؛ در حال حاضر این دو کمپانی در تولید خودرو ونیز پیشرانه با یکدیگر مشارکت دارند. هم‌اکنون در مجموعه‌های تحت کنترل چانگان خودروهای مزدا ۳ نسل اول با نام CLASSICAL، نسل دوم با نام XINGCHENG و نسل سوم با نام ALEXA تولید می‌شود. همچنین مدل‌های مزدا ۲ و CX5 هم در این مجموعه تولید می‌شوند.

شرکت فورد: این شراکت از سال ۲۰۱۲ میلادی شروع شده است؛ در حال حاضر انواع مدل‌های فورد از جمله اسکورت، فیستا سدان و هاچ بک، فوکوس، موندئو، اکو اسپرت و نیز کوگا و C-MAX توسط چانگان تولید می‌شود.

شرکت سوزوکی: همکاری بین این دو کمپانی از سال ۱۹۸۳ میلادی آغاز شده است؛ در آغاز چانگان خودروهای تجاری ارزان قیمت را تحت لیسانس سوزوکی تولید می‌کرد. پس از مدتی این دو مجموعه به طور جدی دست به شراکت زدند و در سال ۱۹۹۳ میلادی شرکت جدیدی را تحت نام خودروسازی «چونگ کینگ چانگان سوزوکی» تشکیل دادند. به موازات آن نیز چانگان خودروهایی را نیز با برند خود تولید نمود که تکنولوژی آن‌ها برگرفته از سوزوکی بود. در حال حاضر در مجموعه‌های تحت کنترل چانگان انواع مختلف سوزوکی از جمله آلتو، سوئیفت،ALVIO ،SX4 (سدان، هاچ بک، کراس‌اوور) و خودروی مشترک LINQYANG تولید می‌شود.

شرکت PSA (پژو – سیتروئن): این همکاری از سال ۲۰۱۰ میلادی شروع شده است، که ماحصل آن تشکیل شرکتی جدید به نام CAPSA بوده است؛ سهام آن نیز به‌صورت مساوی و ۵۰/۵۰ بین دو کمپانی تقسیم شده است. در حال حاضر، این دومین سرمایه‌گذاری PSA در چین می‌باشد؛ پیش از آن نیز این کمپانی با شرکت دانگ فنگ مشارکت داشته است. هم‌اکنون در مجموعه‌های زیر نظر چانگان خودروهای لوکس سیتروئن از جمله DS 5،DS 5LS و کراس‌اوور DS6 تولید می‌شود.

علاوه بر این‌ها این مدل‌هایی همچون JOICE،REATON، ALVISIN (V3، V5،V7)، BENNI، CX20،CX30، EADO (بنزینی، الکتریکی، هیبریدی)، EADO XT و کراس‌اوورهای CS 35 و CS 75 را نیز تحت برند چانگان تولید می‌شوند.

البته برندها و مدل‌های دیگری نیز توسط چانگان تولید می‌شود که ذکر نام تمامی آن‌ها از حوصله این بحث خارج است.

Changan EADO 2014
Changan EADO 2014
یکی از خودروهایی که از مجموعه چانگان روانه بازار کشورمان شده ایدو (EADO ) نام دارد. این مدل برای نخستین بار در مارس سال ۲۰۱۲ میلادی به بازار چین معرفی شد. طرح بدنه آن در مرکز طراحی چانگان در تورین ایتالیا تکوین یافته و از المان‌های خاص اروپایی بهره می‌گیرد. بیشتر منابع خودرویی هم خطوط به کار رفته در بدنه آن را زیبا و متناسب ارزیابی نمودند. شرکت چانگان مدعیست که مدت زمانی معادل ۳ سال را صرف توسعه این خودرو نموده است. این خودرو در نمایشگاه خودرو فرانکفورت آلمان هم در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت.

Changan EADO Interior
Changan EADO Interior
کابین این خودرو از طرح نسبتاً مدرنی بهره برده و شاخص‌های اسپرتی نیز در جای‌جای آن قابل مشاهده است. صفحه نمایشگر نسبتاً بزرگی نیز در وسط داشبورد آن قرار دارد و جزییات آلومینیمی بسیاری هم در بخش‌های گوناگون آن به کار رفته است؛ با این حال، برخی از وب‌سایت‌های چینی میزان آلومینیم استفاده شده در فرمان آن را کمی بیش از حد معمول آن ارزیابی نمودند. همچنین این خودرو از صندوق بار نسبتاً بزرگ و وسیعی نیز بهره می‌برد که کاملاً رافع نیازهای یک خانواده ۴ نفره می‌باشد.

Changan EADO Interior
Changan EADO Interior
Changan EADO Interior
Changan EADO Interior
پیشرانه این خودرو از نمونه ۱.۶ لیتری می‌باشد که BLUECORE نام دارد. این موتور که توسط خود چانگان توسعه یافته، از شاخص‌های زیست محیطی مطلوبی برخوردار است و یکی از پاک‌ترین موتورهای تولیدی در کشور چین می‌باشد. توان این پیشرانه معادل ۱۲۰ اسب بخار و خروجی گشتاور آن نیز برابر با ۱۶۰ نیوتن‌متر است. به لحاظ سیستم انتقال قدرت نیز این خودرو از یک گیربکس ۴ دنده خودکار سود می‌برد. با یک نگاه کلی می‌توان مشخصات این مدل را تا حد زیادی مشابه نزدیک‌ترین رقیب آن، یعنی جیلی امگرند دانست.

Changan EADO
Changan EADO
به لحاظ ایمنی نیز این خودرو مجهز به ۶ کیسه هوای ایمنی است و همچنین ۵ ستاره را هم از موسسه ایمنی C-NCAP دریافت نموده است. علاوه بر این، خودروی ایدو به مجموعه کاملی از سامانه‌های ایمنی از جمله ABS ،EBD ،BA ،ESP و TCS مجهز است که در این رده قیمتی کمتر قابل مشاهده است و بیشتر در خودروهای گران‌تر کره‌ای و یا ژاپنی یافت می‌شوند.

در حال حاضر هنوز این خودرو به بازار مصرف عرضه نشده ولی بهای نمونه‌های ثبت نامی آن در حدود ۸۰ میلیون تومان است. این رقم در حدود ۷ میلیون تومان ارزان‌تر از رقبای دیگرش از جمله جیلی امگرند و MG 350 می‌باشد. البته در بازار صحبت از ارقام گران‌تری هم برای این خودرو می‌شود که صحت‌وسقم آن هنوز برایمان روشن نیست. در خاتمه این را بگویم که مدل ایدو با فروش ۷۴/۵۵۳ دستگاه در نیمه نخست سال ۲۰۱۴، پرفروش‌ترین سدان با برند داخلی در بازار چین بوده است.

مشخصات فنی

حجم موتور: ۱۵۹۸ سی‌سی

توان: ۱۲۲ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور/دقیقه

گشتاور: ۱۶۰ نیوتن‌متر در ۴۰۰۰ – ۵۰۰۰ دور/دقیقه

حداکثر سرعت: ۱۸۵ کیلومتر

مصرف سوخت ترکیبی: ۶.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر

سیستم تعلیق جلو: مک فرسون

سیستم تعلیق عقب: بازوهای دنباله‌ای – محور پیچشی

استاندارد آلایندگی: یورو ۵

ابعاد

طول/عرض/ارتفاع: ۴۶۲۰/۱۸۲۰/۱۴۹۰ میلی‌متر

فاصله بین دو محور: ۲۶۶۰ میلی‌متر

وزن خالص: ۱۳۲۵ کیلوگرم

اندازه تایرهای جلو و عقب: ۲۱۵/۵۵ R 16

حجم صندوق بار: ۵۱۰ لیتر

تجهیزات ایمنی

کسب ۵ ستاره از موسسه C-NCAP

۶ عدد کیسه ایمنی هوا (راننده، سرنشین جلو، جانبی و پرده‌ای)

سیستم ضد بلوکه ترمز ABS

سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD

سیستم ترمزگیری در حالت اضطراری BA

سیستم کنترل پایداری خودرو ESP

سیستم کنترل کشش TCS

برخی از تجهیزات این خودرو

آینه‌های جانبی برقی به همراه گرم‌کن

صندلی‌های با پوشش چرمی

سانروف برقی

۶ عدد بلندگو

نمایشگر LCD + DVD + GPS

کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان + MP3 + پورت USB +AUX

سیستم ضد تشعشع آینه عقب

فرمان با پوشش چرمی

دوربین دید عقب

سنسور پارک دنده‌عقب

مه شکن‌های جلو

سیستم ضد سرقت (IMMOBLIZER)

قیمت

در ایران: ۸۳.۵ میلیون تومان (ثبت نام از نمایندگی‌های شرکت)

در چین: ۹۴,۹۰۰ یوآن (نمونه فول آپشن ۱.۶ لیتری)

نوشته: سام کاویانی

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۱۱۵ دیدگاه‌ها

  1. علیرضا

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (593 ديدگاه)

    من توش نشستم. خیلی خوشگل و شیکه. واقعا از همه خودروهای هم کلاس و هم قیمتش از نظر ظاهر یه سر و گردن بالاتره. ولی اینطوری که میگن توانایی های حرکتی بالایی نداره. اینطور که توی تستا عنوان شده شتاب و هندلینگ بالایی نداره و از این نظر نمی تونه مصرف کننده های ایرانی رو راضی کنه. ولی از نظر امکانات و قیافه واقعا عالیه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ميلاد

      ۱۷ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (61 ديدگاه)

      چقدر شبیه جنسیسه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. mohammad

        ۱۷ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (149 ديدگاه)

        فوق العاده مسخرست،جلوپنجرش عین جلو پنجره کمری،چراغاش عین چراغ آزراگرنجور،طرح سپر و مه شکنا هم عین سوناتا yf،خط و نقش بدنه هم همینطور،پشت ماشین و مخصوصا چراغ های عقب کپیه چراغ عقب بی ام و سری ۵
        مسخرست

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. MHBN

      ۹ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (3 ديدگاه)

      سلام
      با نظرت راجع به قیافش موافقم ولی راجبه شتاب نه این ماشین نسبت به موتور 1600 سیسی شتاب قابل قبولی داره من خودم یکیشو دارم هندلینگشم واقعا خوبه نسبت به رقباش مثل جک جی5 گیربکس خوبیم داره خیلی نرم دنده عوض میکنه که متوجه نمیشی معمولا کی دنده عدض میکنه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. AliZeus

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (420 ديدگاه)

    طولش کمه..شبیه تیبا ست از بغل…
    ولی داخلش خیلی خوب بنظر میرسه…

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. رامین

      ۱۷ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (5 ديدگاه)

      طولش 4600 از پزو پارسم بیشتره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. محسن

        ۱۷ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (15 ديدگاه)

        درود بر شما که معیار مقایستون پژو پارسه.

        موید باشی :)))))

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. "Amir"

          ۱۷ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (728 ديدگاه)

          چینی خاص!!!! حداقل میذاشتی آشغال خاص!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. سام

          ۱۷ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (899 ديدگاه)

          امیر عزیز،در این امر تردیدی نیست که برخی از خودروهای چینی از استانداردهای پایین تری نسبت به همتایان جهانی خویش برخوردارند، ولی اینکه تمامی آنها را بک چوب برانیم کمی از منطق و انصاف به دور است.فرق خودروسازان چینی با خودروسازان داخلی این است که آنان دائما در حال پیشرفتند و این خودش نشان می دهد که آنها در راه نسبتا درستی گام بر می دارند. یادم می آید که دو دهه پیش هم همین حرف ها و سخن ها در مورد خودروهای کره ای گفته می شد و برخی از کارشناسان همراه و همگام با عوام مخالف ورود و حتی مونتاژ خودروهای کره ای بودند زیرا معتقد بودند که چون کمپانی های کره ای با خودروسازان ژاپنی و آمریکایی همکاری می کنند پس تکنولوژی موجود در آنها دست دوم است!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. siavash

          ۱۷ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (101 ديدگاه)

          من که سنم قد میده اون آدمهایی که تو سال 92-93 میلادی از جنس کره ای بد بگن ندیدم شمارو نمیدونم اولاً که زمانی خودروهای کره ای وارد شدن ایران 5 سال بعد از جنگ بود و خودروهای تولیدی اون موقع پیکان و رنو 5 بود به علاوه بی ام و های 2002 و 518 و 320 و شورلت های قدیمی
          همین کرمان موتور با تولید دوو ریسر و اسپرو و سیلو چنان خودرو هایی داد بیرون که رقیب سرسخت پژو 405 و گالانت و لنسر بود که حتی اسپرو تو شتاب و سرعت کل همشونو میخوابوند کسی هم یاد ندارم گفته باشه کره ای نخر بده چون اتفاقاً ماشین مایه دارها بود و کرمان موتور با ماشینهای کره ای به اسم و رسم رسید و به عنوان خودروساز باکیفیت یاد میشد
          و اما وضعیت الان چینی بی کیفیت قابل مقایسه با تکنولوژی 20 سال پیشه یعنی الان طرف بین خرید پرشیا و لیفان 620 مونده!!!این یعنی چی؟ مثل اون موقع که 405 ماشین روز بود و رقیب دوو
          الان یه پژو 2014 بیار ببینم چین میتونه باهاش رقابت کنه؟
          چین آبروی کرمان موتوروباقی شرکتهای خودروسازیم میبره و همیشه یه ارزون فروش بی کیفیت میمونه چون شعارش ارزون فروشیه و هیچ ارزونیم بی حکمت نیست

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. سام

          ۱۸ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (899 ديدگاه)

          سیاوش عزیز، برای آن که توجه شما را با بخشی از قضاوت هایی که در آن دوره نسبت به خودروهای کره ای می شد، جلب نمایم، متن ذیل را انتخاب نمودم.این مطلب مقارن با زمانی است که قرار بود خودروهای دوو در ایران مونتاژ شوند.

          « دوو ریسر در واقع از تکنولوژی چند کشور استفاده می کند. در ابتدا شاسی و اتاق و تمامی قطعات این اتومبیل از اپل کادت که در دهه هشتاد در آلمان تولید می شد به عاریه گرفته شده که خود اپل هم تحت لیسانس جنرال موتورز آمریکا فعالیت می نماید. در اوایل دهه نود،کمپانی جی ام برای ساخت اتومبیل پونتیاک لمان خود از کره جنوبی به عنوان شریک اقتصادی استفاده کرد.دوو ریسر اتاق جدید در اصل همان پونتیاک لمان است که از موتور دوو ریسر قبلی سود می برد.بی شک آشکار است که این چند بار دست به دست شدن و چرخیدن مدل ریسر تأثیر عمده ای در ماهیت اتومبیل نگذاشته است و دوو ریسر با ظرفیتهای محدود خود باقی مانده است.پس به نظر می رسد که انتخاب این اتومبیل برای تولید در داخل جدا از مسائل فنی که خود اتومبیل با آن درگیر است ، کار مقرون به صرفه ای نباشد و دقیقا مانند خرید یک جنس از دلال دست چندم باشد.اتومبیل پیکان در زمان خود اتومبیل خوبی بوده و با اینحال می بینیم که سرمایه گذاری وسیع و گسترده برای تولید این مدل برای سه دهه آنرا به اتومبیلی از چشم افتاده در مقابل اتومبیل های امروزی تبدیل کرده است. تصور کنید دوو ریسر که اکنون در جهان جزو اتومبیل های سطح پایین محسوب می شود،چه آینده تاریکی را در پیش رو خواهد داشت و این تنها سرمایه،فکر،نیروی انسانی و عشق و علاقه ایرانی است که به هدر می رود.در حالی که تجربه مونتاژ تکنولوژیهای دست اولی چون رنو پنج و موفقیت چشمگیر آن در مقابل مصرف کننده نه چندان مشکل پسند ایرانی در روبروی ماست،بسیار غریب و دور از ذهن است که چنین اتومبیلی را برای مونتاژ انتخاب کنیم و…..( به نقل از مجله ماشین،شماره243،آذر ماه سال 1373،صفحه 84 و 85،نوشته آرش بهزادی و کارن مکوندی) پس ملاحضه می کنید که در آن دوران چه داوریهایی در مورد خودروهای کره ای صورت می گرفت و حتی با مونتاژ آنها نیز مخالفت می شد!البته این تنها یک مورد از این قضاوت هاست و از این دست موارد بسیارند.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. E 36

        ۱۸ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (918 ديدگاه)

        عکسهای اولی رو داشته باش ماشینو بردن تو علفزار عکس گرفتن ! معمولا تو تبلیغ لبنیات این کارو میکنن که یه گاوو تو مزرعه نشون میدن !!

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. سام سامی

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (74 ديدگاه)

    با همه احترامی که برای پیشرفت چینی ها غائلم اما به شخصه به هبچ عنوتن 80 تومان برای این ماشین با توان 120 اسبی حاضر نیستم پرداخت کنم…
    چیزی که این وسط بیشتر از همه هم منو آزار میده گرون فروشی شرکت سایپا هست!!! شما که ckd دارین این ماشین و میارید گمرگی که هم که به خاطر همین یک سوم میدین، که تازه شاید با رابطه اونم ندید…دیگه 80 تومان چیه!!!!!!تو متن نوشته هم قیمت جیلی در حالی که جیلی وارداتیه و کمرکیش فرق داره…
    هر جه میکشیم از انحصار خودرو هست!!! تو بهترن حالت باید این ماشین باشه 50-60 تومان که در اون صورت اون دنای مسخره (بخونید سمند نیو) فروش نمیره….
    درود بر عاشقان خودرو و تاسف برای خودرو سازان داخلی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. siavash

      ۱۷ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (101 ديدگاه)

      دوستان این ماشین هیچگونه خط تولیدی در سایپا نداره کلاً وارداتی هست و گمرکی کامل تعلق گرفته و جهت تست در بازار ایران ارایه شده این ماشین به علاوه برلیانس v5 و چانگان cs35 و تنها خط تولیدماشین CKD در سایپا فعلاً سراتو هست که اونم قراردادش ماله قبل از تحریم هاست و به همین دلیل مدل TD است و بعد از راه اندازی خط تولید سراتو صنعت خودرو ایران تحریم شد و شرکای کره ای رفتن و بعد از توافق ژنو فعلاً برای عرضه خودرو برگشتن!
      ثبت نام ایدو و CS35 و برلیانس V5 چند ماه قبل از سراتو انجام شد و با وام در اقساط 6 ماهه ولی به علت وارداتی بودن سایپا نیاز به از رده خارج کردن 3 خودرو داشت به همین دلیل عرضه سراتو با وجود ثبت نام دیرتر زودتر انجام شد و این خودروها هنوز عرضه چندانی نشدند
      از لحاظ حجم و قدرت موتور هم کلاً چینیها از موتورهای ضعیف زیاد استفاده میکنند برعکس ایرانیها
      حالا این که خوبه اگر برلیانس V5 ببینین چی میگید؟
      یه SUV سنگین با موتور 1600 و 120 اسب بخار قدرت و البته 100 میلیون قیمت من موندم اون موتور 1600 چینی چجوری میخواد اون وزنو حمل کنه تو سربالایی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. هادی

        ۱۷ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (458 ديدگاه)

        سیاوش یعنی این چینی ها فقط برا تست اومدن اگه استقباس نشه دیگه تولید نمیشن و سایپا شرو به تولید سراتو مکنه ؟
        درست فهمیدم ؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. siavash

          ۱۷ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (101 ديدگاه)

          بله دوست عزیز سراتو که توسط کره ای ها خط تولیدش راه اندازی شده و فعلاً مهمون خیابوناس در رابطه با قرارداد چینیا با سایپا تنها قضیه ای که مطرحه سرمایه گذاری شرکت برلیانس در سایپا هست که اونم فکر میکنم راه اندازی خط تولید H330 , H230 در پارس خودرو باشه ولی باقی خودروهای چینی سایپا نه حرفی از خط تولید هست و نه تولید در این مورد هم وزارت صنعت ایراداتی به سایپا گرفته که گفته شما به عنوان خودروساز چرا اقدام به وارد کردن خودرو کردید؟ و سایپا در جواب گفته چون محصولات چینی هستند جهت تست و میزان فروش در بازار ایران اقدام به این کار شده
          در ایران به خودرو به عنوان کالای سرمایه ای نگاه میشه و مثل باقی کشورهافقط کالای مصرفی نیست پس باید خیلی با احتیاط به خودروهای چینی نزدیک شد
          چون خودروی چینی به این شکل نیست که شما بخرید 5-6 سال سوار شیدو بخاطر اینکه هنوز همون مدل داره تولید میشه و تورم یه سودی هم بکنید و خودروتونو بفروشید و مدل دیگه ای جایگزین کنید!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. [مک میسل.فقط المان.فقط فولکس]

          ۱۸ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (2707 ديدگاه)

          درود
          سام سامی عزیز
          و اگر این خودرو قیمتش70-80تومان باشه
          100%اون دنای مسخره فروش میره

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. behzad

      ۱۹ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (55 ديدگاه)

      قیمت ثبت نامش تو سایت سایچا 60 تومنه نه 80 تومان.مدل کراس اورش یعنی سی اس 35 هم 65 تومنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. سام سامی

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (74 ديدگاه)

    علیرغم احترامی که برای خودرو سازان چینی به خاطر پیشرفتشون قائلم من برای این ماشین با 120 اسب حاضر نیستم 80 تومان بدم!!!!
    چیزی که بیشتر از همه ناراحتم میکه گرون فروشی شرکت سایپا هست که ماشینی و که به صورت ckd میاد و گمرکی خیلی خیلی کمی میده رو داره 80 تومان می فروشه…این در حالیه که اگه جیلی 80 تومان هست که البته اونم داره گرون فروشی میکنه آسان خودرو باز حداقل داره واسش گمرکی میده ولی ساپا که گمرکی هم نمیده پس چرا 80 تومان!!!!!!!!!!!!!!
    بنظرم تو بهترین حالت 50-60 تومان می ارزه که اگه بخوان این قیمت بدن اون موقع اون دنای مسخره( بخونید سمند نیو) عمرا فروش بره!!!!!
    واقعا هر چی میکشیم از انحصار خودرو هستش…
    درود بر عاشقان خودرو و تاسف برای خودروسازان داخلی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Zonda R

      ۱۷ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1872 ديدگاه)

      @.F
      سام عزیز ممنون بابت زحمتی که کشیدی عالی بود
      شما کدوم رو برایه خرید ترجیح میدید تا 100 میلیون:
      کره ای یا ژاپنی دست دوم:لایک
      چینی صفر:دیسلایک

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سام

        ۱۷ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (899 ديدگاه)

        با سلام

        لطف داری فرزاد عزیز،انجام وظیفه بود.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. afish

      ۱۷ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (32 ديدگاه)

      باتشکر از مقاله و زحمت شما خداروشکر هنوز از قدیم ماشینهای با کیفیت به صورت کارکرده تو بازار موجود هست و طوری شده زیره 100 میلیون ماشین صفر جز چینی وجود نداره البته جز ماشینهای داخلی که اونا هم همون چینی شدن به لطف دوستان دولت

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سام

        ۱۸ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (899 ديدگاه)

        با سلام

        لطف داری afish عزیز،انجام وظیفه بود.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. saji

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (119 ديدگاه)

    با تشکر از آقای کاویانی . ولی داشتم متنو میخوندم فکر کردم دارم ادبیات میخونم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سام

      ۱۸ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (899 ديدگاه)

      با سلام

      خواهش می کنم دوست عزیز، لطف داری شما.این را می خواستم خدمت تان عرض کنم که ادبیات را هیچ وقت دستکم نگیرید چون در زندگی روزمره خیلی کاربرد دارد، این امر را زمانی متوجه شدم که نتوانستم یک نامه اداری را درست و کامل و بنویسم، به همین سبب تصمیم گرفتم که بیشتر به یادگیری ادبیات بپردازم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. EF7

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (166 ديدگاه)

    یکى به من بگه چرا براى 120 اسب هشتاد تومن بدم؟؟؟ میرم کلى گزینه دست دوم آلمانى و ژاپنى رو انتخاب میکنم با قدرت هاى بالاتر یه برند معتبر. بنده با ef7 115 اسب بخار دارم تازه تو اتوبان با یکیشون کل انداختم لولش کردم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. فرهاد تبریزی

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (90 ديدگاه)

    80میلیون؟به یه 1600؟خودش فرغون ساز سایپا.خیلی گرونه.اصلا ارزش نداره .به نظر من نمتونه زیاد فروش بره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمدرضا

      ۱۷ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (7 ديدگاه)

      در گذشته نزدیک خیلی نزدیک با 80میلیون چه ماشین هایی میشد گرفت .واقعا دارن با این مملکت چکار میکنن …

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Zonda R

      ۱۷ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1872 ديدگاه)

      @.F
      یه طراحیه خوب هم در نمایه داخلی هم در نمایه خارجی داره
      ولی جالبترین نکته قیمت عجیب قریب چانگان و حتی برلینس تو بازاره
      Cs35 رو 120 تومن میدن و معلوم نیست این چقدر میشه شاید در حدود 100 تومن
      اما این موتور نسبتا ضعیف و گیربکس که مسلما مکسه قابل ملاحظه ای داره
      راضی کننده نیست
      بنده مزدا 3 مدل 91
      سراتو مدل 2013(سراتو مونتاژی هم هست که البته تریم 2012 هست)
      سراتو کوپ مدل 2012
      ولوستر 2014
      سورنتو 2008
      و… رو ترجیح میدم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. یه پسر

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1135 ديدگاه)

    یکی از دوستام بازاریاب سایپا تو نمایشگاه بین المللی بود (روم سیاه )

    خلاصه تعریف می کرد یه آقای چینی قبل شروع نمایشگاه برای ما در مورد ایدو صحبت می کرد و بهترین فاکتوری رو که در مورد این ماشین تاکید می کرد این بود که نسبت به قیمت ارزانش (!!!!) امکانات و طراحی عالی داره

    البته بنده خدا راست می گفت چون قیمتش 10 هزار دلار هم نیس

    البته کیفیت مواد داخلی خیلی خوب بود و منو یاد نیسان انداخت
    موتورشم که روشن شد صدای خیلی خوبی داشت

    البته پراید صفر هم روشن بشه صدای خوبی داره
    بماند که دفعه اولی که لیفان 620 رو روشن کردم فکر کردم روشن نشده و دوباره استارت زدم

    در کل ایدو نسبت به آریو یا همون ضد 300 هم از کارخونه پدرمادر دار تریه و هم امکانات و طراحی بهتری داره

    موافقم 1
    مخالفم 0
  9. hamid reza

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (381 ديدگاه)

    میگم یه وقت زشت نباشه که ارمش کپی اکورا هس :|

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. حسین

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1364 ديدگاه)

    درود. این چینی ها بد جوری دارن دامپینگ میکنن!!! دامپینگ کاریه که چینی ها زیاد انجام میدن. مفهومش اینه که به یک صنعت در یک کشور حمله میکنن. محصولات پر زرق و برق و با قیمت کمتر رو وارد اون کشور میکنن تا کم کم صنعت اون کشور ضعیف میشه و از بین میره. سودشم صرف پیشرفت خودشون میکنن. توی وزارت صنعت یه بحثایی برای جلوگیری از واردات چینی ها پیش اومده بود اما مث اینکه آقایون خوششون اومده از چینی ها…

    چی بگم آخه؟؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. reza

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (37 ديدگاه)

    واقعا 80 تومن نمی ارزه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. sunmartin

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1919 ديدگاه)

    در میان چینی ها بهتر از سایرین هست طراحیش بخصوص مشاوره گرفتن از کریس بنگل شهیر اما یک نکته کلیدی شرکتی که برای کشتار مردم روی به ساخت اسلحه میاره و این سابقه را جزو افتخاراتاش محسوب میکنه با لامبورگینی هم مشارکت کنه من دوست ندارم ازش خودرو بخرم سایپا هم با قیمت نجومی انتخابی برای این خودروی چینی تکرار شکست زوتای تجربه میکنه از منظر من خرید سراتوی امتحان شده در اروپا و آمریکا و ایران با کمترین آپشن با قدرتی معادل و کمی بیشتر در مدل 1600 (قدرت واقعی نه اسمس چینی) گزینه بهتری هست با 4 ملیون قیمت کمتر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. بنده خدا

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (233 ديدگاه)

    سلام.ببین چه سود خفنی داره این ماشین واسه سایپا…با80تومن یه جک غولکش میخرم که سایپا و ایرانخودرو رو یه تنه به چالش کشیده….فقط کافیه یه بار سوار جکatبشین.دیگه نه پارس اتمات و نه تندر اتمات ونه206اتمات میخاین…فقط یک بار…………………………………………ارادت…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. هادی

      ۱۷ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (458 ديدگاه)

      206 اتمات رو به جک بیتربیتی ترجیح میدم

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. [مک میسل.فقط المان.فقط فولکس]

      ۱۸ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (2707 ديدگاه)

      درود
      جک غولکش؟
      شرط میبندم همون دنای مسخره بیاد بیرون پوزشو به خاک میزنه
      انوقت جک غول کش؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟با اون موتور 1500 و تنبلش…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. behzad

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (55 ديدگاه)

    سلام و احترام به همه عاشقای ماشین.قبلا هم گفتم اگه دوستای خوبم یادشون باشه من اربیل عراق هستم.به خاطر شرایط راحت اقساط و … 14 ماه پیش یه چانگان cs35 خریدم.به خاطر نوع کارم ماشینم زیاد کار میکنه.دیروز 50000 کیلومتر شد.عکس هم گرفتم همون لحظه.بحث تعریف از ماشینم نیست.چون با ناراحتی و مجبوری خریدمش اما الان واقعا راضی هستم.خیلی زود اینجا این محصول جا افتاد.16500 دلار اینجا به فروش میرسه.همین خودرو ایدو هم 14500 دلار هستش اینجا.بعد از 50000 هزار کیلومتر فقط یه دست لنت ترمر عوض کردم و یه پمپ بنزین که مجموعا میشه 150 دلار هزینه واسه 14 ماه و 50000 کیلومتر.داخلش هم بسیار با کیفیت و سواری راحت و دوست داشتنی.
    ببخشید قصه دراز شد اما خواستم بگم خیلی از ما مثل خودم تعصب و بد بینی زیادی داریم به محصول چینی و ندیده و تست نکرده فرضیه صادر میکنیم . 16500 که من به کراس اوور شهری سی اس 35 دادم پول یه مثلا هیوندا اکسنت هستش که نه رخ ماشین منو داره نه امکاناتش . کیفیت و هزینه نگهداریشم که گفتم.اما واسه محصول چینی هر چی پول بدی کیفیت گیرت میاد.یه بار برید تو سایت چانگان سی اس 95 یا خودرو کانسپت جدیدش یا هیبریدیشو رو ببینید باورتون نمیشه این کمپانی چینی باشه.ضمنا موتور blue core این محصول ماله فورده و تمام کامپیوتر ها و … بوش آلمان هستش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. qiasi206

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (58 ديدگاه)

    کیفیت مونتاژ داشبوردش خیلی خوب بنظر نمیرسه. من به گیربکس و سیستم انتقال قدرت چینیا خیلی خوشبین نیستم تقریبا همشون با ضریب دند های سبکی که دارن تو سبقت گیریها و کلا شتاب ثانویه اصلا جون ندارن خیلی ضعیفن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. احسان(احسان سابق)

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    داشبورد این ماشین بشدت تقلیدی از اکورا هست.کلا شکل خوبی داره اما حس می کنم بشدت بی اصالته.زیبایی بدون احساسی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. فرید

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (76 ديدگاه)

    ایران شده آزمایشگاه خودروسازان چینی وایرانیان قربانی این آزمایشها!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. behzad

      ۱۸ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (55 ديدگاه)

      اشتباه میکنی دوست من.اینم تفکر ما ایرانیهاست.قبل از اینکه ما اسم مثلا همین چانگان به گوشمون برسه از 2012 محصولات این شرکت تو روسیه و آمریکای جنوبی و خیلی جاها به فروش رسیده و خیلی هم استقبال شده.حتی داخل خود چین.انتهای همین مقاله اگه دقت میکردید گفته بود : در خاتمه این را بگویم که مدل ایدو با فروش 74/553 دستگاه در نیمه نخست سال 2014، پرفروش‌ترین سدان با برند داخلی در بازار چین بوده است.ممنون

      موافقم 0
      مخالفم 0
  18. FARHAN

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    سلام
    به نظر من سراتو 1600 سایژا از این خیلی بهتره . این ماشین بعد 2 سال کار کرد دیگه تقریبا نیازی به استفاده از سیستم صوتی ندارند چون جلو بندی خودرو خودش واسه راننده سمفونی خیلی خوبی پخش می کنه. من مخالف خودرو های چینی نیستم ولی با خودرو MVM315 یا X33 بعد چند هزار تا کارکرد خودشونه ول می کنن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. godfather

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (196 ديدگاه)

    ….اما کم‌کم این احوال دگرگون گشت
    خوب این مصداق این که با rpg7 یکی هدف بگیری و ازش بخوای که یه کاری که خلاف میلش هست و انجام بده بعدم بگی اون شخص این کارو کاملن باب میلش انجام داده
    خوب وقنی 20 سال یه مشت ماشین به درد نخور و تو یه بازار به سختی بسته به زور به مردم عرضه کنید طرف مجبور میشه برای تنوع که شده یه تغیراتی انجام بده دیگه
    بهتر بود تو پارگراف اول مینوشت:
    سرانجام شرکت های ایرانی موفق شدند خودرو های بنجل چینی رو به مردم ایران غالب کنند
    با تبریک به شرکت ایرانی به خاطر این پیروزی بزرگ

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. ميثم

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ماشینه چینى نخرید.این که کارخونه ها با این ماشینا پوله مردم و میگیرن دارن خیانت میکنن .نخرید تا پاشون تو این مملکت باز نشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. ارمان

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1307 ديدگاه)

    اول از همه به نیسان سوارها تسلیت میگم توش رو کپی از نیسسان برداشتن
    دوم واسه من جالبه هیچ تست تصادفی من ندیدم که جسمی که در نظر گرفته شده برای برخورد با ماشین حتی رنگش بپره این که کلا داغون شده (اون جسم ابی رنگ در عکس )
    محاسنی هم داره طراحی داخلیش که ترکیبی از نیسسان و هیونداست
    طراحی خارجیش که یه چیزی تو مایهای گرنجیوره
    :))

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. محمد

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (22 ديدگاه)

    مگه غیر از اینه که الان ماشینای داخلی با قطعات چینی دارن درست میسن مثل 206 و 405 . خوب این چه کاریه که آدم بره 80 میلیون بده یه ماشین 100 درصد چینی بگیره به خاطر 4 تا دونه آبشن که معلوم نیست کار بده یا نه .همون ماشینای داخلی رو سوار میشیم اگر نه ماشینای دست دوم کره ای ژاپنی اروپایی تو این رنج قیمت صد در صد به این چینیهای بی نام و نشان ارجح هستند .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. بهزاد

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (6 ديدگاه)

    من فقط از یه نظر با چینی ها موافقم اونم اینه که یه روزی اینا ایران خودرو و سایپا رو کله پا می کنن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. صابر

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من فقط م یخوام بگم با این اوضاع داخل یه وقتی می رسه که که مثل الان که کره انقدر جلو رفته چینم جلو بره و ما فقط نظاره گر با شیم .در مورد چراغ جلو پراید نظر بدیم یا دنبال خاطرات پیکان باشین .کاش ما هم حداقل مثل چینی ها کپی کارهای خوبی بودیم ….همین کارم شرکتهای مونتاژ کار داخلی (نه تولید کننده ) بلد نیستن. در ضمن چین جنس درجه یکم داره اگه شرکت های داخلی ما برای ملت خودشون احتران قائل نیستن و اشغال چینی میارن تقصیر چینی ها نیست .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. mojtaba

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (25 ديدگاه)

    قیمت این ماشین حداقل بیست میلیون گرونه سایپا مردم رو احمق فرض کرده که این قیمت رو گذاشته نمیدونم چرا مردم این ماشین رو با این قیمت میخرند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. [مک میسل.فقط المان.فقط فولکس]

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (2707 ديدگاه)

    سایپا،در اندیشه ای متفاوت………………………
    خیلی هم متفاوت…………

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. hero

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (593 ديدگاه)

    ظاهرش مثل تویوتاس
    کنسول وسطش شبیه نیسانه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. احمدرضا

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (187 ديدگاه)

    اطلاعاتی که دادید با مواردی که توی سایت سایپا درج شده بعضاً متفاوته. مثل اینه اینهم مثل برخی محصولات دیگه از سر و تهش زده شده.
    1- توان زده اید 122 اسب بخار، سایپا زده 112 اسب بخار
    2- ایربگها زدید 6 ایربگ، سایپا دو ایربگ زده
    3- چیزی که سایپا میزنه فاقد مانیتور و جی پی اسه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سام

      ۱۸ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (899 ديدگاه)

      با سلام

      احمدرضای عزیز، یکی از مشکلاتی که در برخی محصولات وارداتی مرتبط به بعضی از خودروسازان داخلی دیده می شود این است که، اطلاعات مربوط به تجهیزات آنها یا درست منتشر نمی شود و یا به صورت قطره ای در اختیار خریداران قرار می گیرد، به همین خاطر بنده مجبور شدم که در زمان تدوین این مطلب، اطلاعات مدل ارائه شده در چین را معیار کار خود قرار دهم.در مورد توان موتور هم خود کمپانی چانگان عدد 122 اسب بخار را اعلام نموده است.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  29. احمدرضا

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (187 ديدگاه)

    کاش یک مقایسه ای هم بین این محصول و بستورن B50f هم انجام بدید.
    ایدو 6 میلیون گرانتر از بسترنه
    ایدو سایپا دو ایربگ کمتر از بسترن داره ولی در عوض تجهیزات ایمنی اضافه تری داره از بین اینها فقط ABS و EBD و TCS توی بسترن هست
    ایدو 5 ستاره از موسسه تست تصادف چین داره ولی بسترن 4 ستاره. البته با این تفاوت که ظاهراً توی سایپا 4 ایربگ ازش کسر شده
    بسترن کروز کنترل داره که ایدو نداره
    قدرت موتور بسترن با موتور 1.8 لیتری حدود 140 اسب بخاره که ایدو با موتور 1.6 لیتری 112 اسب بخار داره
    گیربکس اتوماتیک 6 سرعته بسترن به نظر به روزتر از گیربکس 4 سرعته ایدو هست. ( البته من اطلاعاتم در این مورد زیاد نیست)
    از نظر ابعاد هم که هر دو توی یک رنج هستند که البته یک کمی ایدو بزرگتر از بسترن هست که بر این اساس میشه گفت که ایدو جادارتر از بسترنه.
    از نظر قیمت ولی بسترن توی بازار چین خیلی گرانتر از ایدوست. بسترن B50 مدل فول آپشن حدود 125 هزار یوان و ایدو توی چین 94900 یوان که اختلاف زیادی نشان میده.
    با این اوصاف به نظرتون کدوم یکی از این دو خودرو بهتره ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. محمد

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (40 ديدگاه)

    سلام خدمت دوستان عزیز
    من خودم به شخصه هیچ نظری راجع به این خودرو ندارم
    فقط میخواستم یه نکته رو اینجا بگم
    اونم اینه که قیمت جهانی تویوتا کرولا جدید به پول ایران حدود 60 میلیون تومان میشه…
    به قول یکی از شخصیت های معروف تلویزیونی
    من دیگه حرفی ندارم…

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا