سوبارو

بررسی سوبارو WRX STI RA-R، بهترین سوباروی تاریخ

بخش STI سوبارو در حال برپایی جشن تولد سی سالگی خود است و چه چیزی بهتر از تولید سریع‌ترین، سبک‌ترین و خوش‌دست‌ترین نسخه WRX STI RA-R می‌تواند شادی این جشن را دو چندان نماید. RA-R مخفف Record Attepmt-Racingاست که نشانگر تلاش اس تی آی در مسابقات قهرمانی رالی جهان، سری مسابقات سوپرGT ژاپن و نوربرگ‌رینگ است.

مزایا: پیشرانه پرتوان و پرکشش‌تر، بهترین محصول اس تی آی

معایب: سواری سفت، موقعیت نادرست پدال ترمز، تنها مخصوص بازار ژاپن است

سوبارو WRX STI RA-R
مهندسان STI در حدود ۱۰ کیلوگرم از وزن نسخه استاندارد WRX STI را کاهش داده و وزن کلی آن را به رقم ۱۴۸۰ کیلوگرم رسانده‌اند؛ به طور همزمان ساختار بدنه و شاسی را تقویت نموده و از ترمزهای بزرگ‌تر بهره جسته‌اند. در ضمن شاخصه‌های آیرودینامیکی را نیز بهبود بخشیده‌اند.

سوبارو WRX STI RA-R
در زیر کاپوت RA-R از یک پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ چهار سیلندر استفاده شده که ۳۲۴ اسب بخار قدرت را در ۷۲۰۰rpm تولید می‌نماید. حداکثر گشتاور حاصل از این موتور نیز در بازه ۳۲۰۰ تا ۴۸۰۰rpm معادل ۴۳۲ نیوتن متر است. این پیشرانه به احتمال زیاد آخرین نسل از سری پیشرانه‌های قدیمی EJ20 باشد که توسط STI تیونینگ می‌شود.

سوبارو WRX STI RA-R

سوبارو WRX STI RA-R
همچنین به دلیل بازنگری‌های صورت گرفته بر روی برنامه‌ریزی الکترونیکی پیشرانه، توربوشارژ و سامانه ورود هوا و خروج دود، پاسخگویی پیشرانه نسبت به فشردن پدال گاز بسیار مهیج‌تر و چابک‌تر شده است. همچنین گشتاور پیشرانه این خودرو که در دورهای نسبتا پایین در دسترس قرار دارد، موجب می‌شود تا خودرو در تمام محدوده توان خود سریع‌تر و پرتوان‌تر به نظر برسد.

سوبارو WRX STI RA-R

سوبارو WRX STI RA-R
ایجاد تغییرات در سامانه اگزوز هم موجب شده تا طبق ادعای شرکت سازنده، جریان گاز خروجی در حدود ۶۰ درصد ارتقا یافته و طنین بهتری از خروجی اگزوز ساطع شود. نکته منفی که در اینجا وجود دارد، جای‌گیری بالاتر پدال ترمز نسبت به پدال گاز است که در پیچ‌ها و هنگام مانورها کمی کار را برای راننده مشکل می‌سازد.

سوبارو WRX STI RA-R
سیستم تعلیق نسبت به نسخه استاندارد سفت‌تر شده که همین امر سواری زمخت‌تری را برای RA-R به وجود آورده است. ترکیب کالیپرهای ترمز شش پیستون در جلو با تایرهای میشلن، قدرت و حس خوبی را در حین ترمز گرفتن پدید آورده‌اند. STI نسبت فرمان را به ۱:۱۱ رسانده که عملکرد آن را بسیار عالی و دقیق نموده و از سفتی مناسبی نیز برخوردار است.

برخلاف نسخه استاندارد، در RA-R خبری از کم‌فرمانی نبوده و در پیچ‌ها به خوبی وظیفه خود را انجام می‌دهد. برخی شاخصه های ظاهری ویژه، RA-R را نسبت به سایر WRXها متمایز کرده است؛ رینگ‌های سبکتر ۱۸ اینچی قرض گرفته شده از تیم مسابقه ای سوپرGT سوبارو، قریم آینه‌های فیبر کربنی، حذف شستشو دهنده‌های چراغ‌های جلو و بال فیبرکربنی بزرگ عقب (سفارشی)، بخشی از این عناصر هستند.

کابین سوبارو WRX STI RA-R تفاوت خاصی با نسخه استاندارد نداشته و تنها، صندلی‌های آن حمایت جانبی بیشتری را در سر پیچها برای بدن سرنشینان جلو فراهم می‌آورند. بهای این خودرو در ژاپن معادل ۴۵,۱۰۰ دلار است و محض اطلاع باید بدانید که که هر ۵۰۰ تای آن در ۸ ساعت اولیه به فروش رسیده است.

منبع: caranddriver

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

حسین باباپور

کارشناس مهندسی مواد کارشناسی ارشد اقتصاد

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. امیر

    ۶ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    چندین ساله عاشقشم
    خیلی خوبه این ماشین

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. مزدا

      ۶ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (2029 ديدگاه)

      یادش بخیر تو فیلم های ماشین بازهای ژاپنی و امریکایی چه طوفانی میکرده ما هم چهار چشمی نگاه میکردیم

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. آرین

    ۶ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (94 ديدگاه)

    واهاهاهای
    فشارم افتاد

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. Mohammadreza

    ۶ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (870 ديدگاه)

    که چی؟
    ماهم خودروسازامون خودرویی های میسازن که درعرض چند صدم ثانیه همه تعدادی که قراره تولید بشه فروش میره

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۷ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (2810 ديدگاه)

      در عرض چند ثانیه فروش 2 سالشون خریده میشه!

      موافقم 1
      مخالفم 0
  4. Wrx

    ۶ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (329 ديدگاه)

    عشق همیشگی من?

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. الکی

    ۷ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (15 ديدگاه)

    این مدل و gtrگلف و ولوو c30 و هوندا سیویک بنا به گفته های ریسرهای خیابونی بهترین مدلایی هستن که تا الان تولید شدن
    ریسر خیابونی حرفه ایی ترین راننده و نخبه ترین تیونینگ کارا رو میخوادش
    هرکی که از پیست خسته میشه میره ریسر خیابونی. هیچوقتم ازش خسته نمیشه
    خود من قیافه ولوو c30 مخصوصا با موتور ۲.۵ لیتریشو دوست دارم یه ریسرباز معروف روسی با همین مدل با همین انجین پز همه رو خوابوند
    تنها کاری که کرده بودش تیونینگ موتور و دستگاری ecu و سوپرچارج یا توربو بودش. اسپویلرم داشتش که گفته بود اورجیناله. تو فیلم میگفتش اینقدر به ولوو اطمینان داره که لوله های الومینیومی تو بدنه و داخل ماشین کار نگذاشته. خداییش هنوز که هنوزه و چند سالی میگذره مدل دیگه ایی نتونسته چشممو بگیره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا