سوبارو

بزرگ‌ترین فراخوان تاریخ سوبارو به خاطر سوئیچ لامپ ترمز

به نظر می‌رسد مالکان میلیون‌ها دستگاه از خودروهای سوبارو با مشکل مواجه شده‌اند. رویترز گزارش داده این خودروساز در حال برنامه‌ریزی برای فراخوان حدود ۲.۳ میلیون دستگاه از محصولات خود در سراسر جهان و به خاطر مشکلات چراغ‌های ترمز است که شامل سیستم استارت را نیز تحت تأثیر قرار دهد. از این تعداد خودرو حدود ۱.۳ میلیون دستگاه در آمریکا حضور دارند که شامل مدل‌های ایمپرزا، کراس ترک و فارستر می‌باشند.


مشکل این خودروها با سوئیچ لامپ ترمز داخل خودرو مربوط می‌شود. در برخی موارد ممکن است برخی مایعات همچون پاک‌کننده‌های حاوی سیلیکون به داخل سوئیچ وارد شده و باعث خرابی سوئیچ شوند که اگرچه عملکرد مکانیکی ترمز تحت تأثیر قرار نمی‌گیرد اما سوئیچ لامپ معیوب ترمز می‌تواند باعث خاموش ماندن چراغ‌ترمز در زمان ترمز کردن شود. سوبارو می‌گوید حدود ۳۳ گزارش فنی درباره‌ی این واقعه به دستش رسیده است.


در بسیاری از خودروها سوئیچ لامپ ترمز با سیستم استارت در ارتباط است. به همین خاطر پیش از استارت خودرو باید پدال ترمز فشرده شود. رویترز می‌گوید حدود ۳۰۰ هزار خودروی ساخت سوبارو نیز در ژاپن تحت تأثیر این مشکل قرار دارند.

2016 Subaru Forester 2.0XT Touring
این خودروساز ژاپنی در طول ۶۰ روز آینده با مالکان خودروهای تحت تأثیر این مشکل تماس خواهد گرفت. سوبارو می‌گوید این فراخوان بر پایه‌ی شماره شاسی خودروها صورت می‌گیرد و شامل این خودروها می‌باشد: کراس ترک مدل‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷، ایمپرزا مدل‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶، ایمپرزا مدل‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۴ و فارستر مدل ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶.

جدای از فراخوان تاکاتا که تقریباً تمامی خودروسازان در جهان را درگیر خود کرده، این فراخوان بزرگ‌ترین نمونه در تاریخ سوبارو محسوب می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. me84

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    ترو خدا فراخوان رو نگاه کنید. نمیخوام با فرغون سازای ایرانی مقایسه کنم. با همون خارجی ها مقایسه کنید. یه سری شرکتها فراخوان میدن برای مشکل آتش سوزی موتور، سوبارو هم بزرگترین فراخوان تاریخش مربوط میشه به روشن نشدن لامپ ترمز. ببینید این شرکت نه چندان بزرگ و بی ادعا چقدر با کیفیت میسازه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا