سوبارو

توقف تولید سوبارو در ژاپن به خاطر کمبود چیپ

سوبارو تولید خود در تمامی کارخانه‌هایش در ژاپن را به خاطر کمبود جهانی نیمه‌رساناها متوقف خواهد کرد.

این تصمیم کارخانه‌های گانما، یاجیما و اویزومی را تحت تأثیر قرار می‌دهد. دو کارخانه گانما و یاجیما مسئول تولید خودروهای گوناگون هستند درحالی‌که کارخانه اویزومی به تولید پیشرانه و گیربکس مشغول است. هر سه سایت تولیدی از هفتم سپتامبر به مدت چهار روز کاری تعطیل خواهند شد. این اولین باری نیست که سوبارو چنین تصمیمی اتخاذ می‌کند زیرا در ماه آوریل نیز کارخانه یاجیما را به مدت ۱۳ روز تعطیل کرده بود.

این خودروساز ژاپنی با انتشار بیانیه‌ای گفته که تأثیر مالی این تصمیم هنوز تخمین زده نشده است. سوبارو همچنین اشاره‌ای به تعطیلی کارخانه خود در ایندیانای آمریکا نکرده است.

سوبارو تنها خودروسازی نیست که تحت تأثیر کمبود چیپ ها قرار گرفته است. تویوتا در ابتدا به خاطر موجودی بالای خود چندان تحت تأثیر این کمبود قرار نگرفته بود اما اخیراً اعلام کرده تولید جهانی خود در اواخر ماه جاری را تا ۴۰ درصد کاهش خواهد داد که دلیل آن کمبود نیمه‌رساناها و همچنین گسترش ویروس کرونا در جنوب شرق آسیا می‌باشد.

تویوتا در ماه سپتامبر ۱۵ کارخانه تولید خود در ژاپن را به حالت تعطیل درمی‌آورد که این به معنی عدم تولید ۱۴۰ هزار دستگاه خودرو می‌باشد. تویوتا قادر است بخش اعظم امسال را بدون تغییر قابل‌توجه در میزان تولید خود سپری کند زیرا پس از فاجعه هسته‌ای فوکوشیما در سال‌های پیش توانست چیپ های موردنیاز را در عرض چند ماه از تأمین‌کنندگان تهیه کند و به نظر می‌رسد امسال نیز مشکل زیادی از این بابت نخواهد داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. محمدرضا

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1064 ديدگاه)

    سلام به همه دوستان.
    کسی میدونه چرا نمیتونن میکروچیپ تولید کنند.
    اگر بحثرکورونا باشه چطور خودرو میتونن تولید کنند یا هر چیز دیگر چرا میکروچیپ نمیتونند؟

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. آرین

      ۱۴ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (444 ديدگاه)

      کسری عرضه معادن، افزایش هزینه استخراج و حمل و نقل، رشد ابتلا به جهش‌های جدید کرونا، تخصیص منابع بیشتر به تولید چیپ‌های الکترونیکی ماینرهای رمز ارز و رشد تولید باتری‌ها

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. محمدرضا

        ۱۴ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (1064 ديدگاه)

        سپاس گزارم

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. یاس ی

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1019 ديدگاه)

    میکرو چیپ را خودشون که تولید نمیکنن. بلکه اون رو میخرند و تعطیلی مکرر کارخانجات تولید کننده چیپها و قرنطینه های طولانی باعث شده خیلی از این شرکتها نتونن به تعهداتشون مثل قبل عمل کنن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    عدم تولید ۱۴۰هزار دستگاه! خیلیه واقعاً،البته تمام شرکت ها الان آسیب دیدن از این نظر…

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا