سوبارو

انتشار تیزر واضح از نسل جدید سوبارو BRZ چند روز مانده به رونمایی

تا چند روز دیگر یعنی ۱۸ نوامبر (۲۸ آبان) سوبارو نسل جدید کوپهٔ اسپرت BRZ را رسماً معرفی خواهد کرد اما حالا تیزر تقریباً واضحی از این خودرو منتشر شده که طراحی نمای جلویی آن‌را تا حد زیادی نشان می‌دهد. با توجه به این تیزر، نسل جدید BRZ در قسمت جلو با چراغ‌های مثلثی شکل با دی‌لایت‌های LED یکپارچه به همراه کاپوت برجسته و تریم مشکی‌رنگ در اطراف ورودی‌های هوا، کاملاً از نسل قبلی خود متفاوت است.

علاوه بر این، در تصاویر جاسوسی قبلی هم جلوپنجرهٔ لانه‌زنبوری و ورودی‌های هوای عمودی را دیده‌ایم. طراحی بخش عقبی BRZ را هم فعلاً باید از روی تصاویر جاسوسی تشخیص دهیم که اسپویلر یکپارچه با درب صندوق و چراغ‌های باریک که توسط یک نوار نازک به هم متصل شده‌اند از ویژگی‌های آن هستند. کمی پایین‌تر هم یک دیفیوزر با دو سر اگزوز گرد بزرگ به چشم می‌خورد.

فعلاً اطلاعات رسمی در مورد قوای محرکهٔ BRZ جدید منتشر نشده ولی گزارشاتی به احتمال استفاده از پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری چهار سیلندر تخت تنفس طبیعی با ۲۲۰ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور اشاره داشته‌اند. هرچند این موتور در مقایسه با پیشرانهٔ ۲ لیتری ۲۰۵ اسب بخاری نسل کنونی پیشرفت نسبتاً خوبی داشته است اما احتمالاً برخی از علاقه‌مندان هنوز هم از فقدان پیشرانهٔ توربوشارژ قوی‌تر گله‌مند خواهند بود. بااین‌حال خوشبختانه مثل گذشته به‌احتمال‌زیاد در کنار گیربکس اتوماتیک، نمونهٔ دستی هم برای BRZ ارائه خواهد شد تا خریداران همچنان بتوانند از رانندگی با این کوپهٔ اسپرت ژاپنی لذت ببرند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. زیزیگولو

    ۲۲ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (4450 ديدگاه)

    سوبارو BRZ تو بازارای جهانی هوادارای خاص خودشو داره، ماشینی با سبک سدانو اسپرت با قابلیت مانور بالا تو تیون ((طبق عکسا و ویدیوهای نسلای قبلی این ماشین)) که میتونه یک گزینه عالیو کم هزینه نسبت به سایر رقیباش واسه رقابتای خیابونی باشه

    موافقم 38
    مخالفم 5
  2. امیر

    ۲۲ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (752 ديدگاه)

    شبیه پورش شده جلوش ماشین جالبی همراه با مزدا ماتیا

    موافقم 29
    مخالفم 5
    1. Hadi

      ۲۲ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (2200 ديدگاه)

      موتور تنفس طبیعی بهتره بنظرم…
      تویوتا ۸۶ کی معرفی میشه؟

      موافقم 13
      مخالفم 0
  3. ارشیاsvj

    ۲۲ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1745 ديدگاه)

    طراحیش یه خورده ادمیزادی تر شد (نسل قبلی با وجود زیبایی یه خورد فضایی بود)

    موافقم 3
    مخالفم 23
  4. امیر

    ۲۲ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (61 ديدگاه)

    ۲۲۰ اسب ؟ قدرت خوبیه اما همچین قدرتی برای همچین خودرویی کمه بنظرم .

    موافقم 18
    مخالفم 6
  5. مهدی

    ۲۲ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1326 ديدگاه)

    ما یک رفیقی داریم که فرماندش تو سربازی تیبا داشته و دوران سختی تو سربازی طی کرده بدخبت الانم خودش یک پراید ۹۰ سوار میشه لگن و ولی فضای مجازی باعث شده که راو ۴ و توسان نیسان و هندا الپاین و تاتا سوار بشه باسه همین صبح تا شب تو فضای مجازی ماشین سواری میکنه

    موافقم 12
    مخالفم 13
  6. R@min

    ۲۲ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (919 ديدگاه)

    اینکه ماشینای اسپرت ژاپنی از طراحی جسورانه دهه 90 رسیدن به طراحی ساده ای مثل BRZ و نیسان Z واقعا تاسف باره. کاش یه ذره ریسک می کردن

    موافقم 10
    مخالفم 10
  7. Ramin

    ۲۲ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    تلفیق جنسیس وپورشس.

    موافقم 5
    مخالفم 13
  8. سامورایی از قله فوجی

    ۲۲ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1149 ديدگاه)

    از رو مشخصات رو کاغذ نباید اینو قضاوت کرد باید سوارش بشی تا این ماشین رو درک کنی

    موافقم 9
    مخالفم 1
  9. سعید تویوتا

    ۲۲ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (35 ديدگاه)

    بنظرم جالب و خوب میشه

    موافقم 3
    مخالفم 1
  10. رامتین

    ۲۲ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (3020 ديدگاه)

    یعنی GT86 هم همین موتور را خواهد داشت؟ گرچه کمی افزایش توان داشته (نسبت به 205 اسب) اما در واقع پس رفت محسوب میشه، چرا که موتور قبلی با 2لیتر 205 اسب داشت و این با 2.4 لیتر220 اسب. یعنی اولی به ازای هر لیتر 105 اسب و دومی حدود 92 اسب ارائه کرده. البته گشتاور از 212 به 240 نیوتن متر رسیده که کلا برای چنین ماشینی کمه. این گشتاور را الان دناپلاس توربو داره ارائه میده یا پژو2008! بنابراین بنظرم بهتره از موتور توربو استفاده بشه.

    موافقم 5
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا